Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:De bouw en hals moet je van houden, als je hem op stand ziet kun je goed zien dat hij een enorme kap heeft maar dat de bouw verder wel correct is (hals komt iets diep uit de borst en lendenen zijn ietsje bol maar dat is overkomelijk).
anneliesdj schreef:Daar zit rijtechnisch nogal wat werk aan, hij krabbelt enorm onder het zadel, zelfs in de uitgestrekte draf stapt hij nog niet over. En hij is al ouder dus wss zit dat er al helemaal ingereden, dus maar zeer de vraag of je het er ooit nog uit krijgt. Zou voor mij reden zijn om hem niet te nemen.
Daarnaast zie ik in vrijheid wel een nette draf maar in de galop gaat hij bijna continu overkruist, springt ook overkruist en corrigeert zichzelf niet. Van een paard op zo'n niveau verwacht je dat hij wel wat soepeler is.
Wat mij betreft is ie die 10.000 zeker niet waard.
De bouw en hals moet je van houden, als je hem op stand ziet kun je goed zien dat hij een enorme kap heeft maar dat de bouw verder wel correct is (hals komt iets diep uit de borst en lendenen zijn ietsje bol maar dat is overkomelijk).
nombrado schreef:Dat het paard meer doorgereden moet worden, zie ik zeker, maar ook de potentie die dit dier heeft
Er is nog een bepaalde onrust bij het dier, overgevoelig voor signalen van de ruiter.
zo verkeerd vind ik de ruiter niet, naast dat het wel in een klein binnenbakje gereden wordt, en je dus weinig training kan hebben voor het verruimen en rechtrichten
de passage moet zeker nog meer bevestigd worden, maar in de vertraagde beelden, zie je al een paar passen een zeer mooie gedragen passage.
Hoeveel mensen hier op bokt hebben ooit op een paard gereden die de passage of piaffe er uit reed?
nombrado schreef:Paard is trouwens net 10
dus nu gaat het serieuze werk pas beginnen
anneliesdj schreef:Je kunt wel pi/pa willen rijden maar als je de basis niet voor elkaar hebt schiet je er niets mee op.
Dat het paard talent heeft voor het verzamelde werk is wel duidelijk en dat hebben ze ook allemaal maar om daarom zo'n gekrabbelde draf met taktverlies en weinig balans maar te vergeven?
Het is gewoon zonde en ik vraag me af of je dit weer netjes krijgt aangezien hij al 6/7 jaar zo wordt gereden.
anneliesdj schreef:Van een 10 jarige verwacht je dat die al doorgereden is, zeker als ze al bezig zijn met passage's ed hoort de basis er goed in te zitten.
Waarom zit er dan geen nette draf op? Waarom is hij nog onrustig en overgevoelig?
nombrado schreef:Tis maar net wat je wilt.
Een hardloper of een danser.
keona schreef:ja datjij het nergens mee eens bent weten we nu wel,danser /hardloper,nou denk dat je toch een paard in de dressuur moet hebben die ruim is en niet een die niet voor uit komt en staat te huppelen met pony pasjes.dus dan maar liever een hardloper,al vind ik dat meer een benaming voor een dravernombrado schreef:Tis maar net wat je wilt.
Een hardloper of een danser.
nombrado schreef:anneliesdj schreef:En als het in de basis fout zit ben jij een knappe jongen als je dat er in 6 maanden uit denkt te rijden, zonder het paard zelf irl te hebben gezien.
Knappe meid![]()
![]()
![]()
ja, na zoveel PRE 's te hebben gereden, zeker.
er is niks "fout" aan de basis bij dit paard.