marstall condicion.speciaal paarden voer iberische paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:32

Equi_libre schreef:
mirim schreef:
In het andere topic heb je al een reactie gehad van assiepassie....kon je daar wat mee? En heb je nu een antwoord gekregen van Marstall zelf of nog niet gebeld/gemaild?

Mirim: heb gezocht naar de reactie van Assiepassie, maar kon die niet vinden. Op welke pagina staat die?

Het staat in het topic: Marstall speciaal voer voor PRE

Equi_libre

Re: marstall condicion.speciaal paarden voer iberische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:38

Ah ok, ik zat in het gewone Marstall topiv te zoeken. Kan ik lang zoeken ;-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:19

Nouvel schreef:
Ik denk dat buiten dat een bepaald type paard misschien bepaalde behoeften heeft daarnaast niet onbelangrijk is wat voor werk een paard doet en wat voor eigen karakter het heeft, en dat hoeft echt niet specifiek rasgebonden te zijn...

Ik heb een Lusitano merrie die snel te gespannen en te mager is, en ik heb een jonge Lusitano ruin die een stuk eenvoudige van karakter is en ook veel sneller te dik...
2 totaal verschillende paarden van hetzelfde ras...

assiepassie geeft dank ik aan dat in bijna alle voersoorten te weinig koper en zink zitten en dat is dus positief is dat dat hier in hogere dosering in zit, maar volgens mij is ook die behoefte niet rasgebonden...

Klopt inderdaad wat jij zegt, dus @mirim, nee daar heb ik niet wat aan. Maar het maakt mij ook helemaal niet uit, ik heb geen spaans paard, en heb ook geen interesse in het voer. Alleen vind het altijd leuk om de feiten van de claims te onderscheiden, op alle gebieden van commerciele producten.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:25

Dit idee had ik al een tijdje :) ik heb meerdere Posts van je gelezen. Maar als je vragen stelt of stellingen opwerpt lijkt me dat je ook de antwoorden wilt weten. Anders lijkt het mij meer op een soort van ' rotzooi schoppen' op niets af. Je vragen zijn niet vreemd, maar ga dan ook werkelijk op zoek naar de antwoorden. Assiepassie ging inderdaad ook niet in op het voer ansich, maar er zit waarschijnlijk wel een deel van het antwoord in...vandaar dat ik me afvroeg of je het wel al gelezen had.
Heb je Marstall al gevraagd?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:27

Ik laat mensen nadenken over wat ze allemaal moeten geloven van claims, that's it. :) Beetje awareness scheppen. Wil best Marstall mailen maar vraag me af of ik er uberhaupt een goed antwoord op krijg.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:36

Het maakt mij verder niet uit, maar ik wil wel even kwijt dat ik de manier waarop je het doet niet zo erg netjes vind. Je doet uitspraken over een bedrijf die je niet eens een kans geeft om te antwoorden. Zoals : Marstall doet alles alleen vanuit commercieel oogpunt, ze zullen je wel geen antwoorden geven, ze geven niets prijs. Dit zijn stellingen van jou, Marstall zelf geef je geen kans...je belt ze niet, je mailt ze niet....Een beetje jammer. Als jouw punt alleen is om mensen na te laten denken dan stel je jezelf op deze manier wel boven ander mensen. Mensen die bewust met hun paarden en hun voerbeleid bezig zijn zijn heel goed in staat om zelf navraag te doen en stil te staan bij wat ze nu werkelijk voeren. En Marstall en commercieel zijn wel twee heel verschillende dingen, er zijn weinig bedrijven die zo weinig aan pr doen. :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:37

Ik doe helemaal niet dat soort stellingen, je legt me nu dingen in de mond die ik niet heb gezegd.

Ik heb wel gezegd dat ze niet alles prijs geven, en dat is toch ook zo?? Op de zakken staat vaak geen zetmeel/suiker gehalte en ik heb eens gemaild maar kreeg toen gewoon geen antwoord daarover. :)

En ik zie niet in wat er fout is aan melden wat hun gehaltes zijn die ook op de site staan. Of als dat ook al laster is tegenwoordig :D :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:39

Ik ben het voer eens gaan vergelijken met het voer dat ik geef aan mijn, in het zwaardere werk staande PRE. Ik geef Dodson and Horrell, Staypower Cubes. Dit is een brok. Ik ben al een tijdje afgestapt van granen en muesli's, eigenlijk zijn die helemaal niet geschikt voor paarden.
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... condicion/
Wat me opvalt bij Marstall Condición is dat het suikergehalte (zetmeel) erg hoog is, maar liefst 28% (tov 9% bij D&H). Sobere rassen zoals PRE’s moeten net laag in suikers blijven met hun voer.
Ook de hoeveelheid ruwe celstof (vezels dus) is erg laag, 10% tov 17% bij D&H. Vezelrijke voeding is altijd beter.
Het vitamine E-gehalte is ook een stuk lager dan bij D&H: 390mg ipv 495mg. Qua vitamines zit D&H sowieso een stuk hoger dan Marstall. Biotine en vit H, hetzelfde verhaal, 200mg bij Marstall tov maar liefst 1300mg bij D&H.
Voor mij dus geen enkele reden om over te schakelen naar dit voer.