Robijntjah: Sterkte met de verwerking van het verlies van je hond. Wat Veerle betreft, is moelijk om zo te zeggen. Het gebeurt wel vaker dat als het zadel te krap is er spierdystrofie optreedt. Hierdoor lijkt het alsof de paarden een hoge schoft krijgen door het wegvallen van de spieren ernaast. Ik vind het paardje wat je gaat bekijken op zich wel leuk om te zien. Ik vind wel dat ze heel gespannen staat bij de foto waar degene op haar rug wil gaan zitten. Ik weet ze is pas 3, maar op deze foto lijkt het alsof ze totaal geen vertrouwen heeft en heel angstig is. Ik heb het gevoel alsof ze zo weg zou spurten. Ook hetgeen wat in de advertentie staat maakt me wantrouwig. Gevoelig paard, waar met rust mee omgegaan moet worden. Als ik zoiets zie staan samen met de foto gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. (heb zelf veel ervaring met aankopen van paarden). Ik was altijd extra voorzichtig als ik zulke paarden ging bekijken en negen van de tien keer was mijn voorgevoel goed. Wil je niets aanpraten hoor, maar wees op je hoede. Geen goed gevoel of twijfel, dan niet doen. Kijken kan natuurlijk helemaal geen kwaad en wie weet is het je droompaard. Veel succes in elk geval.
Soeske: Wel gaaf dat je toch op zondag nog mee kon doen met de clinic. Veel plezier nog in Schaarsbergen en fiets ze.
Saïda: Leuk vakantiestulpje, is wel wat anders als mijn blokhutjes. Leuke foto-impressie trouwens. Is altijd leuk om tanden/doppen van je paard te hebben.
Jasmijn: Wens jullie alvast een prettige vakantie toe voor ik het vergeet. Ja, ja word ook al wat ouder. Gaaf dat de honden meegaan.
Flamon: Ik denk dat jezelf in de bossen er minder mee bezig bent. Jij bent dan waarschijnlijk lekker ontspannen en daardoor ontspant je paard ook. Als je je in de bak (onbewust) teveel fixeert op ontspanning, bouw je juist spanning op. Heb ik tijdens de wedstrijden ook. Ben blijkbaar toch (onbewust) gespannen, want er hoeft maar iets te gebeuren en zowel Halley als Otto zijn direct iets gespannen.
Halley heeft vandaag Lagartera (helaas voor ons, gelukkig voor hem) weer gedekt. Zij is dus weer hengstig geworden. De DA komt morgen voor de zekerheid om de andere merries nogmaals te scannen. Hoop dat zij wel drachtig zijn gebleven. We twijfelden erover of we Lagartera nu nog zouden dekken. Wij vinden de combinatie Halley/Lagartera echter zo geslaagd, dat we toch besloten hebben om het te proberen.
Verder de dagen aan het aftellen voor ons knuffelhondje komt. De (transport)bench, zijn riempje, speeltjes, etc. liggen al ongeduldig op hem te wachten.