[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:50

jasmijn: thanks voor de tip Knipoog ga ik zeker doen Knipoog

saida wat een heerlijke vakantie was dat of niet. ziet er superr uit Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:52

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:55

heb besloten dat ik janske dressuurmatig morgen weer rustig op ga pakken. het rare is dat als ik haar in de bossen vraag om omlaag te komen het geen probleem is en ze lekker laag blijft met de kleinste hulpjes en de galop gaat dan ook steeds beter.vind het raar.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:58

heb gereageerd Haha! keek net in je profiel wat is die eerste foto van raya superr schattig Haha! Lovers

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:01

Is niet raar hoor, dan heeft zij misschien het gevoel dat er minder druk op haar ligt, en jij misschien onderbewust ook wel.
Bak betekent werk; waarschijnlijk zowel voor jou als voor Janske.

Ja lief he die foto! Raya is ook echt een schat en ze luistert al zo goed tegenwoordig!! Eerst reageerde ze nog niet eens op haar naam; nou komt ze vrolijk kwispelend aangelopen; ze luistert naar zit en af; buiten komt ze gewoon naar je toe als je roept. Ze is echt een heerlijke hond!
En bedankt voor je reactie Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:09

Wat een leuke vakantieplaatjes zie ik voorbij komen zeg!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:34

aa raya is cool Tong uitsteken
haha
ja ik zat net ook al te denken misschien voelen we beide in de bak te veel druk.
ik neem haar morgen mee naar een echte bak ( rijd nu in een afgezet stukje wei met een zand hoefslag) en pak het daar weer lekker rustig op.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:38

Erg leuk!! Mooi dier hoor Lachen
Vraagprijs is aan de hoge kant (vind ik dan, omdat het een groene merrie en kruising is) maar staat ook bij vermeld dat het maar een vraagprijs is Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:39

Ja, idd!

Heb net gemaild!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:42

Succes ermee, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:43

Ik ook!

Zit echt te stuiteren nu!

Wil het liefst deze week nog kijken :p

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:46

ff snel:
Fanny: leuk profiel gemaakt hoor!
Saida: echt leuke foto's van de vakantie!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:24

Robijntjah Leuk hoor,die friese kruisingen Knipoog Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 15:35

Jeeej bokt doet het weer Lachen (bij mij deed ie het tenminste een tijdje niet....). Ik zat weer is op marktplaats te kijken en toen kwam ik deze schoonheid tegen: http://link.marktplaats.nl/177257766.
Ik zat wat rond te kijken en toen zag ik ineens PRM staan Lachen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:25

Lisenka; Het zou verleidelijk geweest zijn om die pup mee te nemen Knipoog Maar je andere beestjes zijn ook veilig gebleven dus misschien dat banjer net zo'n geluk had

esther: Leuk dat het zo goed ging met komiek! Fijne vakantie alvast! Bij mij deed bokt het ook niet

saida: Ook jou foto's zijn leuk! Hadden jullie daar paarden gehuurd?

Jasmijn: Vakantie adresjes zien er goed uit! wat doen jullie met de honden?

2 leuke nieuwtjes:
Mn wedstrijddebuut is gepland!!! Er is in oktober een onderlinge friezen wedstrijd in belgie!! Dus daar ga ik 2 B-proeven starten voor de ervaring!!
En een vriendin kwam wat foto's van de paardjes maken met een spiegelreflex en vooral encanto mocht mooi op de foto! En speciaal voor de foto mocht ik hem een kwartiertje in de bak rijden, als het niet ging was ik gestopt maar sodeju wat ging die lopen! Heb heerlijk gereden en Encanto heel de tijd briesen en showen, ook hij genoot! Het gaat nu heel goed met hem, hij heeft eigenlijk nergens last van. Dus zoalng het goed gaat ga ik 1x in de maand een half uurtje in de bak rijden. Zolang hij het leuk blijft vinden, toch een beetje afwisseling. Als ik de foto's heb zal ik ze zeker plaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:29

Vind ik nou ook borderjay Lachen

Mischelle: wat leuk zeg, wedstrijddebuut in het vooruitzicht!
En fijn ook dat Encanto het zo lekker deed Haha!

Nou, ik ga zaterdag dat paard bezichtigen Lachen Staat bij een vriendin in de buurt, dus dat is handig!
Allemaal duimen voor me Haha!

Caribe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:24

Robijntjah: Leuk paardje! Over de prijs kan ik niet zo veel zeggen. Hoop
dat het wat is zaterdag. Veel succes. Haha!

Michelle: Leuk al die wedstijden die je hebt gepland. Krijg er ook weer zin
in, maar nog even wachten. Eerst nog een paard.

Veel gebeurd er nu niet veel in mijn paardenleven Bloos Af en toe wat paarden
rijden van stal. Volgende week een paard doen van iemand die op vakantie
is.

Amanda

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:25

Esther -> Dat is idd een supermooie kanjer!
Heb je plannen?
Ben wel benieuwd naar de vraag- of leaseprijs.......

Michelle -> Nee we hebben geen paarden gehuurd, dat vond ik te duur worden.
€ 25,= voor een uur, wat je zo kwijt bent als je het bos in gaat, en € 60,= voor een dag.
Ik had Lodewijk mee, een groninger dus ook lekker stevig.
Hij is het paard van mijn vriendin Sandra.

2 dagen geleden is Rints op m'n voet gaan staan, omdat ze weer eens oogkleppen op had toen ze iets eng vond.
Ik heb nu een blauwe beurse dikke voet, maar alles beweegt nog en ik kan er op lopen dus volgens mij is het alleen gekneusd.
En gisteren kwam de paardentandarts bij ons langs.
Ik vond Rintske al een week of 5 moeizaam eten.
En bij het afhappen van een wortel of appel deed ze heel voorzichtig.
Ik heb al een snijtand van haar, maar Marielle had nu nog meer kadootjes voor mij!
Er zaten 3 losse doppen op haar kiezen die ze eruit heeft gehaald.
Rintske is nu al klaar met wisselen, best wel vroeg zei Marielle, Rints is ff ruim 3 jaar oud.
Dus volgend jaar pas weer een volgende controle, of er moet iets aan de hand zijn natuurlijk.......

Het resultaat!
Afbeelding

LisenkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:08

Robijntjah: Sterkte met de verwerking van het verlies van je hond. Wat Veerle betreft, is moelijk om zo te zeggen. Het gebeurt wel vaker dat als het zadel te krap is er spierdystrofie optreedt. Hierdoor lijkt het alsof de paarden een hoge schoft krijgen door het wegvallen van de spieren ernaast. Ik vind het paardje wat je gaat bekijken op zich wel leuk om te zien. Ik vind wel dat ze heel gespannen staat bij de foto waar degene op haar rug wil gaan zitten. Ik weet ze is pas 3, maar op deze foto lijkt het alsof ze totaal geen vertrouwen heeft en heel angstig is. Ik heb het gevoel alsof ze zo weg zou spurten. Ook hetgeen wat in de advertentie staat maakt me wantrouwig. Gevoelig paard, waar met rust mee omgegaan moet worden. Als ik zoiets zie staan samen met de foto gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. (heb zelf veel ervaring met aankopen van paarden). Ik was altijd extra voorzichtig als ik zulke paarden ging bekijken en negen van de tien keer was mijn voorgevoel goed. Wil je niets aanpraten hoor, maar wees op je hoede. Geen goed gevoel of twijfel, dan niet doen. Kijken kan natuurlijk helemaal geen kwaad en wie weet is het je droompaard. Veel succes in elk geval.

Soeske: Wel gaaf dat je toch op zondag nog mee kon doen met de clinic. Veel plezier nog in Schaarsbergen en fiets ze.

Saïda: Leuk vakantiestulpje, is wel wat anders als mijn blokhutjes. Leuke foto-impressie trouwens. Is altijd leuk om tanden/doppen van je paard te hebben.

Jasmijn: Wens jullie alvast een prettige vakantie toe voor ik het vergeet. Ja, ja word ook al wat ouder. Gaaf dat de honden meegaan.

Flamon: Ik denk dat jezelf in de bossen er minder mee bezig bent. Jij bent dan waarschijnlijk lekker ontspannen en daardoor ontspant je paard ook. Als je je in de bak (onbewust) teveel fixeert op ontspanning, bouw je juist spanning op. Heb ik tijdens de wedstrijden ook. Ben blijkbaar toch (onbewust) gespannen, want er hoeft maar iets te gebeuren en zowel Halley als Otto zijn direct iets gespannen.

Halley heeft vandaag Lagartera (helaas voor ons, gelukkig voor hem) weer gedekt. Zij is dus weer hengstig geworden. De DA komt morgen voor de zekerheid om de andere merries nogmaals te scannen. Hoop dat zij wel drachtig zijn gebleven. We twijfelden erover of we Lagartera nu nog zouden dekken. Wij vinden de combinatie Halley/Lagartera echter zo geslaagd, dat we toch besloten hebben om het te proberen.

Verder de dagen aan het aftellen voor ons knuffelhondje komt. De (transport)bench, zijn riempje, speeltjes, etc. liggen al ongeduldig op hem te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:13

Wel jammer dat het de 1e keer niet gelukt is dan Lisenka, hopen dat het nu wel zo is!

Bedankt voor je advies, die foto is echter al van 6 weken geleden, toen het paard daar nog in training stond en iemand anders eigenaresse was. Daar is idd wat mis gegaan in het zadelmak maken, hebben ze ook eerlijk toegegeven aan me! En ja, dat gevoelige trekt me nou juist zo aan eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen
Is Veerle ook!

Vandaag met de Barefoot Cheyenne van een stalgenootje gereden, dat is wennen Clown

Maar aangezien de kans er dik inzit dat ik met haar ga stoppen, rijd ik zowiezo de komende anderhalve week geen dressuur meer, ga alleen nog maar ff leuke dingen doen! Veel knuffelen en prullen waarschijnlijk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:57

robijntjah: Leuk paardje! Handig dat ie zo dicht bij staat, kan je makkelijk kijken. Hopelijk wordt het wat Lachen.
Mies_Apollo: Veel succes met de wedstrijd! Ik vind het altijd heerlijk wedstrijd rijden, daar oefen je toch wel voor Knipoog. Helaas kan ik maar twee keer in het jaar op een manege wedstrijd rijden... Maar zodra ik mijn eigen paardje heb ga ik ook starten Tong uitsteken (helaas duurt dat nog even...)
Saida: Als ik nu de loterij zou winnen zou ik langs gaan Knipoog. Voorlopig heb ik nog niet genoeg om hem te kunnen betalen... Misschien leasen als het niet te veel is, maar ik gok dat het niet goedkoop zal zijn. En dan moet je nog uit de stallingskosten en misschien DA kosten komen. Maar zoiets wil ik later wel, nu nog maar even hard leren voor de topbaan om hem te kunnen betalen Tong uitsteken. Hopelijk wordt je voet snel minder pijnlijk... Ik ken die leuke acties, At heeft ook al meerdere keren op mijn voet gestaan en dan ook nog eens extra leunen om te kijken waar die nu precies op staat...
Lisenka: Idd jammer dat het de eerste keer niet gelukt is.... Hopelijk wordt en blijft ze nu wel drachtig... En hopen dat de rest ook nog drachtig is!!

Ik ben alweer druk bezig met inpakken voor de vakantie Lachen. Morgen nog een dagje werken en dan ga ik zaterdag alweer naar het zonnige Turkije (waar nu bosbranden zijn, maar die hebben ze onder controle gelukkig...). Heb er echt zin in! Vooral na die regen en onweersbuien van vandaag...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:00

ach Lisenka, het kan nog net, dan maar een laat veulen. als ze 5 zijn, zie je dat ook vrijwel niet meer aan een paard.
ook hier bokt-problems, heb ondertussen een aantal van jullie op hyves gevonden / toegevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:00

Ooh lekker op vakantie hoor!

Ze staat aan de andere kant van Nederland voor mij, maar dichtbij een vriendin van mij Lachen

LisenkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:06

Michelle: Was helemaal vergeten op jou te reageren Bloos Spannend je wedstrijddebuut en dan meteen ook maar internationaal. Super dat het zo goed ging met Encanto.

Robijntjah: Heb ik ook hoor. Gevoelige paarden trekken mij ook altijd aan. Heb ook het idee dat je met hun eerder een band heb. Wel netjes dat ze dat direct eerlijk toegeven. Jammer voor het paard, maar dan weet je in elk geval wat er aan de hand is. Ben heel benieuwd

Frank: Ja, kan inderdaad nog net. Had het wel handig gevonden, alledrie vlakbij elkaar. Nou ja, misschien nog een extra mooi toetje van Lagartera dan. Halley is in elk geval blij dat hij weer wat werk te doen heeft.