[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:36

Voor mijn gewone rijbewijs was ik €1400 kwijt ongeveer. Had hem in 2 weken
Voor me BE iig 8 lessen en 2x examen €600 (naja, er kwamen nog 2 exames bij... maar dat weet ik niet meer precies)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:37

Ooooh dan ben ik tenminste niet de enige! hihi...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:39

neehoor Laura ;) bij de 4e keer was het raak. Werd de zondags gebeld dat er maandags een plekje voor examen vrij was, die jongen was ziek geworden. Naja, doe maar, ff 2 lesjes ervoor. Als ik zakte moest die jongen betalen (het examen) en anders, als ik slaagde, moest ik het zelf betalen. Die jongen moest anders toch het examen betalen als ik niet kon dusja.. Nou, prima :D toen geslaagd dus

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:47

Rijlessen is Belgie goedkoper? Die belgische bonbons zijn anders verrekte duur..... maar wel lekker. :Y)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:53

Ik heb me ook beetje lopen verdiepen in e rijbewijs...ik had eerder met mn wpn-er een anderhalfpaards trailer die nét onder max gewicht van auto zat en dat geheel weer net onder max totaal gewicht wat je met b mag hebben...perfect dus *D
Maar inmiddels andere auto enz...
Dus zit er nu over te denken om mn e te gaan halen,maar ik had pas ergens gelezen dat je het daar in 1 dag kan halen met slagings garantie voor 500 euro....

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:56

ik ben voor zowel mijn B als E in 1 x geslaagd. dan scheelt het zeker wel in kosten.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:04

Wat een geld ben je kwijt eraan he!!! Ppfff
Ooit wil ik em ook gaan halen, tis wel erg handig..

Heb ergens horen vallen dat ze het E rijbewijs weer af willen lassen??? Maar het kan ook een losse flodder zijn.
Mijn B heb ik in 2keer gehaald. Moet em binnenkort al weer verlengen..........dus 10 jaar, wat gaat de tijd snel, haha

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:10

Cindy: Sterkte.

Madelief: eet smakelijk. Leuk het huis voor jullie tweetjes alleen.

Kelly: Oei, moeilijke beslissing. Wel een goed tehuis voor Taco. Hoe kwam je zo op Moravita terecht?

Perlita en Querida hebben daar ook in de opfok gestaan. Ze hadden het daar heerlijk, alleen miste ik ze wel. Nu staan jut en jul inderdaad weer bij ons thuis.

Na alle vervelende paardenberichten, weer iets positiefs. Keljan loopt stukken beter. Alleen eerste paar pasjes loopt hij wat stijf. Hij liep me ook weer uit te dagen en de kat was weer niet veilig. Nu zijn ogen nog. Ene dag is het beter, als de andere.

Het veulen van Altanera is echt heel erg leuk. Heb alleen nog geen naam voor haar. Ben hier nog druk mee bezig. Hoewel moeder nog steeds een beetje afstandelijk is, zoekt het veulen echt contact. Ik kan er gelukkig ook gewoon bijkomen. Had nooit verwacht dat Altanera dat zou accepteren.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:33

HenJ, ja, heb ik ook gehoord.. Maar voorlopig nog neit denk ik..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:39

HenJ dat verhaal gaat al heel lang maar of het zo is?? Was namelijk al gerucht toen ik op ging voor mijn E ong. 4 jaar geleden en nog steeds is er verder niks over bekend...

Lisenka fijn dat het beter gaat met Keljan!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:26

KELLY WAT EEN BESLISSING MEID MAAR WEL DE GOEDE EN IN IEDER GEVAL KAN JE TACO OPZOEKEN WANNEER JE MAAR WILT

HOU JE TAAI :(:)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:28

Saida, slapen is geen probleem dat weet je alleen ff wat luchtbedden meenemen en dekens dan komt het allemaal goed
dus meiden kom maar hahaahha

het lijkt me erg leuk dus meiden wie is voor en wie komt

en madelief haaha tja wat doe ik nou in een bollenveld ahhaahha vraag maar aan je zus hahahaha :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:05

Peet, nu word ik toch ook wel heel erg nieuwsgierig.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:23

wow meiden wat gaan jullie ineens hard zeg!!
allereerst bedankt voor de felicitaties. er is nog aardbeigebak en zelfgemaakte (door anouk dus met afstand de lekkerste!) appeltaart hoor dus wie zin of honger heeft....

jolijn: sterkte en beterschap met je peerd

mies: haaa weer een zonder zadel rijder. ga je op vakantie of ist een project ofzo?

kelly: uiteraard een reactie in het zo mooie topic. goh, ik moest wel ff slikken na het lezen van je verhaal. wist niet dat er zoiets speelde, hoe oud is taco eigenlijk?

suzan: erwin geeft mooi weer op voor het weekend dus dat buiten laten moet volgens mij wel kunnen

aafjes: wat vervelend zo. misschien ben ik kort door de bocht maar ik vind het een beetje rare opvatting van die DA om maar gewoon te gaan rijden als er een ontsteking zit

sanne: wat een koele kikker toch die dosie. mooi topic geworden. heb je nog wat aan mijn pics gehad ook?

laura: bokt interessanter dan school? haha maar goed dat bokt er nog niet in mijn schooltijd was. zelfs internet bestond toen nog niet voor de gemiddelde nederlander...

ilona: he eindelijk iemand die het ook ziet in me haha. sam is nogal vurig op het strand.... je hebt toen op de parking toch ook meegekregen dat het een ontieglijk ongedurig dier is buiten? hoe zit het nou met de strandtijden?

lobke: ik geloof dat er steeds meer oplichters komen. goed op je hoede blijven dus. handje contantje werkt nog altijd het beste, dan weet je tenminste wat je in handen hebt

malin: idd zijn de dins en woensdag voor mij onmogelijk.

elise: goh, en ik maar denken dat je met een goeie bestelbus (1600 kg en nog eens 1600 kg laadvermogen) gewoon met B een 1,5 paards mocht trekken. niet dus.

karina: nu maar hopen dat je snel duidelijkheid hebt

saida: alweer één zonder zadel, gaat goed hier zo

madelief: oei slijmbeurs... rustig aan dan en goed volhouden. das een goed idee een pallet. hebben we er zat van hier. hihi furia waterorgel. lees ik daar iets over manlief overhalen voor jonge poesjes??

jan: bij jou gaat de liefde echt door de maag he? haha. eerst al vlaamse friet en nu weer bonbons

peet: volgens mij hebben jullie daar hele slechte dingen uitgevreten. stoute meisjes toch!

lisenka: naam zoeken op bokt?? staan er zat in elk geval.

nou het was me dag wel vandaag zeg bah. hoop stress en gedonder op het werk wat neerkomt op een verloren inkomstenpost ter waarde van een mooie PRE. kortom, niet echt een verjaardag. maar weer gauw zien te vergeten.
overigens hebben we het rustig gehouden thuis, vanmiddag een "bakske" met genoemde appeltaart met de directe familie gedaan en vanavond had anouk de lekkerste pannekoeken ter wereld gebakken.

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:32

Je hebt me precies door Frank. Ik ben een liefhebber.
Als zodanig moet ik je er ook even op attenderen dat het panneNkoeken zijn en niet pannekoeken.
En als Anouk idd de lekkerste maakt, stuur je het overschot maar op, zijn koud vast ook lekker. :Y)

En over de eindelose discussie over het E-rijbewijs:
Je kunt beter een paard vervoeren zonder rijbewijs dan zonder trailer...

We hebben trouwens nog steeds geen één wit haartje kunnen ontdekken aan het merrie-veulen.
Zou het dan toch echt een bruine zijn? Als ze over 20 jaar nog steeds niet wit is, is het vast geen schimmel.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:36

Kelly :+: ik heb helaas zelf deze week een soortgelijke beslissing moeten nemen. Ik begrijp hoe moeilijk het is en heb heel veel respect voor je keuze. Hij gaat het supergoed krijgen daar...

Ik hoop dat jij het een beetje gaat trekken zonder je maatje...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:37

ik ben nog lekker ouderwets dus zonder die extra N.
ik zal volgende keer aan je denken jan. maar de eerste keer dat we overhouden, moet nog komen. d'r gaat hier altijd 1 pak pannekoekmix doorheen met ei en weet ik allemaal wat. anouk zit naast me dus die weet het nu ook gelijk

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:47

Nou, das dan weer fraai, moet ik het doen met van die magnetron-pannenkoeken.

Ik ben met Querida naar gehoorzaamheidscursus geweest.
Op de foto gaat ze op commando af.

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:48

Hahahaha geweldige foto weer ;). En leuk hoor misschien het eerste bruine veulen :D.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:57

HenJ schreef:
Wat een geld ben je kwijt eraan he!!! Ppfff
Ooit wil ik em ook gaan halen, tis wel erg handig..

Heb ergens horen vallen dat ze het E rijbewijs weer af willen lassen??? Maar het kan ook een losse flodder zijn.
Mijn B heb ik in 2keer gehaald. Moet em binnenkort al weer verlengen..........dus 10 jaar, wat gaat de tijd snel, haha

Nee, het wordt niet afgelast. Integendeel... De bedoeling is zelfs om binnen niet afzienbare tijd het voor een ieder die met een aanhangwagenrijbewijs rijdt te verplichten, buiten de wettelijk ten alle tijde toegestane 750 kg wagentjes.

Wanneer dit precies moet gaan gebeuren is nog niet duidelijk (zal nog niet dit jaar en ik denk ook niet volgend jaar zijn). MAar zodra ik wat hoor, zal ik het wel melden.

Pffff... ben net klaar met werken. Gekkenhuis vandaag! Zwaar ongeval op de A4 en verder een hoop kleine dingetjes... En vanmorgen had ik al snel de paardjes gedaan om even bij mijn nieuwe nichtje te gaan kijken. Dus ben lekker gaar nu...

Maar wat is ze mooi *D 48 cm en ruim 3200 pond... Zucht... Morgenochtend ga ik weer langs en dan kan ik haar even wakker zien (ze lag nu in coma :Z , is ook best vermoeiend.. geboren worden...)...

Wanneer zijn er eigenlijk weer barokke wedstrijden? En waar kan ik dat vinden?!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:01

3200 pond ?? Tjonge Tjonge wat een olifant van een nichtje. Heb je sowieso E-rijbewijs voor nodig :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:21

Karina balen... hoe lang moet je op die bloeduitslag wachten?

Benthe wat een draakje is Irma zeg }:)

Madelief Suevo is 1.64m :P Hopelijk was het eten lekker! Beterschap met die slijmbeursontsteking, dat klinkt niet echt lekker :(:)

Laura GRRR dan zou ik ook kwaad zijn zeg, wat een sukkel :(

Lisenka fijn dat Keljan opknapt, de duimen blijven ook voor hem verder draaien hier! Het zou super zijn als het veulen van Altanera bruin was, ben benieuwd wat de naam gaat worden! Suevo's stamboeknaam is Giraldillo XIV, misschien is Giraldilla of Giralda (zo heet Suev''s mama) iets?

Jan vergat jou nog helemaal te bedanken voor de stoere foto van Domi, hij is echt zo leuk! Hahah dat koppie van hem! Enne je hebt Querida goed afgericht hoor, ze doet niet onder voor Banjer :P Hoe gaat het daar trouwens mee? Whahaha ik lag wel dubbel hier om die opmerking van jou over het nichtje van Elise _O- :')

Frank wat vervelend van je werk, helemaal als je het zo stelt (met het bedrag ter hoogte van een PRE)! Ik heb vandaag ook nog even lekker zonder zadel gereden dus zet mij er ook maar bij op de lijst :Y)

Verder heb ik even niet zo veel te melden, vandaag Suevo gelongeerd en daarna nog even zonder zadel gereden, ging allebei goed. Ik ga wel half mei met hem naar Steffi, alleen dat wordt echt een rot-eind rijden (eerst een half uur naar mijn stal, dan 2 uur heen, behandeling van 2 uur, dan 2 uur terug en dan nog naar huis toe). :( Ik moet waarschijnlijk ook nog eens alleen (nou ja samen met Luna en Suevo) dus hopelijk kan ik nog iemand charteren om mee te gaan!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:25

JeanleGrand schreef:
3200 pond ?? Tjonge Tjonge wat een olifant van een nichtje. Heb je sowieso E-rijbewijs voor nodig :D

_O- :')

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:15

Wat een geweldige foto!!!!! hahaha
Af, ze kent haar commando's goed!! hahaha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:47

Lisenka: Allereerst, wat fijn dat het de goede kant op gaat met Keljan! Ik ken Ton en Aletta van shows en heb een tijdje geleden al contact met ze gehad over Taco alleen toen was ik er zelf echt nog niet klaar voor. Nu nog niet helemaal maar wel meer. Moet aan mijn maatje denken :+:

Frank: Taco is pas 11. Dat is ook de reden dat ik hem nog niet op een landje zet. Denk ook dat hij dan te snel aftaait...

Elise: Oww jeetje, jij ook heel veel sterkte :(:)

Jean: Geef mij dat geheim van de smid eens even... Perla wil het nog maar niet leren op commando _O-

Wat betreft E achter B... ik heb een super lieve pappa die me overal naar toe brengt :+