En dat is al zo weer.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daar ben ik ook even...door al die vorst sneeuw van de laatste 8 weken ben ik te druk met het verzorgen van al het vee om veel op internet te zitten SORRY!!!!
Alles is wel aardig groot!
haha. Hier zijn het ook niet echt veel mensen, en de stallen waar ik wil gaan starten, zijn toch wel wat rustiger. Ik wil (voorlopig) niet echt mega starten, gewoon klein en schappelijk is goed genoeg. Wil het echt voor de lol doen, kijken hoever we komen!
Binnenbak is Chico wel gewend! Heb een jaar in een binnenbak gereden, en nu in een buitenbak gaat ook toppie... Dus misschien maak ik me wel druk om niks hihi!
!
. Kijk dus uit met zadels, en laat echt iemand komen met verstand!!! En kijk wat op Jippe kan, en kijk daarna pas wat jij ervan vind zou ik zeggen..
.

Ach ik ga nu regelmatig naar de binnenbak van de vereniging.
Ik stond er ook bij hè? Wellis waar na een boel vertraging...
Ik vond het reuzeleuk om je toch te leren kennen en ik kom zeker langs als het klaar is!! (Ik weet nu de weg...
)
Zodra er één past, moet je het nog blijven bijhouden. Je paard ontwikkelt immers en dan kan het best zijn dat het tzt weer mis is, maar de pensionhoudster kon daar over meepraten. 
Gelukkig nam Wanda me het niet heel kwalijk en mocht ik haar hunk ook eens in het echt zien en mooi is ie hoor! De rest heb je zelf al verteld hè?
Maar ja, dat is veel doen en blijven oefenen. Ik mag het nu gewoon bij elk zadel doen, net zo lang tot ik het gewoon vlot kan!

Vervelend dat je te laat was..
Dus dat is wel prettig. Al denk ik zelf toch ook steeds meer aan een normaal zadel, net wat Snowy volgens mij ook zegt: ben bang dat een boomloos gaat schuiven!
) maar volgens mij is een GOED leren zadel al snel boven de 1000 eurootjes. Dat is toch wel boven mijn budget eigenlijk (dacht zelf aan tussend e 500 a 600). We hebben hier in de buurt ook een ruiterzaak met zadelservice. Zal daar ook mijn licht eens opsteken. Ook mbt inruil van mijn oude zadel.lonnie schreef:haha dat kan hoor. Ik heb wel een WOW, en werkelijk, mijn paard is met sprongen vooruit gegaan door dit zadel. Nou heeft mijn fjord een enorm lastige rug; geen schoft, breed (boomwijdte 38) en een hele (te) lange rg en overbouwd. dit was ook echt nog de enige oplossing voor haar. Anders had ik boomloos moeten gaan, maar dat heb ik 4 maanden gedaan en ik kon niet meer op of neer van de rugpijn.
Voor mij is het een ideaal zadel, het is inmiddels al een paar keer aangepast en groeit dus lekker mee. Luna is qua bespiering enorm toegenomen en loopt veel beter over haar rug. En mijn eigen rug heb ik voor het eerst in jaren geen last van, das ook belangrijk. Maar ja, het zijn retedure zadels, en als ik een normaal gebouwd paard had gehad, had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht om er een te kopen.
Echter, nu met mn nieuwe paardje, ga ik toch wer voor een WOW. Omdat ze 0,0 bespierd is, en dus lekker mee kan groeien in het zadel, zonder dat ik 3 nieuwe zadels aan moet schaffen. En, heel belangrijk, omdat haar rug waarschijnlijk te kort is voor een 18" zadel, en ik die wel nodig heb. Bij een WOW kunnen ze 17" kussens onder een 18" zitvlak zetten, ideaal dus!