[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:15

jan en wat is het commando dan?? hoe liggen de stoute meisjes in amsterdam hihi.... De hond van een kennis van mijn ouders die ging op dat commando zo liggen haha.

kelly ja mijn papa en mama zijn ook altijd de dupe haha....

malin das inderdaad een flink ritje voor Suevo...

Elise gefeliciteerd!!

Frank balen dat het op het werk zo rot was. Hopelijk zit vandaag meer mee.

Gisteren heeeeerlijk gereden. Mijn moeder stond op het midden om te helpen maar een van de andere twee paarden die erbij reden (twee merries jaja...) was nog al vervelend dus vroeg mn ma of ik het erg vond als ze daar op ging. Ik had zo iets van we zien wel en Hincapie deed het echt goed. Kon bijna geen verschil merken met wanneer mijn moeder wel op het midden stond dus echt goed. Heb kunnen stappen en draven en beetje wenden in stap.
Alleen toen één keer een van de twee paarden te dicht langs kwam moest hij even hinniken maar dat was niet meer dan twee tellen. Ben zoooo trots! Ga echt niet meer van mn roze wolk af!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:24

Madelief – rocky is een leuke naam zo heet mijn hond ;)
En ja voor mijn gevoel ging het super en wat je zeg het moet ook niet te hard gaan anders zit iedereen zo in het z
En lekker hoor dat banditto nou ook bij jullie op stal komt staan kunnen jullie dadelijk samen rijden

Lisenka – gelukkig loopt keljan alweer wat beter een hele geruststelling, en helemaal netjes dat je toch bij het veulen mag komen ik weet nog dat je hier vertelde hoe ze was, dus dat is toch een teken van vertrouwen :D

Frank – lekker appeltaart en pannenkoeken :9 het is dat het nog vroeg is anders :P
Jammer dat het op het werk zo gestrest was is niet leuk werken :n hopelijk gaat het vandaag beter

Jan – misschien krijgen jullie dan idd een bruine is ook apart en mooi
En die foto geweldig

Malin – he bah zolang alleen in de auto met trailer vindt ik ook niks hoor :n heb je helemaal niemand om tegen aan te kletsen hopelijk vindt je nog iemand om mee te rijden.
En ook al zonder zadel gaat goed hier he ;)

Kelly – ook ik heb een hele lieve papa die mij overal naar toe brengt, maar ik wil hem toch graag zelf halen is wel een fijn gevoel j

Laura - lekker hoor dat die alles zo fijn oppakt wil je in de toekomst wel wedstrijden gaan rijden of niet

Wat betreft e achter b me vriend vroeg gisteren wat ik graag nog wilde hebben dus ik noemde dat ik misschien wel mijn e achter mijn b wil en dat ik graag een eigen trailer wil en dat ik volgend jaar een nieuw zadel wil :P en toen zij vriendlief heel schattig van nou misschien krijg je wel je e achter b voor je verjaardag :D *D (ben pas over 2 maanden jarig hoor )

Gisteren heeft me zwagertje weer even op heike gereden en ik heb het paardje van me vriendin gereden die doe ik deze week want ze is 10 dagen naar dubai dus nu heb ik 2 paarden onder mijn hoede en kan ik lekker leren van haar paardje want die heeft z gelopen dus alle knopjes zitten daar al op

Vandaag mogen ze lekker samen los in de paddock kunnen ze even samen spelen :+:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:25

even uit de meeleesmodus...

frank, nog gefeliciteerd!

Kelly, sterkte ermee...
Het zal moeilijk zijn, maar je zult er wel vrede mee hebben denk ik als hij daar eenmaal lekker staat...

Ik heb met mijn vorige paard ook zo'n soort keuze gemaakt een paar jaar geleden en ondanks dat het moeilijk was heb ik er nooit spijt van gehad, ze heeft het nu super!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:29

Prinslover schreef:
[

Cloris: Heb jij toevallig jou kanjer door Hypofocus op de foto laten zetten?! Zag een paar plaatjes hier op bokt, echt prachtig :~

Yep, en hij ging er nog los vandoor ook :+ oops hengst looooos hahaha. Waar zag jij die plaatjes?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:44

Als je even zoekt op de berichten van Hypfocus zie je ze :)
Mooi hoor!
Ik had Licor ook opgegeven voor de shoot, maar we wisten nog geen locatie. Overigens is hij bang voor water en heeft nog noooit de zee gezien, dus ik maakte me al zorgen dat hij door het draadje zou heenrennen :P Heeft Piep dus gedaan :D

Met dank aan Tanja:
[RIJ-ITP] Terroso, 4-jarige PRE-hengst

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:06

Heb ze inmiddels gezien, mooi he.. nou Piep liep niet door het draadje hoor, hij liep er gewoon omheen, hij is namelijk niet bang voor natte voeten en zwemt gerust als het moet. Kostte mij 10 jaar van mijn leven en een aantal grijze haren toen hij de benen nam maar gelukkig ging hij liggen rollen bij de duinen en bleef hij staan zodat ik hem kon aanklikken pfff nooit meer :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:10

Oei ja, dat kan ik me voorstellen... moet er niet aan denken... Gelukkig wou hij enkel een zandbad :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:20

Idra schreef:
Oei ja, dat kan ik me voorstellen... moet er niet aan denken... Gelukkig wou hij enkel een zandbad :)

Gelukkig liep er geen merrie verderop :+ hij ging er echt met een beste spurt van tussen, rende naar de strandopgang (en ik er hijgend achteraan hahaha) en ging daar liggen rollen, dan loop je daar, nog puffend en proestend van de 500 meter in recordtijd op blote voeten, braaaaaf paard, howwwwwww staan blijvennnnn pfff.

Hij is ook wel weer gewend aan het strand, ik woon aan het strand dus hij komt er met regelmaat ;)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:31

;( Gisteravond een rot telefoontje gehad ;(
Mijn broer belde in paniek en huilend op |( ;( :(:)
dat mijn schoonzusje (zijn vrouwtje) is overleden.
ze hebben haar gevonden op de bank met tv aan en afstandsbediening op de grond met de batterijen eruit (is gevallen dus)
haar hart had het begeven en is zo ingeslapen.
ze is nog geen 30 jaar.

ik kan nu eventjes niet teveel overschijven omdat er nog onderzoek aan de gang is.
stel dat ik iets verkeerds schijf.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:33

Jeetje Heidi, wat verschrikkelijk.
Gecondoleerd en heel veel sterkte, ook voor de rest van de familie!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:43

Heidi wat heftig... gecondoleerd :n

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:47

Cloris: Nou ik vind de plaatjes die gelukt zijn iig echt prachtig :~ !! Ik had me ook opgegeven! En ik was ook 'door'. Maar ik heb afgezien, en idd om die redenen toch maar van afgezien.. Ik was ook bang dat Chico de benen zou nemen := . Maar gelukkig kon je hem weer vast klikken (ik heb ook al eerder zo'n actie met chico gehad, de clip van de longe brak := ). Dus ik weet wat voor een hartverlamming je zo'n beetje hebt gehad :o .

Lobke: Jeeeh! Terosso foto's, leuk! :D

Denise: Wat leuk, een Z paard van je vriendin doen! Kan je er lekker mee rijden? Of is hij minstens zo eigenwijs als Heike :Y)

Malin: Dat klinkt al beter met Suevvie :(:) . Hopen dat ie zich redelijk stabiel houdt nu!

Malin & Frank: Ze zijn het strand aan het opspuiten nu... ;( Dus bij mij dichtbij over het strand wordt m niet denk ik.. We zouden dan eventueel bij HVH kunnen gaan rijden! Maar vanaf 15 mei mag je alleen nog ná 19.00 uur erop. Je mag nog wel de duinen in.... Zeggen jullie het maar?

Frank: Hmmm, lekker, doe mij maar een puntje appeltaart dan :Y) Je bent wel verwend met de kook-/bakkunsten van Anouk, bofkont! De kids vonden het zeker ook niet erg dat je jarig was met al dat lekkers :P ? Wel weer een jammer van het gedonder op je werk...

Laura: +:)+ Toppie zeg. Jij en Hincapie gaan goed!

Jan: Haha _O- die foto is echt briljant!

Elise: Je kan het vinden op http://www.lusitano-paarden.nl moet je ff rondkijken, daar staan wel gegevens op. De 1e wedstrijd is al geweest bij Moravita :) . Druk met je werk dus... gaat de tijd wel lekker snel :D .

Madelief: Ai... een ontsteking, klinkt niet fijn.... 'beterschap' :(:) Hoe was het eten gisteren? :D

Chico was gisteren erg stout met het opstappen :( . Sins een kleine maand heeft ie een nieuwe puberstreek... Je wil opstappen, zit nog niet, en hij wil al volgas vertrekken (in de zin van héél hard stappen, en als je trekt maakt ie er rustig een galop van). En hoe meer ik probeer te remmen, hoe harder dat ie gaat, dus ik probeer de teugels zoveel mogelijk met rust te laten dan maar...
Dinsdag toen ik naar buiten ging met Benthe leek het over.. Ik kon rustig gaan zitten, de beugels in doen, en rustig wegstappen (ipv draven). Ik helemaal blij *D

Maar gister wilde ik dus in de bak rijden.. Ik wil opstappen, hang erover heen, en meneer zet het op een draven!! :( Ik kon er gelukkig nog af springen......... En heb hem toen maar eens heel goed duidelijk gemaakt dat ik daar echt niet van gediend ben :n ! Poging 2... dit keer kon ik rustig gaan zitten, maar toen ik eenmaal zat wou meneer er weer in draf vandoor gaan.. toen heb ik hem maar hardhandig op zn ho gezet :( . Na wat tafereeltjes van wegschieten had ik hem maar aan het lopen gezet... En daarna heeft hij het gelukkig wel weer helemaal goed gemaakt.. Hij heeft een uur lang heerlijk gelopen, helemaal los in zn lijf en goed aan de hulpen. Ik kon ook wat andere oefeningen meenemen als wat verzameld gaan draven en dan stukjes doorzitten, en een stukje 'wijken' voor druk.. Dat deed ie echt heel knap! Dus daarmee heeft ie het goed kunnen maken.. Maar aan het begin kon ik hem wel vermoorden :+ .
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 29-04-09 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:49

Heidi, jeetje wat erg zeg :oo .... dat moet echt héél erg schrikken zijn... ;( Pff... even geen woorden voor!! Sterkte en gecondoleerd :(:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:49

Goedemorgen!!!

Ik kom dit topic zo vaak tegen in allerlei onderschriften en ben al een paar keer langs geweest om stiekem mee te lezen.. Nu wil ik toch mezelf maar even voorstellen of zitten jullie al helemaal vol!?

;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:52

Nou Manon, voor jou is er een plekje vrij hoor :+ . Welkom hier!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:55

Oh Heidi, wat erg zeg, heel veel sterkte :(:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:55

ahahaha thnxx :D
Wel grappig dat er zoveel verschillende paarden rassen hier samen komen zeg!!

TRouwens, je mannetje heeft het stout zijn echt door he! Kan je er al een beetje om lachen?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:57

Iloon, als je er eenmaal op bent, gaat hij dan ook rennen? Anders eens proberen "afremmen" door met je bovenbenen te "knijpen", bij Terroso helpt dit heel erg om hem terug in tempo te krijgen. Die had vroeger ook de neiging om meteen snel te gaan, maar met die beenhulp heb ik hem volledig onder controle.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:59

Je moet eigelijk weten wat de oorzaak is van het rennen: angstig voor je been, last van zn balans, energie te veel of gewoon stout! Dan weet je ook hoe je het kan oplossen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:59

Tjee, heidi, sterkte!
Romyv, welkom!
Kga nu eerst ff rijden

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:01

Manon, nee :+ Ik vind dit niet zo grappig :') . Hij mag best een keer jolig zijn, maar hij moet wel te controleren blijven.. :)

Lobke: Als ik zit dan stapt ie vaak heel snel weg, tegen draf aan. Maar meestal is dit maar 1 rondje hoor, en dan is alles over. Maar als hij zo snel wegstapt, en ik hou hem in met de teugel, dan gaat ie steeds harder zeg maar. Ik dacht na dinsdag dat het opstappen zo goed ging hij het wel kwijt was, maar niet dus.. helaas.. Maar ach, zal vast wel weer goed komen (hij heeft het immers al die tijd gewoon netjes gedaan, dus hij kan het zeer zeker wel). Ik blijf consequent :)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:06

Daarom: teugel helpt niet in dat geval, beenhulp wel :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:13

Ik ga je tip zeker eens proberen Lobke! Ben heel benieuwd.. Thanks! *D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:19

Cloris - en krijgen wij de foto's ook nog te zien want ik ben nu wel nieuwsgierig naar mooie piropo op de foto

Iloon - nee deze is niet zo eigenwijs als heike integendeel deze doet weer andere dingen maar die zijn heel makkelijk om te lossen hij is eigenlijk heel fijn te rijden en ik mag er lekker op oefenen echt alle oefeningen tot de z2 zitten er op en hij reageert heel erg op je zit dus hij straft mij :+ maar dat is voor mij alleen maar een goede oefening.
jammer dat chico even ''puberig'' was met opstappen ik kan je helaas geen tips geven maar ik lees wel dat die het weer goed hebt gemaakt knap hoor al een beetje wijken voor druk die van mij doe het op de linkerhand ook wel, (je bent verder dan ik :P )

Heidi - gecondoleerd heb er geen woorden voor ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en ik kan maar 1 ding zeggen wees er voor je broer en als jij wilt praten wij zijn er voor je

Lobke - weer mooie terosso foto's :9 ik blijf hem geweldig vinden:D

Manon - welkom hier heb even in je profiel gespiekt ik vindt jou en romy een hele mooie combi en wat maak je mooie foto's leuk hoor

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:23

Heidi gecondoleerd ;( Wat heftig en onverwacht, ben benieuwd waaraan ze gestorven is...

Iloon wat Lobke zegt is idd een goede tip: met je bovenbenen en desnoods met je knieen knijpen. Soort van ophouding met je zit.

Manon welkom!

Laura lekker gereden, fijn dat hij het zo goed oppakt!

Lobke mooie foto's van Terroso!

Kelly ja 11 is nog niet zo oud. Maar kan hij daar ook aan t werk dan? Want ik sta ook op een zorgboerderij en daar werken de paarden nou niet echt bepaald hard hoor ;) Dinkey wordt ook gebruikt als therapiepony, hij vindt alle aandacht geweldig!

Lisenka wel fijn dat je zo bij het veulen kunt, misschien ziet mama dan ook wel dat het allemaal zo eng nog niet is!

Ik ga nu de foto's van Piep even zoeken, gelukkig had je hem zo te pakken! Superpaard! +:)+