[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:40

haha Karina, ik ben het al. tis wel een breed publiek he in dit topic.
Lisenka, nu je het zegt, ik ben in de war met een van de veulens. Eentje daarvan stond toen als ik me niet vergis toch in de rij stallen waar Halley staat?

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:24

Omdat er gevraagt is of ik me nog een keer voor wil stellen:
Nou ik ben Amanda 16 jaar, en doe het laatste jaar Havo.
Ik verzorg op dit moment 2 paardjes. Een daarvan zou ik nooit meer mee kunnen dresuren, want hij heeft een olifantenpoot noemen wij dat Bloos. Zijn naam is Gilco en is 14 jaar, heel erg ondeugend maar zoo lief en werkwillig.
*Foto*
Afbeelding
Afbeelding

En dan hebben we binske nog. Dat is mijn nieuwe verzorgpaardje wat ik nu aan het inrijden ben. Sinds 2 maanden heeft ze ook een prachtige veulen die vandaag een eerste premie heeft gekregen. Ze is 4 jaar, en heel leergierig en aanhankelijk, maar oko soms een beetje lomp Bloos
*Foto*
Afbeelding
Afbeelding

Gaat even bijlezen Schijnheilig

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:34

Bijgelezen *LOL*

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:45

Hallo!

Olifantenpoot? Nu maak je me wel een klein beetje nieuwsgierig hoor. Kun je me daar iets meer over vertellen?

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:53

Ja hoor Knipoog
wacht ik heb alles al een keer getypet ergens ander Schijnheilig Dus dat kopieer ik wel even als je het niet erg vind Nagelbijten / Gniffelen
Anders is het een lange uitleg Knipoog

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:55

Amandie schreef:
Ik leg het even uit ..

Wim belde mij vanochten om half 8. En zei: Gilco kan niet meer lopen. Dus ik al helemaal in paniek, mijn spullen gepakt, en in een kwartier echt supersuper snel naar gilco gefiets.
Toen lag hij daar helemaal verpampes in de wei. Dus ik gelijk naar hem toe. En ik zag al gelijk dat het z'n rechterachterbeen was Scheve mond *is een been waar hij van alles al heeft aan gemankeerd* MAar ik dus helemaal janken, want gilco kon bijna niet ademen. Hij was de heletijd aan het kreunen ging hij languit liggen, en deed heel vaak z'n ogen dicht.
Nou Maaike kwam er ook gelijk aan. En die zei ook: Ik heb al gezegt dat hij een keer dood in de stal zou kunnen liggne. Nou ik heel lang liggne jaken bij hem. Heb van alles geprobeerd om dat been daar maar in de wei af te koelen.Maar gilco probeerde echt met alle kracht wat hij had, me weg de duwen bij dat been.
Nou uiteindelijk zei maaike; jou kenende kunnen we beter nu gaan. Anders ga je hier alleen maar aan denken. En je kan nu toch niets voor hem doen. En da laat Wim niet toe *had ik al geprobeerd maar hij liet het echt niet toe* Dus met veel moeite gilco achter gelaten. En tegen wim gezegt dat als het nog slechter ging of hij mij dan wou bellen. Of als het beter ging. Nou om kwart voor 11 belde hij mij, Gilco stond weer. Maar toen belde Betty mij daarna gelijk op, dat wim hem omhoog gejaagd heeft, en niet op z'n rechterachterbeen kon staan . Ze heeft hem toen alvast voor mij afgespoten. En even een vliegendeken om gedaan.En nog in de wei gezet, want z'n hele kant waar hij op had gelegen zat heel veel vocht. Nou ik en Maaike gelijk weer de paarden in de stal gezet, even snel alles afgemaakt, en huppakee naar Gilco. Nou hij was er echt slecht aan toe. Hij valt bij elke stap echt bijna om. En het is echt zoo zielig om te zien Verdrietig. Hebben we toch maar de dierenarts gebeld, en heeft hij 3 prikken gekregen *pijnstilling* en nog een of andere zalf gekregen om dat vocht uit het been te krijgen.
Nu moet ik 2 weken lang 4x op een dag dat been afspuiten, en die zalf opsmeren. En even aan de hand stappen, omdat het vocht weg moet, en dat kan het beste met beweging, en dat been noet ook niet stijf worden.

Amandie schreef:
Hij heeft een heel geschiedenis aan het been:
Toen hij 3 was, heeft hij in het prikkeldraad gezeten
paar jaar later is hij daar een keer flink getrapt
paar jaar daarop heeft hij daar binnengeslagen mok gehad
En daarna heeft hij nog een bloedvergiftiging gehad.

Verder heeft gilco nog koliek gehad. En maandagziekte. En hij heeft een chronische ziekte bij z'n ogen, waardoor ze altijd ontstoken zijn.

En hij kan het gewoon goed,als je hem prima verzorgt. En dat doe ik ook. En nu voel ik me dus ook slecht dat gilco vandaaglast weer vanz'n been heeft gekregen Verdrietig

Oeds, de vader van gilco heeft hetzelfde gehad. En is de 28e overleden zie topic: [IM] Bedankt lieve Oeds...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:50

Amandie: Ik verzorg op het moment een fries die ook telkens van alles mankeert (toevallig ook het rechter achterbeen). Hij heeft rechtsachter artrose en sinds kort zitten er ook botsplinters in zijn knie (tenminste het is pas geconstateerd). In het verleden is hij ook heel erg ziek geweest (JKK-vergiftiging en daardoor ook last van een soort van dementie) zag daar foto's van en dat was echt zo zielig.... Echt vreselijk om je paardje zo te zien! Nu heeft ie ook telkens weer wat (zijn rechter achterbeen is blijvend maar gister was ie ook weer heel raar aan het hoesten de eigenaar vreest voor een longontsteking, ik hoop dat ze weer flink aan het overdrijven is....). Telkens als ie weer ziek is vrees ik gewoon het ergste, hij is nu al 21 en met zijn verleden kan die denk ook niet veel hebben....

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:54

Dat is ook balen Ach gut
Sterkte *spiekt in profiel Bloos* Esther Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:38

ja dat is het zeker... maar niks aan te doen helaas... maar hoe gaat het nu met Gilco? Kan die nog wel gewoon lekker wat doen of mag ie al van zijn pensioen genieten?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:44

had vandaag janske mee genomen naar het bos ze deed het superrr.
alleen maakte ze een beetje een rare move. ze sprong met 4 benen te gelijk in een plas die best wel diep was dus al het water vloog omhoog Tong uitsteken
wel cool.

en geen boomstam was te hoog of mevrouw vloog er over heen. denk dat ze me duidelijk wil maken dat ze toe is aan een nieuwe cariere een cariere als spring of cross paard Tong uitsteken
want door plassen crossen en over takken en boomstammen springen vind ze helemaal geweldig. soms iets te Tong uitsteken

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:47

ik zie dat er binne kort ook weer mensen jarig zijn.

ik OOK Haha! Haha!
word 16 augustus eindelijk 18 !! yeah Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:00

Amandie schreef:
Ik verzorg op dit moment 2 paardjes. Een daarvan zou ik nooit meer mee kunnen dresuren, want hij heeft een olifantenpoot noemen wij dat Bloos. Zijn naam is Gilco en is 14 jaar, heel erg ondeugend maar zoo lief en werkwillig.
*Foto*
Afbeelding
Afbeelding

En dan hebben we binske nog. Dat is mijn nieuwe verzorgpaardje wat ik nu aan het inrijden ben. Sinds 2 maanden heeft ze ook een prachtige veulen die vandaag een eerste premie heeft gekregen. Ze is 4 jaar, en heel leergierig en aanhankelijk, maar oko soms een beetje lomp Bloos
*Foto*
Afbeelding
Afbeelding

wat een heerlijke fries zeg jammieeeeeeeeeeeeee
jammer van zijn been maar je kan wel lekker met hem knuffen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:00

Amandie schreef:
*Foto*
Afbeelding
Afbeelding

*Foto*
Afbeelding
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:01

flamon schreef:

ik OOK Haha! Haha!

dus auto rijdennnnnnnnnnnnnnnnnnnn Clown Haha! Tong uitsteken

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:37

peetisgreat schreef:
flamon schreef:

ik OOK Haha! Haha!

dus auto rijdennnnnnnnnnnnnnnnnnnn Clown Haha! Tong uitsteken

hahah jaaa echt wel Tong uitsteken
dus pas maar op mensen gevaar op de weg Tong uitsteken

hahah

ben zoooo blij : Haha! Haha! !!!!

mag met monse de postelrally rijden.
( is een hele lange bosrit van 1 dag je vertrekt vroeg en komt later op de dag weer terug Haha! echt zoo gaaf) maar ik kon vorig jaar niet omdat mijn paard ziek is/ was ( monse ander rij paardje) hij is ongeneeselijk ziek maar met nog een beetje oefenen mag hij het mee rijden.
ben zoo blij eindelijk mijn maatje weer. mee heb gewoon tranen in mijn ogen staan van geluk.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:39

Hoi, Ik stel me ook weer even voor in dit topic. Ik heb altijd wel in een "meelees-mode" gezeten en wilde ook weleens wat schrijven maar ik vind dat ik me dan eerst maar eens moet voorstellen!

Ik ben Elske, 29 jaar en heb een absolute passie voor PRE’s zoals meerdere op dit forum! Zeg maar iets teveel passie want ik heb er 4 op het moment. Het begon met Fuego, die ik als veulen kocht op de stal waar ik werkte. Fuego betekent vuur, een passende naam want hij was roodbruin (nu donkerbruin). Niet veel later kwam zijn halfzus, Conquistadora, te koop en die dreigde naar een "persoon te gaan die paarden aan het kopen was alsof het broodjes waren" dat vond ik zo erg dat ik mijn centjes bij elkaar heb geraapt en haar heb gekocht. Conquistadora haar naam betekent veroveraarster en dat had ze al bij mij gedaan toen ze 3 weken oud was en net in Nederland was. Ik heb haar gekocht met het idee, als Fuego 3 zou zijn weer een goed tehuis voor haar te vinden. Maar goed wat gaan we in de tussentijd doen??? Het leek het me erg leuk om een veulentje met haar te fokken en zo kwam ik bij de hengst Luzbelo uit. Luzbelo kende ik toen al een jaar of 6 vanuit ons carousselgroep Encantado. Ik vond hem altijd al indrukwekkend! En zo werd in 2007 Nobleza geboren. Haar naam betekent Adel en zij denkt ook werkelijk dat ze een prinsesje is! Het is zo’n schat! Eigenlijk wilde ik niet meer fokken maar toen mijn merrie een zogenaamde “langdurige” blessure zou hebben met een geschatte herstelperiode van een half jaar, heb ik haar door Don Enamorado laten dekken. Deze hengst heb ik ook 3/4 jaar getraind voor Marjan Smit. Een supermooi en indrukwekkend dier, wel super sensitief maar daar hou ik van. Omdat ik toch twijfelde aan de diagnose heb ik haar 2 maanden na de dekking toch weer na laten kijken (scan + rontgen) omdat ik wilde weten of de blessure goed aan het herstellen was en toen bleek alles ineens picobello in orde te zijn! Of het iets te maken heeft dat ik haar bij een andere dierenarts (de faculteit in Utrecht) heb na laten kijken weet ik niet… Dat maakt me ook echt niet uit want Conqi mankeerde niets en nu dus ook weer een veulen op komst... In Juni van dit jaar is Promesa geboren! Haar naam staat voor belofte en so far she is looking very pretty! Het is jammer dat ik haar niet kan houden want volgens mij is ze echt veelbelovend.. Zowel voor de sport als de fokkerij.

Als dat er nog niet genoeg zijn, heb ik afgelopen april ook nog mijn droomkwpn-er, Sisco, gekocht van David de Wispelaere. Ik kende dit paard al een paar jaar, maar verloor hem uit het oog toen zijn eigenaren naar Frankrijk verhuisden. 1,5 jaar geleden kwam hij ineens bij David terecht. De eerste pogingen om hem te kopen mislukte maar na een jaar kon ik hem dan eindelijk kopen! Sisco is qua karakter net een PRE alleen dan met het uiterlijk en de bewegingen van een kwpn-er. Hij is echt super leuk en super getalenteerd! Ik hoop dat we een super team worden!

Langzamerhand moet ik helaas wel gaan inkrimpen. Ik heb te weinig tijd om ze allemaal voldoende aandacht te geven en het zou financieel wat meer ruimte geven als ik er minder had. Daarom heb ik Conquistadora en Promesa nu te koop gezet. Ik hoop dat ik leuke mensen voor ze vind.

Oh ja, wat doe ik met de paarden, qua dressuur rijden rij ik dus bij David de Wispelaere, thuis probeer ik dit na te streven, ook doe ik veel met NH, geen specifieke methode maar gewoon het beste wat bij mij en mijn paard past op dat moment, daarnaast ben ik ook nog professioneel voorbrenger voor PRE’s. Maar het allerbelangrijkste blijft dat ik vind dat zowel ik als de paarden plezier moeten hebben in de omgang met elkaar!

In het plaatsen van foto’s ben ik niet goed dus hieronder heb ik de links naar de foto albums gezet!

Conquistadora
http://picasaweb.google.nl/Elske.van.Re ... uistadoraX
Promesa
http://picasaweb.google.nl/Elske.van.Re ... 23DagenOud
Fuego
http://picasaweb.google.nl/Elske.van.Re ... goMoravita
Nobleza
http://picasaweb.google.nl/Elske.van.Reeuwijk/NoblezaER
Sisco
http://picasaweb.google.nl/Elske.van.Reeuwijk/Sisco

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:49

Hee Elske, ook hier!! Doei!
Nou, ik wens je veel succes Haha! , ik kan het hier al eigenlijk amper bijlezen allemaal Knipoog
En nu was ik op weg naar mijn bedje, dus welterusten allemaal!! Slapen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:04

Welkom, wat een prachtpaarden!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:10

Elske Wat een mooie verzameling heb je Cool

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:12

Ik ga nu ff bijlezen, zodat ik vanaf morgen weer bij kan 'schrijven' Haha!.

Even melden dat Fuego eeeeeeindelijk in het weiland kan, dag en nacht! Morgen vertel ik wel de rest als ik heb bijgelezen.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:15

evdpanne schreef:
ja dat is het zeker... maar niks aan te doen helaas... maar hoe gaat het nu met Gilco? Kan die nog wel gewoon lekker wat doen of mag ie al van zijn pensioen genieten?

Gilco die blijft nu een weidepaardje waarik af en toe een bosritje op zou kunnen maken Lachen
flamon schreef:
had vandaag janske mee genomen naar het bos ze deed het superrr.
alleen maakte ze een beetje een rare move. ze sprong met 4 benen te gelijk in een plas die best wel diep was dus al het water vloog omhoog Tong uitsteken
wel cool.

en geen boomstam was te hoog of mevrouw vloog er over heen. denk dat ze me duidelijk wil maken dat ze toe is aan een nieuwe cariere een cariere als spring of cross paard Tong uitsteken
want door plassen crossen en over takken en boomstammen springen vind ze helemaal geweldig. soms iets te Tong uitsteken

SWG Haha!
peetisgreat schreef:

Gilco is zeker een hele leuke/lieve/knappe fries Lovers
flamon schreef:
hahah jaaa echt wel Tong uitsteken
dus pas maar op mensen gevaar op de weg Tong uitsteken

hahah

ben zoooo blij : Haha! Haha! !!!!

mag met monse de postelrally rijden.
( is een hele lange bosrit van 1 dag je vertrekt vroeg en komt later op de dag weer terug Haha! echt zoo gaaf) maar ik kon vorig jaar niet omdat mijn paard ziek is/ was ( monse ander rij paardje) hij is ongeneeselijk ziek maar met nog een beetje oefenen mag hij het mee rijden.
ben zoo blij eindelijk mijn maatje weer. mee heb gewoon tranen in mijn ogen staan van geluk.

Klinkt leuk Haha!
Barroco schreef:
Welkom, wat een prachtpaarden!

Ik zeg hetzelfde hier!! Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:44

Welkom elske.
vind je paardjes super:D
vind promesa echt geweldig Haha! wat een lekkerding Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:50

Hoi Elske, gezellig dat je hier ook bent. Sinds de clinic bij de vereniging ben ik ook nog steeds onder de indruk van de rust en de manier waarop David lesgeeft.

Gisteren weer Banjer geknuffeld. Hij is lekker gegroeid en wordt al een echt hondje. Hier een paar fotootjes

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil heel erg graag met jullie mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, voorlopig heb ik jullie genoeg gestalked met de foto´s van Banjer. Eind volgende week halen we hem op.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:00

Karina schreef:
Tegenop zien om 20 te worden?? Mennn... dan voel ik me wel aardig buiten de boot vallen, ik word volgende maand al 40...

Yen gefeliciteerd!

Lisenka, ze doen het zo te zien erg goed in de opfok!

Nog 2 weekjes en dan ben ik al 41. Je valt dus niet buiten de boot hoor Karina Ach gut Ach en als je met jonge mensen omgaat, blijf je zelf ook jong Haha!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:02

Lisenka : Wat een onwijs leuk hondtje Knipoog
zou hem zo meenemen onder me jas haha