Wat voor zadel ligt er op jullie barokke/spaanse paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:59

De Lander heeft een vrij vlakke zit en was daarom in principe ook geschikt, net als de Kent.
Mijn zus heeft mijn andere merrie met de KN symphonie gereden, ook een dressuurzadel en daar zat ze net als ik keurig recht in. We hadden gewoon beide hetzelfde voorover gekantelde gevoel en dat had alles met het Zaldi zadel te maken, en niks met de zit. Het is gewoon een te klein zadel voor mij als ruiter en de 18" was geen optie ivm lengte rug van het paard. En dit model kussens is er niet in veelzijdige uitvoering volgens Zaldi Spanje (poging 4)
Dus dan wordt dit je eerste keer dat je meemaakt dat er geen passende oplossing is.
Overigens gooit Hulsebos ook niet snel de handdoek in de ring, maar die had ook geen model zadel voor dit paard, en die willen toch echt wel verkopen.

realmagic

Re: Wat voor zadel ligt er op jullie barokke/spaanse paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:31

mijn paard heeft ook een korte rug.
en heb daar wel een 18 inch op liggen, dit geeft geen problemen
(equestor levade),maar goed wat voor het ene paard past hoeft voor de ander niet goed te zijn, en dan heb je het puntje ruiter nog. zal nog wel een flink zoek plaatje voor je zijn.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:16

Ik heb een boomloos zadel, een Startrekk Espaniola, helaas niet geschikt voor wedstrijden. Heb zelf een super rondgeribd PRE met korte rug en lange schoft. Voor mijn paard ideaal omdat je de pommel kunt vervangen naarmate de groei van je paard.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:04

Welke merken heb je er opgehad die niet passen? Ik blijf erbij dat Anky erg goed ligt bij brede paarden gezien ze veel ruimte bij de schouders geven.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:17

[***] schreef:
Afbeelding
Dit was het Zaldi zadel, het ligt hier recht op de bok en ik vind dat je heel duidelijk kan zien dat de beugels niet netjes door het midden van het zadel gaan. Het is logisch dat hier geen plek voor mijn been is!

bovenstaande foto is géén zaldi lander, maar een zaldi super kent.
dat zie ik aan de wrongen. Ik heb met dit zadel hetzelfde probleem, kan mijn knieen niet kwijt.

bovendien kan je op deze manier niet aan de beugelriemen zien, of je been erin past zo op een bok!
dan zal het zadel echt op het betreffende paard moeten liggen.
onderstaand is een lander
op deze wijze moet het zadel dus op je paard liggen, dan heb je ruimte zat voor je been.
http://www.ollashop.nl/images/product_i ... s/43_0.jpg

wat voor jou nog een optie zou zijn is de zaldi San Jorge
die is er in 2 verschillende dieptes , semi-diep en extra diep.
dit is de extra diepe.
daar is wat meer ruimte gecreëerd voor je been.
http://www.ollashop.nl/images/product_i ... s/61_0.jpg

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:29

bij WoW kun je een grotere zitmaat met een kleinere/kortere kussenmaat nemen...

of je moet op zoek naar een oud type zadel met kleinere/kortere kussens...

lastig hoor...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:12

Kelly_Taco schreef:
nombrado schreef:
enne, geen diepe zit? dat wordt heel lastig op een barok kort paard. :D

Zo'n diepe zit heeft de Lander nou ook weer niet.

Nombrado bedoelde de Zaldi Yarel volgens mij, die heeft een diepere zit. ;)

Podiumzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:20

Een Pegaso zadel is uitermate geschikt voor jouw probleem. Je kunt ook de singelstoten verzetten, heel handig voor de toekomstige dikke buik. Kijk eens op de volgende sites: http://www.pegasosaddles.com of www.podiumzadel.nl

Heel veel succes met je zoektocht en we willen natuurlijk wel een foto van het veulentje zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:51

Nombrado: ik heb de Lander als testzadel gehad, en de Kent is nieuw besteld omdat daar minder wrong opzat.
Ik heb je nu al meerdere malen gezegd dat Zaldi geen optie meer is en jij komt weer met een diepe zitzadel aan waar ik nooit inpas, of wat in de grotere maat te lang is voor mijn paard. Bovendien is het een andere vorm dan de testzadels en dat waren de enige 2 geschikt voor de rug van mijn paard qua boom en kussens. Dus wat mij betreft mag je ophouden met het topic verzieken, als je Zaldi wil promoten dan open je maar een eigen topic, voor mij en mijn paard is het niet geschikt.

Podiumzadel: qua pasvorm zal het best geschikt zijn, maar zijn die zadels er dan ook met een engels uiterlijk? 2100 euro zit ook behoorlijk boven budget.
Moet zeggen dat ik het wel lastig vind dat in dit segment zadels er genoeg vrijetijdsmodellen zijn, maar weinig zadels waar je een proefje mee zou kunnen starten.

2005: Anky heb ik er niet opgehad, in mijn beleving dacht ik dat ze alleen diepe zit dressuurzadels had maar ik zie nu op haar site dat ze zelfs verstelbaar heeft
Ik zal eens kijken of die ergens 2e hands te krijgen zijn. Ik wil er mee kunnen rijden.

Real magic: als ik een beetje geluk heb kan ik in de herfstvacantie een equestor uitproberen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:08

Tekna zou je ook nog eens naar kunnen kijken.

Podiumzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:23

Hoi Janne,

Met de Pegaso mag je tot Z dressuur gewoon starten hoor.
Op internet staan er ook 2e hands te koop.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:30

[***] schreef:
Nombrado: ik heb de Lander als testzadel gehad, en de Kent is nieuw besteld omdat daar minder wrong opzat.
Ik heb je nu al meerdere malen gezegd dat Zaldi geen optie meer is en jij komt weer met een diepe zitzadel aan waar ik nooit inpas, of wat in de grotere maat te lang is voor mijn paard. Bovendien is het een andere vorm dan de testzadels en dat waren de enige 2 geschikt voor de rug van mijn paard qua boom en kussens. Dus wat mij betreft mag je ophouden met het topic verzieken, als je Zaldi wil promoten dan open je maar een eigen topic, voor mij en mijn paard is het niet geschikt.

.

ik deed het om je te helpen in uitleg
je hoeft echt geen zadel bij mij te bestellen hoor!
dat boeit me niet.
je hebt een hulpvraag en laat ik nu veel ervaring hebben met barokke types.
sta er van te kijken dat je zo agressief reageert.
Heel veel succes met het zoeken naar een goed passend zadel voor jou en je paard :evaw:

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:46

Pegaso zadels zijn niet bepaald kort..

Podiumzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:28

Hangt een beetje van de Inch maat af die je besteld :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:02

Nombrado, ik heb alle posts doorgelezen dit topic :P en ik dacht ook dat je graag een zadel wilde verkopen, kan me dus voorstellen dat janne er een beetje moe van werd ;)

TS, Ik heb een Kieffer Lusitano Exclusive op mijn paard liggen, ook een barrok rugje maar wel schoft. En ik ehb wel een groot en lang paard :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:55

Heeft die Kieffer lusitano een medium boom of wide?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:38

Wide denk ik, ik heb boommaat 34 :) Zit tegenwoordig een door warmte verstelbare boom in ;)

NILO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:40

Ik heb pas een Kieffer lusitano gekocht voor mijne spaanse rakker en das fantastisch! Ik heb em al op 2 anda's geprobeerd en bij beide ( 1 groot en andere klein en kort) ging het goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:46

Ik had de Kieffer opgezocht, maar die hebben toch een hele diepe zit?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:49

Nee hoor janne :N

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:54

Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:58

En heb je al 's gedacht of de TC zadels niet iets voor jouw paard zijn? In principe voor Friezen maar ook heel goed geschikt voor andere paarden met een dergelijke bouw?

Amy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:03

Wij hebben op onze rondgeribte kwpn'er met een minieme schoft een Kieffer Lusitano liggen. Ik heb vroeger ook een Zaldi gehad en vond deze heerlijk, maar de merrie had wel een vrij normale rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:32

Dat valt idd wel mee PSM, ik was al op marktplaats aan het struinen, staan er wel een paar op

TC? Nee ken ik niet, ga ik googlen :j

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:39

Heb het wel eens vermeld dacht ik, maarik heb een StarrTrekk dressuur.. boomloos maar gewoon engels eruitziend en niet zo'n diepe zit..
Is een close contact, en juist vanwege die verwisselbare pommel erg handig als je paard wat meer uitgroeid, kun je grotere of kleinere pommel nemen..
Ook in bruin te verkrijgen..

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0

Heb ook een pre met korte rug en rondgeribt...
Ons past het prima!