[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:30

Kelly, ik zit je verhaal met kippenvel te lezen. Veel sterkte met dit besluit. Knap dat je echt alleen maar aan Taco denkt.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:36

kelly: Knap dat je deze keuze hebt gemaakt. Is moravita ver weg voor je?

denise: op het huis en hondjes van kennissen passen, winkelen en tourist uithangen en natuurlijk knappe mannen spotten ;)

lisenka: Kan ik me voorstellen! die heb je nu toch ook aan huis?

sanne: Ik zal de groeten doen aan casanova...of was dat een spanjaard :P tjsha pierre is echt frans maarja _O-
Dosie en shannon kunnen elkaar dan een hand geven...shannon vind buiten ook alles beter dan in de bak...

ilona: Heb je nu een euroriding???! Vet!!! Nou wil ik nog een keer op chico!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:40

Kelly, Veel sterkte met je besluit ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk was, ik heb een aantal jaren mijn oude paard ook in bruikleen gegevens aan mensen en die zijn er super gek mee.

Jolijn sterkte.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:55

Malin; ik bedoel niet dat je met een E rijbewijs veiliger rijdt maar wel dat het een fijner gevoel is en je niet alles hoeft uit te leggen bij controle :D
Daarbij vind ik dat ze best wat strenger mogen worden bij rijbewijzen waar E automatisch bij B kwam. Sommige mensen hebben nog nooit met een aanhanger gereden en gaan dan zo de weg op met een trailer en een paard puur omdat ze het mogen en dat gaat niet altijd goed.
Dat het een kostbaar iets is ja dat is waar.

Kelly; het zal best wel even wennen zijn straks zonder je vriendje maar tis zo toch net of hij idd op vakantie op het land is? ik zou er voor tekenen hoor als ik Piropo daar zo mag brengen na zijn pensioen ;) enne je springt in de auto en je kan er heen toch.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:16

Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
Ben er nog steeds van overtuigd dat dit voor Taco echt het beste is :j

Het is voor mij een eind we, ruim 2 uur en 15 minuten... maar het is te rijden. als ik hem wil zien kan ik in de auto jumpen :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:18

Gelukkig heb ik net even gereden, het is nu behoorlijk aan het regenen.. Maar ff zien of ik vannacht de paarden al buiten laat. Ze hebben wel een schuilstal, dus dat scheelt..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:39

Mies: Jaa, en hij zit lékker joh :D . Vind het echt een fijn zadel! En jij mag gewoon Chick weer komen uitproberen hoor *D .

Suus: Zo, heb jij ff mazzel :D .

Cloris: Heb jij toevallig jou kanjer door Hypofocus op de foto laten zetten?! Zag een paar plaatjes hier op bokt, echt prachtig :~

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:16

Cindy heel veel sterkte met 't verlies van Lipanda... |(

Veludo z'n zadel is binnen, nu nog even wachten tot 't droog is om hem te proberen. Heb ook mooi portugees hoofdstel stiekem meebesteld, oeh! Ook donkerbruin net als het zadel, en dan met zilveren versieringen. Alleen zal ie voorlopig wel alleen voor foto's zijn want ik kan echt nog niet alleen met bit rijden, dat pikt meneer nog niet. Zat al te denken of ik niet op een of andere manier toch ook teugels aan die neusriem kan bevestigen...

V-arts verdenkt Rico om te beginnen van (chronische) spierverzuring dus heeft bloed getrokken. Het kan niet door teveel voer of te weinig beweging komen dus dan zou het misschien iets van een langlopend vit.E-tekort kunnen zijn. Nou liggen spierproblemen bij een quarter natuurlijk wel voor de hand, en aangezien hij maar heel weinig krachtvoer krijgt kan het best zijn dat ie een tekort heeft. Morgen of overmorgen uitslag, dit eerst maar even bekijken. Als het dat niet is verder zoeken...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:29

Hopelijk komt de DA er snel achter wat er precies aan de hand is. Dan weet je het tenminste....

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:33

suus - toch nog even voor de bui kunnen rijden mazzelaar ik hoop dat het vanavond ook echt even droog is :P

Mies - klinkt goed veel plezier, maar dat zal wel goedkomen

iloon - dus jij bent tevree over de euro riding ik wil volgend jaar ook een nieuw zadel maar ik weet nog niet echt welke, ik heb nou een br

Karina - hopelijk heb je de uitslag morgen dan hoef je niet zo lang te wachten, en als het die vit e tekort is kan je dat dan verhelpen door vitamine e bij te voeren ?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:07

Malin -> Dat van Suevo was behoorlijk heftig toen ja, ik kan het me nog heel goed herinneren.
Kan me ook voorstellen dat je pas een poosje daarna alles bent gaan verwerken, in zo'n periode ga je mee met de golf en leef je min of meer in een roes.
Het zal in de loop der tijd vast minder worden, maar die beelden zullen je altijd bij blijven.
Gelukkig gaat wat dat betreft alles goed met je mooie vent!

Ilona -> Hey top dat je zadel nu goed ligt!
Ik wens je er nog veel plezier mee! ;)

Petra -> Leuk zo'n mini-meeting! En :9 :9 :9 Sambuca!!!
Maar dan wordt het wel een slaapmeeting, want je begrijpt wel dat ik dan niet meer naar huis kan rijden, hè?

Idra -> Die oplichters met het cheque-trucje schrijven vrijwel iedereen aan die op Sporthorses adverteert.
Op het FPF ging deze waarschuwing ook al dat de cheque uiteindelijk niet gedekt blijkt te zijn en jij kan fluiten naar het geld.

Malin -> Mijn trailer is een stuk zwaarder, die weegt 670 kg.
Met Rintske erin (ca. 550 kg) zit ik dan netjes onder de 1290 kg dus het zou kunnen.
Terugkeuren is de goedkoopste optie om zelf m'n trailer te kunnen rijden.

Elise -> Als ik het nu goed begrijp moet ik mijn trailer dus terugkeuren naar het ledig gewicht van de auto en niet naar wat de auto geremd mag trekken?
Mijn trailer heeft nu een TMM van 1600 kg en zou dan terug gekeurd kunnen worden naar bijv. 1288 kg.
Dan zou ik er wel zelf mee mogen rijden want; ledig gewicht auto 1290 kg + laadvermogen auto 550 kg + TMM trailer 1288 kg = 3128 kg = B-rijbewijs.

Kelly -> Jee Kel, ik krijg helemaal een brok in m'n keel en ik zie alles in ene niet meer zo duidelijk bij het lezen van jouw stukje........
Wat een moeilijke maar moedige beslissing! :(:)
Ligt Moravita bij jou in de buurt zodat je regelmatig Taco kunt opzoeken?
Sterkte en een hele dikke knuf!

Benthe -> Er schuilt een klein duiveltje in die ó zo lieve Irma van jou, hahaha! }:) }> :Y)

Karina -> Dus hij heeft al die tijd met fikse spierpijn gelopen de arme kerel.
Ik hoop niet dat dit gevolgen heeft?

Vanmorgen heerlijk zonder zadel gereden op Rints.
Gisteravond had ik haar gelongeerd in de paddock en die is vrij zwaar, dus vandaag wilde ik persé even rijden, stapoefeningen doen om haar weer wat los te krijgen.
Een stalgenoot zag me naar de bak lopen met Rintske en vroeg met grote ogen; Ga je er zó op?
Ja waarom niet? Rints doet niet zo gek, behalve dan af en toe een bok geven als ze het er niet mee eens is. :D
Het ging best lekker, ze was goed bij de les en aan het been.
Eerst allerlei stapoefeningen gedaan om haar los te krijgen, toen overgangen om haar achterkant wat te trainen en daarna nog aandacht gegeven aan haar scheefheid door haar op de volte te zetten, stelling te vragen en de volte te verkleinen en weer te verruimen en dan de hoefslag op.
Dit deed ze super, dus we waren klaar daarna.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:10

Hebben jullie in Nederland niet zoiets als opleidingscheques? Ik heb voor mijn E-rijbewijs zo 125 euro korting gekregen. En ik heb enkel losse lessen gevolgd om het manoevreren (achteruit rijden, parkeren) onder de knie te krijgen. Dus niet de hele cursus. Dan ben ik examen gaan doen en was ik geslaagd. Heeft mij maar 150 euro gekost denk ik.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:15

Was dat maar zo, ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord..... :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:19

Nee Idra, dat kennen ze hier in NL niet..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:27

Jullie rij-opleidingen zijn sowieso een stuk duurder als hier. Is echt helemaal anders geregeld allemaal.

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:31

je kan je E achter B zelfs in 1 dag halen. Heb het eigenlijk direct na mijn B gedaan en vond het heel erg makkelijk zelfs.
daarna heb je geen problemen meer met een trailer terug keuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:32

Ik kom ook weer even langs :)

Moedige beslissing van je Kelly, hadden het er stiekem al over pb over gehad :(:)

Pfff, heb me heel de dag redelijk gevoeld, nu ben ik thuis en gaan de waterleidingen weer open ;(

Vandaag ook voor het eerst weer op een ander paard gereden... ff moeilijk maar opzich wel fijn!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:42

Saida - toch lekker even zonder zadel gereden niet alleen goed voor rints maar ook weer even voor jou kan je die knappe dame weer even helemaal onder je voelen, (ik moet ook weer even zonder zadel gaan rijden hoor) :P

Lobke - hier in nl is het idd niet zo makkelijk was het maar waar

Jolijn - dat komt natuurlijk omdat je de hele dag ''afleiding'' hebt gehad en nu thuis heb je rust en ga je er weer aan denken nogmaals veel sterkte

nog 15 min en dan lekker naar huis eten en dan snel de paardjes doen,

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:10

mauss schreef:
je kan je E achter B zelfs in 1 dag halen. Heb het eigenlijk direct na mijn B gedaan en vond het heel erg makkelijk zelfs.
daarna heb je geen problemen meer met een trailer terug keuren

Ja dat is ook een optie, alleen wel een optie die zo'n € 600,= duurder is.......

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:16

Heey
@ frank : Gefeliciteert :D
@ jolijn : Jeetje :(:) Heel veel sterkte en succes :(:).
@ aafjes : Ook heel veel sterkte :(:).
@ prinslover : Super dat je nieuwe zadel er is :D.
@ kelly : Jeetje, ik vind het echt super dat je dat voor taco doet :(:) heel veel sterkte :(:).

Het lijkt beter te gaan met moppie :D.
hij heeft weer liggen rollen :D ( normaal doet ie dat bijna elke dag maar door de spierpijn deed ie dat dus niet meer).
Hij slaapt veel minder en kijkt weer lekker wakker uit de ogen :D

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:21

ik heb voor 1 dag en dan all in inclusief lunch 500 neergelegd

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:28

Tja, ik heb er iets vaker over gedaan dan 1 dag hihi.. Eigen domme schuld, had een blackout op t examen..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:29

Zo, ik kom tussendoor ook weer even langs :D
Ga vanavond gourmetten met 3 meiden (en natuurlijk vriendlief!) hier thuis, nu we deze week ons huis lekker voor ons 2en hebben.
Heb net boodschappen gedaan, vlees mooi klaargelegd, wat groenten gesneden en zo de rest.

Was daarnet ook bij de dokter, heb al ruim 2 weken onwijze last van mijn linkerschouder, ene dag erger dan de andere.
Was al div malen tegen me gezegd, ga even naar de dokter, kan een slijmbeursontsteking zijn.
Dus nu even naar de dokter op mn vrije dag, en idd, slijmbeurs ontsteking. Heb nu een kuur, en mag geen belastende dingen doen.

Peet: Wat doe jij nou in dat bollenveld??! :P

Denise: We hebben hem Rocky genoemd :D
Fijn dat de wedstrijd naar jouw gevoel lekker ging, en acht, af en toe heb je de wat mindere jury's (anders zit iedereen ook zo snel in het Z :P )

Sanne: Hopen dat Igneo snel helemaal beter is, het zit hem tot nu toe niet echt mee!
Ben overigens benieuwd naara de foto's van Bandito :D

Cyrina: Oei, das balen een kabel doorgehakt, gelukkig gingen ze niet in jullie paddocks zitten graven..

Frank : HAPPY Birthday to YOU!!!
Leuk, mennen. Furia is ook helemaal ingespannen geweest, ook met een pallet (? zo heet zo'n ding toch) er achter geweest zodat hij aan de druk zo wennen, allemaal prima.
Echter hebben we op stal geen kar met een breed genoeg lamoen helaas, en ik vind een eigen kar een beetje prijzig..
Haha, ik vond t juist een handig iets!! Ik hou van KALE mannen, haha dus ook geen borsthaar! Leek me super geschikt voor mn vriend maar die sprak het ook niet zo aan..
Furia vond de slang eerst ook helemaal niets, maar in Belgie is hij er helemaal gek van geworden.
Zodra hij ook maar een waterslang ziet, wordt ie ongeduldig en probeert er bij te komen en slurpt voor zn leven :')

Saida: Rintske is weer lekker aan het werk deze week.

Anita: Dankje! In het echt is het ook echt de schattigste ever, en hij is dus grijs vanaf zn middel ben zo benieuwd hoe hij er volwassen uitgaat zien.
Maar alleen zn koppie is al om van te smelten!

Heidi en Marcel: Nog van harte he!!

Iloon: Ik vind de naam zelf ook helemaal leuk, en mn vriend ook alleen Jasmijn vind het echt vreselijk :?
Dat klinkt echt als een droom :+: Ik wou dat wij zo onwijs dicht bij het strand waren, tis wel te doen, maar niet even om 's avonds heen te gaan.
Heerlijk is dat he, een paard waarbij je niet constant moet kijken of ie wel braaf is.. Das ook met Furia zo, hoewel hij nu wel op het moment heftig op andere paarden reageert.

Laura: Dankje! En nog lekker geshopt? Lees het al, je hebt je ingehouden :D
Oeeei, dat van die piepende alarm is wat minder, wij hebben thuis een rookalarm, en die gaat wel eens per ongeluk af, wat een herrie maakt dat ding!

Kelly: Zowel vrolijk als voor jou wat minder leuk nieuws. Leuk dat jullie wat betreft de hengstkeuze er helemaal uit zijn.
Jammer dat je Taco moet gaan missen, maar zoals de andere hier ook al zeggen, bij Moravita zal hij het vast heerlijk hebben!

Moppielover: ik heb geen verstand van Cushing, maar een second opinion kan nooit kwaad.

evpanne: Al lekker Atlas weer opgezocht. Egypte wil ik ook nog wel eens heen, dus ik zal je tip onthouden :j

Lobke: jammer dat je niemand voor Terroso kan vinden op het moment.
Met de hele crisis enzo kan ik mij enigszins indenken dat mensen een dure aanschaf als een PRE niet echt aandurven..
In de paardenwereld komen inderdaad een hoop rare dingen voor, bedriegers, mensen die niet komen opdagen etc etc.
In Nederland zijn rijscholen Booming Business, in belgie is het financieel een stuk voordeliger...
Zo is een gemiddeld lesser voor zijn b rijbewijs gemiddeld zo'n 2000 euro kwijt.. En voor E komt er dan inderdaad nog 500-600 bij.

Malin: Ben jij zo lang?! Wow dan ben ik echt een ukkie vergeleken met jou :o Is me nooit opgevallen bij Suev, hoe groot is hij dan?
Letterlijk, wat een nachtmerrie. Het is al rampzalig als je het moet meemaken, maar als je er dan ook aldoor zo heftig over droomt..

Karina: sterkte met Rico. Meestal is het inderdaad beter dat een paard een dik been heeft, dan dat hij om een vage reden niet lekker loopt.
Hopelijk valt het mee!

Suelza: Gefeliciteerd met de geboorte van een nieuw nichtje!
Kan jij niet een stap-voor stap hoe leer ik mn paard de spaanse pas en steigeren verantwoord aan hier plaatsen :D

Anouk: Haha, Frank gewoon meenemen naar een pas geboren nestje kittens, missch veranderd hij dan van gedachte?

Robijn: Heel veel sterkte!!!

Jan&Lisenka: Ook weer een pracht van een veulen!

Mies: Ja, he kittens zijn onweerstaanbaar :D
Lekker naar Parijs! Hoezo dat? een romantisch iets of gewoon gezellig.. :D

Cindy: Heel veel sterkte met dit verlies!!

Eind van de week komt dan eindelijk mijn zusje met Bandito gezellig bij mij op stal, ben benieuwd hoe die 2 het met elkaar kunnen vinden!
Ga nu maar verder met het eten...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:30

Even over het E achter B gedoe...
Ja 500 als je het in een keer haalt. Ik ben al 2 keer gezakt...
Eerste keer had ik 40 graden koorts en had ik een kudde olifanten niet gezien. De tweede keer zelfde examinator. Beweerde dat hij het niet meer wist maar op het eind zei hij wel dat ik al 10 keer beter reed... :S
Daarna zei hij dat het al wel best goed ging maar dat ik nog maar even moest oefenen. Toen ik aangaf dat dat niet kon omdat ik de weg niet op mag zei hij het volgende: Maar je hebt toch paarden dus dan heb je ook de ruimte om te oefenen...
Ik pissig nou die staat op een manege en op ons erf past de trailer net tussen twee muurtjes in!!!!! Was zooooo kwaad...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:32

moppielover fijn dat het al beter gaat!

Saida klinkt al heerlijk rijden! :D

Madelief ja netjes he dat ik me ingehouden heb bij de hypo.. kostte moeite hoor haha