[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:25

He gadver, zat je in de auto? Of op de fiets...

Hier mogen we wel het erf af, maar niemand doet het nog... We mogen trouwens niet met de trailer weg, niet op wedstrijd, en er mogen ook geen vreemden bij ons op stal komen. Ook de mensen die idd nog naar andere stallen en paarden gaan zijn verzocht zit voor aankomst op onze stal om te kleden en te wassen. Verder hebben we afgesproken met elkaar dat we zoveel mogelijk van elkaars paarden afblijven. Dus even niet 'de hele rij een snoepje geven' of 'even de manen uit de knoop halen'

Rhino is echt overal.. dat kaartje zegt nog niets... Het zit overal verspreid maar er is geen meldingsplicht. Dus het kan zo dat er in de stallen hier in de buurt ook Rhino is, maar dat ze het gewoon verzwijgen uit angst voor imagoschade. Nu denk ik, als je als bedrijf staat voor een goede zorg voor paarden, moet je anderen ook de kans geven dit zo goed en veilig mogelijk te doen... Dus als jij als stal Rhino hebt (waar je zelf waarschijnlijk niets aan hebt kunnen doen) ben je juist goed bezig om het WEL te melden en zie ik die stal als betrouwbaar...?

Gisteren weer een galop poging gedaan met Chim... ze snapt het echt niet!! Geeeeen idee wat ze dan moet doen. Dus op puur geluk springt ze eindelijk een keer aan... dan natuurlijk heeeel goed belonen. Maar bij de tweede poging ging het even helemaal mis en lag ik er bijna naast. Ik proefde het zand al bijna!! Ze deed haar hoofd omlaag, sprong aan in galop en begon flink te bokken...! Tsja, dan heb je niets meer voor je! Maar de 3e keer in galop ging wel weer goed... toen ben ik er mee gestopt. Wilde toch positief afsluiten, en dat is gelukkig gelukt *\o/* Maar jeetje, wat is het moeilijk om een paard op te leiden zeg!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:25

Tja Rhino is sowieso overal en het is er ook altijd.
Deze variant is alleen heel ernstig, maar wil niet zeggen dat deze variant ook overal zit.
Kaartje is inderdaad heel handig, thnx. Zal inderdaad ook niet alles zeggen, maar dat het overal zit geloof ik ook weer niet.

Vervelend Jolijn, de oudjes van tegenwoordig he! Gaat je buitenritje nu niet door?
Op zich kan buitenrijden toch geen kwaad? Het virus wordt overgedragen via snotjes enzo, als je op straat loopt komen die heus niet zomaar in je gezicht gewaaid :p alleen geen mensen laten aaien en andere paarden ontlopen.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:27

Ben het trouwens zeker met je eens dat bedrijven het sowieso zouden moeten melden geeske. Is wel zo fair.
En wat een raar paard heb jij :p

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:32

Ja precies, als je andere paarden maar niet de mogelijkheid geeft om richting jouw paard te niesen (dus houd zou ik zeggen 10 m afstand, dan ben je redelijk veilig) kun je best naar buiten hoor... het hangt niet in de lucht gelukkig.

Haha, ja ik heb idd een heel raar paard...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:39

ja ook al zouden anderen bij mij het op stal doen, dan nog zou ik niet met mijn paard het erf af gaan maar dat is ieders eigen keus.
ben daarom ook wel blij dat wij het erf niet af mogen geef mij een gerust gevoel.

sterkte jolijn was het met je fiets of iets anders? heb je veel schade? en ik denk dat als je morgen opstaat je je eigen voelt alsof je door een vrachtwagen ben overreden.

geeske is gewoon een kwestie van oefenen en wennen als ze het dadelijk eenmaal snapt en eenmaal door hebt wordt ''makkelijker'' om het beter te gaan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:53

Gelukkig toch goed afgesloten Geeske!

Was met de auto!
Schade aan mijn waggie valt gelukkig errug mee!

Toch gewoon gaan buitenrijden, dacht dat dat misschien wel goed zou zijn tegen het vast komen te zitten van mijn spieren!
Samen met een stalgenoot weggeweest dus voor het eerst buitenrijden met een ander paard erbij! Ging super goed alleen heb ik veel gegalopeerd want ze kon het andere dier niet zo goed bijhouden in draf :') (was ruim 10 cm groter)! Tegenliggers (paarden dus) vind ze echt heel eng en dan springt ze 2 meter aan de kant :+ haha maar voor de rest was het echt superfijn!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:56

Kom je zoveel paarden tegen dan Jolijn als je buiten rijdt,? Wij zijn bijvoorbeeld echt de enige stal hier in de omtrek dus ook de enige paardjes die in 'het bosje' komen... daarom gaan ze bij ons nog wel heel af en toe naar buiten geloof ik... maar deze week is iedereen trouw binnen gebleven! Bij mij gaat het juist met andere paarden erbij veel beter!
En in de bak draaf ik iedereen er uit! En dan heb ik nog het idee dat ik niet erg ruim draaf,... haha!

Denise, ik hoop idd dat ze het een beetje snel door krijgt! Want ze kan heerlijk galopperen, maar dan doet ze altijd eerst even moeilijk, maar als je er op zit is het wel heel erg lastig om daar doorheen te komen voor je er af ligt :Y)

Mijn dame heeft vandaag even lekker buiten gespeeld in de blubber... zal zo wat foto's er op zetten!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:07

Heey

Dankjulliewel :)

Jolijn: Fijn dat je je plekje hebt gevonden op je werk :D Jeetje, hopelijk heb je niet teveel last van de aanrijding. En lekker buiten gereden met Mo :D

Geeske: Leuke foto's :D Ze ziet er goed uit hoor :D Lekker de galop oefenen, dan gaat het vanzelf weer beter. Al snap ik heel goed dat het lastig is hoor.

We gaan Nouchka verkopen |( Ze is toch te pittig voor ons.
Ze heeft erg veel van het karakter van Shaddy meegekregen.

We zijn er kapot van maar het is beter voor haar.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:36

He bah, das wat minder nieuws dan... maar het is inderdaad wel eerlijk voor haar als ze toch lekker met iemand aan het werk kan, en het gaat jullie waarschijnlijk nog flink wat frustraties opleveren als ze echt te pittig is!!
Ze is wel leuk!

En thanks, ze was helemaal in haar element ;-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:28

goeiemorgen!

zag leuke foto's voorbij komen!

jolijn, oei vervelend zeg...

nouscka verkopen, jammer hoor...

rhino...
wij mogen ook met de paarden het terrein niet af, bij ons op stal staat een hoogdrachtige merrie en eigenaar wil geen risico's, logisch...
dan maar even niet naar buiten, het is niet anders...
des te sneller is het voorbij als iedereen zich overal goed aan houdt!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:03

jolijn - fijn dat het buitenrijden goed ging, en gelukkig valt de schade aan je auto mee

geeske - leuke foto's der benen zien der lekker uit van de blub :D

ellis - groot gelijk dat de eigenaar geen risico wil lopen, en wat je zegt hoe meer iedereen zich eraan houd hoe sneller het weg is en hoe sneller we weer buiten kunnen rijden

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:55

Angela: Jammer dat jullie Nouchka moeten verkopen! Lijkt me moeilijk als je ze zo hebt zien opgroeien... Hopelijk vinden jullie een geschikte baas voor haar!

Hopelijk kunnen we over een weekje ofzo weer lekker met zn alle naar buiten en is het gevaar voor Rhino geweken! Sta ingeschreven voor de endurance voor 25 maart hoop dat ie door gaat maar hoop voor die tijd ook nog wel een keer even een rit gemaakt te kunnen hebben :P. Rij nu wel dagelijks in de bak maar dat is toch anders...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:07

Angela, sterkte!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:44

Balen Angela! Gaan jullie er dan zelf een ander paardje bijzoeken of dan alleen Nikita?

Ja met een drachtige merrie is t zeker risico, juist die abortusvariant is volgens mij actief nu.
Ik vind dat iedereen gewoon zn verantwoordelijkheid moet nemen, en goede afspraken op stallen is niet meer dan logisch. Heb wel het idee dat sommige mensen overdrijven en onrust zaaien.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:48

Bij ons op stal is er geen paniek, wel het verzoek om voorzichtig te zijn.
Instructeurs van buiten af en bezoekers wordt gevraagd om in schone kleding naar stal te komen en niet in de stallen te gaan rondlopen. Daarover is ook een briefje aan de poort gehangen.
Bij de clinic komend weekend worden geen paarden van buitenaf toegelaten. Buitenritten mogen, maar voorkom dat je in contact komt met paarden van andere stallen.
Dit is na afstemming met de veearts.
Vind het netjes zo. Boel wordt in de gaten gehouden en er wordt opgelet zonder meteen in paniek te schieten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:08

Bij ons zijn ongeveer de zelfde regels, al mogen echte buitenritten niet meer (bij ons in het bos is het altijd redelijk druk en je passeert ook dicht langs elkaar). De boender af mag wel, daar kom je toch geen andere paarden tegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:52

Bij ons in de Duinen zien we nu eigenlijk ook alleen stalgenoten (ik weet alleen nog niet wie dat allemaal zijn :'))!

Mooie chimanga foto's!

Angela, sterkte met de verkoop! Wel een verstandig besluit!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:52

Ja precies.
Paniek is nergens voor nodig als iedereen goed uitkijkt en met zijn gezonde verstand met de dieren om gaat... maar dat lijkt mij gewoon altijd het beste zolang je met levende dieren werkt :+

Ja, haar benen waren vies!
Afbeelding
Maar ze racete ook wel echt iedere keer precies door de natste plekken _-:( haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:54

Hahahaha ze ziet er weer lekker uit :P. Ben zo blij dat die van mij redelijk schoon is en ook niet meer in de blubber loopt... Op mn oude stal had ik altijd een pony met zwarte modder benen tot zn deken en dan ging het over zn deken weer lekker verder met modder :D.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:23

bij ons is er ook geen paniek maar alles wordt gewoon uit voorzorg gedaan.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:25

Heey

Dankjulliewel :)

Geeske: Dankje,Dat levert bij ons idd frustratie's op en dat is voor haar ook niet prettig.
Haha, wat een lekkere smeerkees. Ben heel blij dat Nouchka en Nikita niet wit zijn want dat zijn ook smeerkezen hoor :P

Mf31: Dan houden we alleen Nikita en komt iig voorlopig geen ander paard bij. Misschien wel voor een lange tijd.

Esther: We hebben het er ook heel moeilijk mee. Zeker omdat ze idd bij ons opgegroeid is en alles wat ze kent hebben wij haar geleerd. Maar ik denk dat ze bij iemand die wel met haar pittigheid om kan gaan nog veel meer kan leren. En dat gun ik haar van harte.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:32

Ik zou nog even reageren

Ik zit met Hinc een beetje met een dilemma...
Hinc was vorige week aan het rollen en toen zag ik bij zijn bal een bult zitten. Toen hij uit de wei kwam even gekeken en leek een melanoom. Tegen staleigenaar gezegd dat als de DA kwam hij maar even moest kijken wat het precies was.
Woensdag was de DA er en die had gekeken. Het is waarschijnlijk een melanoom maar zit op de verkeerde plaats. Hij schuurt tussen zijn been en bal en het velletje is daardoor al best dun.
Die moet nou sowieso weggehaald worden en waarschijnlijk moet Hinc daarvoor op de tafel. Daarbij komt dat als het niet alleen aan zijn vel vast zit de kans bestaat dat er een bal weggehaald moet worden.
Ik ben doorverwezen naar een kliniek en die moet ik even bellen maandag maar baal echt aardig!
Weet niet goed wat ik moet doen nu. Eerst maar even afwachten maar toen ik castratie hoorde had ik echt zoiets van dan eerst ergens een veulentje fokken... (Jolijn grijp je kans...)

Hier zie je goed hoe groot die bult is...
Afbeelding[/quote]

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:39

Oei, dat is een flinke bult inderdaad Laura! Zou eerst gewoon goed met je DA overleggen, als ie eenmaal op de tafel ligt en blijkt dat het toch allemaal verwijderd moet worden, kan je niet nog even snel een veulen fokken.. Als dat risico er in zit en het kan geen kwaad om te wachten, kan je kijken of je dit dekseizoen een leuke dame kan vinden en daarna pas laten behandelen... Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:40

Die dame bied zich wel aan hoor O:)