[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:16

Horseloverl schreef:
Oh jongens. Gisteren semi onverwacht is ons veulentje geboren in de wei. Ze moest nog 6 dagen dus opzich niet zo gek maar het is zo apart allemaal. We hebben eergisteren onze lieve oude hond laten inslapen, totaal onverwacht en dan gebeurd de dag erna onverwacht dat er een veulentje in de wei word geboren. Verdriet en vreugde zo dicht bij elkaar. Alles is gezond. En het is ook nog een merrie. Het eerste veulen van onze zelfgefokte merrie en dat betekend dat wij nu 3 generaties op stal hebben. Het is zo bizar en gaaf allemaal! Foto gemaakt door een klant die net weg ging. Mochten jullie nog leuke ideeen hebben voor de naam houd ik mij aanbevolen haha.
[ [url=m/xJRJUd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Wat leuk

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:22

Horseloverl schreef:
Oh jongens. Gisteren semi onverwacht is ons veulentje geboren in de wei. Ze moest nog 6 dagen dus opzich niet zo gek maar het is zo apart allemaal. We hebben eergisteren onze lieve oude hond laten inslapen, totaal onverwacht en dan gebeurd de dag erna onverwacht dat er een veulentje in de wei word geboren. Verdriet en vreugde zo dicht bij elkaar. Alles is gezond. En het is ook nog een merrie. Het eerste veulen van onze zelfgefokte merrie en dat betekend dat wij nu 3 generaties op stal hebben. Het is zo bizar en gaaf allemaal! Foto gemaakt door een klant die net weg ging. Mochten jullie nog leuke ideeen hebben voor de naam houd ik mij aanbevolen haha.

Gefeliciteerd met de kleine spruit!

Absolem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:33

Ik had haar denk ik popje genoemd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:42

Afbeelding

Vandaag netjes volgens opbouwschema dierenarts 10 minuten gelongeerd.
Alsof het gisteren was in plaats van 11 maanden geleden!

Zo braaf, zo op mij gericht en vooral zo blij weer wat te mogen doen.

Haar tevreden snoet achteraf zegt genoeg :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:11

Hoi allemaal, mag ik aansluiten?

Deze kanjer in niet van mij, hij is sinds kort mijn bijrijdpaardje. Topper hoor, heel erg netjes opgevoed, een paard dat heel goed is voor mijn zelfvertrouwen!

Afbeelding

Ik ken verder heel weinig van Friesen.. Ik kan alleen maar zeggen dat het altijd zo'n kleine-meisjes-droom geweest is, rijden met een Fries. Dus ik ben super dankbaar voor deze kans :j

Afbeelding

Zijn niveau ligt absoluut hoger dan het mijne. Plan is dat ik hem van beweging voorzie wanneer de eigenaar laat moet werken, op een paardvriendelijke manier. We hebben in ieder geval plezier samen!

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:44

Hier is hij dan:
Mijn knapperd Jelte <3
Zaterdag is hij gebracht. In de namiddag met 1 paard even buiten gestaan, kijken hoe dat ging. Toen het goed ging nog 1 paard aan het groepje toegevoegd.
Zondagochtend met z'n 5-en buiten gestaan, ging ook allemaal goed.
Hij is nog heel onbehouden als ik met hem loop, dus dat gaan we goed oefenen en trainen.
Zondagmiddag even gewandeld in de bak. Hij vond het allemaal erg spannend.

Afbeelding

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:36

_Olivia75 schreef:
Hier is hij dan:
Mijn knapperd Jelte <3
Zaterdag is hij gebracht. In de namiddag met 1 paard even buiten gestaan, kijken hoe dat ging. Toen het goed ging nog 1 paard aan het groepje toegevoegd.
Hij is nog heel onbehouden als ik met hem loop, dus dat gaan we goed oefenen en trainen.

[ [url=m/g27Zxo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Fijn dat het zo goed ging met de anderen.
En met het lopen is inderdaad gewoon veel oefenen. Gaat vast goedkomen :)

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:39

Nou ik heb zaterdag mijn merrie weggebracht naar stal Chardon. Wat een heerlijke mensen zeg haha. Lekker recht voor zijn raap.
Ze gaan haar keurings klaar maken en daarbij beleren voor de kar. Nu stond ik bij zijn hengsten te kijken en onder andere stond Jurre daar. Wat een hengst is dat zeg, heerlijke aandachtzoeker. Alleen zou ik die er niet op zetten want zowel Jurre als een Alwin (die van mij) zijn pittig.
Nu stond ook Eise daar. Heeft iemand hier ervaring met hem? of Kennen jullie hem?
Hij heeft wel echt prachtig beenwerk :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:44

_Olivia75 schreef:
Hier is hij dan:
Mijn knapperd Jelte <3

[ [url=m/g27Zxo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn!
Hij is 3 toch? Mijn 3-jarige is ook wat lomp en onbehouden aan de hand maar gaat steeds iets beter.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:51

boemel schreef:
[ [url=m/Il3jtd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah haar bekkie zegt inderdaad genoeg! Wat is ze mooi zeg trouwens.
Hopelijk blijft het zo goed gaan. Jullie verdienen het

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:00

Zonnebloem92 schreef:
Wat fijn!
Hij is 3 toch? Mijn 3-jarige is ook wat lomp en onbehouden aan de hand maar gaat steeds iets beter.

Hij is inderdaad nog maar 3. Hij vindt alles gewoon erg spannend nog en interessant, alles is nieuw voor hem. Hij vergeet dan even dat ik ook nog naast hem loop. :) Ik moet er ook vooral zelf even mee leren omgaan. Gelukkig heb ik veel en goede begeleiding bij alles.
Vanmiddag ga ik hem onder begeleiding uit het land halen en dan logeren en wellicht heel even erop.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:05

Zijn niveau ligt absoluut hoger dan het mijne. Plan is dat ik hem van beweging voorzie wanneer de eigenaar laat moet werken, op een paardvriendelijke manier. We hebben in ieder geval plezier samen![/quote]

Hey! Leuk, ja wat mij betreft wel hoor.
Mooie fries rijdt je :) Veel rij plezier met hem.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:17

Olivia mooi paard, lekker aan de slag met hem :)

Boemel wat fijn! Mooi dat je weer opbouwen mag.

LoveWithJoy spannend!! Wat ik weet bij eise is dat zijn bovenlijn wat week is. Daar moet je wel echt rekening mee houden. Verder nooit negatieve verhalen gehoord over zijn karakter.

Hoe kijken jullie aan tegen een veterinaire opmerking zoals OC-D bij een dekhengst?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:05

Jelte is zeker knap, gefeliciteerd met hem!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:46

Dennenboom schreef:

LoveWithJoy spannend!! Wat ik weet bij eise is dat zijn bovenlijn wat week is. Daar moet je wel echt rekening mee houden. Verder nooit negatieve verhalen gehoord over zijn karakter.

Hoe kijken jullie aan tegen een veterinaire opmerking zoals OC-D bij een dekhengst?

Ocd is een chipje. Dan zou die afgekeurd moeten zijn...

Ik had 'm laten staan.ocd is gedeeltelijk erfelijk.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:08

En osteochondrose valt daar toch ook onder? Ik schrik ervan hoeveel hengsten dat hebben..

Voor zover ik weet is dat inderdaad erfelijk.

Absolem jij gebruikt die hengsten dan dus niet? Zet me wel aan het twijfelen

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:14

Dennenboom schreef:
En osteochondrose valt daar toch ook onder? Ik schrik ervan hoeveel hengsten dat hebben..

Voor zover ik weet is dat inderdaad erfelijk.

Absolem jij gebruikt die hengsten dan dus niet? Zet me wel aan het twijfelen

Nee. Dan wijk ik als het een oudere hengst betreft liever uit naar een zoon van hem die een schone keuring heeft.

Oc zou ik accepteren tot gradatie 2. Maar als het echt al ocd is, is het een no go voor mij.

Uiteindelijk fok je om te verbeteren.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:14

Even een mijlpaal delen...kreeg mail van de nieuwe heuvel...ze hebben vanmorgen voor het eerst op ibbeltje gezeten...joehoe. Ze was heel erg braaf geweest...

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:15

LWDaisy schreef:
Hoi allemaal, mag ik aansluiten?

Deze kanjer in niet van mij, hij is sinds kort mijn bijrijdpaardje. Topper hoor, heel erg netjes opgevoed, een paard dat heel goed is voor mijn zelfvertrouwen!

[ [url=m/e6xEC3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken verder heel weinig van Friesen.. Ik kan alleen maar zeggen dat het altijd zo'n kleine-meisjes-droom geweest is, rijden met een Fries. Dus ik ben super dankbaar voor deze kans :j

[ [url=m/TOXby1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn niveau ligt absoluut hoger dan het mijne. Plan is dat ik hem van beweging voorzie wanneer de eigenaar laat moet werken, op een paardvriendelijke manier. We hebben in ieder geval plezier samen!

Wat een leukerd, heel veel plezier samen!!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:16

boemel schreef:
[ [url=m/Il3jtd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie en lieve uitstraling zeg!! Fijn dat je weer aan de slag mag voorzichtig.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:16

Horseloverl schreef:

GEFELICITEERD!!!!!!

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:24

Dennenboom schreef:

Ja dat had ik inderdaad dus zelf ook.
En ken je Bastiaan ook toevallig of die niet?
Ik heb de perfecte hengst helaas nog niet gevonden haha |(

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:41

Ja ik ook. Ik heb bij geen 1 dat ik denk Yes dit is hem! En als ik dat al heb dan valt het karakter, veterinair of inteelt tegen :\

Bastiaan is een hengst met een super instelling. Heel werkwillig en betrouwbaar.Hij is wel een tikkeltje neerwaarts gebouwd. Ik kan voor je die rapporten opzoeken als je dat graag wilt :)

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:50

Dennenboom schreef:
Ja ik ook. Ik heb bij geen 1 dat ik denk Yes dit is hem! En als ik dat al heb dan valt het karakter, veterinair of inteelt tegen :

Bastiaan is een hengst met een super instelling. Heel werkwillig en betrouwbaar.Hij is wel een tikkeltje neerwaarts gebouwd. Ik kan voor je die rapporten opzoeken als je dat graag wilt :)

Nee ja dat heb ik dus hetzelfde. Nu vind ik dat neerwaarts gebouwde ook niet echt een fijn iets haha.
Maar als je ze wilt opzoeken dan graag :) *\o/*

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb maar even screenshot gemaakt, kreeg even niet voor elkaar om het mooi te kopiëren :+