inmiddels zijn er wel fokkers die KI doen alleen dan moet je de bok etc zelf betalen@ Scarlett ik ka eigenlijk niks vinden over dat paard van rafiki, zal ng eens kijke als ik tijd heb
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
inmiddels zijn er wel fokkers die KI doen alleen dan moet je de bok etc zelf betalen_Dressage schreef:Ik ben maar begonnen met op te schrijven welke ik heb gemaild en welke mijn aandacht blijven houden, hopen dat ik dan tot een lijstje kom en ze in het echt kan gaan bezichtigen.
Momenteel trekken deze mij erg
PRE
Danzarin
Ulises ( nog geen reactie van de eigenaar gehad )
Cafe Noir ( nog geen reactie van de eigenaar gehad )
Don Enamorado ( heeft dezelfde eigenaar als Cafe Noir )
Lusitano
Ultramar
Ik zou van deze hengsten graag alles willen weten, hoe ze zijn, wat hun sterke en zwakke punten zijn.
_Dressage schreef:Haha echt geen idee eigenlijk!
De vader van mijn merrie is zwart, de moeder donkerbruin, de opa is zwart
Grote kans wel op een donker kleurige was mijn logica :-p maar verstand heb ik er niet van, van die kleuren
en dus onder het zwart de vosfactor hebben ), de moeder is dan heterozygoot Agouti waardoor ze bruin is geworden. Je zou haar kunnen laten testen ( kost ca. 25,- als je het in Engeland laat doen). Als je kruist met een homozygoot zwarte hengst heb je, ook als de merrie heterozygoot is, 100% kans op zwart. Als je met vos kruist en de merrie is homozygoot zwart krijg je zwart of bruin omdat je bij een vos aan de buitenkant niet kan zien of die het agouti gen draagt. Als de merrie heterozygoot is heb je dan ook nog kans op vos. Kruisen met een schimmel geeft altijd 50% kans op schimmel omdat schimmel dominant is over alle andere kleuren, maar als je fokt met een homozygote schimmel heb je 100% kans op schimmel.nombrado schreef:Ik begrijp dat je toch wel kleur wilt fokken. Weet je van jou merrie de kleur (dna) zodat je meer kans krijgt op kleur?
_Dressage schreef:@ ELCid, wauw wat bijzonder, hierin zou ik me ook eens willen verdiepen. Ik ben zeer benieuwd dus ik zal eens gaan kijken hoe of waar ik zo'n test kan laten doen!