[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:27

Oh hier niet... zeker op buitenconcours niet :n
En dat is al zo weer.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:30

:wave: Daar ben ik ook even...door al die vorst sneeuw van de laatste 8 weken ben ik te druk met het verzorgen van al het vee om veel op internet te zitten SORRY!!!!

Verder alles goed hier, Bobby is weer helemaal beter *\o/*

Leuk foto's van de slangen, vind het bijzonder mooie dieren! Enne die slang kan zo maar blijven als je hem even met hamster in de bak doet }>

:evaw:

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:37

Annash schreef:
Oh hier niet... zeker op buitenconcours niet :n
En dat is al zo weer.

Dat zijn grote concoursen zeker? hier heb je toch al snel wat kleinere met wat kleinere groepen, wel een aantal hele flinke ook en daar valt het idd niet op.
Ja bijna weer buitenseizoen, heerlijk *D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:54

Bij ons gebeurd het af en toe ook. Gewoon even bellen van te voren en vragen of je mag proeven bij het inrijden... Is vaak handig en er is bijna geen club of stal die er moeilijk over doet dan.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:02

Nou das idd heel netjes en goed dat ik het weet, je weet maar nooit wat er in de toekomst gebeurd :+

Mijn winterrijbak :D

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:07

Wij hebben hier in de buurt eigenlijk geen hele kleine concoursen... :+ Alles is wel aardig groot!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:52

Cloor, dat dacht ik stiekem ook dus al.. Zie mezelf al raar aangekeken worden := haha. Hier zijn het ook niet echt veel mensen, en de stallen waar ik wil gaan starten, zijn toch wel wat rustiger. Ik wil (voorlopig) niet echt mega starten, gewoon klein en schappelijk is goed genoeg. Wil het echt voor de lol doen, kijken hoever we komen! :D Binnenbak is Chico wel gewend! Heb een jaar in een binnenbak gereden, en nu in een buitenbak gaat ook toppie... Dus misschien maak ik me wel druk om niks hihi!

Die foto is kicke! 8-)

Haha, shanna, jij ook een grappige foto geplaatst!

Suus doe jij is niet zo eng :D !

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:57

Cloor gave foto!! Dat wil ik later ook nog eens doen! Met eigen paard doen... strandrit heb ik wel eens gemaakt hoor.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:02

Pfffffff ben de hele middag al aan het googlen en MP rondkijken en Bokt uitpluizen.... Om een lang verhaal kort te maken: Er is iemand langs geweest en Jippe zijn zadel zit gewoon niet goed. Heb een Imperial Riding en dat ding is echt te smal voor mijn Friese beessie. Hij heeft dus gewoon last van zijn rug daardoor en ik baal daar dus echt stevig van. OK ik kan er weinig aan doen, dit zadel kwam erbij en leek voor mij als leek goed te liggen. Was gepast door de mensen die hem ingereden hadden etc. Maar goed... Alles aan het uitpluizen dus. Fryso zadels zijn echt veel te begrotelijk voor mij. Heb wel de Wintec 500 XL Cair gezien. Dat lijkt me wel wat. Maar ben ook boomloos aan het kijken: Barefoot spreekt mij het meeste aan en dan Dutchrider en Freemax. Heb hier al op Bokt ervaringen gevraagd met een topicje en een berichtje in een boomloos topic. Ben een beetje bang dat ik toch te onstabiel zit op zo'n barefoot en dan is een Wintec miss weer beter. Dus eerst een testzadel??? Moeilijk hoor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:06

Zadels zijn heel moeilijk Zilfstar, maar het is echt belangrijk dat ie goed op je paardje ligt hoor. Chico heeft heel veel problemen gegeven, toen mijn zadel niet goed bleek te liggen.. Omdat het schijnbaar langer speelde dan ik dacht, is het ook nog tussen de oren gaan zitten :(:) . Kijk dus uit met zadels, en laat echt iemand komen met verstand!!! En kijk wat op Jippe kan, en kijk daarna pas wat jij ervan vind zou ik zeggen.. :) .

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:23

Gave bak Cloris *D

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:32

Echt wel!!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:36

wat heerlijk om uberhaupt nog te kunnen rijden! wat dat betreft is strand wel ideaal. Ik heb net de knoop doorgehakt om niet naar Zeeland te verhuizen maar voorlopig in Tilburg te blijven, maar als ik het strand dan weer zie twijfel ik wel! Maar ja, we gaan lekker elke zomer een paar weken richting de kust.

Ik heb sinds zondag een hersenschudding. Vandaag gaat al wat beter gelukkig, ik verveel me dood, mag van mn moeder alleen maar liggen. Mag niet naar mn paardjes, zelfs niet naar mn cavia's die in de schuur zitten momenteel.
Heb afspraak met osteo af moeten zeggen en ik had morgen eigenlijk tussentijdse toets van autorijles. Donderdag zou de smid komen...kortom, alles loopt lekker in het honderd

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:15

Beterschap Lonnie :)
Kalm aan doen hoor, anders kan het echt lang duren! Ook al is het balen... maar geloof mij, ik heb er ervaring mee!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:21

Soeske: Die foto heb ik eerder gezien, maar hij blijft gaaf! Dit was in egypte toch? Stoer!

Shanna: Rare jongens die Romeinen!!!

Cyrina: Goed nieuws!!! Bobby is beter! *\o/*
Wij hebben ook een slang in de tuin 's zomers: Een tuinslang!

Beda; ja, wrijf het er maar in! ;( ;( Ach ik ga nu regelmatig naar de binnenbak van de vereniging.

Wanda: Joh, wie is er langs geweest. ;) Ik stond er ook bij hè? Wellis waar na een boel vertraging... :( Ik vond het reuzeleuk om je toch te leren kennen en ik kom zeker langs als het klaar is!! (Ik weet nu de weg... :P )
Cair is ook lucht hè? Ik weet niet of je dat wil? Persoonlijk ben ik er geen voorstander van.
Via http://www.boomloos.nl kun je volgens mij zadels 'huren' en uitproberen. Dan weet je of het iets is. Bij Des werden we gewaarschuwd dat dit zadel nogal breed blijft liggen en dat je dan in een soort van spagaat kan komen te zitten. Vertel mij wa! Zadels zijn moeilijk! ;) Zodra er één past, moet je het nog blijven bijhouden. Je paard ontwikkelt immers en dan kan het best zijn dat het tzt weer mis is, maar de pensionhoudster kon daar over meepraten. ;)
Mss past het zadel van Heidi? Dat is een Ronda zadel (Machonito heet ze hier) Het is wel een bruin zadel... Maar ik heb het gezien en hij is wel heel gaaf!

Bianca! Da's niet zo mooi! hersenpan geschud. Beterschap. Toch maar eerst aan jezelf denken hoor.

Vandaag een slechte dag! Was 10 minuutjes te laat vertrokken, want mijn aardappels wilden maar niet gaar worden. Dus toen op naar Utrecht. En daar hield Giel op met de juiste weguitleg en ging ik dus de mist in. Al met al bijna een uur te laat! :o Gelukkig nam Wanda me het niet heel kwalijk en mocht ik haar hunk ook eens in het echt zien en mooi is ie hoor! De rest heb je zelf al verteld hè?

Verder nog een klantje bezocht en geklust. Eerder gevochten met een heel oud stubbenzadel. Maar het was geen makkelijke, want de zadelmaker heeft er zelf ook een stevig gevecht mee gevoerd. Het laatste stuk heb ik wel zelf gedaan. Vond mezelf een reuze spekkoper! Maar jammergenoeg nog steeds te traag... :+ Maar ja, dat is veel doen en blijven oefenen. Ik mag het nu gewoon bij elk zadel doen, net zo lang tot ik het gewoon vlot kan!

Verder Sam nog even opgestrooid. Morgen hebben we les en vanaaf is de bak bezet. Dus vandaag heeft ie vrij!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:33

@idefix4: cair is zeker geen lucht, ik geloof dat cair foam in zich heeft. Alleen de WOW zadels hebben lucht. Hoe dan ook lijkt cair me geen ideaal spul

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:36

Wow, da's waar ook dat was Flair hè?
Dat soort zadels houd ik me nu niet mee bezig. Ik ga nog voor de wolgevulde en dat geniet ook mijn voorkeur. Ik heb nu 2 luchtzadels gezien en ik kan er niet warm voor lopen. Veel geld voor gebakken lucht. :+

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:42

haha dat kan hoor. Ik heb wel een WOW, en werkelijk, mijn paard is met sprongen vooruit gegaan door dit zadel. Nou heeft mijn fjord een enorm lastige rug; geen schoft, breed (boomwijdte 38) en een hele (te) lange rg en overbouwd. dit was ook echt nog de enige oplossing voor haar. Anders had ik boomloos moeten gaan, maar dat heb ik 4 maanden gedaan en ik kon niet meer op of neer van de rugpijn.

Voor mij is het een ideaal zadel, het is inmiddels al een paar keer aangepast en groeit dus lekker mee. Luna is qua bespiering enorm toegenomen en loopt veel beter over haar rug. En mijn eigen rug heb ik voor het eerst in jaren geen last van, das ook belangrijk. Maar ja, het zijn retedure zadels, en als ik een normaal gebouwd paard had gehad, had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht om er een te kopen.

Echter, nu met mn nieuwe paardje, ga ik toch wer voor een WOW. Omdat ze 0,0 bespierd is, en dus lekker mee kan groeien in het zadel, zonder dat ik 3 nieuwe zadels aan moet schaffen. En, heel belangrijk, omdat haar rug waarschijnlijk te kort is voor een 18" zadel, en ik die wel nodig heb. Bij een WOW kunnen ze 17" kussens onder een 18" zitvlak zetten, ideaal dus!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:43

Ilona -> Lees ik het nou goed dat je wil gaan starten met Chico?
Stoer, hoor!

Wanda -> Een boomloos zadel zou ik niet gauw nemen op een rondgeribt paard zoals de jouwe.
Deze gaan snel glijden.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:48

ik kreeg van een boomloos op rondgeribt paard ook veel pijn in mijn heupen, omdat ik echt veel breder zat. Moet zowel voor jou als je paard fijn zijn!

ik ga naar bed, ben weer lang genoeg op geweest voor vandaag...hopelijk morgen wat minder last van mijn hoofd

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:19

Iloon, haha, niets engs aan hoor ;)
Anouk, was inderdad in Egypte :) Vervelend dat je te laat was..
Cyrina, fijn dat Bob beter gaat!
Zilfstar, succes met je zoektocht!'
Lonnie, sterkte!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:29

Stalgenootje heeft een boomloos liggen die ik mag proberen :D Dus dat is wel prettig. Al denk ik zelf toch ook steeds meer aan een normaal zadel, net wat Snowy volgens mij ook zegt: ben bang dat een boomloos gaat schuiven!
Manlief vond het jammer dat de Wintec kunststof is (of zoals hij zegt plastick :( ) maar volgens mij is een GOED leren zadel al snel boven de 1000 eurootjes. Dat is toch wel boven mijn budget eigenlijk (dacht zelf aan tussend e 500 a 600). We hebben hier in de buurt ook een ruiterzaak met zadelservice. Zal daar ook mijn licht eens opsteken. Ook mbt inruil van mijn oude zadel.

Tips van goede maar niet zo dure zadels die geschikt zijn voor Friezen hoor ik graag!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:04

lonnie schreef:
haha dat kan hoor. Ik heb wel een WOW, en werkelijk, mijn paard is met sprongen vooruit gegaan door dit zadel. Nou heeft mijn fjord een enorm lastige rug; geen schoft, breed (boomwijdte 38) en een hele (te) lange rg en overbouwd. dit was ook echt nog de enige oplossing voor haar. Anders had ik boomloos moeten gaan, maar dat heb ik 4 maanden gedaan en ik kon niet meer op of neer van de rugpijn.

Voor mij is het een ideaal zadel, het is inmiddels al een paar keer aangepast en groeit dus lekker mee. Luna is qua bespiering enorm toegenomen en loopt veel beter over haar rug. En mijn eigen rug heb ik voor het eerst in jaren geen last van, das ook belangrijk. Maar ja, het zijn retedure zadels, en als ik een normaal gebouwd paard had gehad, had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht om er een te kopen.

Echter, nu met mn nieuwe paardje, ga ik toch wer voor een WOW. Omdat ze 0,0 bespierd is, en dus lekker mee kan groeien in het zadel, zonder dat ik 3 nieuwe zadels aan moet schaffen. En, heel belangrijk, omdat haar rug waarschijnlijk te kort is voor een 18" zadel, en ik die wel nodig heb. Bij een WOW kunnen ze 17" kussens onder een 18" zitvlak zetten, ideaal dus!

Een goede zadelmaker kan een wollen zadel op dezelfde wijze laten meegroeien met je paard. Als je paard echt veel breder wordt, is een Wow tzt ook te smal in de boom, net als wol. Maar jij moet natuurlijk gewoon doen, wat je voor jezelf fijn vindt! Ik blijf echter van mening dat Wow niet de enige oplossing is voor elk paard. Dat het jou zo goed bevalt is echter prima toch? Mijn ding zou het niet worden. Maar het geeft niet om een andere mening te hebben hè? Zo veel paarden, zo veel zadels. Er zijn zo veel mogelijkheden.

Wanda ik heb nog voor je geïnformeerd. Hij zal bij een andere zadelmaker ook zijn licht nog even opsteken. Maar hij dacht dat die ook niet veel heeft voor zulke brede paarden. Hopelijk heeft de ruitersportzaak waar jij komt nog goeie oplossingen. En volgens mij heeft Wintec tegenwoordig ook goeie leren zadels. Of Divoza? Die hebben momenteel megasale. Ik zag in hun folder een eigen merk zadel voor (uit mijn hoofd 295 euro). Kwalitatief kan het niet veel wezen natuurlijk. Voor tijdelijk kan het een mooie oplossing zijn als het past en dan kun je sparen voor een zadel wat helemaal naar je smaak is?
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 17-02-10 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:05

2e hands kun je vaak ook nog goede zadels kopen! Die hoeven dan niet boven de 1000 te zijn! en als je dan ook nog je oude inruilt moet je toch ver komen!

Ik vind niet dat er voor een ras per definitie een goed zadel is, Shannon en scooby zijn volle zussen, maar passen niet hetzelfde zadel...elk paard is uniek, ik zou afspraak maken met die ruiterwinkel en ze gewoon is met wat (2ehands)zadels laten komen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:07

Mies helemaal waar, dus als jij nog iemand weet die van een Fryso af wil.. Haha!