mariettek schreef:Citaat:Is het dan alleen het prikken?
Ja!!! Dat 'prikken' is nogal een groot probleem in mijn ogen! Ik zou het echter niet omschrijven als 'prikken' maar als het doorboren van een levend doel.
Geen gevoel in die bult... klop vast... vissen hebben ook geen gevoel in hun lip en schelden doet geen pijn...![]()
Zelfs al is die bult compleet gevoelloos (tegen mijn grootste verdenkingen in, heb nog nooit gehoord van een gevoelloos lichaamsdeel, met uitzondering van nagels en door lepra aangetaste ledematen), dan nog is er de mogelijkheid dat er mis wordt gestoken. Ook zit er heel veel stress aan vast (wat denk je dat adrenaline is?) en levert het gevaar op voor alle betrokken partijen.
Als die mensen werkelijk hielden van hun paarden, dan zouden ze deze hier niet bij betrekken. De mogelijkheid dat ik mijn paard in gevaar breng (tegen welk minimaal risico ook, alleen maar voor mijn lol) is voor mij ondenkbaar. Dat ik daarnaast ook nog een ander dier tegen zijn zin in een lijdensweg laat ondergaan is gewoonweg belachelijk.
Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik denk dat ik zelf kan bepalen wat er tegen mijn principes ingaat. Dit gaat volkomen tegen mijn principes in. Ik krijg er koude rillingen van en krijg de neiging om de mensen die dit dieren aandoen zelf aan een stokje te rijgen. Voelen ze toch niets van.
Ze worden niet doorboord, dan zouden de prikkers er saan de andere kant weer uitkomen.
Zo diep komt het niet, het is prikken. Ik zal niet te beweren dat het gevoelloos is, maar wel dat er weinig gevoel zit, daar er weinig zenuwen zitten. En ja er is een kans dat ze misprikken en dat is pijnlijk en wordt zwaar bestraft in de punten en men probeert dat echt te vermijden! Nogmaals ze willen niet de stier opzettenlijk pijn doen. Dezelfde ruiters en amazones beoefenen ook bloedloos.
Adrenaline wordt ook opgewekt door agressie en "excitement" en niet alleen door angst!
Willen jullie de dood van een ruiter zien, want ook daar bestaat een filmpje van, en dat schijnen jullie nogal leuk te vinden. Dat klopt toch ook niet? Dat je wilt gaan zitten kijken naar de dood van een mens die slechts prikkers in een stier plaatst?
En ik heb zelf geen enkel probleem met een scalpel in mijn bil (al gehad) of saté prikkers. Wel een en ander in verhouding zien, zo groot zijn die haken niet in vergelijking met de stier. Overigens bestaan daar ook regels voor. Bij jongere, lichtere, stieren worden kleinere haken gebruikt.
) en kwa rijden echt dat je soms met je mond open kan staan ook gewoon klasieke dressuur