Sammyoo schreef:Een Fries heeft wel net als veel koudbloeden 'perzikbillen', gespierd boven op het kruis en een geultje daartussen (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Dat ken ik niet van andere warmbloeden. Ook is de galop van de Fries vaak niet zo best. Ook dat zien we wel vaker bij koudbloeden. En ik vind die halzen van Friezen toch wel flink gespierd, meer dan van een warmbloed. Conditioneel blijft hij ook wat achter. Laat ik het dan maar houden op een warmbloed met eigenschappen van een koudbloed.
Dan heb je nog nooit een goed gespierde warmbloed gezien denk ik? Want die hebben allemaal een hoger liggende broek met een geultje ertussen....
Dat de galop niet zo best is is ook een achterhaald idee, ondertussen wordt al jaren op de galop geselecteerd, en heeft het merendeel van de Friezen een heel nette galoppade.
Dat de hals wat zwaarder is klopt, dat is een typisch kenmerk van een BAROK paard, een warmbloed dus!
Je mag denken wat je wilt, maar je argumenten kloppen totaal niet. De Fries is een warmbloedig barok paard met de eigenschappen van een Fries