Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Amandie schreef:Ik leg het even uit ..
Wim belde mij vanochten om half 8. En zei: Gilco kan niet meer lopen. Dus ik al helemaal in paniek, mijn spullen gepakt, en in een kwartier echt supersuper snel naar gilco gefiets.
Toen lag hij daar helemaal verpampes in de wei. Dus ik gelijk naar hem toe. En ik zag al gelijk dat het z'n rechterachterbeen was*is een been waar hij van alles al heeft aan gemankeerd* MAar ik dus helemaal janken, want gilco kon bijna niet ademen. Hij was de heletijd aan het kreunen ging hij languit liggen, en deed heel vaak z'n ogen dicht.
Nou Maaike kwam er ook gelijk aan. En die zei ook: Ik heb al gezegt dat hij een keer dood in de stal zou kunnen liggne. Nou ik heel lang liggne jaken bij hem. Heb van alles geprobeerd om dat been daar maar in de wei af te koelen.Maar gilco probeerde echt met alle kracht wat hij had, me weg de duwen bij dat been.
Nou uiteindelijk zei maaike; jou kenende kunnen we beter nu gaan. Anders ga je hier alleen maar aan denken. En je kan nu toch niets voor hem doen. En da laat Wim niet toe *had ik al geprobeerd maar hij liet het echt niet toe* Dus met veel moeite gilco achter gelaten. En tegen wim gezegt dat als het nog slechter ging of hij mij dan wou bellen. Of als het beter ging. Nou om kwart voor 11 belde hij mij, Gilco stond weer. Maar toen belde Betty mij daarna gelijk op, dat wim hem omhoog gejaagd heeft, en niet op z'n rechterachterbeen kon staan . Ze heeft hem toen alvast voor mij afgespoten. En even een vliegendeken om gedaan.En nog in de wei gezet, want z'n hele kant waar hij op had gelegen zat heel veel vocht. Nou ik en Maaike gelijk weer de paarden in de stal gezet, even snel alles afgemaakt, en huppakee naar Gilco. Nou hij was er echt slecht aan toe. Hij valt bij elke stap echt bijna om. En het is echt zoo zielig om te zien. Hebben we toch maar de dierenarts gebeld, en heeft hij 3 prikken gekregen *pijnstilling* en nog een of andere zalf gekregen om dat vocht uit het been te krijgen.
Nu moet ik 2 weken lang 4x op een dag dat been afspuiten, en die zalf opsmeren. En even aan de hand stappen, omdat het vocht weg moet, en dat kan het beste met beweging, en dat been noet ook niet stijf worden.
Amandie schreef:Hij heeft een heel geschiedenis aan het been:
Toen hij 3 was, heeft hij in het prikkeldraad gezeten
paar jaar later is hij daar een keer flink getrapt
paar jaar daarop heeft hij daar binnengeslagen mok gehad
En daarna heeft hij nog een bloedvergiftiging gehad.
Verder heeft gilco nog koliek gehad. En maandagziekte. En hij heeft een chronische ziekte bij z'n ogen, waardoor ze altijd ontstoken zijn.
En hij kan het gewoon goed,als je hem prima verzorgt. En dat doe ik ook. En nu voel ik me dus ook slecht dat gilco vandaaglast weer vanz'n been heeft gekregen
Amandie schreef:Omdat er gevraagt is of ik me nog een keer voor wil stellen:
Nou ik ben Amanda 16 jaar, en doe het laatste jaar Havo.
Ik verzorg op dit moment 2 paardjes. Een daarvan zou ik nooit meer mee kunnen dresuren, want hij heeft een olifantenpoot noemen wij dat. Zijn naam is Gilco en is 14 jaar, heel erg ondeugend maar zoo lief en werkwillig.
*Foto*
En dan hebben we binske nog. Dat is mijn nieuwe verzorgpaardje wat ik nu aan het inrijden ben. Sinds 2 maanden heeft ze ook een prachtige veulen die vandaag een eerste premie heeft gekregen. Ze is 4 jaar, en heel leergierig en aanhankelijk, maar oko soms een beetje lomp
*Foto*
Gaat even bijlezen
Amandie schreef:Omdat er gevraagt is of ik me nog een keer voor wil stellen:
Nou ik ben Amanda 16 jaar, en doe het laatste jaar Havo.
Ik verzorg op dit moment 2 paardjes. Een daarvan zou ik nooit meer mee kunnen dresuren, want hij heeft een olifantenpoot noemen wij dat. Zijn naam is Gilco en is 14 jaar, heel erg ondeugend maar zoo lief en werkwillig.
*Foto*
En dan hebben we binske nog. Dat is mijn nieuwe verzorgpaardje wat ik nu aan het inrijden ben. Sinds 2 maanden heeft ze ook een prachtige veulen die vandaag een eerste premie heeft gekregen. Ze is 4 jaar, en heel leergierig en aanhankelijk, maar oko soms een beetje lomp
*Foto*
Gaat even bijlezen
flamon schreef:ik zie dat er binne kort ook weer mensen jarig zijn.
ik OOK![]()
![]()
word 16 augustus eindelijk 18 !! yeah
peetisgreat schreef:flamon schreef:ik zie dat er binne kort ook weer mensen jarig zijn.
ik OOK![]()
![]()
word 16 augustus eindelijk 18 !! yeah
dus auto rijdennnnnnnnnnnnnnnnnnnn![]()
![]()
evdpanne schreef:ja dat is het zeker... maar niks aan te doen helaas... maar hoe gaat het nu met Gilco? Kan die nog wel gewoon lekker wat doen of mag ie al van zijn pensioen genieten?
flamon schreef:had vandaag janske mee genomen naar het bos ze deed het superrr.
alleen maakte ze een beetje een rare move. ze sprong met 4 benen te gelijk in een plas die best wel diep was dus al het water vloog omhoog
wel cool.
en geen boomstam was te hoog of mevrouw vloog er over heen. denk dat ze me duidelijk wil maken dat ze toe is aan een nieuwe cariere een cariere als spring of cross paard
want door plassen crossen en over takken en boomstammen springen vind ze helemaal geweldig. soms iets te
peetisgreat schreef:wat een heerlijke fries zeg jammieeeeeeeeeeeeee
jammer van zijn been maar je kan wel lekker met hem knuffen
flamon schreef:hahah jaaa echt wel
dus pas maar op mensen gevaar op de weg
hahah
ben zoooo blij :![]()
!!!!
mag met monse de postelrally rijden.
( is een hele lange bosrit van 1 dag je vertrekt vroeg en komt later op de dag weer terugecht zoo gaaf) maar ik kon vorig jaar niet omdat mijn paard ziek is/ was ( monse ander rij paardje) hij is ongeneeselijk ziek maar met nog een beetje oefenen mag hij het mee rijden.
ben zoo blij eindelijk mijn maatje weer. mee heb gewoon tranen in mijn ogen staan van geluk.
Barroco schreef:Welkom, wat een prachtpaarden!
Karina schreef:Tegenop zien om 20 te worden?? Mennn... dan voel ik me wel aardig buiten de boot vallen, ik word volgende maand al 40...
Yen gefeliciteerd!
Lisenka, ze doen het zo te zien erg goed in de opfok!