Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vang schreef:Eigenlijk komt het erop neer:
een paard zo gigantisch als op de laatste foto's van horsetopshop vind ik heel mooi, maar is echt niets voor mij
een paard zoals op de foto van Mjetterd vind ik super en lijkt me wel helemaal iets voor mij
Lastig hé

kiki1976 schreef:De verwachte schofthoogte kan je ongeveer zien.
Je neemt een touwtje en meet de koot tot de elleboog. Deze maat, meet je vanaf de elleboog naar de schoft. Alles wat er boven uit komt zal het paardje ongeveer nog groeien in de hoogte.

vang schreef:kiki1976 schreef:Nee klopt hoor zegt alleen iets over hoe groot ze worden.
Naar mijn weten gaat het prima bij een 2 jarige hoor. Heb het bij meerdere paarden gedaan en die klopte wel.
Ik keek even op je profiel, en je tinker is prachtigHoe groot is zij (en was ze toen ze 3 jaar was?)
) Ik heb ooit een paard gekend dat bij mijn paard op de weide stond. Het was echt een superdominant paard tov de andere paarden, maar ook tegen mensen was het gemeen. Het stampte wanneer je in z'n buurt kwam (en echt om je te raken!!) en het heeft me ooit aangevallen omdat ik met mijn eigen paard bezig was... Dit was geen groot paard, maar ik durfde niet meer in z'n buurt komen...
Gypsy schreef:Het belangrijkste is en blijft altijd consequent zijn. Geen een paard mag ooit ontdekken dat 'ie sterker is dan ons.

Mijn hart zegt 'ga ervoor', maar door de negatieve reacties in mijn omgeving twijfel ik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet naar de merrie gaan kijken ben, want dan zou ik impulsief een beslissing nemen, en dat wil ik niet. Ik heb eerst al het praktische overwogen, en kom tot de conclusie dat het haalbaar is. Dan heb ik van anderen hun mening gevraagd, en kom tot de conclusie dat de meningen verdeeld zijn. In februari ga ik naar haar kijken, en haar karakter zal de doorslag geven. Hebben we een klik, en heeft ze een 'goedzak'-karaktertje dan denk ik dat mijn beslissing gemaakt is