Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dartel schreef:Audesta: fijne vakantie!
Mijn merrie is ook lastig met het bit. Ik heb haar met kaptoom beleerd. Maar ook daarmee liep ze soms te rommelen met haar hoofd en te kantelen. De tandarts heeft haar twee keer nagekeken. De eerste keer zat er wel een scherpe rand, maar de volgende keer was alles in orde. Maar ook met een touwhalster kantelt ze, met haar kaptoom het minste. Ik heb een mooi bitloos hoofdstel voor haar gekocht maar met longeren werd ze daar echt heel erg boos van. Zo erg dat ze zich lostrok en de bak uitrende.
Nu heb ik een ouderwets scholingsbit voor haar. En verbazingwekkend genoeg vind ze die min of meer oké. Eerst alleen met bit in gelongeerd, maar wel de lijn aan de neus van het kaptoom. Toen erop, en sturen met kaptoom. Toen sturen met bit, maar wel iemand op de grond met kaptoom aan de neus. En nu zijn we zover dat ze met een normaal hoofdstel en dit bit loopt. Ze is nog steeds wel wat onrustig en wil soms nog wel eens kantelen maar er zitten nu ook echt mooie rustige stukken tussen.
Ze is echt heel erg braaf. De eerst passen galop deed ze braaf, nog wel even aan de lijn. Los stappen en draven. Ze is een keer weggeschoten, toen sloeg er een tak tegen de muur van de bak. Maar kwam netjes terug en kalmeerde snel.
Gisteren met die wind was ze ook braaf. Zo groeit langzaam het wederzijdse vertrouwen
Vandaag weer even geoefend en na een rondje wist hij het weer en mocht hij weer los in de paddock!
Op het moment van aanschaf ben je verantwoordelijk voor het paard en die verantwoordelijkheid stopt imo niet als je niet meer kan rijden.
Dorien66 schreef:Zo jammer... Taruga was heel stellig, die Deuber vindt ze maar niks. Meisjesdroom naar de knoppen![]()
Hij is dus weer te koop, zie mijn onderschrift.