[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:17

Voor mij is het ook niets. Ik vind slangen doodeng. Krijg al de kriebels als ik die foto zie.

Prinslover schreef:
Branka, fijn dat je paardje weer beter gaat! Hopelijk issie snel de oude. Hoe gaan de wedstrijden met Frío eigenlijk? Welke klasse rij je nu, met hoeveel wp? Ik wil met Chico ook gaan starten :) .

Ik rij met Frío nog steeds B. Rij ook hooguit 1 wedstrijd per maand. Gemiddeld nog minder. Moest in het begin vooral ervaring opdoen, vlieguren maken zoals mijn instructrice zegt. Ben n.l. te perfectionistisch waardoor ik mijzelf te veel druk opleg en op die spanning reageert Frío weer enorm. Dus pas 2 wp, maar hopelijk worden dat er binnenkort meer. Moet kunnen, 1 van de laatste wedstrijden had ik 178 en 179 punten, dus net geen winst.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 15-02-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:22

brrrrrrrrrr die zoon van jou durft
ik was allang de kamer uit gerend

me vriendin heeft ook een slang wel mooi beest maar als ik kom kijk ik eerst of het slot wel op de kooi zit haha

heel dapper van hem hoor
nu maar hopen dat hij geen wurgslangen in huis neemt

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:33

Branka, ik wil ook iets van 1 x per maand gaan starten. Ben bang dat Chico wel flink zal reageren op vreemd terrein := . Maar wie weet valt het ook heel erg mee ;) . We zullen zien. Eerst maar eens weer een de training als het weer een beetje boven 0 wordt.. ;) . Hoe is Frío op vreemd terrein?

Zilfstar.. jeetje, wat een lef heeft je zoontje :oo . Echt dapper hoor! Ik zou het echt niet durven haha :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:49

tsjilly schreef:

me vriendin heeft ook een slang wel mooi beest maar als ik kom kijk ik eerst of het slot wel op de kooi zit haha

heel dapper van hem hoor

De slang op de foto behoort tot de wurgslangen :D Het is een Koningsslang welke in het wild ook giftige slangen opeet. Mar deze wurgslang kan geen kwaad. Hij wordt niet groter dan een meter ongeveer en pakt alleen prooi wat hij op kan. Neef heeft ook mini-anaconda's zitten en daar doet ie heeeeel voorzichtig mee. Zijn nog jonkies maar pakken echt je arm. Dit exemplaar op de foto dus, heeft hij al geruime tijd in de winkel en is een zeer handzame makkelijke slang (dit individu dus). Want ook slangen hebben elk zo hun eigen karakter.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:56

Prinslover schreef:
Branka, ik wil ook iets van 1 x per maand gaan starten. Ben bang dat Chico wel flink zal reageren op vreemd terrein := . Maar wie weet valt het ook heel erg mee ;) . We zullen zien. Eerst maar eens weer een de training als het weer een beetje boven 0 wordt.. ;) . Hoe is Frío op vreemd terrein?

Eigenlijk is Frío op vreemd terrein heel braaf. Ik ben gewoon een muts. Mede door het ongeluk dat ik heb gehad kan ik enorm gespannen reageren als er iets onverwachts gebeurt. En het wisselt nogal of ik dat goed kan af laten vloeien. Gelukkig leert Frío ook steeds beter en makkelijker met die spanning bij mij om te gaan waardoor het kringetje wordt doorbroken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:32

Prinslover schreef:

Zilfstar.. jeetje, wat een lef heeft je zoontje :oo . Echt dapper hoor! Ik zou het echt niet durven haha :=

Chico gewoon voor je gaat starten een aantal keren meenemen om ergens anders te trainen... kan ook op wedstrijd op het losrijterrein!
Dan hangt er nog niks vanaf en kunnen jullie allebei even wennen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:06

Ilona: Ik zou hem inderdaad ook alvast een paar keer ergens ander mee naar toe nemen ;). Heb ik met Shaggy ook al eens gedaan :). Die was toen super braaf in de binnebak, had toen eigenlijk ook anders verwacht ;).
Zilfstar: Brrrr eng zo'n slang :P. Daar moeten ze bij mij ook niet mee in de buurt komen!

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:09

Zilfstar schreef:
tsjilly schreef:

heel dapper van hem hoor

De slang op de foto behoort tot de wurgslangen :D Het is een Koningsslang welke in het wild ook giftige slangen opeet. Mar deze wurgslang kan geen kwaad. Hij wordt niet groter dan een meter ongeveer en pakt alleen prooi wat hij op kan. Neef heeft ook mini-anaconda's zitten en daar doet ie heeeeel voorzichtig mee. Zijn nog jonkies maar pakken echt je arm. Dit exemplaar op de foto dus, heeft hij al geruime tijd in de winkel en is een zeer handzame makkelijke slang (dit individu dus). Want ook slangen hebben elk zo hun eigen karakter.

pfffffff nou kanp hoor ik doe het je echt niet na heb bewondering voor je zoon ik zou ze voor geen goud vasthouden
ren echt heel hard weg

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:27

Jaa, das een goede tip om hem alvast mee te nemen! :) Moet alleen nog ff kijken waar. Is het niet vreemd om met een paard "zomaar" op een losrijterrein te komen :o ? Ik ben daar echt een muts in haha :') .

Esther, haha, Shaggy is een lekkerding. Chico schrikt vaak heel snel. Echt niet dapper van zichzelf zeg maar... Als je boe zegt, dan schrikt ie. Aan de hand krijg ik heel veel voor elkaar, hij volgt me dan heel goed. Maar als ik op hem zit, dan ziet hij me niet, en kan die volledig in paniek raken.. En dan niet ff suffig reageren zeg maar := haha. Jij hebt geluk met Shaggy, volgens mij is dat een heerlijke nuchtere :) !

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:28

Prinslover schreef:
Jaa, das een goede tip om hem alvast mee te nemen! :) Moet alleen nog ff kijken waar. Is het niet vreemd om met een paard "zomaar" op een losrijterrein te komen :o ? Ik ben daar echt een muts in haha :') .

Gebeurt wel meer...
Als je niet op wilt vallen even een witte rijbroek aan met een normaal shirtje of jasje ;) en Chico even netjes een vlecht in doen enzo.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:29

Wel een goede tip, misschien wel een leuke om te doen ja :j ! Dan scheelt het toch wel een hoop. Aangezien ik nu helemaal niet zou weten hoe die reageert.. := .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:33

Doe je dat toch gewoon.
En anders vast een keer een bak huren, kun je op ander terrein trainen maar hoef je nog geen rekening te houden met andere combinaties! Ik doe ook altijd zoiets als ik een nieuw paardje op stal heb hoor. Eerst een keer mee voordat ik op wedstrijd ga klungelen ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:52

Okee dan :D ! Ging het wennen vrij snel? Waren ze juist beter te rijden op wedstrijd terrein, of juist minder, door spanning? Ben altijd wel benieuwd hoe andere paarden reageren op vreemd terrein, en hoe ze normaal in karakter zijn. Sowieso al niet bang aangelegd, of juist wel? Brand los ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:17

Verschilt per paard... Win was megarelaxed!
De jonge hengstjes waren vaak wel ff flink aan het brullen en (proberen) stoer te doen. Vaj was altijd heel gespannen daar moest ik veel mee stappen. Als Hilbert spanning had moest ik hem juist aan het werk zetten.

Is altijd even aftasten en wennen. Bij Winnie ben ik nog op zoek naar de juiste duur van losrijden. :) Heb je even voor nodig!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:10

ilona: gewoon gaan en zelf niet nerveus doen. dan heb je de helft al "gewonnen".

peet: dat ziet er deftig uit. heb je er ook verwarming in? lijkt me wel lekker namelijk als je moet trimmen in dit weertje. ook al klandizie?

wanda: gaaaaaaf zo'n slang. ik heb er eens eentje mogen "aaien". voelt echt goed aan zo'n huidje. helaas was ik net te laat, anders had ik hem ook mogen vasthouden. beest moest weer de kooi in. was op de ks beurs en daar werd ie elk uur max. een kwartier uitbesteed aan mensen die dat eens wilden meemaken.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:32

Heey
Branka: Fijn dat frio weer wat beter loopt :).
Wanda: Brrr, dapper zoontje heb je :D. Ik durf dat echt niet.

Vandaag bloed geprikt, ging goed, 4 buisjes vol.

Morgen avond lekker feesten :D. Heb er echt zin in :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:33

Ja, ik zat al te snuffelen op mp, maar ze zijn ook 2ehands nog aardig prijzig. Hmmm, eerst een baan en inkomen. Volgens mij heb ik mijn eerste salaris al 5 keer uitgegeven in gedachten! :+ Maar nog steeds Eurostar en niet Anky... haha.

Wanda: Mooie foto van je kleine grote man! Die heeft een heel leuke verjaardag gehad zo te zien! En wat leuk dat ie zijn oom nu mag gaan helpen! Als dat zijn ding is, tja, dan moet hij idd alles zelf kunnen hè? Leuk joh, dat die mogelijkheid er is! Gefeliciteerd nog met zijn verjaardag! Had me voorgenomen om er aan te denken... :o Alleen al om het voeren zou ik er geen willen... Ben er te teerhartig voor. Wel leuk om te weten dat slangen ook karakters hebben. Nooit geweten! Maar ja, het zijn natuurlijk ook maar gewoon diertjes. Is het dan ook een oogappeltje van je neef?
Ik heb liever een wurgslang in mijn handen dan een gifslang. Daar zou ik me veel bezorgder om maken.... :+

Branka: Die spanning veroorzaakte bij Sam altijd ook spanning en zo joegen we elkaar over de kop. Inmiddels beginnen we allebei relaxter te worden. Wel fijn dat Frío zo goed reageert op jouw spanning! Sam mag de 21e weer op pad!

Anoukie heeft vandaag Sam weer gereden hoor. Eerst even longeren en hij ging me toch swingen! Echt beentjes er lekker onder en koppie omlaag! Alle spieren zag ik bewegen. Wouw! Dus lijntje ingekort en opgestapt om te rijden en het ging superlekker. Ik heb wel veel bij de spiegel gereden. Voornamelijk, omdat ik dan op mijn houding kan letten en die van Sam. Hij liep op een gegeven moment echt superlekker! Voelde zoo goed. Zondag concours, dus ik ben reuze benieuwd. Even de proef uit het hoofd leren en rijden nog en woensdag les, dus het kan alleen maar beter worden!
Wel baal ik van de ponyclub hoor. Ik had ons bijrijdstertje beloofd dat ze op Prince mocht starten op een onderling wedstrijdje. De secretaris gunt het haar echter niet. Geen speld tussen te krijgen. Ik vind het zo onsportief. De reden dat ze niet mag meedoen is helemaal niet duidelijk. Ik heb nog gevraagd hoe of het zat en waarom het niet kan, maar dat mens is net een dictator! ('t Is dezelfde waar ik laatst les van had, dat ze vond dat ik Sam even in de krul moest trekken. :z ) Volgens mij is het puur omdat ze op Prince wil starten. Ze rijdt gewoonlijk op een pony van de pony-juf van Sabrina, maar dat beestje staat al 5 weken kreupel op stal. Het was van mij uit puur een gunst, zodat ze voorlopig toch kan rijden en dat Prince weer even echt lekker werd doorgereden. Prince is natuurlijk maar tijdelijk, tot Sabrina er echt voldoende zelf mee kan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:34

Angela: Dus jij gaat met zo'n besmettelijke ziekte gewoon feesten? Hmmm. dan zal het wel meevallen? Ik heb gehoord dat je er erg ziek van kan zijn?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:45

Anouk: Ik kan het niet overbrengen ;) Alleen een schaap/geit kan een mens besmetten maar een mens kan geen ander mens besmetten ;). Ik weet ook niet of ik het wel ga volhouden hoor, maar ik ga het proberen, heb het echt nodig. Als ik een goede dag heb dan zal het gaan maar als ik een slechte dag heb ben ik na 5 minuten uitgefeest.

fijn dat het rijden heerlijk ging :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:47

Goh, triest hoor. Ik heb wel te doen met de geitenboeren. Hopelijk blijk je het niet te hebben! Beterschap en veel plezier!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:53

Dankje, ik heb ook te doen met de geitenboeren :(:). Die beestjes ( en de boeren natuurlijk) kunnen er ook niks aan doen.

Ik hoop ook dat ik het niet heb, maar het lijkt er wel verdacht veel op :(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:57

leuk hoor, slangen!
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:19

Foto'tje uit Rome:

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:46

haha leuk Shanna!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:15

Haha je hebt een Romein gevloerd :+

Iloon zijn er geen binnenbanen in de omgeving waar je kan trainen? zomaar naar een wedstrijdterrein gaan zou ik niet doen, tenzij het een heel groot evenement is tegenwoordig zijn de groepjes per klasse best klein en lopen er toch altijd mensen rond die in de gaten houden wie wie is, ik heb het vaak genoeg dat er direct bij nieuwe ruiters op het losrijterrein gevraagd wordt wie ze zijn want dan worden ze aangevinkt op de aanwezigheid lijst.
Zou het risico toch niet zomaar nemen :o