Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:37

Audesta schreef:
Nou ik heb net op een bruiloft tussen neus en lippen door gehoord dat mijn verkochte cruzado misschien te koop komt. Dan klopt ze eerst bij mij aan maar ik was wel even flabbergasted. Zag deze echt niet aankomen. Ze is net een jaar weg... Dus maar even nadenken hoe nu verder. Mijn eerste gedachte was. Ik kom haar morgen halen.

Breek even in; heb je net een pb gestuurd

DGM

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:48

Oh wat een bummer Audesta!

Tarzan, wat heerlijk, lol met je knol!
En trailerladen met kleine stapjes is alleen maar goed!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:05

Balen Audesta, weet je al waarom ze weer weg moet?

Trailerladen blijft een ding, ik hoor het vaker en zie het ook bij ons op stal. Ik snap ook wel dat het gemiddelde paard zo'n wiebelige te kleine stal niet leuk vinden, dus de basis van vertrouwen is zo belangrijk.

Maar nu Rambo thuis is kan je gewoon op je gemakje oefenen, het komt heus wel goed!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:32

Wat een boel bij te lezen.
Ik zie vrolijke paarden springen, ondeugende paarden op vrije voet, en een blije Rambo die ondanks zijn avontuur het reuzeleuk heeft en flink aan t oefenen is op de trailer.

Hier even druk geweest, met het werk en de school voorbereidingen.

Onze Lafuente is verkocht naar een 5 sterren huis, het meisje haar eerste eigen paard en ze zijn helemaal gek op mekaar. Het blijft wennen, en het voelt wel heel dubbel maar ze staat nog dichtbij. Ik ben ze nog eens gaan bezoeken maar de tuttebel had enkel oog voor de nieuwe baas. Uit het oog uit het hart denk ik :')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:56

2 is toch wel veel en ze is niet dragend gekregen dit jaar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:51

Audesta schreef:
2 is toch wel veel en ze is niet dragend gekregen dit jaar.

Bijzonder, als ze wel drachtig was hadden ze er volgend jaar nog meer dan 2 gehad…

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:48

Was ze voor de fok verkocht?

Luci vandaag weer opgemeten. Hij is alweer 1,57m (nu 17 maanden oud). Ik ben heel benieuwd waar hij gaat eindigen :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:56

Wat vervelend Audesta, wat nu?
Autumnn, die Nero is toch ook een clown he! _O-
Nouvel, zo doe ik het ook, lang touw eraan en hij mag gewoon teruglopen als hij wil, trekken heeft toch geen effect, daarnaast probeer ik inderdaad zelf te zeggen dat hij achteruit moet voordat hij zelf bedenkt eraf te moeten haha!
Pastis, wat fijn dat je zo’n goed nieuw huisje hebt gevonden <3
DGM, jeetje wat wordt luci groot!!

Het resultaat van gisteren :D
Als we zo doorgaan staat hij er volgende week volledig in (grapje natuurlijk) _O-
Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:13

Niet specifiek. Als heel braaf rijpaard en om misschien een veulentje mee te fokken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:48

Pastis gefeliciteerd met de verkoop!

DGM zo groot is Lis niet eens haha, die zal nog wel een eindje doorgroeien

Tarzan goed bezig!

Ik had les vandaag maar dat bleef hangen bij metingen want dat was echt harder nodig := goede nieuws is dat de Haflinger het wel heel goed doet met haar ppid nu, dus dat is heel fijn!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:04

Ah dat is fijn nieuws! Ik heb met de zwarte crossles gehad en het was weer gaaf!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:01

ja dat was echt heel fijn, ze zit ook echt heel goed in haar vel! Mijn zoon had les met haar en ze nam echt een loopje met hem terwijl ze altijd heel volgzaam was dus dat was wel grappig om te zien :+

Hopelijk komt Lis nu ook weer wat meer op de rit, denk dat we nu wel weer een groot deel van het probleem gevonden hebben dus ik heb goede hoop.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:09

DGM schreef:
Was ze voor de fok verkocht?

Luci vandaag weer opgemeten. Hij is alweer 1,57m (nu 17 maanden oud). Ik ben heel benieuwd waar hij gaat eindigen :')

Hij mag wel wat cm doneren aan Piet :') Die is met bijna 12 maanden nogsteeds 1.39

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:15

Zullen we dat verdelen als ze 3 zijn? De stal waar Luci staat heeft een laag plafond dus als hij veel hoger dan 1,70m. wordt dan wordt het krapjes.
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:18

Piet mag van mij wel 1.70 worden, maar gaat hem denk ik niet worden, maar verdelen klinkt goed! Poet heeft wel kega dikke manen en voorpluk, miss dat ik daar iets van kan uitdelen tzt? Hebben we allemaal paarden met goede hoogte

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:34

Oh das inderdaad geen hoog stalletje nee :=

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:09

Nee maar voordeel is wel dat het daardoor zomers koel is en ‘s winters niet echt koud :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

Luci wordt groot inderdaad, is hij nu een volle Lusitano of kruising?

Piet heeft nog even om te groeien..

Fijn Maartje dat je het probleem gevonden lijkt te hebben bij Lis en dat de Haflinger het zo goed doet.

Super Tarzan! En dan een stukje rijden als dat een paar keer goed is gegaan. :-)

Wat fijn Pastis, snel gegaan die verkoop! Ook leuk dat ze zo gek op elkaar zijn al kan ik me voorstellen dat het een beetje als stank voor dank voelt.

Voordeel is dat zo'n fijn braaf paard vast wel weer snel een nieuw goed tehuisje heeft Audesta.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Elisa, hij zou een kruising PRE x Lusitano zijn. Cruzado dus :)

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

@elisa: ik kan het best begrijpen hoor. Mevrouw geniet dubbel en dik van de aandacht, en nu ze dat niet met 3 andere merries moet delen,
Het is een gang met zo’n 13 springpaarden (met 5 grooms die er rondwandelen), dus wanneer ze niet op de weide staat veel te zien. Ze kijkt ook buiten met een luikje, en heeft zo’n open stal aan de voorkant en kan de grote springpiste goed zien. Dat vindt ze blijkbaar super interessant om te volgen :D
Die luxe had ze hier allemaal niet. Hier passeerde hoogstens eens een wandelaar met hond.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:08

Oh dat klinkt voor een Lusitano inderdaad wel als een paradijsje haha. Lekker veel aandacht!

Ah oke DGM, dan heeft hij vast wel grote ouders..ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:04

Zijn moeder is niet groot, 1.62m, vader is onbekend. Maar na contact te hebben gehad met de Spanjaard waar de moeder weg kwam, zou volgens hem de vader een PRE zijn van zijn buurman.