Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pronkje_vdp

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:27

Jullie gaan echt hard! Ik wil die in Prinsenbeek en in Hilvarenbeek meerijden als het goed uitkomt met de andere selecties.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:33

Suusenmalvin schreef:
Wow, wat gaan jullie hard!!!!! Hoe zit dat met de selectie wedstrijden? Moet je paard daarvoor ingeschrevenen staan bij het stamboek voor Friese paarden? En moet je een bepaald niveau hebben? Kun je zomaar meedoen?

Je paard moet idd ingeschreven staan bij het stamboek. En volgens mij moet of de eigenaar of de ruiter van het paard lid zijn van het stamboek maar dat weet ik niet zeker.

Je kunt gewoon in alle klasse starten, gewoon de klasse aanhouden die je op KNHS wedstrijden rijd. De wedstrijden tellen ook gewoon mee voor wp's.

Kijk anders even op http://www.dressuurkampioenschapfrieschpaard.nl daar staat alles op :)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:41

ik doe er niet aan mee, daar heb ik mijn paard nog iet goed genoeg voor lopen.
Als ik zoiets weer zou gaan oden dan moet hij gewoon wel goed willen lopen en ook vrij constant, dit is nu nog niet het geval.

Tja en aangezien er de afgelopen dagen nog al veel wind en regen is geweest heb ik deze week ook niet veel kunnen rijden. Met regen wil hij nog wel lopen, maar met die flinke wind dan ziet hij over apen en beren en dan zit ik niet veilig op zijn rug.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:42

Jenny_S schreef:
Lauke schreef:

klopt ja. Ik heb er toen voor gekozen om gewoon bunschoten te pakken, aangezien dat op loopafstand was en ik dat wel even genoeg spanning vond voor ida de eerste keer _O-

Maar deze is pas vanaf L2 toch?

neehoor, regio outdoor is gewoon ook B en L1. en als die nieuwe regeling er straks gaat komen is de hippiade ook B en L1

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:52

Ik had dat weekend in Lunteren super fijn gereden en de mensen die hadden gekeken vonden het ook erg netjes, echter vielen mijn punten daar onwijs tegen. De dag erna was ze echt wel heel op in Bunschoten en had het nog nooit zo veel moeite gekost om een proef te rijden. Daar vielen mijn punten toen alles mee.

Ook op de 2e selectie van Utrecht heb ik heel goed gescoord. Dus eigenlijk gaat mijn voorkeur wel een beetje uit naar de selectie's daarvoor. Uiteraard is tussen de Friezen top, maar ik heb het idee dat ik tussen de 'gewone' paarden meer 'kans' maak.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:52

Estherr__1 schreef:
Leuk! Ik wil wel proberen mee te doen, in ieder geval in Oud-Beijerland daar woon ik :)

Als je meer wedstrijden mee rijd, maak je dan meer kans of zo?

Ik geloof ook niet dat ik kans maak maar goed haha

Dan wonen wij redelijk bij elkaar in de buurt :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:24

Leuuk die data! Ik ga zeker ook meedoen :D Ik weet nog niet precies welke... de keuze is reuze :Y) Balkbrug/Garijp/Drachten/Oldeholtpade/Assen is allemaal wel prima te doen! Eens rondvragen wat de mooiste/fijnste locaties zijn. Zit ook een beetje met de oogst op de boerderij, dus balkbrug/oldeholtpade/garijp zou wel mooi in de boerderij planning passen haha (als we in ieder geval niet weer zo'n vroege zomer hebben als afgelopen jaar, dat was echt niet normaal!)
Als t met Arjen zo doorgaat als het nu gaat ga ik vrij vlot L1 starten dus wie weet... L1 of L2 selecties dan! O:) Hangt er ook een beetje vanaf hoe hij gaat reageren buiten... als dat allemaal een beetje prima gaat kan ik mooi vlak voor de selecties over naar de L2. Nadeel is namelijk dat je in dezelfde klasse moet blijven tot eind september. Dus als hij lekker loopt en zich verder zo mooi ontwikkelt wil ik niet het hele outdoor seizoen in de L1 blijven plakken.

Outdoor kampioenschappen groningen zijn 18/19 juli, denk dat ik die ook maar mee pak... gave locatie in 't stadspark :#

Gaat er van jullie ook nog iemand Texelweekend starten eind april? Ik wel! En lekker 't strand op en de duinen in, dat word hopelijk een weekendje genieten <3

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:26

Over het Texelweekend, lijkt me wel heel gaaf, maar ik zou dat sowieso niet in mijn eentje durven..
Plus dat ik misschien ook dit seizoen weer blootvoets start en dus niet op gras.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:08

Hier ook geen ijzers wat is dan handiger?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:17

Ik heb besloten dit outdoorseizoen ook geen achterijzers er op te zetten (voor heeft ze zowiezo altijd ijzers). Daarom start ik alleen nog maar op zand en dus zijn de selectiewedstrijden niet meer aan de orde omdat alles hier in de regio op gras is.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:18

Ik ga tijdelijk op ijzers
En volgens mij hoef je geen lid te zijn van stamboek. Paard moet wel ingeschreven staan
Hoofdorp is al begin mei en vind ik te vroeg

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:20

Laura is per paard/ruiter verschillend. Ik durf simpelweg niet op gras zonder ijzers te rijden (al 2, inmiddels 3 x uitgegleden met paard, fobie dus) er zijn hier genoeg zandwedstrijden dus dan vind ik het ook niet nodig om er ijzers onder te zetten. Blootvoets is voor het bos ook fijner vind ik..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:27

Die van mij heeft prima voeten geen ijzers nodig.

Voor selecties eronder vind ik een duur grapje. Ik start dus ook alleen op zand.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:33

Laura1982 schreef:
Die van mij heeft prima voeten geen ijzers nodig.

Voor selecties eronder vind ik een duur grapje. Ik start dus ook alleen op zand.

Dat is mij ook te duur hoor voor die wedstrijden.. En extra zuur als je dan slecht rijdt..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:43

Weet niet of we slecht rijden we zullen er ongetwijfeld van leren. Maar ik heb nu keiharde voeten en wil hem echt niet op ijzers zetten als het niet nodig is.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:48

Mijn dame heeft het hele jaar door voor ijzers omdat haar voeten anders verkeerd slijten en niet mooi rond zijn. Achter heeft ze hele mooie voeten. Ik heb alleen ontdekt dat zij de middengangen er meer uit durft te rijden op zand en niet op gras ondanks ijzers en kalkoenen.
Dus dan is de keus makkelijk, dit jaar achter geen ijzers en dus alleen op zand starten. Gelukkig is er genoeg hier in de regio en op de manege waar ik nu sta kan ik mooi thuis starten ;-)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:57

Tja ik ga weer crosstrainingen doen is deels op gras en merkte vorig jaar dat ik minder durfde aan te rijden de wendingen overdreven ruim nam dus ik heb het er wel voor over voor 6 maanden. Enige waar ik bang voor ben is dat haar hoeven minder zijn er na

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:59

Jenny ik zou in jou situatie ook voor ijzers kiezen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:01

Klasien staat het hele jaar door op ijzers, rij veel buiten met haar maar moet daarvoor altijd een stuk of de weg voordat ik bij zandpaden of bos ben dus anders slijten haar hoeven veelste hard

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:01

Ja cross met een fries is al spannend zag haha

Hier slijten de hoeven verder niet zo. Dus als het niet nodig is dan lekker bloot

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:19

Hmm.. Fem haar ouders zijn onbekend, dus volgens mij kan ik haar niet inschrijven bij het stamboek :(
Hoe doen jullie dat op gras? Kalkoenen in de ijzers?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:21

Heeft ze geen enkel papier?

Ik draai altijd kalkoenen idd :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:23

Logisch Jenny, dan zou ik ook voor ijzers hebben gekozen!

Ik op gras sowieso kalkoenen, anders vind ik het helemaal doodeng :+

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:35

Mijne staat altijd op ijzers, anders groeien de hoefjes niet helaas. Er is hier maar 1 wedstrijd op gras en is onderling de rest gelukkig allemaal op zand :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:46

Hoofddorp is op zand, vandaar dat het ook al zo vroeg in het jaar kan ;). Ook een leuke wedstrijd trouwens voor als je de andere selectie wedstrijden niet kan rijden.

Hier staat de merrie het hele jaar rondom op ijzers, zonder kan ze niet. Dus gewoon kalkoenen draaien en lekker op het gras starten. Ideaal, heerlijk de ruimte om los te rijden en als het mooi weer is helemaal genieten.