Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
__Robijn__ schreef:als je een andalusier al qua gangen niets vind, zou ik zeker geen fries gaan proberen........ dat is helemaaal anders!!
Wat sprak je niet aan bij een andalusier?? en ben je van plan om een bij friezen te gaan kijken?

Imitador schreef:Bedoel je dat je het niet mooi vindt, of dat je denkt dat het niet gemakkelijk zit? Want ik vind de meeste PRE's erg comfortabel zitten (behalve dan misschien in een middendraf waarbij ze heel erg knieheffen, maar middendraf zit bij alle paarden wat minder makkelijk). En ja, het is wel veel spectakel, vooral in de galop...
Annash schreef:Imitador schreef:Bedoel je dat je het niet mooi vindt, of dat je denkt dat het niet gemakkelijk zit? Want ik vind de meeste PRE's erg comfortabel zitten (behalve dan misschien in een middendraf waarbij ze heel erg knieheffen, maar middendraf zit bij alle paarden wat minder makkelijk). En ja, het is wel veel spectakel, vooral in de galop...
Daar ben ik het dan weer absoluut niet mee eens... een Welsh-hengst die ik gereden heb zat heerlijk in middendraf, en om over Vajnic maar te zwijgen. Dat was net een luie stoel in de uitgestrekte draf!
Om terug te komen op het maaien, er zijn idd genoeg PRE's die dit niet of nauwelijks doen. Maar dan moet je gewoon even serieus en goed op zoek gaan.
Maar mijn ervaring is, is dat het geen uitzondering is dat een midden- of uitgestrekte draf moeilijk uit te zitten is.
Je moet natuurlijk zelf kiezen, maar ik denk dat de meesten hier in het topic net als ik ervaren hebben, dat als je eenmaal kennis gemaakt hebt en liever nog gereden hebt, je echt niets anders wil. 
barrye schreef:Er zijn heus wel genoeg PRE's / andalusiers die normaal kunnen bewegen. Die ook heel fijn aanvoelen onder het zadel.
Wanneer je op onze site kijkt, vind je Abanto en Barquero, beide PRE's die in het Z lopen c.q. gelopen hebben, gewoon tussen de KWPN 'érs zonder probleem.
( Abanto is niet te koop, Barquero is helaas overleden)
http://www.andalusiershow.nl
maar ik snap je helemaal gezien de knie-actie
. Ik persoonlijk vind de meeste PRE's prachtig om te zien maar als ik ze zie draven....tja, da's bij velen niet mijn draf
. Sorry daarvoor. Bij Woeste Hoeve in Bergeijk staan de "halve" merries (=volle zussen van Gui en van Paco, die NK enkelspan is). Ik snap ook dat je geen merrie wilt (heb er zelf bewust nog nooit 1 gehad) maar naar horen zeggen zijn PRE merries niet zo'n zeikmerries als KWPN-ers kunnen zijn. Maar daar weten de PRE's eigenaars wel meer over???