En dat is al zo weer.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
lonnie schreef:haha dat kan hoor. Ik heb wel een WOW, en werkelijk, mijn paard is met sprongen vooruit gegaan door dit zadel. Nou heeft mijn fjord een enorm lastige rug; geen schoft, breed (boomwijdte 38) en een hele (te) lange rg en overbouwd. dit was ook echt nog de enige oplossing voor haar. Anders had ik boomloos moeten gaan, maar dat heb ik 4 maanden gedaan en ik kon niet meer op of neer van de rugpijn.
Voor mij is het een ideaal zadel, het is inmiddels al een paar keer aangepast en groeit dus lekker mee. Luna is qua bespiering enorm toegenomen en loopt veel beter over haar rug. En mijn eigen rug heb ik voor het eerst in jaren geen last van, das ook belangrijk. Maar ja, het zijn retedure zadels, en als ik een normaal gebouwd paard had gehad, had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht om er een te kopen.
Echter, nu met mn nieuwe paardje, ga ik toch wer voor een WOW. Omdat ze 0,0 bespierd is, en dus lekker mee kan groeien in het zadel, zonder dat ik 3 nieuwe zadels aan moet schaffen. En, heel belangrijk, omdat haar rug waarschijnlijk te kort is voor een 18" zadel, en ik die wel nodig heb. Bij een WOW kunnen ze 17" kussens onder een 18" zitvlak zetten, ideaal dus!