sinds wanneer mag je die fries rijden/mennen ???
wat een schoonheid zeg
en die nek ja jammer maar ach de manen maken veel goed.
weet je hoe het komt trouwens?
en die kleine is ook wel een scheetje hoor die krijg je er wel onder hahahaha

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DinkeyGirl schreef:[naam verwijderd] je moet trouwens de groetjes terughebbenBen ze helemaal vergeten aan Willy mee te geven voor je haha omdat we gelijk begonnen over X-tremo. Hij vindt hem errug leuk! Heb nog een foto met handtekening gehad van de Erster oberreiter van de Weense rijschool, Klaus Krisch. Echt leuk van hem, dat hij me dat gaf! Ik moest hem in een lijstje stoppen van hem, dat ga ik zeker doen!
Prinslover schreef:cruesli schreef:@prinslover: waarom vlecht je de manen niet aan verschillende kanten? dus tot waar de kap ong omvalt de vlechten links en op de helft van het gedeelte wat omvalt de vlechten rechts. Dit lijkt me ook niet prettig aanvoelen voor je paard![]()
kijk maar naar het topic van Marieke, zo heeft zij het ook bij Goasse, anders krijgt hij dat ook
viewtopic.php?f=10&t=771931
De eigenaresse zegt dat het niet door zn manen komt.. Maar dat het in de bloedlijn zit.. Ik heb er geen verstand. Maar die manen hangen echt naar 1 kant, dus de andere kant opvlechten zou niet lukken..
Blueberry schreef:Hebben jullie ervaring met opfok?
regine schreef:Ik ken hier in de regio een goede opfok, maar dat is wel bij jou uit de buurt.
Met de kleine Maestro gaat het goed, hij groeit als kool en wordt steeds meer "paard". Hij heeft nu ook plekjes die hij lekker vind met kriebelen op zijn lijf. Eerst gaf hij daar niet zo om. VAn de week heeft ie voor het eerst aan een halster met touw gelopen, naast mama uiteraard maar meneer vond het maar niks. Het leek wel een vlieger aan een touwtje. Het is verder een heel makkelijk beestje hor, die eigenlijk alles over zich heen laat komen. Heb al een imprintingscursus gedaan, hij vind alles best. Vanmiddag voor 2e keer met halster en touw aan de gang... ik ben benieuwd!! Zal binnekort weer foto's zetten, hij wordt steeds knapper!!
madelief88 schreef:zasread: Ik heb ook geen last van zenuwen, school boeit me gewoon niet genoeg om daar zenuwachtig voor te zijn
Alvast succes voor morgen!
Idra schreef:Heb niet veel tijd om bij te lezen, maar even dit:
Zo een nek wordt in Spanje een "cuello de gato" genoemd (letterlijk vertaald katennek) en is een puur erfelijke kwestie. Heeft niets met de zwaarte van de manen oid te maken.
PRE hengsten worden er voor afgekeurd. Vaak is het echter zo dat ze ten tijde van hun keuring nog geen 'Cuello de gato' hebben, maar dat die nek pas op latere leeftijd gaat omvallen. Spanjaarden blijven er dan gewoon mee doorfokken. Zo reed ik in Spanje een hengst die dè dekhengst van stal was en die dat ook had, en zijn zonen hadden op jonge leeftijd al een dikke speknek, wel, volgens mij gaat die bij hen ook omvallen als je later gaat kijken...
madelief88 schreef:VwoEn hoe ging die van jou??
Mijnes ging best oke, naar mijn idee danvond vooral de tekstverklaring echt supermakkelijk... Samenvatting was een beetje vaag, niet echt duidelijk eisen ofzo.. Wat vond jij ervan?
Ik word trouwens echt super geirriteerd van al die mensen uit de klans die m vet lopen te stressen en dan tegen mij gaan zeggen ik ben zo zenuwachtig!! Ik zeg nu gewoon telkens maar dat ze hun kop moeten houdenhaha