Een quote van het fjordenforum...

Citaat:Jemig waar moet ik beginnen..
Hoe vind je de woorden voor iets waar je hoofd het mee eens is maar je hart absoluut niet...![]()
Ik probeer het steeds van me af te zetten maar het gevoel dat ik heb als ik op Taco zit kan ik eigenlijk niet langer meer aan.
Taco heeft zich altijd voor 200% voor mij gegeven en ik heb een geweldige band hem.
Alleen zelfs nu zijn lichaam wat minder mee werkt wil hij dit nog steeds.
Hij wil voor mij werken, werken, werken en nog eens werken maar ik wil hem rust bieden.
Die rust vind hij niet met mij in het zadel. Zodra ik ga zitten gaat hij ervoor en dat wil ik niet meer.
Hij wordt gefrustreerd als ik hem temper en hierdoor blokkeert hij aan alle kanten.
Daardoor stap ik er eigenlijk niet meer op en krijgt hij niet de aandacht die hij verdient.
Hij is te jong en te goed om stil te staan maar als ik met hem bezig ben kan zijn lijf niet meer wat zijn hoofd wel wil.
En dat gevoel is hartverscheurend...
Het enige wat ik wil is het allerbeste voor Taco en op dit moment voelt het niet dat het allerbeste is om hem bij mij te houden.
Ik heb contact gehad met de mensen van Moravita (http://www.moravita.com) omdat ik wist dat hun nog een pony zochten voor hun zorgboerderij.
Ze waren heel erg enthousiast en vinden het een eer als Taco bij hun op stal komt staan.
Direkt hebben ze een stal voor hem uitgezocht en zijn eigen weiland.
Hij mag daar de hele dag naar buiten en krijgt volop de aandacht van de mensen die op de zorgboerderij komen.
Taco is zo open en geniet altijd van de aandacht dat ik zeker weet dat hij dit geweldig zal vinden.
Ze zullen met hem gaan werken aan de lange lijnen, onder het zadel soepel houden en voor de wagen, ze hebben een prachtige galopbaan.
Het werken met hem wordt alleen door de proffesionele mensen gedaan.
Hij blijft ten alle tijden van mij. Gaat het niet met hem of trek ik het niet kan ik hem zo weer ophalen.
Hij gaat dus gewoon op vakantie bij Moravita.
Ook al doe ik sinds mijn beslissing niets anders dan huilen: liefde = loslaten.