F is intussen dik vijf jaar en goed een jaar onder het zadel. In april is helaas kogelartrose vastgesteld, waardoor we het een tijdje rustig aan hebben moeten doen. Hij mag dus wat kilootjes afvallen
Figo is absoluut bomproof en heeft voor mij een heerlijk karakter! Zijn vader is ook Quiosque, moeder Alteza, en voor zover ik kan afleiden uit zijn papieren is hij hoofdzakelijk Veiga gefokt. 

In ieder geval een spaans paard. Ze hebben zo'n mooie uitdrukking vind ik. Ook hebben ze iets sierlijks, maar zijn ook weer niet zo iel gebouwd. Dat vind ik zo mooi aan dit ras!

Ik zou niet een paard willen waar je echt met een ladder op moet bij wijze van, haha. Maar ook geen klein ponytje.
(maar oke, dan heb je ook wat) Verschilt dat nog waar je ze vandaan haalt, zijn ze bijv uit Portugal goedkoper, of maakt dat geen verschil?
haha
. Er zijn leuke Lusiatno's te koop, voor leuke prijzen zowel in Nederland, Duitsland, België als in Portugal. Nadeel van Portugal is dat er nog ca. 1000,- transport bij komt en dat je daar de weg moet kennen om aan die leuke ( betaalbare) paarden te komen. Ik weet er wel een paar te koop va. ca. 5000,- ( als ze nog niet verkocht zijn) en die zijn wel meer te vinden. Dat zijn dan prima recreatie paarden, geschikt voor een dressuurproefje.