[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:32

Ja anouk daarom vind ik het zo zonde dat er geen goeie hengst met papieren op gegaan is haha. Maar ja zijn mijn zaken niet meer. Nou ik ben naar het gesprek geweest en ze waren heel aardig (Zelfs de leerplicht ambtenaar). Ik krijg aankomende week een brief thuis gestuurd met weer een afspraak. Was een heel fijn gesprek. En wat mij tegenhield om een opleiding te doen was dat ik dan niv 1 moest gaan doen. En dat doe ik gewoon niet. Nou helpen die case managers me en als hun beetje aan me zijde staan is het makkelijker voor mij om niv 2 binnen te komen :) Dus heb er wel iets aan. Ook vanmiddag kreeg ik een telefoontje dat ik boete zou krijgen, dat was dus helemaal niet de gedachte van hun achter dit gesprek. Raar allemaal dus!
Paardjes lekker genoten van hun poetsbeurt? Wat ga je zaterdag in Middelburg doen?

Gaan we als mijn pony der is nog naar het strand :D Gaan we even wedstrijdje doen hihi

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:07

Mijn nichtje woont in Middelburg en heeft 2 paarden. Eén ervan is te koop ook. Ze had de merrie gekocht als jaarling en ze is te klein gebleven. Verder is ze nogal bang voor haar met rijden, dus geen combi. Inmiddels is de merrie 5 en ze had haar verkocht, maar op dat adres werd ze verwaarloosd. Dus heeft ze haar teruggehaald. Haar andere paard is een ruin die al behoorlijk niveau heeft gelopen. Daar is ze echt mee aan het leren. Die heeft ze pas en die moet ik even zien natuurlijk. Maar mocht er iemand nog wat leuks zoeken... ;) Ik ga dus paardjes kijken. haha en mijn oma even opzoeken en een oom en een tante waarschijnlijk. Meestal ga ik eens per jaar die kant op .Mits het niet sneeuwt dan natuurlijk.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 03:17

bah...ik wist wel dat ik ziek was! was gisteren thuis gebleven omdat ik me niet goed voelde, maar het werd niet erger of beter. vanaf tien uur in de avond weer misselijk en wilde niet overgeven zo vies haha dus heb het zitten onderdrukken. net was ik het zat en naar de badkamer gegaan. bah...zo vies! ik hoop dat het helpt en het vanaf nu beter gaat want ik heb morgenmiddag een belangrijke presentatie voor echte opdrachtgevers van school. is ook verplicht dus als ik me ziek wil melden moet ik zorgen dat ik mijn ouders achter me heb staan. ze zijn er echt heel streng in! sorry voor het vieze verhaal haha maar ik moest even wat doen tijdens de na-reactie. krijg het nu weer een beetje warm.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 07:58

Goedemorgen,

Sabrina heeft dus eisen :D Leuk dat je bij je nicht & de paardjes gaat kijken. Hopen dat t weer mee zit.

Beterschap Shanna :(:) *neemt nog een hap ontbijtkoek :+ *

Fijne dag!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:44

Saida: Fijn dat alles goed gaat met opbouwen! Ze ziet er ook super uit op de foto's!!
Angela: Wat leuk dat je de eerste eigenaren hebt gesproken! Altijd leuk om achter dingen uit het verleden van je paard te komen!
Anouk: Is goed hoor, ik laat het tegen die tijd wel even weten ;).
Shanna: Beterschap!!

Was vannochtend weer lekker koud op de fiets!! -8!! Gelukkig heb ik gister een vakantie naar Egypte geboekt, heb ik alvast weer iets om naar uit te kijken :D. Weer lekker wat warmte!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:08

idefix4 schreef:
Wanda: Wat leuk! Ik heb een beroemdheid in de familie zitten zo: Niek Pancras. Dat is een achterneef van mijn moeder... Als hij op tv kwam in Laat maar zitten ofzo (of Ciske de Rat) dan keken we! Mijn zus kan ook erg goed acteren... Wel leuk om zo'n hobby met je gezin te delen! En handig die foto! Dan weet ik wie ik ga zien... ;) En netjes geverfd hoor! Is zoonlief ook vrij in die week? Of zijn jullie een week later? Hier hebben ze vakantie ivm carnaval.

Nee, wij zijn hier bij Utrecht een week later. Gelukkig, want nu kan hij maandag zijn feestje gewoon vieren na school. Met 4 meiden en 1 jongen... :D Stefan heeft wat weinig met de jongens van zijn klas. Hij is zelf nogal gevoelig en zacht aangelegd. En de meeste jongens zijn ruw, hard etc. Hij heeft 1 goed vriendje maar die mag vanwege zijn geloof niet aan verjaardagen doen. Verder nog 1 rustige jongen die oudste is in de klas (Montessori, dus groep 4 5 6 bij elkaar in dit geval) dus die heeft hij gekozen. En hij had een goed vriendje, die vorig jaar qua gedrag helemaal ontspoord is (en nu nog...) en vooral Stefan werd daar de dupe van. Hij voelt zich belazerd en is nu bang om vriendschappen aan te gaan, omdat ze je om het minste toch weer laten vallen. Ja, hij wordt 8 maar is zooooo gevoelig. Hij kan ook heel goed met dieren omgaan. Die geven zich onvoorwaardelijk, luisteren altijd en laten je nooit vallen. En daar kun je jezelf onvoorwaardelijk bij zijn. En dat zoekt hij nu ook in een mensenvriendje. Wat onmogelijk blijkt. :(:) Dus heeft ie zijn zusje uitgekozen, een meisje uit groep 8 die hij heel leuk vind, die rustige jongen uit zijn klas en 2 meiden uit zijn klas waarvan hij er op 1 een oogje heeft vermoed ik.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:03

Esther lekker Egypte :z

Ik heb vanmorgen gewerkt en ben om 12,15 naar huis gegaan.
Even kort wandelingetje met Lem gemaakt en net lunch op.
Stalgenootje belde dat ze Flan & din buiten kon zetten. Over een uurtje ga ik ze ff binnenhalen. Genieten voor de dames :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:49

Wanda: Moeilijk voor zo'n manneke om al zo snel te ontdekken dat mensen geen bal waard zijn. Wie de mensen leert kennen, gaan de dieren waarderen! Nou, dat hij maar een topverjaardag mag vieren! Een onvergetelijk feest voor een 8-jarige!

Jellie: Benijdenswaardig joh! Hier moeten ze vanwege het gure weer echt binnen blijven...

Nou, de reis naar Engeland is geboekt! Het gaat echt gebeuren!!!!! *\o/* *\o/*

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:31

Gaaaaaaaaaaaaf Anouk *\o/*
Flan heeft lekker van half 10 tot half buiten gestaan. T was niet heel warm maar t zonnetje scheen wel lekker.
Hoop dat ze van t weekend weer lekker op t land kan.
Ze hadden niet veel zin om mee te gaan :))

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:49

Heey
Esther: Lekker zeg :D. Wanneer ga je?
Anouk : Is het zadel er al ? Super, lekker naar Engeland :D :D

Vandaag naar de dokter geweest, moet maandag bloedprikken :(. Heb misschien Q koorts of iets met de schildklier ( hij laat nog op meer dingen testen maar die weet ik zo even niet) :(.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:51

Nooi lekker maar je weet dan iig wat je mankeert en kun je de juiste behandeling krijgen :(:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:51

ja, hoop dat ik dan eindelijk duidelijkheid krijg.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:52

Vast wel :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:23

idefix4 schreef:
Wanda: Moeilijk voor zo'n manneke om al zo snel te ontdekken dat mensen geen bal waard zijn. Wie de mensen leert kennen, gaan de dieren waarderen! Nou, dat hij maar een topverjaardag mag vieren! Een onvergetelijk feest voor een 8-jarige!

Jellie: Benijdenswaardig joh! Hier moeten ze vanwege het gure weer echt binnen blijven...

Nou, de reis naar Engeland is geboekt! Het gaat echt gebeuren!!!!! *\o/* *\o/*

Dankje. Ja we gaan er een leuk feest van maken!

Waar ga je naartoe in Engeland? Wat ga je doen?

Moppielover: Veel sterkte hoor meis!! En veel beterschap.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:26

Anouk: gaaf! Engeland is fantastisch! Ik ben ook benieuwd hoe en wat :)

Afgelopen nacht was nog een drama en vandaag overdag voelde ik me bij vlagen ook nog behoorlijk beroerd, maar het eerste eten is binnen gebleven... ik duik nu lekker mijn bed in, heb afgelopen nacht weinig slaap gehad dus heb wat in te halen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:12

Anouk: Leuk naar Engeland, wel lekker koud daar :). Wanneer ga je en waar naar toe?
Angela: Beterschap! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Vandaag heb ik weer lekker gereden met Shaggy, in het begin was het weer even drama (vriendje Vymar reed ook in de bak en daar moet je natuurlijk achteraan) maar met wat doorzettingsvermogen had ik uiteindelijk de aandacht bij mij en ging het super :D. Dus toen maar goed afgesloten, ik was tevreden!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:46

moppielover schreef:
Heey
Anouk : Is het zadel er al ? Super, lekker naar Engeland :D :D

Vandaag naar de dokter geweest, moet maandag bloedprikken :(. Heb misschien Q koorts of iets met de schildklier ( hij laat nog op meer dingen testen maar die weet ik zo even niet) :(.

Da's minder! Hopelijk zit ie er naast. Vast gewoon mexicaans... ;) Wordt maar snel weer beter!

Esther: Die shaggy, hij pubert! Schattig! Hopelijk gaat het snel over.

Wat er te doen is in Engeland? Ik kan, omdat het een maandag is, een deel van de wedstrijden nog zien, die er gehouden worden. Speciale voor tuigenmakers! Dus zat te zien voor mij. Heb er ontzettend veel zin in! Daarbij is een grote beurs van wat er allemaal op de markt is in Engeland. We gaan voornamelijk voor één stand natuurlijk, maar de rest krijg ik ook te zien. Och man, ik ben zo blij, er komt gewoon niks meer uit mijn handen... *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:55

Shaggy is inderdaad lekker aan het puberen, maar sommige dingen heeft ie denk ook wel uit het haflingerbloed :P. Mijn instructrice heeft zelf een haflinger en die herkent veel in hem terug :). Zijn toch vaak de wat eigenwijzere karakters, maar dat maakt het leuk!

Leuk een wedstrijd voor tuigmakers! Minon Schutte (die is bij ons op stal geweest) haar zadels komen ook uit Engeland, omdat volgens haar daar toch de betere zadels gemaakt worden.... Veel plezier daar en hopelijk wordt het weer een leerzame ervaring!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 08:49

Haha, ja, dat haflingertjes eigenwijs zijn is helemaal waar! Ik heb een keer een heerlijke rit gemaakt op een hafje door de bossen en ik heb in mijn kennissenkring een paar liefhebbers. Eigenwijs, maar wel op een leuke manier.

Welk zadel haalt zij er vandaan? Kan best zijn dat ze elkaar kennen. Inmiddels heb ik wel door dat de meest gedreven zadelmakers en -verkopers elkaar wel kennen en ook proberen samen te werken om hun kennis te vergroten. Ik heb een aanbod van een andere zadelmaker gekregen om met hem ook een dag mee te gaan met meten. De zadelmaker waar ik leer, vond dat een prima plan. Beiden waren van mening, dat mij dat heel goed doet om verschillende visies te horen en te zien. Voor allemaal is wat te zeggen natuurlijk.

Zo en nu eten en dan even op pad. Sam gaat vandaag aan het werk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:39

Zij is van het zadelatelier, ze heeft jaren voor een bepaald zadelmerk gewerkt en heeft nu haar eigen zadellijn: Schutte zadels. Hier vind je meer informatie over haar: www.zadelatelier.nl ik had trouwens haar naam verkeerd geschreven, Ninon Schutte is het :P.

En haflingers zijn vaak wel leuk eigewijs ja :). Maar die van mijn instructrice haalt wel eens het bloed onder haar nagels vandaan :D. Met trailerladen kan ze zo een uur bezig zijn, hij komt omhoog gooit zijn been over de lijn heen en je hebt niks meer ;). En dan ineens slaat die bui om en loopt ie als een mak lammetje de trailer op.... Hij is niet bang, hij is gewoon heel erg eigenwijs. Hij staat nu ook zeker elke twee weken op de trailer voor haar opleiding in Belgie, en ze gaat ook naar wedstrijden met de trailer. En het laden gaat niet beter :P.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:34

Esther, jij en Shaggy gaan we goed he? Met de strandritjes enzo :D . Leuk zeg!

Shanna en Angela, betershap!

Anouk, gaaf dat het door gaat :)) . Je hebt er al veel zin in lees ik wel. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:36

Ik voel me een heel stuk beter en ga vanmiddag met Win binnen rijden :j

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:38

Ohh das fijn :) . Ik was ook ineens súper verkouden, zo vervelend! Maar gaat nu ook beter! Ik heb gisteren Chico in de buitenbak gereden. Was wel wat bevroren, maar niet glad, en de bak is heel vlak dat scheelt een hoop. Hij ging echt weer super lekker! En dat na 2 maanden niet rijden. *Zit hier op een roze wolkje ;) * . Veel plezier met Win rijden, hopen dat ze weer lekker gaat vandaag.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:42

Dat is wel lekker!!

In een bevroren bak rijden doe ik niet aan :=
Win heeft gisteren ook weer nieuwe schoentjes gekregen van de smid. Ze stond vier weken langer dan eigenlijk gepland, maar de smid vond het nu precies goed! Ze stond er nog mooi op. Met dit weer groeit het veel minder hard... hij had laatst iemand van 8 naar 10 weken gezet en vervolgens toen die daar kwam voor nieuwe ijzers naar huis gestuurd :+ hij kon er nog niks mee, te kort om wat eraf te halen en stond er super op. Hahaha. Dat is dan misschien het voordeel van de winter. :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:56

Shanna, beterschap.

Anouk hyperdepieper :D

Ilona, lekker dat je weer kon rijden met Chico.
Was ie braaf?

Vanmorgen gezellig een poos geklept in de kantine op stal. Flan & din stonden weer lekker buiten op t weiland.
Net met Jan in de bouwmarkt geweest. We gaan de gang opknappen. Moesten wat hout voor rachelwerk kopen.
Gelijk een lekkere loempia gekocht bij zo'n kraampje :9 (ze kennen ons daar al :)) )