xJolien schreef:Wij hebben er 1 staan waarbij de mok niet op wilt houden, dus kregen we een keer de tip om de HELE sok af te scheren

Maar denk niet dat de eigenaar dat een goed plan vind...
Denk dat er op het moment dat de mok zo hardnekkig is, er mijt in de sokken zit. die voor de mok zorgt.
Dan zou ik wel de kootholte's kaalscheren/knippen en dan de benen een paar keer behandelen met spul tegen mijt en ander ongedierte
Bij hil die ook hardnekkige mok/schilfertjes had, heb ik bij de DA een afkrabsel onder de microscoop gezien, en op dat kleine beetje huid krioelden al veel van die gore beestjes!
Wilde dus niet weten hoeveel ik er aan mn handen had zitten na bv voetje optillen bij het voetjes uitkrabben
Gelukkig werkte het spul van de DA supergoed! Vergelijkbaar met oa sebacil maar dan nog nt wat fijner zelfs

Ik laat de sok ook staan, maar kort ik de lengte in van de sok, bij Hil beginnen ze al vlak onder de knie, maar ik scheer het weg tot ong. 2 kleine handbreedte's boven de kogel, net wat chiquer

En ik werk de kroonranden bij en de kootholte's kaal, maar bij hil zitten de sokken van de voorbenen nog in de aangroei-fase na helemaal kaal ivm echo's en scans, duurt lang voor de sok weer mooi terug is ben ik inmiddels achter!