Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sushilla88 schreef:Mijn bijrijdfries is een schat van een beest. Bijna alleen maar voordelen. 1 ding... mijn fries kan echt, maar dan ook echt niet springen. En dat vind ik af en toe wel jammer...
LoveLoes schreef:ze zijn lief!
maar ze zijn wel heel sloom en lui vind ik een nadeel tenzij je hiervan houd natuurlijk![]()
wat ook een nadeel is dat ze geen echte rijpaarden zijn je kunt er nog mee gaan buitenrijden maar springen of verdere dressuur word het echt niet!!
oja doordat het ras heel erg over fokt is zijn de meeste friezen 'slecht' en dan bedoel ik niet helemaal gezond, dus dat ze vaak gebreken hebben want alle friezen die er nu zijn stammen van 3 friese hengsten af, er waren namelijk in nederland nog maar 3 friese dekhengsten en daar stammen ze allemaal van af.
MarcelDufour schreef:Sushilla88 schreef:Mijn bijrijdfries is een schat van een beest. Bijna alleen maar voordelen. 1 ding... mijn fries kan echt, maar dan ook echt niet springen. En dat vind ik af en toe wel jammer...
Springen zal een Fries ook nooit leren. Echt nog nooit een gezien die een fatsoenlijke sprong kon maken, dus dat ligt niet aan die van jou, maar aan het ras in het algemeen. Over het algemeen is een Fries geschikt voor wedstrijdjes L-springen tot ZZ-dressuur, waar nog niet te veel moeilijke dingen gevraagd worden, maar zodra gaat het over echt niveau, dan moet je toch een ander ras nemen. Het meeste talent hebben ze toch om voor een karretje te lopen. Maar dat kunnen ze dan ook weer super.
horseyfries schreef:Beart moeilijk karakter? Volgens mij ben je in de war met een andere hengst, want Beart staat daar helemaal niet bekend om.
lammie2701 schreef:mijn fries (brandus x jochem), is de goedheid zelve (karakter van papa), makkelijk in omgang, goede conditie (heeft ook met training te maken), kan redelijk goed galloperen (moet nog wel verbeterd worden), kan een sprongetje van 80cm makkelijk springen, heeft zelden mok, is op mijn zit en houding heel makkelijk te rijden (teugels dus amper nodig), is heel relaxed met buitenritten en wil dolgraag werken zonder gekke fratsen...nadelen bij haar: geen!
maar ja elke fries is anders, maar als je kijkt naar de voorouders dan kom je al veel te weten, zo staat brandus bekent om zijn goede karakter, werkwilligheid en hoge vererving van de sportpotentie (3 zonen in z2 en hoger, 1 zelfs grand prix) en bijv beart om zijn moeilijkere karakter.
Gulpje schreef:lammie2701 schreef:mijn fries (brandus x jochem), is de goedheid zelve (karakter van papa), makkelijk in omgang, goede conditie (heeft ook met training te maken), kan redelijk goed galloperen (moet nog wel verbeterd worden), kan een sprongetje van 80cm makkelijk springen, heeft zelden mok, is op mijn zit en houding heel makkelijk te rijden (teugels dus amper nodig), is heel relaxed met buitenritten en wil dolgraag werken zonder gekke fratsen...nadelen bij haar: geen!
maar ja elke fries is anders, maar als je kijkt naar de voorouders dan kom je al veel te weten, zo staat brandus bekent om zijn goede karakter, werkwilligheid en hoge vererving van de sportpotentie (3 zonen in z2 en hoger, 1 zelfs grand prix) en bijv beart om zijn moeilijkere karakter.
Leuk, ik heb ook een BrandusxJochem
Noliita schreef:Sommige mensen hier hebben dus echt geen verstand van friezen..
Ik ben erg blij met mijn pareltje hij heeft een geweldig karakter en denkt altijd met me mee, ik kan hem met m`n ogen dicht vertrouwen.
Eens een fries altijd een fries!
lammie2701 schreef:heey wat leuk!
hoe is die van jou van karakter? ook zo'n goedzak die alles voor je doet?
Gulpje schreef:lammie2701 schreef:heey wat leuk!
hoe is die van jou van karakter? ook zo'n goedzak die alles voor je doet?
Hij is lomp en vol liefde![]()
Maar even serieus, hij doet onwijs hard zijn best om dingen te snappen die moeilijk zijn. Snapt hij het écht niet en wil hij onder de druk uit? Pffffffft weg is ie. Ofwel achteruit, ofwel vooruit. Maar goed, we starten nu net M2 en dat is natuurlijk ook niet makkelijk als je het allebei nog niet eerder gedaan hebt
Verder is het een gewoon een schatje, en we hebben samen een ontzettend goede band gekregen de afgelopen paar jaar. Hij is altijd net zo blij om mij te zien als ik hem