25 is inderdaad ook aardig oud voor een [ras] hoor. Naar wie wil je een mailtje sturen en waarvoor? Als het om papieren of paspoort gaat, kun je terecht bij http://www.kvth.nl
nee het bewijs hebben we alleen niet op papier.. het bewijs is bij de fokker want daar is ze 1 keer geweest is zal even kijken hoe dat moet..
vandaag heeft ze weer lekker in de bak gestaan en ze heeft al veel meer energie ze staat nu weer binnen want het regent .. maar gisteren zette ik haar om iets over 5 binnen en dan is het etens tijd en dan kan ze weer hard lopen hoor haha dus het gaat weer prima met haar!!
ik had een mail gestuurt naar de KVTH die stuurden terug:
Dit is ook bij het stamboek niet bekend. Als paarden overlijden wordt dit niet altijd aan het stamboek doorgegeven. Dus ook de in leven zijnde dieren hebben geen exact aantal.
nog steeds niks gevonden over de leeftijd wel dat ze meestal maar 20 worden en hooguit 22 dus is ze waarschijnlijk nog de oudste
maar er is weer iets gebeurt ik was in schuur iets aan het doen met me vader komt me tante aan fietsen daisy ligt in de bak! ik snel haar hoofdstel gepakt en er naar toe toen we bij de bak stonden probeerde ze overeind te komen eerst lukte het niet daarna wel maar toen zat ze nog maar en toen een poging om te gaan staan en nog 1 en toen stond ze weer!
dus gelukkig ze lag lekker want het was heerlijk weer & de zon scheen!!
en later ging ik rijden op me andere paard dus mocht ze de wei in voor het eerst sinds de winter en dat vond ze leuk ze heeft heel de tijd lopen draven en dan ging ze weer liggen en dan weer eten haha
dus het gaat weer prima met haar!
als ze een paar keer gaat liggen en zelf weer overeind komt zal het wel goed komen want dan gebruikt ze die spieren weer goed
Je moet je paarden wel elk jaar een tetanus en influenza inenting geven hoor.. En tandarts en hoefdsmid dan?
xMelissaa
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-10 00:33
Tandarts heeft ze nog nooit (zover ik weet) mee te maken gehad hoefsmid komt wel gewoon gelijk met me andere paard die inentingen krijgt ze echt bijna nooit Ze heeft er wel een paar gehad maar dat deden ze vroeger nou eenmaal niet dus zij kan er echt tegen ze is niet voor niks zo oud!!
Hm, dat zou ik niet weten. Bij mijn [ras] komt de tandarts één keer per jaar en ze krijgt elk jaar een inenting. Wormenkuur om de drie maanden en hoefsmid ook om de 3 of 4 maanden. Ik vind zoiets wel erg belangrijk.
xMelissaa
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-10 00:56
Maar mijn andere paard krijgt gewoon altijd een enting hoor alleen daisy heeft het echt nog nooit gehad als het nodig zou zijn zou ze die gewoon krijgen maar dat is het niet en de DA komt ook gewoon ze kan er blijkbaar gewoon tegen ik sta er eigenlijk nooit bij stil maar het is toch echt zo dat ze er tegen kan
weet ik maar dan doen me andere paard zo vervelend dan breekt hij echt heel de stal af maar als ze 2 dagen binnen moet staan dan gaat ze wel naar buiten hoor! want dat is niet goed voor haar en dan valt ze weer en dan begint het weer opnieuw