De (voor mij) perfecte Andalusiër

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: De (voor mij) perfecte Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:28

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:29

Ik kijk mee :)

Marente1508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:57

Sanne135 schreef:
Cyrina schreef:
Hoi Sanne, als je toch nog even de tijd hebt, omdat je moet wachten totdat je plek voor je paard hebt. In september is de premiekeuring (Campeonato) van de PRE's. Daar zie je er in 1 weekend zo'n 70 voorbij komen, dan kun je een beetje vergelijken. Ook zullen er weer vast bij lopen die te koop zijn.

Oh waar is dat? En wanneer precies? Is er een site van? *D *\o/*

oeehhh dat wil ik ook wel weten *\o/*

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 11:01

Marente1508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:10

Poeh zo lang wachten nog -O-

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 11:21

Jaaa duurt lang!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 11:21

Ik ben even werken tot 7 uur, geldjes verdienen voor horse :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:49

Cyrina schreef:
Hoi Sanne, als je toch nog even de tijd hebt, omdat je moet wachten totdat je plek voor je paard hebt. In september is de premiekeuring (Campeonato) van de PRE's. Daar zie je er in 1 weekend zo'n 70 voorbij komen, dan kun je een beetje vergelijken. Ook zullen er weer vast bij lopen die te koop zijn.

Mja, maar het lijkt me sterk dat ze daar beter bij prijs gaan zijn als bij Monya, die volgens mij toch al erg scherp geprijsd is :)

In ieder geval succes met je zoektocht!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:37

Valt soms best wel mee hoor.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 20:22

Ja dat is me ook opgevallen. Ik kende verder geen verkoopadressen dan die van Monya hè, dus ik dacht dat die wat prijzig waren.. Tis natuurlijk veel geld gewoon, maar Monya zit idd wel in de goedkopere sector. En feit is dat zij wel erg betrouwbaar is. Veel mensen kennen haar en hebben ervaring met haar

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 21:22

Oke ik heb er één gezien bij de Woeste Hoeve, wil daar toch wel heeeeeel graag kijken...
Maar ik wacht denk ik nog even. Lijkt me verstandiger. Tenzij we goede afspraken kunnen maken...

Hier daar ga ik alweer. Tenzij tenzij... :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:48

Mijn hengst komt ook van de Woeste Hoeve vandaan. Met name de Grelo kinderen zijn heel fijne paarden, maar niet goedkoop..

Op Monya's site staat Halley te koop, dat paard is van een kennis geweest en ook een heel fijn paard, maar ook die is niet goedkoop bij Monya. Het zijn gewoon duurdere paarden, tenzei je een jonkie of juist een al wat ouder paard koopt.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 21:55

Cyrina schreef:
Mijn hengst komt ook van de Woeste Hoeve vandaan. Met name de Grelo kinderen zijn heel fijne paarden, maar niet goedkoop..

Op Monya's site staat Halley te koop, dat paard is van een kennis geweest en ook een heel fijn paard, maar ook die is niet goedkoop bij Monya. Het zijn gewoon duurdere paarden, tenzei je een jonkie of juist een al wat ouder paard koopt.

Kun je de Woeste Hoeve beschrijven? Hoe is Sonja? Werkt zij met proeftijd of zoiets?

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:27

Ha Sanne, ja die merrie van 2007 is inderdaad een dijk van een beestje. Prachtig koppie en mooi barok.

jeanchar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:13

Hallo Sanne,

Op de PRE stamboeksite staan ook veel adressen van Nederlandse fokkers!
(met verwijzing naar hun site's)

Ik zou zeggen kijk daar eens!

http://www.pre-stamboek.nl/links/

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:19

Cyrina schreef:

Het is maar wat je "niet goedkoop" noemt. Een paard als Halley, met zijn opleidingsniveau en kwaliteit, betaal je in Spanje toch een stùk meer dan de prijsklasse die bij Monya terug te vinden is :)
Ik vind dat voor zo'n paard een hele nette prijs :j
In Spanje kun je door de crisis wel echt koopjes doen bij de jonge paarden, dus TS, dat is misschien ook te overwegen? Reisje boeken, met een ervaren bemiddelaar op stap gaan en paarden kiezen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:32

Je zou ook eens kunnen kijken naar een Lusitano, dezelfde uitstraling als de PRE, ook een barok paard. Er staan er enkele te koop op diverse sites en op 15 september is ook de Lusitano keuring ( in Ermelo), daar worden meestal ook paarden te koop aangeboden.
Maar zowel een raszuivere, goede, PRE als een Lusitano zijn hoger geprijsd dan veel andere rassen. Een cruzado heeft soms wel dezelfde uitstraling en is soms ( lang niet altijd) goedkoper. Een ander alternatief is een Azteca ( kruising PRE/ Lusitano X Quarter) maar ook daar hangt een prijskaartje aan.

Azteca: http://www.dos-mundos.nl/page/home
Lusitano; http://www.lusitano-nederland.nl/Forum/ ... os-te-koop en
http://www.lusitanovrienden.com/page8.php
en http://www.lusitano-paarden.nl/stoeteri ... tekoop.php

Dat geeft je al wat meer keus.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:47

Het is idd ook wel goedkoop, al blijft het natuurlijk wel geld. Maar op het moment zijn de prijzen gewoon niet beter hier. Paar jaar geleden legde je met gemak het dubbele neer.
Ik wilde momenteel dat ik een geldboompje had en heel veel stallen en land :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:27

Ik ga als ik thuis ben direct eens researchen naar die andere rassen die je noemde, misschien zit daar wel wat bij :) :j

Reis boeken naar Spanje, ik weet niet hoor. Ik heb het idee dat ik de helft van het aanbod in Nederland en Duitsland en zo miet eens gezien heb! Dus als ik hier echt niks vind, zou ik dat pas overwegen.

Om vier uur ben ik vrij, ff een boodschapje en dan direct weer googlen als een gek :p

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:48

Ik weet niet of je ook in een jonkie geinteressseerd bent. Maar ik heb nog een heel leuke jaarlinghengst staan. Gewoon een heel fijn, vrolijk en aanhankelijk en mooi gebruikspaard. Zuiver PRE van APTO ouders, maar omdat de moeder drachtig bij ons kwam zonder dekbewijs een Cruzado papier, daardoor is zijn prijs een stuk lager.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:55

Belachelijk mooie paardjes, dat zou ik zelf later na de studie ook zo graag willen! Ik zou het zelf niet durven op met een jong/warmbloedig paard naar buiten te gaan langs auto's en tractors, maar het lijkt me wel een heerlijk paard om mee in de bossen rond te crossen! Waaahh ik ben jaloers!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:56

Er zijn echt wel wat betrouwbare adressen in Nederland, maar ook in Belgie, waar betaalbare PRE/ Lusitano's en Cruzado's te koop zijn. In Belgie staat bijv. een zwarte ( 1,5 jarige) zoon van onze dekhengst te koop; voor zover ik weet is de vraag prijs 5000,-.
Afbeelding
Dan heb je overigens wel een plaatje van een paard met een heel goed karakter en goed opgefokt en opgevoed. Ik weet dat die fokker ook nog andere paarden te koop heeft. o.a. een 4 jarige buckskin/ valk merrie.

Ook hier kan je betrouwbaar Lusitano's kopen:
http://lusitano.nu/?page_id=129
http://www.lusitanosteiner.com/

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:49

Ik heb mijn PRE ook bij Monya/Baroque Horses vandaan en ben blij dat ik hem daar heb gekocht.

Galan is precies wat ik zocht (en meer) en dat is nou wat ik de meerwaarde van Monya vindt, ze verkoopt geen bullshit.
Daarnaast weet je dat het een goed gebouwd paard is waar zij goed naar heeft gekeken.
Ik ben ook in Spanje wezen kijken via Monya maar uiteindelijk stond mijn droompaard gewoon dus al in Nederland. <3

Bedenk dat alle waar naar zijn geld is.
Ook ik zal de dressuurring niet betreden maar vind het wel heel fijn om op een goed paard te zitten en weet dat ik me altijd zal ergeren aan een koopje wat gewoon van alles heeft en ook morfologisch niet klopt.
Wil ook niet zeggen dat alle koopjes rotzooi zijn trouwens :) Maar dat is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Wie ook leuke paarden heeft en een fijn mens is ok zaken mee te oen is Mariette Stegwee van www.andalusiersopmaat.nl
Kan je haar ook aanraden, zeer betrouwbaar en niks is teveel.

Succes met je zoektocht!

P.s. als je al die dingen als VD, endurance, buitenritjes, etc wil gaan doen en een ' goedzak' zoekt... neem dan gewoon een ruin :o

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 16:49

Cyrina schreef:
Ik weet niet of je ook in een jonkie geinteressseerd bent. Maar ik heb nog een heel leuke jaarlinghengst staan. Gewoon een heel fijn, vrolijk en aanhankelijk en mooi gebruikspaard. Zuiver PRE van APTO ouders, maar omdat de moeder drachtig bij ons kwam zonder dekbewijs een Cruzado papier, daardoor is zijn prijs een stuk lager.

Een jonkie zou ik ooit heel leuk vinden, maar ben op dit moment op zoek naar ongeveer 6 jaar. Dat is de ideale leeftijd vind ik :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 16:50

ElCid schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Lusitano, dezelfde uitstraling als de PRE, ook een barok paard. Er staan er enkele te koop op diverse sites en op 15 september is ook de Lusitano keuring ( in Ermelo), daar worden meestal ook paarden te koop aangeboden.
Maar zowel een raszuivere, goede, PRE als een Lusitano zijn hoger geprijsd dan veel andere rassen. Een cruzado heeft soms wel dezelfde uitstraling en is soms ( lang niet altijd) goedkoper. Een ander alternatief is een Azteca ( kruising PRE/ Lusitano X Quarter) maar ook daar hangt een prijskaartje aan.

Azteca: http://www.dos-mundos.nl/page/home
Lusitano; http://www.lusitano-nederland.nl/Forum/ ... os-te-koop en
http://www.lusitanovrienden.com/page8.php
en http://www.lusitano-paarden.nl/stoeteri ... tekoop.php

Dat geeft je al wat meer keus.

Druk aan het kijken, bedankt voor de links :)!