[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:35

ohhhhhhhhh ilona wat heb ik gemist?????
sinds wanneer mag je die fries rijden/mennen ???

wat een schoonheid zeg

en die nek ja jammer maar ach de manen maken veel goed.
weet je hoe het komt trouwens?

en die kleine is ook wel een scheetje hoor die krijg je er wel onder hahahaha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:05

DinkeyGirl schreef:
[naam verwijderd] je moet trouwens de groetjes terughebben Haha! Ben ze helemaal vergeten aan Willy mee te geven voor je haha omdat we gelijk begonnen over X-tremo. Hij vindt hem errug leuk! Heb nog een foto met handtekening gehad van de Erster oberreiter van de Weense rijschool, Klaus Krisch. Echt leuk van hem, dat hij me dat gaf! Ik moest hem in een lijstje stoppen van hem, dat ga ik zeker doen!

Hahaha Haha!
Ik ben ook echt super blij met 'm! Ben weer helemaal verliefd (op X-tremo dan Knipoog)
Ik had een tijdje geleden ook een kaart gekregen met Klaus Krzisch erop. Mag van de week weer een nieuwe uitzoeken zei hij. Ben ook heel blij dat Willy echt tevreden is over Xje. Geeft me toch wel het gevoel dat ik een goede keuze heb gemaakt!

Ben vandaag ook wezen kijken bij een rusthuis. Zag er super leuk uit. Super mooie boxen, lekker stuk land, hele aardige mensen en er wordt super veel voor de paarden gedaan. Denk dus dat ik een goed tehuis heb gevonden waar dikkie straks van z'n oude dag mag genieten.

Ben ook nog steeds aan het nadenken over een andere naam voor X-tremo. Een wat makkelijkere en leukere roepnaam. Wordt alleen steeds moeilijker, want ben al aardig aan zijn naam gewend Lachen
Hebben jullie misschien nog inspiratie?

BTW internet doet het thuis weer! Heeft m'n vriend even gefixt zonder enig verstand te hebben van computers Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:24

Bedankt voor de reacties op Jielt.. Haha! Hij mag binnenkort op de foto door een prof Knipoog Die zal ik ook wel even showen!

Peet: Ik verzorg Jielt alweer een tijdje hoor, moest alleen nog weer een keer foto's plaatsen! Doe hem al vanaf 1 november. Zou een ander paardje gaan doen (die grote bonte) helaas ging dat niet door. Had gelukkig Jielt nog niet opgezegd! Dus doe m nog lekker Lovers Lekkerding is het he Clown

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:39

mooi beest hoor geniet maar van hem en ik zal beter opletten met lezen hihihi Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:18

haha jaa is goed peet wel doen hee Tong uitsteken

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:31

heb alles weer bij kunnen lezen. ik heb hier voor altijd op een arabier gereden. ik merk er zo veel verschil, dat friezen veel sneller leren of verbeeld ik mij dat. ik vind ze ook fijner rijden en een stuk rustiger.

en nynke deed het vandaag super. Haha! hier voel ik me echt prettig bij en ben niet meer zo bang.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:50

Fijn Sanne,dat je je zo goed voelt bij Nynke.
Ik hoop straks hetzelfde te kunnen zeggen,ik ben nl ook niet (meer) zo'n held Bloos

Nou,Arjan is geweest en hij was zéér te spreken over mijn meisje Hyper!
Dus we gaan een gooi doen naar een primering Knipoog
Morgen gaat hij kijken of er nog plek voor haar is 30 juni op de keuring in Vrouwenpolder.
Zo ja,dan gaat ze volgend weekend al naar hem toe en dan is het gedaan met haar vrije leventje.
Wat zal ze het een strafkamp vinden en wat zal ik haar missen Verdrietig
Gelukkig zitten ze niet zo ver hier vandaan,dus kan ik wel een keer of 2 pw gaan kijken.
Hopelijk wordt het uiteindelijk beloond.
Ik ben er gewoon helemaal hyper van Clown

Edit: Had hem net weer aan de lijn.
Ze kan er nog bij de 30e Haha!
Dus nu gaan we voor het eggie.
Tegen die tijd wel allemaal flink duimen hoor,ik help het jullie wel herinneren,hahahaha.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:01

ik voel wel een stuk jaloezie

ik moet morgen weer terug naar de dokter grrrrrr en dan kijken we hoe en wat er nu aan me rug/stuitje en kont gedaan kan worden
gisteren even op de fiets gezeten en nu heb ik er nog last van pffffffff kan niet goed zitten wordt er gek van

ik hoop dat die kwakzalvers er wat aan kunnen doen !!!!!

ik wil ook rijden op mijn paardje Huilen morgen loopt hij voor de tweede keer mee in de les (half uurtje maar hoor)ik ga het op een filmpje zetten en dan plaats ik het hier kunnen jullie mijn kaner even zien

doeiiiiiiiiiii Haha!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:52

Prinslover schreef:
cruesli schreef:
@prinslover: waarom vlecht je de manen niet aan verschillende kanten? dus tot waar de kap ong omvalt de vlechten links en op de helft van het gedeelte wat omvalt de vlechten rechts. Dit lijkt me ook niet prettig aanvoelen voor je paard Bloos

kijk maar naar het topic van Marieke, zo heeft zij het ook bij Goasse, anders krijgt hij dat ook
viewtopic.php?f=10&t=771931

De eigenaresse zegt dat het niet door zn manen komt.. Maar dat het in de bloedlijn zit.. Ik heb er geen verstand. Maar die manen hangen echt naar 1 kant, dus de andere kant opvlechten zou niet lukken..

Kan inderdaad in de bloedlijn zitten, is bij mijn paardje ook. Zowel in de Botte als de Pike lijn zit een gebroken manenkam.
Maar je kan ze best naar de andere kant vlechten hoor! Gewoon aan de andere kant gaan staan, helft van de manen pakken en vlechten maar. In het begin zullen ze vast wel zo terugvallen, maar de aanhouder wint.
Je (en/of eigenaresse) moeten het natuurlijk zelf weten, maar het ziet er gewoon niet prettig uit voor Jielt Bloos

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:05

Heb niet veel tijd om bij te lezen, maar even dit:

Zo een nek wordt in Spanje een "cuello de gato" genoemd (letterlijk vertaald katennek Clown) en is een puur erfelijke kwestie. Heeft niets met de zwaarte van de manen oid te maken.
PRE hengsten worden er voor afgekeurd. Vaak is het echter zo dat ze ten tijde van hun keuring nog geen 'Cuello de gato' hebben, maar dat die nek pas op latere leeftijd gaat omvallen. Spanjaarden blijven er dan gewoon mee doorfokken. Zo reed ik in Spanje een hengst die dè dekhengst van stal was en die dat ook had, en zijn zonen hadden op jonge leeftijd al een dikke speknek, wel, volgens mij gaat die bij hen ook omvallen als je later gaat kijken...

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:36

Ik ken ook iemand die een hengst heeft met zo'n speknek die omvalt, ze hadden bij verkoop aan hen gewoon hoefijzers aan de manen gehangen zodat die nek een halve dag rech bleef staan. Toen ze 'm uitlaadden zagen ze pas dat de nek hing Nagelbijten / Gniffelen

Hebben jullie ervaring met opfok?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:07

Blueberry schreef:
Hebben jullie ervaring met opfok?

Wat zoek je en wat verwacht je van een opfok? en belangrijk, waar wil je dat het ligt, ik zie dat je in Groningen woont daar is behoorlijk wat te vinden Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:45

Ik ken hier in de regio een goede opfok, maar dat is wel bij jou uit de buurt.
Met de kleine Maestro gaat het goed, hij groeit als kool en wordt steeds meer "paard". Hij heeft nu ook plekjes die hij lekker vind met kriebelen op zijn lijf. Eerst gaf hij daar niet zo om. VAn de week heeft ie voor het eerst aan een halster met touw gelopen, naast mama uiteraard maar meneer vond het maar niks. Het leek wel een vlieger aan een touwtje. Het is verder een heel makkelijk beestje hor, die eigenlijk alles over zich heen laat komen. Heb al een imprintingscursus gedaan, hij vind alles best. Vanmiddag voor 2e keer met halster en touw aan de gang... ik ben benieuwd!! Zal binnekort weer foto's zetten, hij wordt steeds knapper!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:13

regine schreef:
Ik ken hier in de regio een goede opfok, maar dat is wel bij jou uit de buurt.
Met de kleine Maestro gaat het goed, hij groeit als kool en wordt steeds meer "paard". Hij heeft nu ook plekjes die hij lekker vind met kriebelen op zijn lijf. Eerst gaf hij daar niet zo om. VAn de week heeft ie voor het eerst aan een halster met touw gelopen, naast mama uiteraard maar meneer vond het maar niks. Het leek wel een vlieger aan een touwtje. Het is verder een heel makkelijk beestje hor, die eigenlijk alles over zich heen laat komen. Heb al een imprintingscursus gedaan, hij vind alles best. Vanmiddag voor 2e keer met halster en touw aan de gang... ik ben benieuwd!! Zal binnekort weer foto's zetten, hij wordt steeds knapper!!

Klinkt flink hoor, ik ben razend benieuwd naar fotos van de knappe man Cool

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:31

madelief88 schreef:
zasread: Ik heb ook geen last van zenuwen, school boeit me gewoon niet genoeg om daar zenuwachtig voor te zijn Bloos
Alvast succes voor morgen!

En hoe ging je examen? Ik heb ook geen zenuwen gehad Lachen Ik had er zelfs zin in...echt heel maf. Doe je eigenlijk havo of vwo examen?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:51

Vwo Knipoog En hoe ging die van jou??
Mijnes ging best oke, naar mijn idee dan Tong uitsteken vond vooral de tekstverklaring echt supermakkelijk... Samenvatting was een beetje vaag, niet echt duidelijk eisen ofzo.. Wat vond jij ervan?
Ik word trouwens echt super geirriteerd van al die mensen uit de klans die m vet lopen te stressen en dan tegen mij gaan zeggen ik ben zo zenuwachtig!! Ik zeg nu gewoon telkens maar dat ze hun kop moeten houden Bloos haha Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:17

Cruesli: Wat Idra hieronder schrijft, dat heb ik ook vernomen (alleen dan iets anders haha) van de eigenaresse. Ik denk ook niet ze het echt op prijs stelt als ik de manen ineens anders ga vlechten. Bovendien helpt dat ook niet, want ook als ik de manen optil dan staat zn nek niet recht.. Het ligt er dus niet aan dat ze te zwaar zijn, net als Idra schrijft.. Maar wat je zei had misschien wel gekund ja Knipoog (als het aan de zwaarte van de manen zou liggen).

Idra schreef:
Heb niet veel tijd om bij te lezen, maar even dit:

Zo een nek wordt in Spanje een "cuello de gato" genoemd (letterlijk vertaald katennek Clown) en is een puur erfelijke kwestie. Heeft niets met de zwaarte van de manen oid te maken.
PRE hengsten worden er voor afgekeurd. Vaak is het echter zo dat ze ten tijde van hun keuring nog geen 'Cuello de gato' hebben, maar dat die nek pas op latere leeftijd gaat omvallen. Spanjaarden blijven er dan gewoon mee doorfokken. Zo reed ik in Spanje een hengst die dè dekhengst van stal was en die dat ook had, en zijn zonen hadden op jonge leeftijd al een dikke speknek, wel, volgens mij gaat die bij hen ook omvallen als je later gaat kijken...

Dit is wel intressant! Het fijne ervan wist ik niet echt, ben nu wel wat wijzer! Bedankt voor de info!

Ik mis Lusitana een beetje in het topic, ben nog steeds erg benieuwd naar de kleine van Branca!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:38

Madelief88: Ik ben blij dat ik er af ben! Heb gelukkig me diploma gehaald, zonder problemen of wat. Haha! Ik was wel iets zenuwachtig, maar niet overdreven ofzo. Gewoon gezonde spanning Knipoog Wel even zeggen he als je geslaagd ben, dan ga ik je feliciteren Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:39

Haha ik zal het zeggen Haha! Heb je ook vwo gedaan?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:45

madelief88 schreef:
Vwo Knipoog En hoe ging die van jou??
Mijnes ging best oke, naar mijn idee dan Tong uitsteken vond vooral de tekstverklaring echt supermakkelijk... Samenvatting was een beetje vaag, niet echt duidelijk eisen ofzo.. Wat vond jij ervan?
Ik word trouwens echt super geirriteerd van al die mensen uit de klans die m vet lopen te stressen en dan tegen mij gaan zeggen ik ben zo zenuwachtig!! Ik zeg nu gewoon telkens maar dat ze hun kop moeten houden Bloos haha Tong uitsteken

Ik doe ook vwo Lachen
Die van mij ging vet goed.. Ik vond de tekst ook heel makkelijk en ik vond hem nog interessant om te lezen ook, de samenvatting was inderdaad vaag. Maar ik heb mijn klad mee naar huis genomen en net nagekeken en ik had 20 punten Haha! Nu ben ik vet blij Lachen Als ik alles goed heb nagekeken kom ik in totaal op 39 punten...
Laatst bijgewerkt door zasread op 16-05-07 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:46

Das wel lekker Ja Ik ga niet de open vragen en samenvatting nakijken, dat kan je toch niet echt goed doen, en al helemaal niet uit je hoofd Tong uitsteken Heb alleen de vragen mee terug naar huis...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:08

dus jullie zitten nu allemaal met examevrees hahaha
even jullie best doen en dan heb zo dat papiertje in je zak
zet hem op he Haha! voor degen die exame moeten doen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:11

De vrees valt bij mij wel mee Peet, das juist het probleem Haha!
BEn benieuwd naar filmpje van je knapperd! Wel een duidelijke graag, kan ik lekker kwijlen Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:43

ik zal me best doen
de lader is al vol en de spullen staan klaar

als het maar niet te donker is in de bak
duim maar mee anders heb je niks te kwijlen
nog wensen met losse manen of vast Haha!
zat zelf maar aan los te denken mooiiiiiiiiiiii

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:46

Ja doe maar los Haha! Met mooie krulletjes Haha!
Ik duim met je mee dat het licht is in de bak Haha!