Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:40

Prinslover schreef:
Is trouwens de nieuwe datum al bekend van de a.s. Campeonata? Ik wil wel heel graag gaan kijken.. :D


Wist iemand hier nog antwoord op :D ?

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:45

Gezellig dat je dan ook komt kijken. Kan je helaas de datum niet vertellen.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:09

Prinslover schreef:
Prinslover schreef:
Is trouwens de nieuwe datum al bekend van de a.s. Campeonata? Ik wil wel heel graag gaan kijken.. :D


Wist iemand hier nog antwoord op :D ?


Ja, maar ik weet niet of ik het al mag zeggen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:22


Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:34

Hihihihi ze hebben het er echt net op gezet!
Ik heb er weer zin in!! Doe je ook een keer mee Lobke? Licor hoort er eigenlijk wel tussen te lopen!

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:38

Oh Iloon, misschien ga ik wel mee dan, als ik vrij ben. Ben wel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:58

Ik heb enkele jaren geleden al eens meegedaan met Licor in België, Cyrina.

Maar Licor is geen prijzenpakker hoor ;) Ik ben echt ontzettend gelukkig met hem en kan hem voor geen goud missen, maar ik weet wat zijn zwakke punten zijn op gebied van morfologie en gangwerk en wij horen daar niet helemaal thuis :)

Ik zou wel mee willen doen met Terroso als hij hier dan nog staat, maar dat wordt nogal ingewikkeld omdat hij niet op mijn naam staat denk ik.

Ik lees trouwens op de Belgische site dat het Concurso Morfologico ook doorgaat op 22 en 23 augustus!! Wat vreemd zeg, gaan ze elkaar nu beconcurreren? Dan zullen er op beide wedstrijden wel minder paarden aanwezig zijn...

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:20

He...dat was niet de bedoeling, daar hebben we juist op gelet, hun zijn vaak laat!

Maarre, Licor vindt ik daar wel thuis horen hoor. Er zijn zo weinig prijzen te vergeven, de meeste gaan zonder naar huis, dus dan heb je niet direct een minder paard. En elk paard heeft zwakkere punten, maar hij is de laatste jaren ook sterk verbeterd vindt ik!

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:24

ik zie het niet staan op de belgische site?!

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:25

Heb het gevonden...verdorie..ga het gelijk melden

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:11

Idra schreef:
Ik lees trouwens op de Belgische site dat het Concurso Morfologico ook doorgaat op 22 en 23 augustus!! Wat vreemd zeg, gaan ze elkaar nu beconcurreren? Dan zullen er op beide wedstrijden wel minder paarden aanwezig zijn...


Wat bedoel je met dit stukje Lobke?
Ik vind Licor persoonlijk trouwens echt 1 van de mooiste PRE's hoor :D . Dusse, mee doen of niet, prijzen of niet, ik ben een fan haha ;) .

Cyrina: hihi, valsspeelster, jij wist het al dus.. :+ Leuk in augustus, ik ga ook zeker (proberen) aanwezig te zijn, ben echt benieuwd!

Doen er nog bekende mensen mee? Lisenka neem ik aan? En Cyrina?

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:54

Yep, ik doe mee (als alles en iedereen gezondblijft natuurlijk)

De Belgen en Nederlanders doe vaak mee op elkaars Keuring en ook de Duitsers komen vaak op beide even langs. Dus als ze tegelijk zijn, dan wordt het aantal gesplitst.
Maar er is al overleg.

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:56

Met Cantaor neem ik aan? Of gaat je merrie ook mee?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:09

Je hebt een PM Ilona :)

De concurrentie bij die leeftijdsgroep van Licor is echt ontzettend groot, ik durf het niet opnemen tegen de Grelo's etc. van deze wereld :D

Dit was Licor in augustus 2005, op de keuring in Flémalle:
Afbeelding

Hij is wel erg veranderd hè... heeft zo veel meer body gekregen...

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:32

Ohhh wat was hij daar nog smal, het is nu zo'n beer!!!
Nou Lobke ik moet ook tegen de grote jongens met Cantaor, jammer dan, ik vindt het hardstikke gezellig en als ik gewoon nette punten krijg ben ik tevreden.

Ik neem Engreida idd ook mee(als het goed is met een veullie aan haar voeten, hihi)

jus

Berichten: 1170
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Alfaz del Pi / Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:09

Er zijn zelfs 2 hele bekende hengsten die als potro niet door de apto keuring kwamen en toen in de dressuursport succes hadden en daarna dus wel gekeurd zijn , je kan een paard laten herkeuren (apto)

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:51

Ach, je weet nooit hoe het kan lopen. Ik verbaas me elk jaar ook weer over Halley. Afgelopen jaar was zijn rubriek zo waanzinnig goed, keek echt mijn ogen uit. Was hij morfologisch op de vierde plaats geëindigd. Was al blij geweest als we in de middenmoot waren geëindigd. Ik laat telkens punten liggen tijdens de functionaliteit, omdat de andere gewoon betere ruiters zijn. Uiteindelijk nog zesde.

Lobke gewoon meedoen dus. Je weet nooit hoe het uitpakt. Hij is inderdaad veel meer paard geworden. Het is een zware rubriek, maar wel gaaf om daar in mee te lopen.

Neem Halley waarschijnlijk wel weer mee, maar de bedoeling is om zeker Querida mee te nemen. Zij zal dan meelopen in de rubriek 2 jarige merries.

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 10:37

Leuk zeg, al die plannen van paarden die jullie weer mee willen nemen. Ben zeer benieuwd!! Ik denk zeker dat jullie een dikke kans maken!! (al zal de concurrentie ongetwijfeld groot zijn?).

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:45

Nou Ilona...in de rubriek oudere hengsten maken wij niet zo heel erg veel kans hoor. daar doe neen heel stel grote fokkers en profruiters mee. Zeker die Duitsers kunnen er in die rubriek wat van! Lopen ook paarden die in de profsport meedraaien tussen enzo...
Zowiezo is het moelijk, fokkers als de Woeste hoeve en Residelca ect. kunnen voor elke rubriek hun beste paard thuis uitzoeken, keuze zat voor hun...
Maar het blijft hardstikke leuk om mee te doen, je weet het nooit. Tenslotte hebben zowel Yaco als Engreida al een keer een medaille mee naar huis gekregen (waar ik ook bijna stijl van achrterover viel)

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:52

Ik heb de ervaring dat je best als nieuwkomer met een paard kunt winnen van ''de groten'' hoor !
Ik kwam in 2005 uit met Calida en zij werd Campeona joven, Kampioen jonge paarden niemand had ooit gehoord van Calida en in 2006 werd ze samen met Marismeño Campeona de la Raza.

Dus , laat je niet overdonderen en doe gewoon lekker mee , als je een goed paard hebt mag je het laten zien

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:06

Ja, Lobke geen excuus gewoon gezellig meedoen en trots je mooie kerel showen. :D Je kunt toch helemaal niets verliezen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: Hoe zit dat nou met APTO / Campeonato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:28

Ik zal nog wel zien :D Is het overigens in NL niet zo dat je met je hengst meer als 1 dag aanwezig moet zijn? Dat zie ik persoonlijk niet zo zitten, want dan zal ik al een hotelkamer moeten huren vrees ik, is nogal een eind rijden voor mij.

HenJ
Berichten: 790
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:41

Lisenka schreef:
De campeonata is de premiekeuring. Alle paarden die hier komen moeten vol papier hebben. Vanaf 4 jaar is het verplicht dat ze APTA/APTO gekeurd zijn. Merries vanaf 7 jaar moeten een veulen gehad hebben of drachtig zijn. Voor de hengsten geldt dat ze vruchtbaar moeten zijn.


Ik zag dit staat in het begin van dit topic, maar is het dan zo dat een merrie perse voor haar vierde jaar ekeurd moet worden??
Mijn merrie is nu anderhalf dus heb ik nog even.. Maar waarom kan het niet als ze vijf is. Vaak vind ik ze dan net iets mooier. Vier kunnen ze nog zo babyachtig zijn.

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:58

Ja je moet het hele weekend tijd hebben en onderdak regelen
Da's een nadeel (kosten )of een voordeel (vakantiegevoel )....
Er zijn deelnemers die ruim van te voren een slaapplaats zoeken en op de camping slapen of in de trailer.
Je bent er een weekend tussenuit en als je dat thuis geregeld krijgt is het erg gezellig, vorig jaar was er een barbeque op zaterdagavond.


Zijn er trouwens leden of deelnemers die graag willen meehelpen tijdens het campeonato en bij de voorbereiding ????
We kunnen alle hulp gebruiken en vele handjes maken licht werk, er wordt uiteraard rekening gehouden met je eigen invulling en werkzaamheden in het weekend .

Maar alle hulp ,al is het een beetje , is van harte welkom ;)

Henj
Ja je merrie moet op haar 4e jaar APTA gekeurd zijn dat babyverhaal gaat lang niet op voor alle PRE's.
De meesten zijn met 3 of 4 jaar echt geen baby meer, wie dat verzonnen heeft.....
De merries worden in Spanje gewoon met de 3 jaar gedekt dus ook APTA gekeurd en de hengsten kunnen met 3 jaar echt wel dekken dus gaat dat babyverhaal ook niet helemaal op... Wel eens een dekkende baby gezien hahaha :+ ikke niet gelukkig :+
Maar je kunt gerust wachten tot ze 4 is , waarom niet ?

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:04

Idra schreef:
Ik zal nog wel zien :D Is het overigens in NL niet zo dat je met je hengst meer als 1 dag aanwezig moet zijn? Dat zie ik persoonlijk niet zo zitten, want dan zal ik al een hotelkamer moeten huren vrees ik, is nogal een eind rijden voor mij.


Voor ons is het ook ver. Wij boeken altijd een hotel. Lekker gezellig s morgens met z'n allen aan het ontbijt.