P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:20

Kelly_Taco schreef:
Vind je schimmels pertinent niet mooi?
Een goede bruine/zwarte zijn behoorlijk aan de prijs.

Via Baroque horses kun je ook met hun naar Spanje.
Ze komt ook op de fokkerij waar mijn paard is geboren
http://www.yeguadafarriols.com
De paarden krijgen daar een ontzettend fijne basis.

Een echt mooie schimmel kan ik toch wel erg van kwijlen hoor!


Ik vind schimmels wel heel erg mooi, om naar te kijken als ze schoon zijn.. :D
Maar bij mij zou hij alleen maar geel en bruin zijn van de modder enz..
En voel me veel meer aangetrokken tot bruine, zwarte en vossen, geen idee waarom, daar heb ik gewoon meer mee.
Op een donkerder paard kan ik echt verliefd op worden, terwijl ik een super mooie schimmel alleen maar mooi vind..

Ik ga Baroque Horses binnenkort eens bellen, zodra ik 's avonds eens een keer tijd heb, want ze zijn alleen 's avonds bereikbaar.
En ik heb vorige week wel een email gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:25

Kelly_Taco schreef:
Die wratten die jij bedoeld zijn melanomen denk ik.
Die heeft iedere schimmel in zich, ze komen alleen niet altijd tot uiting.

De Carujano's zijn echt heel erg sportgericht gebouwd, wat beter in de ruglijn dan de meeste PRE's.
En daarbij vaak beter bewegen.
Ik weet dat Jacqueline een aantal hele mooie heeft staan met heel fijn karakter en ontzettend bewegen!
Maar aan de Cartujano hangt een prijskaartje. Deze komen ook bij 1 van de beste fokkers vandaan.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... =3&theater


De link naar facebook werkt helaas niet.

Ik ken een paard wat uiteindelijk is ingeslapen door de melanomen.. En ben er daardoor beetje huiverig voor..
Naast dat ik wratten / melanomen ook vies vind.

Vanaf welke prijsklasse begint een Cartujano?
Want daar heb ik echt geen idee van, ik vind ze in ieder geval wel erg mooi! :D

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:44

XshaartjeX schreef:
Ik denk dat op veel vlakken een P.R.E. een goede keuze is.
Echter krijg ik een beetje een tegenstrijdig gevoel want de P.R.E. is wel héél sensibel. Ze zijn koel in hun kop maar wél sensibel en gevoelig.
Tevens leven ze over het algemeen volgens het tot hier en niet verder principe. Een P.R.E. zal je laten merken dat hij met respect behandeld wil worden tegenover veel andere rassen die dat niet doen.
Ik denk dat je beter kan kijken naar een ruin die al wat langer geruind is. Wanneer je hem op latere leeftijd laat ruinen zal hij waarschijnlijk meer hengstengedrag vertonen ookal zijn ze over het algemeen wel makkelijker te handelen dan andere rassen.
Ik heb natuurlijk geen inzage in je budget maar er zijn nu eenmaal meer schimmels en om die reden zijn deze ook gewoon goedkoper. Daarnaast denk ik dat je als je niet op kleur gaat kiezen meer kans van slagen hebt om een geschikt paard te vinden (wederom omdat er hier meer van zijn).

Kelly: ik ging ook op zoek naar een opgeleide schimmel hengst en kocht uiteindelijk een zwarte onbeleerde merrie :j
maar ja als de klik er is is de klik er gewoon en daar kon ik niet omheen hahaha


Sensibel is geen probleem, zolang zich dat maar niet uit in bokken of wegspurten.
En dat ik bv wel mijn been eens een keer opzij kan buigen en weer aan het paard leggen (mijn knie blokkeert nog wel eens) en dat ze daar dan niet heftig op gaan reageren.
En van het hier en niet verder ben ik wel gewend, mijn vorige ruin liet altijd heel duidelijk merken wat hij accepteerde en wat niet. En zolang ik daar rekening mee hield deed hij alles voor me, maar als hem iemand hem probeerde te dwingen dan verzette hij geen voet meer, en gelijk had hij :D . Ik wil ook niet gedwongen worden dus waarom zou mijn paard dat wel accepteren..

Het liefste heb ik inderdaad een ruin die al langer ruin is, of een hengst met heel weinig hengstengedrag en die dan laten castreren.
Ik weet dat ik het mezelf een stuk gemakkelijker maak als ik voor schimmels kies, maar dat is nu eenmaal niet wat ik graag in mijn stal en wei heb staan.. Desnoods als ik hem hier niet vind wil ik ook naar spanje gaan om daar verder te zoeken.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:53

Royal_horse schreef:
Paashaas schreef:
Klopt het dat Cartujano's altijd wratten onder hun staart hebben?
En waarin qua karakter en bouw verschillen ze van een pre?


Dat komt bij Cartujano's wel regelmatig voor, zeker naarmate ze meer op leeftijd zijn. Het zijn melanomen, geen wratten. Ze zijn normaal gesproken niet kwaadaardig en ze hebben er meestal geen last van. Het is belangrijk dat ze voldoen vocht binnen krijgen en eiwitrijk voer. Een paard dat op de wei staat zal er minder last van hebben dan eentje die alleen maar droogvoer krijgt.

Cartujanos hebben een meer traditionele bouw, vierkantsmodel, veel behang en ander gangenwerk (meer opwaarts). Dit type is zeer geschikt voor de klassieke rijkunst. Ze hebben vaak de mogelijkheden voor een spectaculaire passage. Wat ook vaker voorkomt is het maaien met de voorbenen. Dat is in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt geen defect. De Spanjaarden vonden dat mooi.

Bij mij kun je ook terecht voor een PRE, ik werk oa iemand die een probleem heeft met zijn been. Rijden op een PRE met een handicap hoeft geen belemmering te zijn. De PRE heeft een heel fijn karakter. Ze zijn goudeerlijk en koel in de kop. Ik zie hier verder vaak genoeg jonge kinderen met hengsten rondrijden.


Kun je dat op jongere leeftijd al zien of ze die later weinig of veel gaan krijgen?
En hebben sommige kleuren er meer last van?
En heb je ook een website?

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:57

friesiszwart schreef:
De pre's die is ken zijn allen zeer sensibel en zou hierdoor niet mijn keuze zijn. Wat vind je van een fries, over het algemeen zij zij wel nuchter en koel in het hoofd. (let op ook bij het friese paard zijn drukkere lijnen).


Een fries gooit hoog op in de draf, en lichtrijden kan ik haast niet meer, en om op een buitenrit op een fries de hele tijd te gaan doorzitten, lijkt me nou ook niet zo comfortabel.. :D
Daarnaast hou ik ook niet van behang aan de benen.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:10


Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:44

Melanomen zien er niet uit als wratten. Mijn paard heeft ze ook onder zijn staart, zijn gewoon onderhuidse bultjes. Voelt ook niet vies, ze zitten er gewoon.
Succes met je zoektocht, denk dat je een geschikt paard kunt vinden!

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:39

Paashaas schreef:
Dat komt bij Cartujano's wel regelmatig voor, zeker naarmate ze meer op leeftijd zijn. Het zijn melanomen, geen wratten. Ze zijn normaal gesproken niet kwaadaardig en ze hebben er meestal geen last van. Het is belangrijk dat ze voldoen vocht binnen krijgen en eiwitrijk voer. Een paard dat op de wei staat zal er minder last van hebben dan eentje die alleen maar droogvoer krijgt.

Kun je dat op jongere leeftijd al zien of ze die later weinig of veel gaan krijgen?
En hebben sommige kleuren er meer last van?
En heb je ook een website?



Alleen schimmels hebben er last van, homozygote (dus van zowel vader als moeder het schimmelgen) meer, als hetrozygote schimmels(van 1 ouder een kleur-gen en de ander het schimmel-gen).

Jammer dat je al een volwassen paard wilt. Ik heb een super bewegend bruin PRE merrie te koop, alleen ze is pas 8 maanden...

Femke_Tweety

Berichten: 12076
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:50

Ik heb zelf een Lusitano, en die zijn qua karakter redelijk vergelijkbaar met PRE's. (Misschien een stukkie heter en gevoeliger nog, als ik de verhalen en eigen ervaringen mag geloven)

Ik denk dat het met jouw beperking absoluut mogelijk moet zijn om een leuk paardje te vinden, zeker ook binnen de PRE's of Lusitano's.
Koop zo'n dier echter NOOIT op alleen papier of foto. Dat geldt bij ieder paard, de klik is er, of hij is er niet. Alleen bij een Lusitano of PRE is dat misschien nog wel iets belangrijker dan bij een sportpaard.
Juist omdat ze voor de passende baas -letterlijk- door het vuur gaan, maar als de klik er niet is geen normale pas meer verzetten.
En dit weet ik niet uit de boekjes, maar heb ik zien gebeuren in mijn omgeving.

Femke
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-02-12 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bespreken advertentie uit bericht gehaald.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:40

Er staan hiet op bokt ook wel wat dingen die niet echt positief zijn over die persoon..
Maar ik denk ook dat er van dat paard wel wat te maken is.

Rijthof

Berichten: 89
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:49

Anders kun je eens kijken op www.rijthof.nl misschien hebben wij jou droom paard. Succes met zoeken.

Tess1

Berichten: 233
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:43

Op Marktplaats en Kapaza biedt iemand uit Zeeland verschillende anda's aan, maar de prijzen lijken nogal laag? Kent iemand deze? Betrouwbaar?
Anders misschien ook wel een optie?

XshaartjeX

Berichten: 418
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: Ammerstol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:13

Cyrina schreef:
Er staan hiet op bokt ook wel wat dingen die niet echt positief zijn over die persoon..
Maar ik denk ook dat er van dat paard wel wat te maken is.


pff k krijg ook niet zo'n goede indruk van deze persoon maar dat zegt natuurlijk niet veel over het paard!
Ik moet zeggen dat ik niet zo snel terug zou gaan naar degene waar ik viky van heb gekocht maar ben wel heel blij met t paard.
Dus misschien is het de moeite waard gewoon eens te gaan kijken!

Anoniem

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:19

Ik persoonlijk zou alleen voor de echte fokkers hier in Nederland gaan, zijn goede paarden waar mee gefokt wordt, fokkers hebben veel verstand van het ras, kennen hun fokprodukten, kennen de ouders.....betere begeleiding tot iets goeds kan je niet krijgen...dan zijn er hier ook erg bekende handelaren en betrouwbare die in Spanje hun paarden halen, maar dat zijn niet de goedkope en brakke paarden..dus keus genoeg....

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:00

XshaartjeX schreef:
Cyrina schreef:
Er staan hiet op bokt ook wel wat dingen die niet echt positief zijn over die persoon..
Maar ik denk ook dat er van dat paard wel wat te maken is.


pff k krijg ook niet zo'n goede indruk van deze persoon maar dat zegt natuurlijk niet veel over het paard!
Ik moet zeggen dat ik niet zo snel terug zou gaan naar degene waar ik viky van heb gekocht maar ben wel heel blij met t paard.
Dus misschien is het de moeite waard gewoon eens te gaan kijken!



Paard schiet alleen in prijs omhoog. paar weken geleden was hij nog onder de 3000,- toen 3950,- en nu op maarktplaats al bijn 6000,-..
Dan weet ik wel weer genoeg..

XshaartjeX

Berichten: 418
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: Ammerstol

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:14

dat viel mij op met de advertentie hier op bokt. De vraagprijs staat bij de advertentie op iets van 5950 en in de advertentie 3950 wat is het nou :?

Wat kan je daar uit opmaken cyrina?
(lijkt mij dat er genoeg vraag naar is en ze er zo'n hoog mogelijke prijs voor probeert te krijgen)

Anoniem

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:53

Ze leest mee, en men vond haar paard goedkoop, dus om tenminste het idee te geven dat het een goed paard is, gaat ze mee met marktwaarde...maar twijfel is al gezaaid...want nu heeft ze een nog grotere verantwoordelijkheid. Vind het wel een mooi paard.

XshaartjeX

Berichten: 418
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: Ammerstol

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:10

Ahah vandaar :P
ik vind m wel leuk. Hou niet zo van zijn bewegingen en hals (hou van dik whahah) maar ik denk dat er in de juiste handen een heel ander paard onder vandaan kan komen. Miss een uitdaging voor de TS?? ;)

Anoniem

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:15

Is een soort handel waar je beter verre van kan blijven...of je moet echt goed weten wat je doet..maar of het dier echt wel gezond is of geestelijk niet te veel heeft meegemaakt, dat weet je dan weer niet.

XshaartjeX

Berichten: 418
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: Ammerstol

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:39

Inderdaad.. Sneu voor t beestje

Anoniem

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:16

Dat vind ik dus ook. Als ik zie hoe gevoelig mijn anda is, dan zou ik hem nog liever weggeven aan een liefhebber die de aanschafprijs niet kan betalen, dan in de verkoop, want die van mij maak je heel snel kapot.... :(:)

zomers
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:27

Heb niet alles meer gelezen, maar zoek je echt een ruin of mag het ook een merrie zijn?
Mijn vriendin verkoopt 1 van haar (eigen) gefokte paarden, een merrie uit (ik meen 2008), zwart. Heel erg lief en haar vader is Don Enamorado (via Google vind je al veel over 'm).

Goed en fijn huis vind ze belangrijker dan geld, dus ze is ook nog eens goed betaalbaar.
PB me maar voor meer info (ik heb foto's van haar op mijn computer, dus kan ze mailen).

XshaartjeX

Berichten: 418
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: Ammerstol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:28

Ben ik wel met je eens ja als ik zie hoe ze over het algemeen zijn denk ik zeker niet dat ze voor iedereen zijn weggelegd. Dan heb ik liever iemand die geen geld heeft en er mee om kan gaan dan iemand die er grof geld voor neer kan/wil leggen en ze alleen heeft omdat ze zo mooi zijn en het interessant staat op je stal. En nóg liever blijft ze gewoon bij mij tot het bittere eind :)

Anoniem

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:29

Hoop nooit in de situatie te komen dat ik mijn paard niet meer kan betalen, dat is mijn grootste nachtmerrie......

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Re: P.R.E. / Andalusier Ervaring qua Ras + Verkoopadress gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:57

Ik lees al een poosje mee ,maar de vraagprijzen vallen mij inderdaad op!
Het zijn zulke geweldige paarden ,maar meeste goede beginnen pas bij 8.000 -10.000 euro en voor vele is dat bijna inmogelijk :n
Waarom zijn ze eigenlijk zo duur? (gewoon nieuwschierig)