[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:14

Kun je die site nog eens vermelden ?
Van het barokke forum ? Kan hem nergens terug vinden in mijn favorieten.

(oh ben ik nu heeeel blond ? Jij bedoeld toch de nieuwe site die toen is opgezet ?)
Of forum hier op bokt. Bloos Bloos Bloos

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:21

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:21

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:49

ow, dat was dubbel... Haha!

hier nog een plaatje van tijdens de proef... Cool
Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:09

Welkom Kannie en Blueberry!

Ellis, mooie foto!!!! Goede truc om ons weer naar het barokke forum terug te lokken... Haha! Clown

Ik heb gisteren weer een rondje op Sam gestuurd. Een oud springzadeltje van iemand geleend. Het lag niet zo slecht als mijn oude zadel maar ideaal was anders. Hij was niet erg voorwaarts maar kon wel redelijk ontspannend. Eenmalige actie dus weer van mijn kant.... het was leuk geweest als het redelijk had gepast, dan hadden we vast een beetje conditie kunnen opbouwen. Nu dus maar weer verder met het longeerwerk. (dat wil ik dus eigenlijk niet te veel doen ivm eenzijdige belasting)
Binnenkort komt er een masseur voor Sammetje, even de boel weer los werken na de zadel perikelen...

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:25

ik zal me ook eens voorstellen:
ik ben sanne kruiper, en 15 jaar oud. ik woon in haarle een plaatsje in overijssel dicht bij de sallandse heuvelrug en de holterberg. ik zit nu in mijn examen jaar van de middelbare school voor zorg en welzijn. hierna ga ik door leren voor gastvrouw. ik heb 2 broetjes en 1 zus. ik heb de paarden bij huis staan. we hebben 2 honden en 6 katten. voor de rest hebben we nog een paar vissen in de vijver.

ik ben sins kort eigenaar van een 3 jarige friese merrie haar naam is Nynke van o. ze is net 6 weken onder het zadel maar wel super braaf. een grote knuffel paardje. nou dit was het over mijn leven en hier heb je een foto van mijn meisje:

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:25

Marit, ja goeie actie he... Haha!

Fijn dat je weer even hebt kunnen rijden, minder dat het zadel toch niet goed pastte...
Soms kun je daar zo moedeloos van worden he...

Ik had het met Tulp ook, alles bleef maar schuiven, ik werd er gestoord van, vooral als ze dan ook nog eens zo opstandig was... Boos!

Ik heb nu sinds een paar weken een stokoude Daaleman, vulling aan laten passen en voorlopig kunnen we vooruit, hoe is het mogelijk... Cool

Ben je nu alleen maar aan het longeren of kun je ook een beetje met hem wandelen en los in de bak werken?
Alleen longeren is inderdaad ook niet ideaal, al is het voor zijn rug niet verkeerd, onbelast goed bewegen.

Sanne, welkom, leuke foto!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:44

Sanne welkom.
Jouw Nynke lijkt best veel op mijn Mynke,dus errug leuk paard Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:45

Ellis; die foto waarbij je de nog wat schuurtjes ziet van de boerderij daarnaast van Pennings... dat ene stalletje (met de rode stenen) dat was de 1e stal van mijn 1e paard...... gut ik was 15 toen ik daar rondliep, zo trots als een pauw met mijn eigen paard.. jeugdsentiment als ik dat stalletje weer zo zie en het staat er nog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:11

Cloris, wat grappig zeg!
Ik wist niet dat er al eerder pensionpaarden hebben gestaan, het is heel lang zo geweest dat er geen paarden van anderen stonden...
Hoe lang is dat geleden?
Het is nu een paar jaar terug van eigenaar veranderd, en nu staan er geloof ik 4 pensionpaarden en zijn ze de hele boel aan het opknappen...

Wat gaaf dat je het zo herkent op een foto!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:37

Nouvel schreef:
Cloris, wat grappig zeg!
Ik wist niet dat er al eerder pensionpaarden hebben gestaan, het is heel lang zo geweest dat er geen paarden van anderen stonden...

Jazeker, er hebben voor dat wij daar kwamen ook al paarden gestaan.. bij "boer-Pennings" ik stond daar samen met 2 zusjes die een merrie Pauline daar hadden staan, zij hadden de stal tegenover die hooi-dingens (gut hoe heet zo'n ding nou....)
Citaat:
Hoe lang is dat geleden?

dat was in 1982, 25 jaar geleden dus dat ik daar kwam staan.
Citaat:
Het is nu een paar jaar terug van eigenaar veranderd, en nu staan er geloof ik 4 pensionpaarden en zijn ze de hele boel aan het opknappen...

Ik weet dat toen ik al weg was de boer is overleden en dat het toen over is gegaan naar zijn dochter en familie, ik heb geen idee wie het nu hebben overgenomen het ligt natuurlijk geweldig met dat weitje zo in de diepte voor het huis..
Citaat:
Wat gaaf dat je het zo herkent op een foto!

Ik weet waar jij staat met de paarden dus maar ik had even niet meer helder dat het zo dicht naast elkaar lag... ik heb nog steeds in gedachte dat daar ook nog een grote hal tussen zat?

Jij staat met de paarden bij dat hoekhuis toch? hihi ik heb daar nog wel eens opgepast Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:39

Whaa, grappig allemaal zeg!

Dat is inderdaad allemaal heeeel dicht bij! Haha!

Heb jij nou zelf eigenlijk ook in Noordwijkerhout gewoond of ergens in de buurt ervan?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:45

Nouvel schreef:
Whaa, grappig allemaal zeg!

Dat is inderdaad allemaal heeeel dicht bij! Haha!

Heb jij nou zelf eigenlijk ook in Noordwijkerhout gewoond of ergens in de buurt ervan?

Jaaa ik ben opgegroeid in Noordwijkerhout, woonde bij de Brink (Prof.Aalberselaan)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:49

Oke, grappig!
Is ondertussen wel een hoop veranderd hier...
Veel mooie oude dingen gesloopt en veel lelijke nieuwe dingen bij gebouwd... Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:13

leuke foto's weer , pennings ken ik ook nog wel Knipoog

word tijd dat ze de naam van
No Way Out gaan veranderen geloof ik Haha!
kom steeds meer mensen tegen die zich toch hebben
kunnen loswrikken Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:21

Nouvel schreef:
Oke, grappig!
Is ondertussen wel een hoop veranderd hier...
Veel mooie oude dingen gesloopt en veel lelijke nieuwe dingen bij gebouwd... Clown

Maar waar zit nou precies de vereniging dan? dat kan ik me niet meer precies herinneren....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:23

zat die niet vlak bij de bavo maar dan andere kant zeg maar

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:24

@Nouvel: bedankt
@Pipi: staat jou paard in je profiel??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:25

Ja, die zat 'vroeger' altijd bij de Fam. van Nobelen aan de Schulpweg achter het huis, daar was een grasveld en een bak.

Een aantal jaartjes terug zijn ze naar het Bavo terrien verhuisd, ook daar moesten ze toen weer weg...
En nu zitten ze aan de rand van de Bavo, waar vroeger het Bavo voetbalveld was, in de bocht van de Zeestraat zeg maar...

Daar hebben ze nu een 20x60 bak en een kleine bak, en een kantine.
Best een mooi terrein met goede bakken!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:52

Nouvel schreef:
Ja, die zat 'vroeger' altijd bij de Fam. van Nobelen aan de Schulpweg achter het huis, daar was een grasveld en een bak.

Een aantal jaartjes terug zijn ze naar het Bavo terrien verhuisd, ook daar moesten ze toen weer weg...
En nu zitten ze aan de rand van de Bavo, waar vroeger het Bavo voetbalveld was, in de bocht van de Zeestraat zeg maar...

Daar hebben ze nu een 20x60 bak en een kleine bak, en een kantine.
Best een mooi terrein met goede bakken!

Jeetje dat is idd dan een heel klein stukje rijden voor jou.. ja waar dat is weet ik wel, ik ging dus vroeguh helemaal achterlangs, dus in die bocht was een landweg en dan kon je zo tussen de velden weer helemaal tot aan de langeveldeweg rijden, richting de boekhorst zeg maar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:04

heette ze daarom ook niet de boekhorstruiters oid ?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:34

Welkom Sanne, hihi, das leuk, ik heet ook Sanne Lachen

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:47

Welkom alle nieuwelingen...! Lachen

He wat gaaf dat Dinky het zo goed doet voor de sulky, ik heb nog geen sulky, maar mijn ponys slepen al wel zonder problemen de band in de bak en in Duitsland hadden we in de winter steeds best veel sneeuw en daar hebben ze dus al voor de slee gestaan... Nu heb ik ook niet zo de tijd om er echt verder mee te gaan, maar als ik regelmatiger met ze oefen mag ik van mn moeder een hele mooie kar lenen, waar ze ook in tweespan voor kunnen...

Ellis, leuke foto's van jou zeg, ook op het BP-forum. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je echt gaat starten! Maar voor de eerste keer wel nette punten. (Net zo veel als ik van het weekend..)

Ik had dus van het weekend ook wedstrijd, de eerste echte weer sinds lange tijd. In Duitsland ben ik al in hogere klasses gestart, maar om een of andere domme reden moet ik hier weer B beginnen. Op zich niet zo erg, zei het niet dat je met je barokke paardje hier op alles dubbel wordt afgerekend. Goed, houding en zit en verzorging kunnen ze niet veel van zeggen dat zijn dus zevens en achten.
Maar voor de middendraf kreeg ik een keer een 4! waar ik echt boos om was want hij deed het echt super. Op het protocol stonden dan ook dingen als 'te verzemlde overgangen'.
Het probleem is alleen dat Basje zo snel is afgeleid. Idra, hoe doe jij dat met Licor, die zal toch ook wel t voorjaar een beetje in zn bol hebben? Naast me in de ring reed een palomino, die hij bij het losrijden al leuk vond, nou, zie m dan maar geconcentreerd te houden.
Hij was nu wel goed voorwaarts, ik rijd eigenlijk nooit met sporen, maar omdat hij op wedstrijd soms zo langzaam wordt hielp het wel. Gewoon een heel zacht prikje scheelde al een heleboel.
Maargoed, ik was natuurlijk ook echt een dwerg tussen al die warmbloeden, ik dacht echt dat ik op een pony zat.
Springen ging niet zo goed, we hadden twee weigeringen maar dat was ook mijn schuld. Ik was erg onzeker, want op het losrijterrein was er een meidje af gevallen en die heeft daar ca 1,5 uur gelegen tot ze met de ambulance werd weggebracht. Daar kan ik dus echt niet tegen...
Verder was hij toen ook al een beetje moe, ik ben helemaal heen gereden en dat was 20 km. Hij heeft vandaag dan ook vrij...

Volgende week weer wedstrijd, ben benieuwd hoe dat wordt!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:46

Licor is eigenlijk niet afgeleid door andere paarden tijdens het rijden, dat valt echt goed mee. Ach, de meeste mensen merken niet eens dat het een hengst is, zo'n zoetje is het Haha!
Enkel tijdens de prijsuitreking is het soms oplettten met de hengstige merries die zich voor je neus komen parkeren Haha!

Gisteren was hij wel grappig in de ring, we waren aan het stukje middenstap en meneer dacht dat het gedaan was en besloot om over de witte hekjes naar de uitgang te stappen. Ik was hem gelukkig voor en hield hem net binnen (hij was er even met 2 voeten uit geweest Clown), daar was hij het niet mee eens dus hij ging even omhoog om daarna weer rustig verder te stappen en de proef nog fijn af te werken, haha! Wat had mijn mannetje zich nu toch weer in zijn hoofd gehaald...
Ik had 58% dus weer 3 winstpunten erbij, nog 1tje en ik mag een klasse hoger, maar daar zijn mijn vliegende wissels nog niet genoeg voor bevestigd en mijn drafwerk moet ook nog verbeteren. Dus dat stellen we nog wel uit Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:03

Hoi!
Ik ben al een tijdje niet op de pc geweest, dit ivb met mijn examens die woensdag beginnen! Net een CE-trainingsweekend achter de rug, 12 uur wiskunde Haha!

Vanochtend meteen naar Fuur, ik had hem zo gemist!
Vrijdag had ik voor het eerst weer gereden in de bak. Alleen nog stap en draf en maar een kwartiertje, maar het ging goed, gewoon verder waar we gebleven waren zegmaar!
Vandaag ook bij Fuur geweest, hij was nog niet het land op vanwege het weer, en stond half te stuiteren Haha! bleef maar niet stil staan terwijl ik hem juist een lekkere poetsbeurt wilde geven. Toen maar eerst losgegooid en weer terug naar stal om verder te poetsen, kon ie nog steeds niet stil blijven staan Tong uitsteken Had het een beetje drmee gehad, dus maar aan de longe gedaan. o, heb je energie teveel Vork Gnagnagna Tong uitsteken

Daarna klaarde het weer op en mocht ie het land op Ach gut Daar was ie errug blij mee!
En toen had ik geholpen met de lammetjes de fles te geven, zooo schattig! Eentje was net vanochtend geboren Lovers

Heb alles bijgelezen, maar is wel erg veel om op te reageren!
Mooie foto's weer voorbij zien komen!
DinkeyGirl, balen dat je zo weinig tijd voor Dinkey hebt, maar je kan vastw wel een lief verzorgstertje vinden!
Welkom aan alle nieuwelingen!
Mooi resultaat weer Idra!