cloris schreef:Een paard is een paard, en dat het geweldige paarden zijn om mee te werken betekent niet dat ze nooit eens uit de band kunnen springen, maar doordat ze zo sensibel zijn kan het wel eens fout gaan in de omgang met vermoed ik. ik vind het ook zeker geen paarden voor iedereen
Klopt helemaal. Mijn Hispano (kruising Andalusiër x Arabier) heeft een karakter dat vooral PRE-achtig is en is onder het zadel uiterst beleefd. Maar meneer moet gewoon af en toe uit zijn stekker kunnen gaan om dat te kunnen blijven. Dus komt hij op het moment stuiterend naar voren rennen bij het binnen zetten. Probeer hem ook regelmatig los te gooien en anders aan de longeerlijn met het idee dat als hij begint te stuiteren ik het liever daar zie dan onder het zadel

Grappige is dat mensen er heel verbaasd over kunnen zijn omdat hij eigenlijk altijd zo enorm beleefd is.
Meneer is overigens wel vreselijk trots. Beledig hem dus ook niet.
En vreselijk ijdel. Hij lijkt gewoon aan te voelen wanneer mensen hem mooi en leuk vinden. Dan lijkt ie nog een tandje bij te zetten wat betreft zijn charme offensief