[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LisenkaJarig

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:09

Esther: Je kan natuurlijk altijd navragen. Niet geschoten is in elk geval mis. Jij ook veel plezier op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:16

Ja, dat ook idd! En het is toch weer een uitdaging! Maar wel altijd jammer als er zo met een jong dier aangeklooid wordt dat ze zo angstig worden!

Ik slaap al 2 nachten nauwelijks Nagelbijten / Gniffelen

Morgen in ieder geval al die kant op, maar dan duurt het nog zo lang voor het zaterdag is Clown

LisenkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:33

Maar het is ook wel weer een goede aanleiding om gezellig met je vriendin op pad te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:39

Ja, idd! Ze is toevallig vorige week hier geweest!
Maar zo zien we elkaar weer eens wat vaker Lachen

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:40

FahyaFemke schreef:
horsieslii schreef:
Hoi hoi, lang geleden sorry.
Is er toevallig iemand vandaag naar Esbeek geweest, naar friese paarden keuring?

hoi!
ik ben geweest ja!
ik vond het mooi. kwam voor een veulen.
en jij?
Weet jij hoe groot Botte is misschien?

Ik zag deze vraag een paar pagina's geleden staan, en nog geen antwoord, daarom mijn antwoord.
(ik heb zelf een jonge ruin van Botte). Botte wordt aangeprezen als 1.68, maar volgens zijn berijdster is hij
groter (ik heb er zelf ook langsgestaan, ben 1.73 en kon bij lange na niet over hem heenkijken)
Dus ik denk dat hij er wel 1.72/1.73 is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:47

Lisenka: Dat is waar.... Maar volgens mij wordt het toch iets te veel Tong uitsteken, eerst maar even kijken of ik een baantje kan krijgen (heb nu voor deze zomer een baantje, maar daarna heb ik niks meer Knipoog ). Daarna als ik genoeg geld heb kan ik dr wel over na gaan denken...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:08

Zo, net is de ostheopaat even bij de schimmel geweest. Ik kan nogal sceptisch over dat soort dingen denken, maar bij Matz was het duidelijk dat er iets moest gebeuren. Na een tandarts, zadelpasser, een vlotte check-up van de veearts was dit de volgende stap, en hopelijk de laatste.

Meneer Speksnijder voelde eens wat aan zijn wervels, en ratelde zo even alle problemen op die ik tegnkwam met rijden. Uiteraard had ik het een en ander al wel verteld, maar niet uitgebreid. Nu hij zo zonder problemen alles opnoemde, schepte dat wel veel vertrouwen. Enfin, hij is ongeveer een uur bezig geweest om het een en ander recht te zetten. Matz vond het allemaal maar maf, en afentoe zag je hem echt even vertrekken, zo van "au, wat doe je nou!", maar gelukkig doet hij geen vlieg kwaad. Overigens geeft dat nog een rot geluid ook, als die wervels rechtgezet worden.
Anyway, Matz moet nu 6 dagen wandelen, daarna rustig opbouwen met stappen. Aangezien Lowlands eraan komt, krijgt hij langer rust, zeker een dag of 12, en daarna ga ik rustig weer aan de slag. Over een week of 4 hebben weer contact om te kijken of er nog een sessie aan te pas moet komen, of dat het 1 keer genoeg is.

Robijntjah: Leuk dat je echt op zoek bent! Let alleen wel op dat je een nuchter iemand mee hebt, want waarschijnlijk word je gelijk verliefd op het eerste paard dat je ziet, en zie je zo niet de gebreken. Vraag jezelf ook altijd af "als ik volgende maand een ander paard tegen kom, krijg ik dan spijt van deze?". Maar goed, dat zal je zelf ook wel allemaal weten, ik wil niet betweterig overkomen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:31

Utixo: Sinds ik het bij een paard van een vriendin heb meegemaakt, geloof ik heilig in ostheopaten, maar dan wel goeie!

Ja, ik weet het allemaal, heb voor mezelf ook heel duidelijk gesteld waar ik op ga letten... En dat is nogal wat :p
En bij twijfel idd, doe ik het gewoon niet!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:35

Ja, ik heb ook lang gezocht naar eentje waarvan ik wist dat hij betrouwbaar was. Ik had over deze man gehoord dat het paard van een oud stalgenootje erg opgeknapt was, en besloot het te proberen. Nu wilde het toeval dat ik van de week op dat paard heb gereden, en ik verbaasde me echt, wat een WERELD van verschil. Ik ben dus ook errug benieuwd hoe die grote het gaat doen strakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:39

Mag ik vragen welke je hebt?

Ja, is raar he, wat een verschil dat maakt!
Had ik met de tandarts Clown

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:42

Nico Speksneijder, komt volgens mij uit de buurt.
Tandarts heb ik ook eerst gekeken naar andere, toen voor Happy Horse gegaan. Verschikkelijk aardige man, en broodeerlijk. Hij kwam voor 4 paarden, en uiteindelijk heeft hij er maar 1 afgerekend, want de rest hoefde alleen maar even 1 keer de vijl overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:45

Wij hadden een tandarts uit België, weet zo niet meer hoe ie heet! Die ostheopaat ken ik zo niet...
Eigenlijk komt er zo nog wel heel wat bij kijken he? Clown

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:03

Er komt van alles bij kijken. Maar bij Irma heb ik nooit iets nodig gehad (en nu niet allemaal gaan stuiteren, uiteraard word het wel gecontroleerd door mijn deskundige veearts), en Utixo is gewoon los en soepel in zijn lijf. Overigens zeiden ze in Utrecht dat hij een grandioze overbeet had, van ten minste 50 %. Ze hebben zijn halve kiezen afgevijld. Toen kwam meneer de tandarts, ik laat hem de brief van Utrecht lezen, hij kijkt in mijn paard z'n mond en laat me zien dat hij keurige, rechte tanden heeft. Alleen de kiezen waren wat kort...

Matz is gewoon echt een zorgenkindje, maar nu heb ik alles wel zo'n beetje gedaan.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:17

Benthe : Hoelaat ben je er morgen dan?
Ik kom richting daar als Patrick klaar is met werken :p
En dan savonds heb ik verjaardag van Nicole. Ga ik rond uurtje of 8 heen.
Ga denk ff by me ma me douche en alles Tong uitsteken

xxx

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:34

Lisenka -> Verhuur jij ook blokhutjes dan?
Heb je er foto's van?
Jammer dat Lagartera niet drachtig is, mocht ze nu nog drachtig raken dan heb je wel een vrij laat veulen volgend jaar.

Jolijn -> Weet je al wanneer je bij dat paard kan komen kijken?

Esther -> Ik vind die PRM's idd ook erg mooi.
Geloof dat er hier in Nederland 1 fokkerij is die deze paarden fokt.

Na 2 weken rust/vakantie vond ik het wel weer tijd worden Rintske aan het werk te zetten.
Dus woensdag zette ik haar aan de longe voor (dacht ik) 2x 5 min.
Dit pakte anders uit want madam vertikte het gewoon.
In eerste instantie liep ze wel netjes van mij weg, maar wilde ze de nattere gedeeltes van de longeerring niet door.
En toen ik dat voor elkaar had vond ze dat ze wel genoeg had gedaan en vertikte het om nog bij mij weg te stappen.
Als ze dan 2 passen had verzet stond ze in ene stil, kijkend naar een trekker ergens op het land ernaast.
Of ze draaide rondjes rond haar achterbenen en ik om haar heen, ik kreeg haar gewoon NIET weg!
Ik ben niet echt snel boos, maar op gegeven moment houdt het toch echt op, dus heeft ze verschillende tikken met de longeerzweep gehad, maar zelfs daar is ze niet gevoelig voor.
Uiteindelijk ben ik naar de binnenbak gelopen, minder afleiding daar, en heb het daar nog eens geprobeerd.
Daar ging het wel goed, hetzij met overduidelijke tegenzin.
In totaal ben ik ruim een half uur met haar bezig geweest ipv de geplande 2x 5 min.
Gisteren nog een keer aan de longe gedaan, want ze was best wel stijf van haar idiote akties.
Gelijk maar naar de binnenbak gegaan, de longeerring was toch één baggerzooi en dus veel te zwaar.
Daar probeerde ze weer het trucje van niet bij mij weg willen lopen.
Hierop liet ik de zweep tussen ons in heen en weer zwiepen en klappen waarop ze toch maar op de volte ging lopen, maar ze was BOOS!!!
Zwiepen met haar staart, kin op haar borst, keihard om me heen rennen en bokken naar de zweep als die te dicht bij kwam!
Ik heb haar maar even uit laten razen, en daarna was ze gelukkig wel voor rede vatbaar.
Mijn pubermeisje! Hahaha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:57

Michelle, honden gaan natuurlijk mee Ja heb er zo'n zin in!
Je wedstrijddebuut! Spannend hoor. Ben benieuwd naar de foto's Haha!

Robijntjah, succes met kijken naar dat paard Lachen

Saida
, zo wat een grote doppen zeg! Ik heb zo nog nooit eerder gezien maar wist niet dat ze zo groot waren Knipoog

Lisenka, dank je!! Jullie alvast veel plezier met Banjer, die komt ook binnenkort!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:48

Ik logeer vanavond bij een vriendin, en ga morgen om 1 uur kijken Lachen

Ach, een keer een boos paard mag wel toch Knipoog
En liever aan de lijn als wanneer je erop zit!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:28

Barroco schreef:

Saida
, zo wat een grote doppen zeg! Ik heb zo nog nooit eerder gezien maar wist niet dat ze zo groot waren Knipoog

Ja wat een joekels hè?
Wist ook niet dat ze zo groot waren, hoor!

Robijntjah schreef:
Ik logeer vanavond bij een vriendin, en ga morgen om 1 uur kijken Lachen

Ach, een keer een boos paard mag wel toch Knipoog
En liever aan de lijn als wanneer je erop zit!

Veel plezier dan morgen!
Hoop voor je dat zij hét paard voor je is!

Tuurlijk mag ze best een keer boos zijn, maak ik echt geen punt van zolang ze maar doet wat ik zeg. Hahaha!
Ik moest er ook om lachen dat ze zo deed, typisch iets voor haar.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:53

Hej allemaal!!! Ik ben weer terug, nouja terug, ik zit nu in het huis van Johan zijn broer en schoonzus, morgen nemen we de trein terug naar huis.

De vakantie was zeer geslaagd en we hebben veel moois gezien! De eerste 2 dagen hebben we gemountainbiked en een enorm zere kont gekregen. Maandag zijn we naar de dierentuin geweest in Kerkrade, dinsdag naar het drielandenpunt, woensdag naar Maastricht en gisteren gewandeld. Tussen door heb ik echt te veel aan het veulen gedacht en regelmatig sloeg mijn hart op hol, maar Fiesta heeft zich braaf ingehouden. Nu kan ik dus rustig gaan aftellen.... 'rustig'

Oja, op de hoofdpagina van boktwiki staat bij de foto van de week eentje van mij!!! Haha! Haha! Haha! Widosa en haar veulentje Dentino staan er op.
http://www.bokt.nl/wiki/Hoofdpagina

Jasmijn: Bandiet ziet er goed uit en zijn manen zijn nu net een borstel! Die zijn al weer flink gegroeid!
Het laatste weekend van augustus ben ik weer in Heemskerk dus dan moeten we maar weer wat afspreken en deze keer dan met Madelief Tong uitsteken
Dizo en Raya blijven een superleuk stel om te zien!!

Marielle, Saida en Peet: De foto's zien er uit als een gezellige boel!

Frank: Weer leuke foto's van Desperado!

Michelle: Haha, als je opa en oma de eerste galopjes van jou en Shannon hadden gezien kregen ze vast een hartverzakking, heb je ze de filmpjes al weleens laten zien Knipoog
Die katjes zijn lief Lovers
Ik ben benieuwd hoe de wedstrijdjes gaan!! Dan moet je wel een fotograaf meenemen hoor!
En is het niet ook goed voor een paard met artrose om gewoon te blijven bewegen zodat alle gewrichten lekker los blijven. Als Encanto zich goed voelt dan zou ik inderdaad gewoon hem zo nu en dan ook lekker zijn gang laten gaan.
Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's!!

Lisenka: Je merries zien er goed uit, je zou toch niet zeggen dat ze jaarlingen zijn!
Banjer is zo lief!!!! Als hij er is kom ik weer een keertje op bezoek Knipoog

Madelief: Voor een bezoekje, zie wat ik tegen Jasmijn heb gezegd Knipoog
Ik ben benieuwd hoe het tinkerveulen eruit ziet, is de vader ook een tinker?

Elske: Welkom!

Amanda: Welkom terug! Hoe is het met Caribe?

Ilona: Heb je je kabeltje al weer gevonden? Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de foto's die jij gemaakt hebt!!

Caribe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:37

Sanne: Caribe is niet meer bij mij Huilen Hij is terug naar de verkoopster. Denk
niet dat ik nog te weten kom hoe het met hem gaat...

Hier nog wat foto's van de laatste keer dat ik hem zag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat ze goed voor hem zorgen of dat hij een geschikt baasje vindt.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:43

Wat jammer, het is zo'n mooi paardje,
maar ik kan me nog herinneren dat je destijds wat had gezegd over problemen Ach gut

Komt er nog een nieuwe anda?

Caribe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:52

Die komt er zeker! Alleen wanneer is nog een vraag. Wel al rustig
aan het rond kijken. Ben helemaal verliefd geworden op dit ras Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:13

Jolijn : wat spannend . wens je heel veel suc6 morgen en vind eht wel een schoonheid Knipoog
veel plezier Doei!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:15

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:04

Ik kom ook maar weer eens aanzijlen! Clown . Ben al een tijdje niet meer geweest, en ga daarom ook niet op álles reageren hoor Bloos . Dan ben ik een uur bezig hahaha Huilen van het lachen . Er is een hoop gebeurd afgelopen week, dus heb ook weinig tijd gehad om te bokken eigenlijk. Ik had natuurlijk een baan op een advocatenkantoor, maar na een maand is dit helaas toch niks geworden... Ben nu dus lekker vakantie aan het vieren (heb ik wel verdiend vind ik zelf ROFL ) en wil in september weer ergens gaan werken. Misschien wist me oom een baantje, en dat klonk wel erg leuk, dus wie weet binnenkort weer aan de slag. Wil sowieso in september weer gaan beginnen, want wil natuurlijk wel over niet al te lange tijd me paardje, dus er moet geld verdiend worden haha. Knipoog

Vandaag met Benthe en Miep naar de Beekse Bergen geweest. Een hele natte dag helaas, maar wel heel gezellig Vork Leuk als je rond deze tijd van het jaar gaat, want er waren veel jonge dieren Haha! . Zooo lief. Als ik me kabeltje weer heb (hopelijk snel Clown ) zal ik even een paar foto's uploaden, want ik heb er sowieso 1 van een heel klein baby teigertje. Echt om te smullen! Lovers .

Ik heb een leuk verslag gezien van Saida Haha! . Wat een leuke foto's en verhaal erbij. Heb er wel om moeten lachen Haha! . Zag er heel gezellig uit. Die doppen van Rintske Wow! Wat een dingen zeg, en mega groot. Nog nooit gezien, dus wel leuk die foto! Rintske is wel lekker aan het testen lees ik. Die vond die vakantie maar al te lekker en zag het werken niet zo zitten haha Knipoog

Jasmijn: Weer een topic van je hondjes zag ik, gaaf! Ik zal eens een kijkje gaan nemen Ja . Hoe is het verder met Bandito? Vermaakt ie zich nog?

Madelief: Gelukkig heb je geen pfeiffer zeg! Gewoon maar even rustig aan doen de komende tijd? Ik las dat het trainen met Fuur weer lekker ging Haha! . (Heerlijk he die anda's die zo hun best voor je doen!). Ben echt super benieuwd naar Fuur. Ik heb nu tijd zat dus wie weet kom ik binnenkort eens bij jullie buurten Haha! .

Michelle: Oeeh, ben nu wel benieuwd naar de foto's hoor Ja . Zal wel een gemengd gevoel zijn als je van Encanto afstapt... Zo zonde dat hij niet meer normaal bereden kan worden.. Wel goed in de gaten houden idd. Als het teveel wordt zou ik stoppen, maar zolang het goed gaat kan ik 1 in de zoveel tijd geen kwaad lijkt me. Zeker niet als hij er ook zo van geniet!

Robijntje: Ik lees dat je op zoek bent naar een eigen paardje! Leuk zeg! Haha! Ik heb denk een stukje gemist over Veerle, maar die wil je niet meer kopen dan? Veel plezier als je gaat kijken, niet te snel verliefd worden hoor haha Knipoog .

Amanda: Zonde van Caribe zeg.... Ach gut . Ik vond hem echt super gaaf om te zien. Heel apart oog had ie ook. Jammer dat ie nu weg is..en niet bij jou kon blijven dan.. Ik hoop dat ie het goed heeft nu. Ja En jij vind vast een andere leuke PRE. Al 1 op t oog?

Sanne: Zo je vakantie klinkt super hoor Haha! . Veel leuke dingen gedaan lees ik! Gelukkig heeft Fiesta zich rustig gehouden haha. Ik moet idd hoognodig opzoek naar dat kabeltje Nagelbijten / Gniffelen .

Lisenka: Ahhhh, wat een schatteboutje zeg die pup van jou!! Jij kan vast niet wachten tot je hem in huis hebt Haha! . Al hoewel, als je voor de 1000e keer poep uit je huis aan het ruimen bent, dan word je er soms wel moe van hahaha Tong uitsteken