[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:23

Heey
Dankjulliewel :)

Shanna: Lekker gereden?
Ilona: Super dat het heerlijk ging :D
Jellie: Lekker dat ze buiten op het land hebben gestaan :D.

Shaddy stond ook lekker buiten vandaag :D

Gaan jullie nog iets met carnaval doen ? Ik ga dinsdag met een vriendin lekker feesten en dan blijf ik bij haar slapen :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:20

Ilona: Het gaat inderdaad wel lekker, en vooral met die strandritjes :D. Lekker dat je ook weer is kon rijden na twee maanden! Lekker kunnen genieten van je nieuwe zadel :).
Shanna: Fijn dat je alweer wat beter bent! Shaggy hoefde ook al niet bekapt te worden, de hoefjes groeien niet echt hard met die kou ;). En het scheelt denk ook wel dat de ijzers minder slijten nu zo met die kou, denk dat er toch een stuk minder gereden wordt :).

Vanavond ga ik gezellig carnaval vieren, in een sexy piratenkostuum :=. Was een heel dilemma, we wilden alledrie in hetzelfde... Drie verschillende figuren, tja na denk wel 20 pakjes kwamen we hier op uit :D. Vanmiddag ben ik ook nog bij de carnavalsoptocht wezen kijken, dat was echt koud!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:33

Zeker met dit weer denk ik inderdaad ook dat de meeste mensen minder rijden :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:31

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:59

Ik heb alleen een oranje PK pad volgens mij :P. Lijkt wel een beetje op die ankypad's....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:01

Ja klopt, maar zijn wat langer en dat is voor mij niet handig :+
Dat is mijn laatste optie haha, als ik geen oranje Anky kan vinden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:03

Ach hij moet wel te vinden zijn toch :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:03

Ja, heb misschien al iemand. En die heeft dan ook nog bijpassende bandages. Dus even afwachten of het de juiste kleur is en in welke staat etc. :)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:19

Moppie, wij doen niet aan carnaval..
Bij ons is dat eigenlijk niet.. woon in t verkeerde deel van t land :D Heb er zelf ook niets mee. Iig veel plezier.
Hoe ga je?

Wij hebben lekker t houtkacheltje aan. Net lekker languit op de bank film gekeken en zo lekker pitten.
Ff biertje drinken en dan plat. Ik ga morgen lezen op wedstrijd bij stalgenootje.
Heb er zin in :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:32

Jellie: Dankjewel, wij gaan niet echt verkleed, het feest waar wij naar toe gaan is wel voor carnaval maar bijna niemand verkleed zich ;). Waarschijnlijk doen we gewoon beenwarmers over de broek en dan wat make up op ofzo.

Veel plezier morgen :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:36

Thanx Moppie :D Oh maar dat is ook leuk :j
Mijn collega woont in oosterhout en die is er volgende week ook niet. Die maakt zelf altijd van die hele kostuums. Dat is wel erg gaaf. Als ze weer terug is, is ze haar stem meestal nog een week kwijt :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:47

Esther: Dat is niet eigenwijs! Dat is stronteigenwijs haha! Ja op zo'n moment kan ik het ook niet laten om aan de slager te denken.

Shanna: Ik was vanmorgen de gelukkige! Sam is er ook al weer uitgeweest.
Helaas, tot mijn spijt moet ik bekennen: Niks van Anky hier! Zou het daardoor komen dat we maar geen winst rijden. :D

Jellie: Klussen en smullen! Nou de dag kan niet beter. Dat huis van jullie wordt vast en zeker een paleisje!

Angela: Doen ze daar aan dan bij jou in de buurt? Ik dacht dat het bij de maas wel ophield! Bij ons (net voorbij Den Bosch, vanaf het Zuiden bekeken) in 'ut Malse Arckeldurp' is dinsdag de laatste dag om te carnavallen. Wij gaan als het weer niet te koud is de grote optocht en de kinderoptocht kijken en daar laten we het bij. Onze oudste is naar het Rakkerbal geweest. Ze had het giga naar haar zin gehad! De meesten waren verkleed als spaanse meiden en Sabrina ook! Dus dat is goed verlopen. Ik geef er helemaal niks om en de rest van de dagen vind ik ons grut te jong of te oud. Dinsdag is hier een peuterbal nog namelijk. Maar de afgelopen jaren vonden ze daar nooit wat aan, dus dat sla ik over dit jaar. Ik ga op visite dan bij iemand... Die doet vast verslag tzt... Eigenlijk doe ik het hele jaar al gek. Ik kan het niet gekker maken met zulke dagen. :+

Nou, vanmorgen heb ik Sam meegenomen naar de binnenbak en gelongeerd. Hij was vrolijk en duidelijk blij om even de benen te kunnen strekken! Uiteindelijk opgestapt. Mijn instructrice was aan het rijden en haar pa liep allemaal mee te hollen om te zorgen dat ie meer ging 'showen' in de middendraf. Ze hadden gemerkt dat ie het op die manier makkelijk doet. Maar Sam stond ook al te knorren, dus uiteindelijk heeft ie Sam even vastgehouden en toen kon ik ook rustig wegrijden. :Y) Lekker gereden. Sam was echt blij weer aan de slag te kunnen! Ik had al een babbeltje gemaakt met een ponyamazone-papa, die knoopt het in zijn oren dat ik in de leer ben en tzt komt ie terug als ie een zadel nodig heeft voor zijn nog te vinden pony! En ook de instructrice heeft reparatiewerk liggen en was zeer geïnteresseerd in mijn opleiding! Wel leuk om interesse te krijgen in mijn eigen omgeving nu!

Daarna eten en kids inlaaien en op naar Middelburg. Mijn nichtje heeft 2 paarden en heb ik al weer jaren niet gesproken. Zo gaat dat als je zo ver uit elkaar woont en we schelen ook bijna 10 jaar in leeftijd. Dan heb je niet zo'n band hè? 1 ervan heeft net Droes achter zich. Er staat nu een veulen op die stal die het heeft. Hoe besmettelijk is dat? Ik heb de kleren van de kids al in het wasmachine zitten. Mijn nichtje was benieuwd hoe ik de zadels op haar paardjes vond. En natuurlijk heb ik gekeken en gevoeld. Van één van de 2 was het zadel duidelijk te smal. Het zadel wat ze op het andere paardje gebruikt, lag er al beter op. Alleen sluit het onderaan niet mooi aan, dus het zadel kan gaan schuiven. Voorlopig voldoet het. Ze heeft nu een mooi Ideal zadel in de aanbieding! Als die weg is, wil ze een leuk 2ehandsje op de kop zien te tikken dat echt goed past op haar paardje. Al met al een gezellige dag en veel gebabbeld en gekletst. Ze heeft ook een erg leuke vriend/ verloofde. Binnenkort gaan ze trouwen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:54

Jellie: Carnaval kan echt ontzettend leuk zijn als je met een vaste, hechte vriendengroep gaat. Jammergenoeg stak de vriendengroep waar Frank en ik bij zaten zo niet in elkaar. Die gunden elkaar niks en verwachtten wel rond carnaval een flinke donatie. Ik vond dat, toen ik dat ontdekte, voelen als vriendschap kopen. Toen snapte ik ineens Henk Westbroek! 8-) De echte krijg ik voor niks en daar heb ik er heel veel van, die niks om carnaval geven, dus dat was het einde van carnaval voor mij. Maar met een stel echte vrienden kan het dus een heel geslaagd feest zijn, groepen die het zo lang in pais en vree volhouden verdienen mijn respect en het is ze van harte gegund om er weer een onvergetelijk feest van te maken! :+ :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:33

Haha nou Anouk, ik heb geen Anky-dekje ofzo op wedstrijd, dus ik denk het niet! Maar ik vind ze in training superfijn... zijn 1 van de weinige dekjes die niet te lang zijn voor mijn korte beentjes! En supermooie kwaliteit. Ze blijven gewoon goed en behouden hun kleur.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:35

Ik vind ze tot nu toe altijd domweg te duur en ik ben er eens principieel niet aan begonnen, omdat iedereen om me heen ze had. :+ haha. Zonder gekheid, ik koop mss 1 sjabrak per 5 jaar en dat jaar waren ze er nog niet... En dit jaar trof ik een rode met de bies van de NL vlag. Vond ik ook wel geinig.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:36

Ja dat is ook erg leuk!
Ik heb vier dekjes die ik gebruik... een gele, een rode en een blauwe (Anky's) en een bruine (Eurostar) die vond ik zo mooi dat ik 'm niet kon laten liggen. Maar ik heb ook tijden gehad dat ik meer dan 1 paard reed per dag dus dan heb je wel wat dekjes nodig, anders zit je zo snel zonder als het bij de was ligt. :+

Maar een oranje set wil ik al heel lang heel graag :o

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:43

Je hebt gelijk hoor! Zo heb ik 2 rabo-sjabrakjes. Allebei een afscheidskado van mijn werkgever! En toevallig 1 oude en 1 nieuwe! Ben benieuwd of je geslaagd bent. Dan zie ik graag het resultaat!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:29

Ik heb ondertussen geloof ik 5 dekjes, vind het heerlijk om te kopen :). Maar ik geloof dat ik er eentje toch wel gewoon het meeste gebruik.... Ik ben er ook al achter gekomen dat ik een dekje waar van die singellusjes aan zitten fijner vind dan de anky dekjes ;).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:31

Nee ik juist niet... hahaha. Mijn laatste aankoop was dat Eurostar dekje, ik vind m echt geweldig, maar de Ankys vind ik fijner!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:34

:wave:

kom maar weer eens langs om te zwaaien, heb gewoon te weinig tijd om alles goed bij te houden, sorry...

maar ben jullie niet vergeten hoor! 8-)

gaat alles goed hier?

ook allemaal aan het duimen dat het snel lente wordt???

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:36

Zeker weten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:37

Ik vind de eurostar dekjes ook errug leuk, vooral de burberry ;).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:38

Hmmm ik heb een bruine... even zoeken...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:40

Nouvel schreef:
:wave:

kom maar weer eens langs om te zwaaien, heb gewoon te weinig tijd om alles goed bij te houden, sorry...

maar ben jullie niet vergeten hoor! 8-)

gaat alles goed hier?

ook allemaal aan het duimen dat het snel lente wordt???

Volgens mij heb ik jou nog zien rijden in Noordwijkerhout ;). Heb een tijdje terug een buitenrit gemaakt bij Smit en toen reed jij daar op de weg volgens mij :).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:40

Ik zit hier hard te duimen dat het heel snel weer zomer wordt. Duurt mij echt te lang.

Met Frío gaat het ondertussen beter. Stapt achter nog wat kort en loopt wat gevoelig als hij van een zachte ondergrond naar het harde gaat. Maar ook dat gaat gelukkig steeds beter. Kogels zijn al niet meer warm.
Wel voor de zekerheid mijn wedstrijd voor volgende week afgezegd.
Helaas voor Frío, maar zolang de grond nog bevroren is kan hij niet in de paddock. Vind het absoluut niet leuk om die beslissing te nemen, maar liever dat dan weer last van zijn benen.

Om mijn reactie op de dekjes te geven: ik vind de Eurostar en PK fijner dan Anky. Lusjes vind ik niet zo zeer belangrijk, wel de vorm. Zeker bij een paard met redelijk hoge schoft is die prettiger bij ES of PK. Er zijn nog wel een aantal merken die voorgevormd zijn.