[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:43

En heb ook al een manegepony op stal aangeboden gekregen haha maar ga eerst eens uitgebreid met de kliniek overleggen maandag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:46

Succes en sterkte met het maken van je keus :(:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:26

Dat is een behoorlijke bult Lau! Sterkte!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:58

Misschien kunnen ze een paar rietjes voor je invriezen ;). Kan je altijd later nog een merriekeuze maken :).

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:15

Ja ik hoef er sowieso geen paard bij maar lijkt me wel leuk een nakomeling van hem te zien...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:21

Dat lijkt mij ook echt onwijs leuk :), net zoals een veulen uit je eigen merrie fokken. Lijkt me ook geweldig. Maar ach ik heb een ruin dus kan het allebei niet :P.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:19

Pffft waar moet ik beginnen?
Als eerste wil ik zeggen dat Capote MORGEN op transport richting Nederland gaat!!
Het moest echt achter de helsdeuren vandaan komen. De Rabobank die totaal niet meewerkte, op het allerlaatste moment het geld nog ergens anders vandaan kunnen halen, en als finale klapper het niet over kunnen maken met internetbankieren om er 1 of andere raadselachtige foutmelding is die niemand snapt!

Maar nu toch, eindelijk, met de hakken over de sloot is het gelukt. En morgen dus al laden ( transport was al onderweg, dus het was echt een close call ).
Nu moet ik er van gaan proberen te genieten, want ik zit al een week gigantisch in de stress. Ben 3 kilo afgevallen ( is niet erg ;) haha ) heb wallen onder mijn ogen die op mijn knieen hangen en in 1 week tijd een fles wodka opgezopen. Mijn hoofd knalt onderhand uit elkaar en ik moet echt een goede manier verzinnen om Chawwa te bedanken, want die heeft alles op alles gezet. Net als BSS trouwens! En mijn allerliefste man, die het van mij overnam toen ik het niet meer aankon <3 <3

Maar hij komt!!!! :D :D :D *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:40

Klinkt als een zeer stressvolle operatie idd :=

Maar, GEFELICITEERD :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:55

Oeh, das wel wat stressig dan! Hij is wel echt heel gaaf!
Als ik vragen mag, hoe gaan jullie dat nu doen nu er nog het Rhino gevaar is en het dus eigenlijk niet 'verantwoord' is om paarden te verplaatsen? Of heerst dat in Spanje helemaal niet, en is de stal waar hij heen gaat ook gegarandeerd veilig?
Bij ons op stal mogen nu namelijk even geen nieuwe paarden komen, en dat terwijl er ook al een aantal eigenlijk hadden moeten staan nu...

Gisteren heb ik met de les echt genoten... ze liep gelijk al steeds wat naar beneden en rond (zijn steeds twee stapjes en dan weer snel even omhoog, dus dat is voor mij heel vermoeiend, maar verder al vrij netjes!
Maar wat nog leuker is, ik heb gegaloppeerd! Helemaal los, beide kanten om een flink tijdje! Heerlijk zeg!! Haha, ik durfde eerst niet helemaal, omdat het van de week niet zo goed ging, maar mijn instructrise zette gewoon door en zorgde dat het goed ging! En wat gingen we hard voor mijn gevoel... En het leukste was dat ik echt keihard begon te lachen toen het goed ging, de tranen rolde over mijn wangen van geluk! En iedereen die op stal was, inclusief de staleigenaren, stonden aan de rand te kijken, zo spannend en zo leuk was het!!
Ben helemaal gelukkig nu.... EINDELIJK!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:06

Limonade: Oeiii wat een stress zeg maar hij komt! Maar nu kan je ontspannen want hij heeft straks wel een relaxed persoon nodig die m tot rust kan brengen en laat zien dat Nederland, ondanks dat het kouder is ook best leuk is :D.

My_chimanga: Fijn dat je les zo goed ging! Kan me nog goed herinneren met Shaggy het begin met de galop... Wat heb ik daar een problemen mee gehad :P. Maar nu kunnen we ook gewoon galopperen, al is nu het stapje nageefelijk galopperen wat weer lastig is :D.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:16

Ff snel via de mobiel dus kan niet overal op reageren beetje lastig

Geeske wat goed geniet nog maar ff van je roze wolk

Wat balen dat jullie noucka weg doen maar wel met het hart op de juiste plaats hoop dat ze een leuk huisje vindt

Las ook dat capote naar nederland komt jeej weer een mooi barokje der bij

En hincapie een naar gezwel oei moeilijke beslising die gemaakt moet worden sterkte

Zo vandaag lesje grondwerk gehad met van me vriendinetje met amor op een speelse wijze hem dingetjes leren was erg leuk en pakt het super op en deed zomaar paar passen achteruit dat deed ie echt nooit bleef die als een blok beton staan. Meneer had er zelf ook lol in vooral toen die door had wanneer die los door de bak mogt rennen hij kan dus tog bokken wel als lompe harry maar ja dat past wel bij hem.

Ook ghebben we vandaag eindelijk elekstriche waterdruinkbak gehad. Dus hoef niet meer te slepen met emmers water echt lkkr alleen was dat wel eng hoor als die moest drinken schrok steeds van het geluid dat ie maakt als ie water krijgt .

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:49

My_Chimanga schreef:
Oeh, das wel wat stressig dan! Hij is wel echt heel gaaf!
Als ik vragen mag, hoe gaan jullie dat nu doen nu er nog het Rhino gevaar is en het dus eigenlijk niet 'verantwoord' is om paarden te verplaatsen? Of heerst dat in Spanje helemaal niet, en is de stal waar hij heen gaat ook gegarandeerd veilig?
Bij ons op stal mogen nu namelijk even geen nieuwe paarden komen, en dat terwijl er ook al een aantal eigenlijk hadden moeten staan nu...

Gisteren heb ik met de les echt genoten... ze liep gelijk al steeds wat naar beneden en rond (zijn steeds twee stapjes en dan weer snel even omhoog, dus dat is voor mij heel vermoeiend, maar verder al vrij netjes!
Maar wat nog leuker is, ik heb gegaloppeerd! Helemaal los, beide kanten om een flink tijdje! Heerlijk zeg!! Haha, ik durfde eerst niet helemaal, omdat het van de week niet zo goed ging, maar mijn instructrise zette gewoon door en zorgde dat het goed ging! En wat gingen we hard voor mijn gevoel... En het leukste was dat ik echt keihard begon te lachen toen het goed ging, de tranen rolde over mijn wangen van geluk! En iedereen die op stal was, inclusief de staleigenaren, stonden aan de rand te kijken, zo spannend en zo leuk was het!!
Ben helemaal gelukkig nu.... EINDELIJK!

BSS heeft uitvoerig overleg gepleegd met meerdere transporteurs in Nederland ( en ook Frankrijk ). Conclusie is dat het wel wat meevalt, helemaal omdat er de laatste tijd geen nieuwe gevallen zijn gemeld.
De stal hier waar Capote komt te staan doet niet moeilijk, bij Chawwa valt het ook mee. Zaak is gewoon schone kleren aan te doen, handen goed te wassen en schoenen goed te reinigen.
En in Portugal is nu geen Rhino.

Fijn dat je van de les hebt genoten!!

Pffft ik heb me toch nog een party pijn in mijn hoofd. Alle stress komt er nu uit volgens mij. Zo even lekker ontspannen tv kijken.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:27

Angela: vervelend dat jullie noushka moeten verkopen! sterkte.

Laura: dat is een flinke bult! Ben benieuwd wat de dierenarts ervan zegt! als de rhino weer voorbij is moeten we ons ritje nog plannen!

Astrid: gefeliciteerd! hoe lang gaat het transport ongeveer duren?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:29

Heyyyy Mies :). Hoe is het met jou? Al een leuk vakantie adres gevonden voor met de paarden? Wij zijn op zoek naar iets in brabant, heb je nog leuke tips ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:32

Ik weet wel wat bij de loonse en drunense duinen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:35

We zijn vorig jaar met een groepje van 6 gegaan en de verwachting is dat er nu meer mee gaan ;). Alle tips zijn welkom!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:43

Morgen!

Loop nog steeds te stuiteren, haha! Vandaag wordt hij geladen ( weet niet precies hoe laat ). Verwachting is een dag of 2. Dus dinsdag. Is even afhankelijk van de paarden, of die onrustig worden als ze de vrachtwagen stil staat.
Zal vanmiddag even bellen om te horen hoe of wat.
Gelukkig ben ik dinsdag en woensdag vrij!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:44

Chimanga leuke foto's!

Angela ooh wat balen ;(

Laura jeeeemig dat is een flinke bult inderdaad!! Pfff lastig zo'n beslissing, veel sterkte ermee.. Balen zeg :(

Astrid gefeliciteeeeeerd! Supergaaf!

Hier alles goed op het weer na, al dagenlang storm en regen, ben het helemaal zat! We zaten net in zo'n lekker ritme met bouwen op de farm en de paarden rijden maar er komt nu dus niet veel van. Hubbie had net het hele dak van Mouza en Darius' nieuwe onderkomen erop gezet, miste alleen nog een laagje cement om alles echt vast te houden en toen begon de storm, alles er weer afgewaaid :( Kleintjes doen het wel heel goed, een beetje aan het werk, ben zo trots op ze :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:31

Heey

Dankjulliewel :)

Laura: Jeetje, wat moeilijk zeg. Als hij er geen last van heeft zou ik hem nog laten dekken. Anders zou ik er toch voor kiezen om het zo snel mogelijk weg te halen. Maar de keus is natuurlijk aan jou. Iig heel veel sterkte ermee :(:)

Astrid: Wat vervelend dat het zo moeizaam ging maar helemaal super dat hij komt *\o/*
Hartelijk gefeliciteerd :D

Geeske: Super dat je les zo goed ging meid :D En lekker gegaloppeerd, super hoor :D

Martine: Balen van het weer maar fijn dat alles verder goed gaat bij jullie :D

Gister Nouchka helemaal netjes gemaakt, verkoop foto's gemaakt en een advertentie gemaakt.
Nouchka was echt super braaf.
http://www.bokt.nl/markt/ad/24611/te-ko ... ige-merrie

Met Nikita gaat het een heel stuk beter :D Ze loopt nog wel een beetje gevoelig maar niet meer kreupel.
Vanmorgen hebben we haar heerlijk geborsteld en haar staart gewassen. Ze genoot ervan.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:33

Moppielover, echt balen zeg dat Nouchka verkocht wordt. Maar soms is het beter.

Hoorde net dat Capote waarschijnlijk dinsdag geladen gaat worden. Er zat het e.e.a. tegen onderweg naar Portugal.
Ook prima. Na zoveel stress, wil ik best even achter over leunen haha.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:32

astrid spannend ik hoop voor je dat die deze week lekker aan komt in nederland

angela fijn dat het met nikita een stuk beter gaat

he mies hoe is het met jou en shannon?

laura dat is zeker een flinke bult, ben benieuwd wat de kliniek zegt

martine balen van de stom hopelijk is het weer snel lekker weer en kunnen jullie weer verder gaan met de verbouwing

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:08

As, ooe, spannend! Waarom zijn jullie gister niet ff binnengekomen voor een bakkie?

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:36

Oh ik wist niet zeker dat je thuis was, haha. Zag alleen je vriend.
Nou ja, volgende keer! De shetjes vonden het wel even gezellig, en Nathan ook. Noah vond ze doodeng, haha.

Nou ben benieuwd of ik vandaag wat over het transport hoor!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:35

Ja, was wel thuis, kwam alleen net uit de douche :=
Leuk dat ze het leuk vonden, en Nathan ook. Arme Noah, grote paarden vind ie ook eng?

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:26

Nee grote paarden zijn niet eng, die kleine dingen vindt hij maar niks :=

Vanmiddag/morgen wordt hij geladen, zal de laatste zijn die afgeladen wordt dus verwachting is eind van de week.
Laten we daar maar vanuit gaan, dan kan het alleen maar meevallen.
BSS zou erg goed met de paarden omgaan, Chawwa heeft rechtstreeks contact met de chauffeur.

Ik heb maar alvast een winterdeken en een staldeken in de auto gegooid. Hij zal wel in een lekker dun vachtje zitten. Ben blij dat het wat warmer wordt einde van de week :D

Nu alleen nog een relatief goedkoop zadel, is maar tijdelijk, maar kwaliteit moet wel goed zijn.
Budget is aardig uuuh, geslonken :D Dus eerst even een wat goedkoper, een paar maanden goed sparen en een zadelmaker laten komen voor een Zaldi ( of een Strada.... *D )