Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amoebje schreef:Als ik mijn pony zijn manen invlecht, gaat hij staan schuren..
(Ook al zaten ze vrij losjes)
Gevolg...1 van de 3 plukken helemaal afgebroken..
Best banketstaaf als je dan de volgende dag zo'n dikke pluk in je handen hebt...
Anita67 schreef:Hoi
Bij mij Tinker heb ik gevlochten en gevochten om zijn manen te behouden !!!
Maar meneer wist de vlechten eruit te schuren tot hij nu een rampzalig bosje manen heeft.
Dan maar weer los dan maar weer een vlecht ..dan stond ik weer met ene dikke losse pluk in me hand , of vond ze op het land![]()
Volgens de DA geen Z-E!
Hij had super mooie manen,...nu is het om te janken.
Ik zeg weleens hij heeft zich een fjordenkapel gegeven:(
De rest wat er nog van over was heb ik 20 cm kort geknipt.
Wie herken dit ?
En wat moet ik doen ?
Famke_93 schreef:De manen van mijn merrie vlecht ik om de 2 a 3 maanden over.
Was ze dan ook om de 2 a 3 maanden, met dit als resultaat!
LoveMariska schreef:Vlak voor dat we mijn haffie kochten (zie avatar) Had ze best lange manen, maar toen we haar kochten had iemand van de manege haar manen getrokken.... Jammer he! Persoonlijk wil ik haar manen zo lang mogelijk laten groeien!!!!! Dr manen zijn allleen nu helaas wel vet... Tis nu te koud om te wassen..
Angeliekje schreef:Ik heb een tinker met manen van 112 cm
Foto![]()
http://94.100.115.167/636550001-6366000 ... _MWBh.jpeg
Wat ik doe om ze te verzorgen.. Eigenlijk niet veel. Ik vlecht de manen in vier vlechten en laat ze een week inzitten (ook met rijden). Ik haal ze dan eruit en borstel de manen van onder naar boven met een staart/manen borstel (niet van boven naar beneden ivm manen uittrekken), en vlecht ze daarna (met andere plukken ivm vervilting) weer in en laat ze weer een week inzitten, en dat elke week opnieuw. Af en toe gooi ik de manen naar de andere kant. Verder knip ik 1x per maand de puntjes bij zodat ze niet gaan slierten aan de onderkant. Antiklit spray gebruik ik nooit, maar dan ook nooit in de manen. Heeel af en toe doe ik er een heel klein beetje babyolie doorheen, maar ook niet teveel, want de manen worden er best vet van. En wassen doe ik maar 1 a 2 keer per jaar.