Authentic schreef:Dat zal denk ik ook nog wel kunnen liggen aan de hoeveelheid Quarter die erin zit
hoe bedoel je
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) paarden die kan haar in een rijbak ( 20 bij 40) longeren, zonder lijn, zonder dat ze gekke fratsen uithaalt of van de cirkel af gaat. Ze is zo braaf dat een ander het 'saai' zou noemen en graag wat meer pit zou zien. 
) uit komt natuurlijk kleiner. Het Quarter gedeelte zal ook z'n sporen nalaten binnen het Azteca stamboek aan gedrag. keona schreef:erg leuk dat ze veel karakter tonen.onze lusitano heeft ook al enorm veel karakter,en ik vind dit erg fijn.maar bij mensen die niet stevig in hun schoenen staan en niet duidelijk zijn,moeten nooit aan zo'n paarden beginnen want dan nemen hun wel de leiding.dus zo zal een azteca ook wel zijn
Jessix schreef:keona schreef:erg leuk dat ze veel karakter tonen.onze lusitano heeft ook al enorm veel karakter,en ik vind dit erg fijn.maar bij mensen die niet stevig in hun schoenen staan en niet duidelijk zijn,moeten nooit aan zo'n paarden beginnen want dan nemen hun wel de leiding.dus zo zal een azteca ook wel zijn
Ik ken haar afstamming goed en dus ook meerder paarden uit die lijnen. Als ze ook maar iets op d'r ouders lijkt zal ze absoluut karakter hebben, maar alleen maar in positieve zin. Een Lusitano wil het juist voor je doen. Kijk naar Quiosque, daar kunnen zelfs kinderen mee wegrijden. Een paard die je heet kan maken om een stier mee aan te vallen en daarna kan laten uitstappen door een 6 jarig kind, top paard! Zo ver bekend vererfd hij dat aan zijn kinderen.
Ik ken vele Veiga's en ook die staan bekend om hun welwillende karakter, ja ze kunnen wat 'elektrischer' reageren, maar eerlijkheid en inzetbaarheid staat bij Manuel Veiga voorop. Je moet 100% op je paard kunnen vertrouwen.
)
Beter dan ik had durven hopen. Citaat:in mexico staan naar mijn mening de mooiste en beste PRE
Luckystory schreef:En de vader was Veiga, geloof ik.

ElCid schreef:Luckystory schreef:En de vader was Veiga, geloof ik.
Veiga is/ was een fokker/ stoeterij, dus geen hengst. Misschien bedoel je dat ook, maar zo lijkt het net of het om een hengst gaat die zo heette

worden gebruikt bij het stierenvechten met NIET geregistreerd zijn als Azteca (dus geen azteca)
dat zegt niks over het ras PRE.
..zegt niks over het ras ..haflinger 
Citaat:er zijn hele slechte andalusiers dat zegt niks over het ras PRE
, wat ik ook vind is dat het karakter ook PRE moet blijven zie tegenwoordig steeds meer die niet het duidelijke nobele karakter hebben maar echt zuur , in 2011 won 1 van onze hengsten bij Sicab de kinderdressuur met een elf jarig meisje , onze hengsten kun je gewoon neerzetten met andere paarden (ook merries) en geven geen kick , dit is ook een rastypisch iets maar eigenlijk ook niet gecontroleerd word bij een apto keuring. Mijn Azteca D (
) is hengst maar heeft echt ook een superkarakter totaal sociaal tegenover andere paarden. 

), erg compact gebouwd, hele stevige bilpartij en een hele brede schouderpartij. Ze is wel vrij klein (1.45) en heeft een lage halsaanzet. Als ik níet voor een Quarter hengst zou gaan, maar voor een Iberisch type, dan wil ik ook graag wat hoogte toevoegen en vanzelfsprekend (althans, dat vind ik) een hogere halsaanzet willen zien.