Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:41

Dais, wat een leuke inderdaad!! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 09:05

Rambo doet het zo goed thuis <3
Het is net alsof er iets van hem af is, z’n hele blik is veranderd, heel gek maar heel fijn om te zien.
Hij ziet er opeens onbezonnen uit, alsof hij niet steeds ‘aan’ staat <3
Afbeelding

Hij is overigens ook helemaal gek met de 2 jarige, die 2 zijn echt dikke vrienden :') zo leuk om te zien!! (De 2 jarige staat wel te koop dus is waarschijnlijk geen blijver)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:52

Zou hij het op stal niet gewoon veel te druk vinden dan? Elevada heeft voor ze thuis kwam even noodgedwongen een paar maanden op een manege gestaan en toen ze eenmaal thuis was had ik echt een compleet ander paard

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 17:58

Hier was een drukke pensionstal ook te voor mijn pensionada.

Ik ga volgende week praten over de cruzado.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:06

Zo druk is die stal niet en al helemaal niet waar hij stond. Nu gebeurt er veel meer om hem heen dus dat lijkt mij sterk. Maar hij straalt wel echt uit dat hij zen is nu <3

Succes audesta hopelijk vind je een fijne oplossing!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 07:10

Oei ik loop alweer een stuk achter…

Wat fijn dat Rambo het thuis zo goed doet zeg!

Audesta, succes, hopelijk komen jullie tot een mooie oplossing!

Dais, wat een leukerd zeg, je 2 jarige!

Flinke maat al zeg DGM!
Ik ben ook heel benieuwd hoe groot hij gaat eindigen, dat wordt vast een reus!

Piet ook nog even wat pokon geven :D
Blijft lastig hoor in te schatten hoe groot ze worden, de ene groeit heel vroeg, de ander veel later.
Trevo was steeds groter dan zijn Lusitano maatje in de opfok en de laatste keren dat we gingen kijken was die andere ineens groter… ze groeien echt met vlagen.

Maartje, fijn dat de haflinger het goed doet!

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:17

Tarzan: fijn dat Rambo het zo naar zijn zin heeft thuis!

Audesta: hopen dat je volgende week positief nieuws krijgt over je cruzado

Hier begint het gewone leven weer een beetje op gang te komen. Alle pups zijn naar hun nieuwe eigenaren, mijn pols is weer redelijk belastbaar en alles na het overlijden van mijn moeder is afgehandeld.

En we zijn begonnen met het doorrijden van Jarana *\o/* Ik had iemand gevraagd om de eerste paar keer erop te gaan. Een jongeman die dit vaker voor verschillende mensen doet. Maar door alle toestanden was dat even op de lange baan geschoven en toen ik hem weer belde bleek hij zijn scheenbeen gebroken te hebben :-(

Nu toch maar zelf weer aan de gang gegaan. Mijn bijrijdster zag het wel zitten om het te proberen. Ik durf het nog niet aan met mijn pols, maar Jarana is echt heel erg braaf. Ze is natuurlijk ook al wel gereden, dus niet helemaal groen. Intussen heeft ze er nu een paar keer op gezeten en aan de lijn en los gestapt en gedraafd. En Jarana doet het echt superbraaf <3 Nu dus maar stapje voor stapje weer verder.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:04

Wat fijn Tarzan, staat hij nu ook meer buiten?

Super dat ze zo braaf is Dartel en dat alles bij jou weer een beetje genormaliseerd is. Ga je er straks zelf weer op?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:37

Fijn dartel dat je alles weer een beetje op de rit hebt

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:33

Klinkt goed Dartel

Fijn Tarzan dat Rambo het zo naar zijn zin heeft thuis

Hier vanavond voor het eerst met Alejandro zelf in de bak gereden. Ik rijd altijd buiten met hem daar onder vind ik minder spanning van, heel raar I know
Maar vanavond dus voor het eerst zelf in de bak gereden met hem. Ging super goed. Ook meteen maar voor het eerst galop gedaan met hem, super fijn paardje <3
Heb alleen filmpjes en weet niet zo goed hoe ik dat hier moet plaatsen :?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 12:23

Dat klinkt goed! Filmpjes kun je op youtube zetten en dan met een verborgen link hier zetten?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:07

Oeps, ik moet ongeveer 30 pagina’s bijlezen… |(
Druk geweest met allerlei vervelende dingen en ook nog 3 weken op vakantie geweest. Hopelijk nu weer in wat rustiger vaarwater. Mag ik hier weer aanhaken?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 10:54

Wees welkom, Ik denk niet dat je je verplicht moet voelen om steeds maar weer alles te moeten beantwoorden, maar ik ben sowieso zo'n stille stalker. Lees alles maar reageer nauwelijks :P

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:58

DGM schreef:
Matheno schreef:
Hee wij wonen relatief dichtbij elkaar! Mijn broertje woont in Kampen, wij wonen zelf in Luttelgeest.

Wat betreft vakantie; wij hebben hele lieve buren, die ook paardenmensen zijn, die tijdens vakantie op onze paarden, kippen en poezen passen.

Oh wat grappig! Luci staat in Bantega en ik ga regelmatig winkelen bij de Verhage boerderijwinkel in Luttelgeest :)

Daar woon ik om de hoek!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:11

Haha, Nadir draait al even mee in dit topic… Net als ik, en ook ik heb veel te lang niks laten horen :=

Spannende tijden voor Audesta, ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Fijn dat Rambo het zo goed doet thuis. Waarom woont hij eigenlijk niet altijd thuis?

En ook fijn dat Jarana en Alejandro zo braaf zijn.

Alles goed hier. Taruga heeft haar draai volledig gevonden in de kudde. Ze heeft net een week of 5 vakantie gehad, om haar hoofd lekker leeg te laten lopen. Vandaag voor het eerst er weer op gekropen en een buitenritje gemaakt met juf. Het was fantastisch weer voor een ommetje, niet zo warm, woeste lucht, lekker veel wind en droog. Taruga was superbraaf.

Ik vond Taruga tot nu toe zo enorm onrustig met bit, ik heb diverse bitten geprobeerd, maar ze bleef maar klooien. Neusriem aansnoeren doe ik niet aan. Dus een oude hackamore uit een doos gevist en die gebruikt. Ging prima, en zoveel meer rust. Voorlopig hou ik het bij bitloos.

Afbeelding
Heul smal paadje, juf voorop. Ik heb niet zulk mooi haar :n

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:16

Elisa2 schreef:
Super dat ze zo braaf is Dartel en dat alles bij jou weer een beetje genormaliseerd is. Ga je er straks zelf weer op?

Ik reageer ook niet regelmatig. Soms komt het gewoon even niet uit of ik heb niets te vertellen ;)

Ja, dat is wel de bedoeling. Voor nu ben ik blij dat mijn bijrijder het zo oppakt. We hebben hulp van iemand van stal en ik wil ook weer op zoek naar een passende instructeur.

Vandaag even een gestrest paard. De hoefsmid zou komen dus ze moest even op stal blijven tot hij geweest was. Maar haar buurman op stal is ook haar buurman op de wei. En die eist dat Rana dan ook komt. Dus roepen waar ze blijft! En de 2 paarden met wie ze op de wei staat moesten ook even wachten. De andere merrie kan niet alleen en de ruin moet met een blessure even apart op een kleine wei. Dus ze stonden allemaal te roepen naar elkaar. Op een klein akkefietje na was ze gelukkig wel braaf bij de hoefsmid.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:43

Dartel schreef:
Ik reageer ook niet regelmatig. Soms komt het gewoon even niet uit of ik heb niets te vertellen ;)

Dit heb ik ook, lees graag alle verhalen mee, maar heb niet overal een reactie op. Vind het trouwens wel heel leuk om met de dagelijkse beslommeringen mee te lezen, dus blijf die allemaal lekker posten!

Herkenbaar Dartel, zo'n hinnikconcert op stal _O-

Fijn dat Taruga het goed doet, af en toe vakantie is ook heel fijn voor ze vaak! Onrustig met bit herken ik. Ik heb nu een Beris bitje (https://berisbit.com/beris-bit-loose-ring-snaffle-with-tongue-port-bar-ring-6-cm/) erin hangen, daar doet ze het heel ok op, maar nog niet het 100% goede antwoord. Dus als jullie nog adviezen hebben, graag!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:35

Dorien66 schreef:
Fijn dat Rambo het zo goed doet thuis. Waarom woont hij eigenlijk niet altijd thuis?

Ik heb ook even geen tijd om uitgebreid te reageren maar pik de vraag gericht op mij er even uit.

Toe ik Rambo kocht ben ik er de eerste keer thuis, dus op m'n wei waar hij nu ook staat meteen vanaf gevlogen :')
Rambo dus naar een trainer gebracht en daar verder laten opleiden (Hij bleek een stuk groener dan gedacht!) Maar toen hij weer naar huis moest komen heb ik gezegd, als hij weer naar huis komt ga ik er niet meer op durven, dus zodoende een stalling gezocht.
Ik heb thuis helaas alleen stallen, wei en paddock maar geen bak, vandaar toen gekozen om hem op pension te zetten.

Fuego daarentegen heb ik altijd gewoon op de wei gereden :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:37

Hier ook even rustig want ik ben ziek. Begin van de week virus een te pakken, gister opgeknapt en vandaag zit ik met virus twee :roll:

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:19

Maartje_M schreef:
Hier ook even rustig want ik ben ziek. Begin van de week virus een te pakken, gister opgeknapt en vandaag zit ik met virus twee :roll:

Och nee toch! Beterschap!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:20

_Tarzan schreef:
Dorien66 schreef:

Ik heb ook even geen tijd om uitgebreid te reageren maar pik de vraag gericht op mij er even uit.

Toe ik Rambo kocht ben ik er de eerste keer thuis, dus op m'n wei waar hij nu ook staat meteen vanaf gevlogen :')
Rambo dus naar een trainer gebracht en daar verder laten opleiden (Hij bleek een stuk groener dan gedacht!) Maar toen hij weer naar huis moest komen heb ik gezegd, als hij weer naar huis komt ga ik er niet meer op durven, dus zodoende een stalling gezocht.
Ik heb thuis helaas alleen stallen, wei en paddock maar geen bak, vandaar toen gekozen om hem op pension te zetten.

Fuego daarentegen heb ik altijd gewoon op de wei gereden :D

Ah, ok, dat wist ik niet (of ik was het vergeten).
Is het een overweging om hem nu toch thuis te houden? Lijkt mij heerlijk, mijn paard in mijn eigen achtertuin :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:40

Thx! Ik hoop morgen wel weer goed genoeg te zijn om wat te doen, nu even in bad om dat te bevorderen haha. Elevada en Lissy doen het er niet goed op als ik niet fit ben :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:56

Wat fijn dat Taruga nu lekker in de kudde ligt en zo braaf was op buitenrit. Vervelend van de bitten, soms is dat echt een zoektocht he. Die van mij doet het zowel met bit als bitloos goed, ik heb een sidepull en wissel een beetje af.

Ahh, wel een beetje sneu is dat he Dartel.

Lekkere binnenkomer voor Rambo, Tarzan :D

Oei, dat is niet prettig Maartje. Beterschap!

Ik ben al een paar keer flink nat geregend op stal deze week, helemaal klaar mee. En dan moet de herfst nog beginnen |(

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:04

Beterschap Maartje!

Nadir hou op over het weer |(
Paardjes staan nog tot 1-10 op de wei, ik ben serieus aan het overwegen een regenpak te kopen voor als ik poepdienst heb :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:14

Haha, dat is zeker geen overbodige luxe in dit land.