Ook even mijn nieuwe aanwinst showen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Ook even mijn nieuwe aanwinst showen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:22

Hee lieverd, heel vele sterkte straks!!!

Ik heb overleg gehad, en ik kom eind augustus naar je toe, mocht je dan nogsteeds ermee zitten, dan ben ik er een keer echt voor je!!

heel veel sterkte, doe kalm aan, je mag altijd bellen of sms-en, je hebt me nummer! ik ben straks weer op stage, dus weinig internet, maar zal voor jou proberen zo veel mogelijk op internet te zijn, op bokt of msn!

xx
STERKTE

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:45

@Prinslover en Jo heel hartelijk bedankt voor jullie berichtjes.

Het is over deze nachtmerrie is voorbij, ik weet dat een hoop bokkers mij nu zullen haten na deze beslissing en kan dat ze niet kwalijk nemen.
Ik ben nu een stuk rustiger gelukkig, ik heb gedaan wat ik kon heb dit dier bijna een week in mijn wei gehad en verzorgt en het beste met hem voor gehad.
Ieder mens maakt fouten wij hebben echt bijzonder goed van onze fout geleerd zowel geestelijk als financieel.
Misschien ben ik egoistisch maar ik heb alles geprobeert en overwogen wat in mijn macht zat.
Het is gemakkelijk om een verhaal te lezen en je mening daar over te geven.
Maar sta maar eens voor deze grote waarheid.
Toch wil ik uit het diepste van mijn hart ook mijn spijt uitbrengen naar iedereen die ik heb teleurgesteld.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:34

Tja, het blijft moeilijk.. Gewoon je hart volgen, hoe lastig ook.. Als je hem niet kunt bieden wat hij nodig heeft dan houdt het op..
Heel veel sterkte!

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:26

Ik heb je verhaal helemaal gevolgd.
Wat heftig!!

Ik kan alleen maar zeggen dat je een hele dappere en moedige beslissing hebt genomen.

Soms moet je echt met verstand handelen en je gevoel op zij zetten.
Hoe moeilijk dat ook kan zijn...

Veel sterkte Blensink

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:13

Gelukkig ben je weer wat rustiger... ik hoop voor je dat dit zo blijft...
:)

is flash weer lekker thuis?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:26

ik heb je verhaal ook gevolgd. meis.. wat een moeilijke beslissing!
Maar.. ik ben het wel volledig met je eens. het gaat hier om flinke bedragen en niet om enkele honderden euro's. voor zoiets kun je misschien betaaltechnisch een paard aanhouden. niet voor een onbruikbaar dier.
en emotioneel.. je bent al door een hel gegaan, en als je van tevoren al weet dat het alleen maar bergafwaarts kan gaan? denk ik dat je een goede ( hetzij moeilijke) beslissing hebt genomen om nu te handelen.

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:56

heel dapper van je. Ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen, hoe moeilijk het ook was. Ik hoop dat er iemand anders op zijn pad komt of in ieder geval niet al te lang meer in die stal hoeft te staan bij die akelige man!
Heeeel veel sterkte!!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:15

Nou jij hebt wel wat meegemaakt in deze korte tijd. Van alle kanten bergijp ik je heel goed en ook je beslissing kan ik van jou kant zien.

Ik zelf heb ook voor deze beslissing gestaan een aantal jaar geleden maar de verkoper stond er anders t.o. denk ik dan de jouwe en ik heb er voor gekozen het paard in te laten slapen. Wij hadden namelijk nog enigszins onderhandelingsruimte op financiële basis en dat heb je toch wel nodig.

Wanneer de prijs voor een paard te mooi lijkt om waar te zijn, is dit waarschijnlijk ook zo. Ik heb van toen geleerd en jij nu ook. Je bent gewoon goed van vertrouwen geweest en ik vind het erg naar voor jullie en het paard dat het zo gelopen is.

Toch wil ik nog even zeggen dat er zat van dit soort paarden zijn, niet alleen in Spanje. Ts kan niet ieder paard dat ze tegenkomt sponseren of emotioneel op haar nek nemen.

Nogmaals ik begrijp hoe moeilijk zo'n situatie is en wens je veel sterkte toe!

merelemilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:52

He, lieve Bren, sterkte. Ik weet dat je het beste hebt gedaan voor allemaal. Het is verschrikkelijk vervelend maar het kan gewoon niet anders, dat is oneerlijk voor jullie zelf. Ik hoop dat jullie je snel een beetje beter zullen voelen. Geniet lekker van lieve Flash, je hebt het tenslotte ook voor haar bestwil gedaan.
Dikke knuffel voor jullie, merel

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:53

Ik kan het niet vinden.... maar heb ik nu goed begrepen dat de eigenaar het dier gewoon terug wil om het dan wellicht opnieuw als zijnde 'gezond' te verkopen? Hij wilde het dier niet kwijt tegen de slachtprijs?
Excuses wanneer het al ergens staat, maar ik kon het niet exact terugvinden....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:14

Hij wilde het dier niet voor slachtprijs wegdoen... hij gaat waarschijnlijk gewoon door met deze praktijken, en gaat andere mensen geld armer maken dmv een kapot paard te verkopen....

Bren heeft hem weg moeten doen omdat ze hem op DEZE manier niet kan bieden wat dit dier nodig heeft...
dit wist zij NIET op voorhand.... een hele domme fout van hun om de keuring niet te doen... ging allemaal in goed vertrouwen...

als er iemand is in spanje die om dieren geeft... is het blensink wel! en ik weet zeker dat als ik hier problemen heb, hetzij financieel, hetzij geestelijk...ivm mijn paard... dat ze mij bwv zal helpen!
Ik ken geen liever mens dan haar! dus bij mij moet je echt niet beginnen over negatieviteit dat ze dit dier terug brengt...
ze kan hem NIET bieden wat hij hoort te krijgen.. dat is een operatie.. en een pijnloos leven...

deze handelaar kan hem dit ook niet bieden... dus het is heel dubbel.... eerlijk gezegd hoop ik gewoon dat dit dier afgemaakt wordt... dat hij hem niet meer kan verkopen...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 17:52

Dank jullie wel voor jullie begripvolle berichtjes.
En wil wel nog even zeggen als ik dit paard gezond gekocht had en na een poosje dit gekregen had dat ik er voor de volle 100% voor had ingezet om hem beter te maken.

De handelaar gaat het paard voor het dubbele proberen te verkopen dan dat hij aan ons vroeg (vriendenprijsje).
Er valt absoluut niet met hem te praten, hij belt mijn vriend zo´n 10 keer per dag op dat hij geld moet hebben voor het transport van de komst van Inventor en de hoefsmid.
Mijn hoefsmid heeft 20€ gerekent voor het korten van hoefjes en teer omdat de hoeven helemaal aangetast waren in stal van de vocht.
Zijn hoefsmid rekent (voor gewone ijzers) voor ijzers erop zetten en eraf halen blijkbaar 75€.
Begrijp ook niet waarom er ijzers onder moeten als het paard niet buitenkomt.
Nu heeft hij mijn vriend ook nog eens bedreigt met aangeven.
Was er al bang voor dat dit alles nog een staartje zou krijgen.
Het geld vind ik het minste, maar ik ben woedend op alles.
Het liefste verdoe ik nu niet mijn tijd met schrijven maar ga deze man aangeven.
Alleen ben ik bang dat het dan nog erger word en dat dat Flash misschien gevaar loopt.
Dus daar denk ik nog even goed over.

@Less, als dit een normale man was geweest en we normaal hadden kunnen praten had ik dit inderdaad voorgelegt.
Hij vind dat wat het paard heeft niet zo ernstig is.
En gelooft ook nog steeds dat hij hem voor het dubbele kan verkopen.

@Jo, Flash heb ik niet gehaald gisteren, ik kon het niet opbrengen.
Wat ik eigenlijk al de hele tijd zeg is dat ik heel emotioneel ben en wilde Flash hier niet mee belasten.
Buitendat was ik enorm moe.
Nu is het weer 38 graden hier dus vanavond als het een beetje afkoelt rijd ik haar naar huis.
En dan hopelijk langzaam aan kunnen we de hele zaak vergeten.

@Merel dank je wel, erg lief van je.
Hopelijk gaat nu met alles de zon eens schijnen hier.
We hebben nu wel genoeg gehad!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:41

bah, wat een nare man die handelaar.
hoezo het paard voor het dubbele verkopen... het gaat een nieuwe eigenaar of koper toch ook opvallen dat hij mankementen heeft?
en als hij het paard zomaar weer denkt te kunnen verkopen, waarom had hij hem dan al 8 maand?
waarom dus nog niet eerder verkocht?

triest hoor dat zulke mensen bestaan, mensen die paarden 24/7 maanden lang in een stal laten staan, en al die dingen.

en hoefsmid?
ik vind niet bepaald dat zijn hoeven er uit zagen alsof ze regelmatig bekapt werden!
had hij ijzers onder dan toen jullie hem kochten?
en waarom zouden jullie de hoefsmid kosten moeten betalen, of hebben jullie er ijzers onder weg gehaald die volgens hem er weer onder moeten?

nu Inventor weer terug is is hij in feite weer 1 van de waarschijnlijk vele paarden die in je regio zo behandeld worden..
volgens mij wordt het hoog tijd om petities te maken om de welzijns-eisen voor paarden in Spanje te verbeteren!

begrijpelijk dat dit hele gebeuren een grote impact op jullie heeft,
veel sterkte de komende tijd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:37

Ik had je pb ook al gekregen, maar zal even algemeen reageren hier, gezien ik ook meerdere pb's heb gekregen van bokkers die er nogsteeds niets van snapte.
Ik ben niet denege die momentele in spanje zit, dat is blensink. zij heeft dit paard gekocht ter goede trouw, maar wat helaas flink uit de hand gelopen is...

het feit dat deze handelaar zo is, is al vreselijk.... deze vent verdient dit paard niet, en verdient ook zijn geld niet!!
Helaas gaat dit ten koste van het paard, en wat ik al eerder heb gezegd.. als er één iemand is die ik ken, die ene hart voor dieren heeft... is het blensink wel.

Ik hoop dat dit nog een einde krijgt... ik snap dat je hem niet wilt/durft aan te geven, ivm de gevolgen van dien...

Ik ben ook voor een petitie.. maar helaas bereik je er weinig mee in spanje... zelfde geld voor 't stierenvechten.

bren, ik hoop dat je snel weer rustig in je hoofd bent, en weer kan gaan genieten, ondanks alles.... het zal heus wel een plekje krijgen... en ik hoop dat het voor dit dier ook snel afgelopen zal zijn... letterlijk of figuurlijk!
Ga genieten van je flashje... dat is JOUW meissie.. die heeft jouw zorg nodig... en niet meer een ander paard....

het is een fout waar je van geleerd hebt.... :) en ik hoop dat je er zo snel mogelijk vrede mee zal hebben!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:16

Het doet me heel veel zeer om dit te moeten lezen. Mijn hart gaat echt uit naar het paard en ik heb er een naar gevoel bij. Daarbij wilde ik eigenlijk alleen reageren om jou te laten weten dat ik het een heel moeilijk beslis vind, ik wilde zeggen moedig en enigzins zal dat het ook wel zijn..maar zo voelt het natuurlijk niet. Zelfs ik voel me er rot onder, ik kan me dan ook niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen op dit moment. Het leven is hard, helaas voor sommige onder ons wat harder dan voor de ander..en dit paard heeft helaas pech. Ik kan het begrijpen maar toch ook weer niet, wil jullie sterkte wensen met het besluit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:15

Het is heel dubbel he suuzert... je zou willen... maar je kan niet.... :n :n
Ik had het paard ook graag een goed tehuis gegeven, maar kan ik dan die andere 30 laten staan??

het is héél dubbel....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:04

@ Marigold, wij hebben idd de handelaar gevraagt of hij de ijzers kon verwijderen omdat we Inventor eerst gewoon samen met Flash in de wei wilden zetten en ivm veiligheid voor mijn paard leek het me beter zonder ijzers.
Op aanraden van mijn trainer hebben we tenslotte niet gedaan en is Flash ondergebracht bij vrienden en achteraf gezien goed want ik zou niet willen weten wat voor som geld ik nog zou moeten betalen als Flash drachtig blijkt te zijn van Inventor.
Volgens mij blijft hij ervan overtuigt dat het paard het dubbele waard is en zo niet misschien gebruikt hij dit paard wel om zo zoder verkoop toch aan wat geld te komen.
En dan bedoel ik het paard wegbrengen met eigen trailer wat nooit hetzelfde bedrag kan zijn als een transportbedrijf die ik ingehuurd heb om weer terug te brengen.
Evenals de hoefsmid.
Aan dit paard zonder te verkopen heeft hij ongeveer 300€ overgehouden in 5 dagen.
Mensen om ons heen die we dit verhaal ook vertellen zijn ervan overtuigt dat het zigeuners zijn en dus is het misschien maar beter om geen actie te ondernemen.
Vannacht is er bij ons in de winkel ingebroken (gelukkig alleen maar wisselgeld), het kan toeval zijn maar toch leg ik de link naar dit hele gebeuren.
Flash staat alleen op een wei in de bergen, deze plek kennen ze en alleen voor haar veiligheid kan ik geen actie nemen hoe graag ik het ook zal willen.
Alles in mij zegt dat ik het hele gebeuren maar snel moet vergeten en voorlopig maar even mijn gedachtes van een ander paard of evt dekking van Flash voor een aantal jaren moet verzetten.
Hoe zielig voor Inventor en de andere paarden die hij op stal heeft staan.
Net zo goed dat ik het moeilijke besluit heb genomen om dit paard terug te brengen moet ik nu ook aan onze of liever gezegt de veiligheid van Flash denken.
Wederom hoop ik dat jullie dit kunnen begrijpen.
Ik blijf de schuld bij mijzelf zoeken hoor, als we nooit waren gaan kijken naar dit paard dan zou ik het niet geweten hebben.

@ Suuzert ik voel me alles behalve moedig en ik kan het me voorstellen als je het verhaal leest van een paard wat maar op stal staat met slechte voeding enz dat je die een beter leven moet geven.
Ben de eerste die dat doet, wil alles hier van straat plukken en mee naar huis nemen.
Maar het kan gewoon niet, ik ben een dierenvriend maar er is een grens.
En misschien word je ook wel wat harder als je in spanje leeft en zoveel dierenleed ziet.
Maar je moet wel het mogelijke voor ogen houden ik kan een paard aanschaffen en mocht hij ziek worden daarvoor garant staan.
Maar ik ga niet met een paard beginnen wat ten eerste al een hoop geld in aanschaf kost en daarna ook nog eens een berg van kosten in een genezing waarvan we niet eens weten of hij geneest.
Dit blijft mij te ver gaan en zal wel willen weten hoeveel er mensen zijn die dit inderdaad zullen doen.
Blijf ook zeggen als Inventor gezond was gekomen zoals de handelaar gezegt had en na een poos had gekregen, dat ik alles maar dan alles had gedaan om hem te genezen met alle zorgen en financiele middelen.

Inderdaad Jo er zijn er zovele en ook gezonde paarden.
Het is inderdaad heel dubbel en een groot gevecht tussen gevoel en verstand.

nikki_fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:29

Mooi paardje ^^

nikki_fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:02

Oooh srry heb niet goed gelezen....
het spijt me eggt dat ik dan met zo'n stomme opmerking kom!! eggt heel erg sorry!!!
Sterkte!!