probleempje met onze nieuwe Andalusier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:55

Ook zeer benieuwd, overigens volledig eens met stukje van elcid, niets meer aan toe te voegen.

Wat eeuwig zonde van zo een paardenziel...moet vast een pracht van een hengst geweest zijn die wellicht "te moeilijk was om snel onder het zadel te krijgen en onderdanig te worden"

Op zo een moment spreekt mijn paardenhart en roept dat " breng maar hier om te bekomen en te leren durven". Gelukkig niet genoeg ruimte anders was het hier net Artis..". ;(

furykim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:31

Nou we zijn er eindelijk achter gekomen.. Hij heeft waarschijnlijk in het verleden wat vervelends meegemaakt met het opstijgen waardoor hij elke keer met opstijgen gespannen blijft en op een gegeven moment is de spanning teveel en gaat hij omhoog. Dit was wel trainbaar maar omdat dit waarschijnlijk echt al jaren lang zo is, is het niet helemaal te garanderen dat het over zou gaan.
Dit is helaaaaaaaaaas te riskant voor mijn moeder. En hebben we de diagnose gekregen dat het beter is dat hij weer terug gaat naar Belgie... Het idee alleen is al verschrikkelijk dat hij weer zo lang in de trailer moet en niet wetend waar hij terecht komt. En datzelfde geldt al helemaal voor hem!!!

BeeMed

Re: probleempje met onze nieuwe Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:16

Mijn Andalusier heeft ook opstap issues. Daar is bij de vorige eigenaar ook wat mis gegaan, maar door hij opstijgen spannend blijft vinden, maar het gaat gelukkig steeds beter. Ik heb ontzettend veel tijd en geld in het mentale opknappen van mijn anda gestopt. Ik heb hem nu 4 maanden, de 1e periode was echt zwaar, maar ben nog steeds dol gelukkig met hem. Ik zou het zo weer over doen.

Wat voor begeleiding hebben jullie al geprobeerd? Want het zou zonde zijn om hem terug te sturen zonder 1st een paar mensen geprobeerd te hebben die er echt verstand van hebben.
Met mijn anda heb ik 3 maanden lang 3x les in de week gehad. Dat was een duur geintje, maar ik schoot op dat moment te kort om hem de juiste begeleiding te kunnen bieden.

Ik heb 1x per 2 weken les/begeleiding van John Erb van (vormalige) balingehof. Hij heeft ook erg veel ervaring met anda's. Het is zeker de moeite om hem een keer te contacten. Mocht je interesse hebben pb maar even, dan kan ik je zijn contact gegevens geven.