Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Als je alleen al kijkt naar de hengsten die wij hebben staan dan zouden ze in het tuig vast niet misstaan, zoals zovele barokke paarden. Maar dat is niet het specifieke fokdoel. De genoemde hengst Moravita's Valentin BDN springt fantastisch en zal dit voorjaar in het Z dressuur starten, waarbij we zeker zijn dat het daar niet bij blijft. Maar natuurlijk blijft het altijd een kwestie van persoonlijke smaak! Wilde alleen even iets rechtzetten
Ik ben ook helemaal weg van Lleno. Hij heeft een barokke uitstraling met mooie, ruime gangen en natuurlijk die prachtige kleur. jus schreef:Veel lusitanos worden gefokt voor het stierenvechten en word er niet echt opgelet naar bijv een hele ruime draf daar zou ik goed naar kijken , ik woon in Spanje dus heb geen idee naar kwaliteit in NL
, weet niet wat voor Lusitanos in NL staan kwa hengsten , werd hier gevraagd waar naar te kijken en dan zou ik toch zeker hier na kijken. In WE kijken ze of het paard een goede galop heeft draf word natuurlijk gewerkt maar is niet noozakelijk in een WE circuit en hoeft niet te zijn zoals bij een sportpaard (dressuur).

hij heeft geen hengstenmanieren, hij bijt niet, blijft rustig als er merries passeren en maakt zich niet druk bij andere hengsten, ook wilt hij altijd knuffelen en kun je zo bij hem liggen in de stal als hij ligt te slapen ^^
Hiervoor had ik een Jazz van 1.75 en daar reed ik net zo goed/slecht mee als deze dus ik geloof niet zo in die verhalen daarin
Ga even de prijzen na
Je hebt iets aparts en daar betaal je ook meer voor en niet iedereen heeft daarvoor het budget. Niets mis mee maar geen vergelijking (in mijn ogen dan).
jus schreef:Leuke merrie , wil je met het veulen gaan allrounden of echt alleen aan dressuur denken ?
Om eerlijk te zeggen zou ik eerder aan een lusitano denken (als je wil gaan crossen etc) , maar iedereen zo zijn smaak