[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:59

ja ik kan het album zien, ziet er goed uit

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:15

Even langszwaaien, moet even reageren op de geweldige knapperd die bij Astrid gaat komen, super gaaf beest joh! Gefeliciteerd en blijf maar lekker spammen, spannend wanneer hij gaat aankomen!

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:27

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:47

ikke krijg hem wel geopend (eerst inloggen fb)
mooi joh!
wat een knapperd!!!!
wel spammen itp he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:19

Ben ik ook weer! Ziek geweest en druk met verhuizing van Mo!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:32

Astrid, hij is wel echt gaaf hoor!

Jolijn, hoe bevalt het Mo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:34

Ik heb echt een heerlijke middag op stal gehad, Mo heeft vanochtend voor het eerst in de groep buiten gestaan, dat was geen heel groot succes haha :')
Na een half uur hebben ze haar er maar weer tussenuit gevist en vanavond gaat ze dan nog even samen met 1 andere naar buiten. Zo een beetje rustig aan opbouwen!
Lekker gepoetst en daarna..... Fantastisch gereden :+:
Echt, zo fijn heb ik nog nooit met haar gereden!
Alleen de springbalken aan de muur waren een beetje eng en de schuifdeur naar buiten. Maar ook daar kreeg ik haar prima langs!
En tempo controle zat er super op, zooo fijn!
Dit was echt een goede keus :))

Hij is idd echt heeeeel gaaf :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:34

En hoe is het met jullie?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:40

:) steeds beter! Ook lekker begonnen met buitenritjes maken, vorige week de 1e, hoop morgen de 2e te maken met een groep ;-)
De lessen gaan ook goed en ook als er meerdere paarden in de bak zijn krijg ik haar al steeds beter bij de les!! Ze begint ook steeds knuffeliger te worden <3 Schatje dat t is.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:17

Heey

Dankjulliewel :D

Geeske: Super dat de les goed ging :D En fijn dat ze uiteindelijk Chim heeft kunnen behandelen.

Astrid: Ik kan de foto's ook zien maar als je geen facebook hebt kun je ze niet zien ;)
Wat een gave vent zeg <3 Ik heb je trouwens toegevoegd op facebook.

Jolijn: Super dat je zo heerlijk gereden hebt. Hopelijk gaat het in de groep straks beter.

Pff, Nikita is harstikke kreupel :( Ik wou vanmorgen gaan rijden maar ze loopt echt niet goed.
Ze wil zelf ook niet lopen. Komt vanuit de schouder en de schouder is ook warm. Heb contact gehad met de VA en vandaag en morgen goed koelen en zo min mogelijk mee stappen en als het maandag niet sterk verbeterd is komen ze langs. Met koelen was ze echt heel braaf. Ik hoop echt dat ze gauw wat beter loopt want ze heeft echt pijn nu.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:31

He, met Nikita heb je ook wel eens wat zeg... :( echt vervelend! Wel fijn dat ze goed reageert op het koelen, dan kun je haar tenminste rustig behandelen!

Vandaag onze 2e buitenrit gehad! En nu dan ook gelijk vanaf het begin helemaal los en zelfstandig. Was wel even spannend weer, maar ben uiteindelijk echt heel erg tevreden. Eerst heel erg kleverig aan de voorganger en gewoon niet kijken waar ze liep enz. Maar na een minuut of 20 ging dat over en begon ze op eigen benen te lopen, begon ze wat te ontspannen en het zelfs gewoon leuk te vinden geloof ik! Zijn bijna een uur weg geweest. door de landerijen en voor t eerst een stuk door het bos. Dat was weer een hele belevenis natuurlijk!
Twee keer sprong ze echt onder me vandaan dat ik blij was dat er een lieve pony voor ons liep ;-) daar sprong ze dan bijna bovenop! Maar verder geen pas verkeerd gedaan!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:38

Super dat je een 2de buitenrit gemaakt hebt en dat die zo goed ging joh :D

Kreupelheid komt niet vanuit de linker schouder. Ze is rechts zo kreupel als maar zijn kan. Als je aan haar rechter voorbeen zit trekt ze hem meteen weg. Daar zit dus de pijn. Ze loopt veel slechter dan vanmorgen. Ze kan nu amper lopen. De VA hebben we gebeld en zou vandaag langskomen maar hij is nog niet geweest. Hoop dat hij snel komt want arme Nikita heeft echt heel veel pijn.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:11

De VA is net geweest en Nikita is licht hoefbevangen en waarschijnlijk rechtsvoor een hoefzweer. Die was nu nog niet duidelijk genoeg dus daar kon hij nog niks aan doen. Rechts voor loopt ze echt kreupel maar links loopt ze ook niet goed. Nu moet ze in de paddock ( op zand) blijven staan en dan komt de VA maandag weer terug om te kijken hoe het gaat en of de zweer uitgesneden kan worden.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:36

hoi meiden ben ik ook weer een weekje internetstoring gehad niet leuk en bokt wou op me mobiel ook niet meewerken.

@Limonade: je aankomende paardje is echt een mooiert dat ie maan snel in nederland mag zijn.

@My_Chimanga: nog steeds lkkr aan het rijden en buitenrit 2 al gemaakt lkkr hoor

@heikedenise: lees dat je heike weer aan het oppakken bent fijn dat ie het weer allemaal kan doen

@moppielover: lkkr op je roze wolk maar nu dit weer hoop dat ze snel weer beter is arme nikita

Amor was gisteren jarig meneer is nu 2 dus heb nu een twenter ipv een jaarling en zn stalletje was versiert toen ik op stal aankwam door me vader broertje en zusje echt heel leuk niet verwacht.Afbeelding

ben nu al stiekum aan het aftellen tot ie 3 is en langzaam aan het werk mag. maar meneer was vandaag erg braaf en ben trots op hem ben wezen wandelen met hem en zijn over enge bruggetjes gelopen langs vleesetende bankjes aanvalende prullenbakken door het griezelige tunneltje gelopen en meneer bleef goed bij me en vondt het niet meer zo eng als eerst

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:14

hallo .ik was hier komen spammen.
maar eigenlijk lijkt het me ook wel leuk om mee te kletsen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:08

Dikke knuffel voor Angela!

Denise, hoe is het nu met Heike?

Chimanga ook weer goed bezig!

Ik heb dus gisteren voor het eerst met 1 iemand erbij in de bak gereden en ging echt supergoed! Kan Mo sowieso op deze locatie beter met haar koppie bij mij houden lijkt het wel! Baal er alleen stiekem wel van dat ze in de paddock zo bang is zodra ze met meer dan 1 paard komt te staan....

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:12

Hee aprils_joke! Ja jij kwam hier spammen, dat weet ik nog wel! Als je mee wilt kletsen: stel je even voor :)

Angela, wat is dat nou weer met Nikita zeg! Tis niet niks :( hopelijk knaptze snel op. Hoefbevangenheid niet ernstig zo te lezen? He wat naar, hopelijk kan er aan die zweer maandag wat gedaan worden.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:53

Aprils_Joke, welkom! Stel je even voor ;-)

Bah, Nikita moet maar snel weer opknappen want het ging net zo goed!

Dodo, gefeliciteerd hoor, en lekker wezen wandelen! Jeej

Ik ga Chim laten masseren... dan kan ik er eventjes niet op, maar ze zit toch wat vast in de rug en probeert nu juist zooo goed mee te doen! Dan wil ik haar dus zoveel mogelijk de kans geven om dat geheel pijnvrij te doen, dus ga morgen een afspraak maken en kijken wat het effect daarvan is! Als ze haar rug los kan laten kunnen we pas echt lekker verder met rijden denk ik. Vandaag gelongeerd, deed ze prima! Ze loopt ook mooi ruim, maar ze 'veert' niet echt, dus ze zit wel vast helaas....

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:55

wat willen jullie weten ?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:49

aprils joke: rekeningnummer en pincode graag }>
Haha. gewoon wie je bent en over je paard natuurlijk!

Geeske: ruggen zijn heel belangrijk, en helaas ook zo kwetsbaar! Hopelijk wordt ze weer wat soepeler. En dan gaat ze helemaal de sterren van de hemel lopen :p misschien kun je aan de masseur (fysio ofzo zeker?) ook wat tips vragen om dr rug soepeler te krijgen dmv rijden en longeren. De rug los masseren is natuurlijk soms wel nodig, maar wil je het goed krijgen/houden dan is het meestal ook belangrijk om er op te trainen :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:58

dapperdodo gefeliciteerd met amor

angela hoe is het nou met nikita?

geeske groot gelijk dat je der laat masseren, zodra die van mij weer wat meer in het werk ga kom de masseur ook voor een check up

jolijn fijn dat het nu al zo lekker gaat op jullie nieuwe stekkie, en heike doet zijn best we zijn lekker bezig met longeren en dat pakt die heel fijn op, links waar de bult nog zit is die wel wat strammer en ''moeilijker'' maar rechts heb ik niks over te zeggen dus we doen het lekker op het gemakje.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:52

Hallo allemaal,

Zou ik hier mee mogen kletsen? Tenminste......een poging doen tot? Ik heb zelf een heerlijke kruising Andalusier x KWPN, Sjaak (eigenlijk Sancho, maar dat roept zo lastig) van bijna 5 jaar.
Verder zeggen afstammingen mij niets, maar voor de nieuwsgierigen onder ons.

Argento (Van Invasor III) x Farn (zijn paps en mams zijn van bokker Ieris)

Inmiddels is Sjaak onder het zadel, is erg rillerig en kan ontzettend schrikken/bokken en verschieten. Ik heb dus al heel wat zand gehapt 8-) Maar wel een wereldpaard. Nog wel een echte slungel en erg jong in zijn koppie (echt veel doen we dus ook niet echt onder het zadel) . Verder is hij gek op aandacht, houdt veeeel van spelen, vrijheidsdressuur, vindt slepen leuk. Ach eigenlijk alles wel.

Zelf ben ik 33, mams van 2 kids, een jongen (Jelle) van 4 en een meisje (bente) van bijna 2, woon samen met mannetje (Jim), poezels Miks en Nala en hondje Ice. Tja, en als jullie nog meer willen weten........vraag maar raak!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:45

Heey

Dankjulliewel :)

Dapperedodo: Nog gefeliciteerd met Amor en super dat het wandelen zo goed ging :D

Jolijn: Super dat het rijden zo fijn gaat :D Wel balen dat ze zo bang word in de paddock. Hopelijk word dat minder.

Geeske: Lijkt me idd verstandig om haar te laten masseren :) Dan zal ze daarna waarschijnlijk nog lekkerder lopen.

Denise: Fijn dat het goed gaat met Heike en dat jullie lekker rustig aan het opbouwen zijn :D

Somokkele: Welkom :D Wat een knapperd heb je zeg <3

Aprils_joke: Welkom :D

Mf31: Ze is gelukkig niet ernstig bevangen maar we moeten wel goed opletten.

De VA is vanmiddag weer geweest en heeft nog geen zweer kunnen vinden. Ze reageert op 1 plek wel gevoelig maar dat kan ook door de bevangenheid komen. Kan ook goed zijn dat ze rechts voor meer/erger bevangen is dan linksvoor maar het kan dus ook een hoefzweer zijn. Ze heeft nu pijnstillers gehad en verder moet ze weer in de paddock op het zand blijven. Woensdag komt de VA weer terug.
Ik hoop dat de pijnstillers snel werken want ze heeft nog steeds veel pijn.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:40

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:16

suus heb gereageerd in je topic, hele mooie foto's

somokkele en april-joke beide welkom