[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:40

Nou... de laatste dingen zijn besproken dus langzaam aan maken we het bekend.....

Een quote van het fjordenforum... ;(

Citaat:
Jemig waar moet ik beginnen..
Hoe vind je de woorden voor iets waar je hoofd het mee eens is maar je hart absoluut niet... |(

Ik probeer het steeds van me af te zetten maar het gevoel dat ik heb als ik op Taco zit kan ik eigenlijk niet langer meer aan.
Taco heeft zich altijd voor 200% voor mij gegeven en ik heb een geweldige band hem.
Alleen zelfs nu zijn lichaam wat minder mee werkt wil hij dit nog steeds.
Hij wil voor mij werken, werken, werken en nog eens werken maar ik wil hem rust bieden.
Die rust vind hij niet met mij in het zadel. Zodra ik ga zitten gaat hij ervoor en dat wil ik niet meer.
Hij wordt gefrustreerd als ik hem temper en hierdoor blokkeert hij aan alle kanten.
Daardoor stap ik er eigenlijk niet meer op en krijgt hij niet de aandacht die hij verdient.
Hij is te jong en te goed om stil te staan maar als ik met hem bezig ben kan zijn lijf niet meer wat zijn hoofd wel wil.
En dat gevoel is hartverscheurend...
Het enige wat ik wil is het allerbeste voor Taco en op dit moment voelt het niet dat het allerbeste is om hem bij mij te houden.

Ik heb contact gehad met de mensen van Moravita (http://www.moravita.com) omdat ik wist dat hun nog een pony zochten voor hun zorgboerderij.
Ze waren heel erg enthousiast en vinden het een eer als Taco bij hun op stal komt staan.
Direkt hebben ze een stal voor hem uitgezocht en zijn eigen weiland.
Hij mag daar de hele dag naar buiten en krijgt volop de aandacht van de mensen die op de zorgboerderij komen.
Taco is zo open en geniet altijd van de aandacht dat ik zeker weet dat hij dit geweldig zal vinden.
Ze zullen met hem gaan werken aan de lange lijnen, onder het zadel soepel houden en voor de wagen, ze hebben een prachtige galopbaan.
Het werken met hem wordt alleen door de proffesionele mensen gedaan.

Hij blijft ten alle tijden van mij. Gaat het niet met hem of trek ik het niet kan ik hem zo weer ophalen.
Hij gaat dus gewoon op vakantie bij Moravita.

Ook al doe ik sinds mijn beslissing niets anders dan huilen: liefde = loslaten.

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:44

Ah gedver ik krijg er helemaal kippevel van. Heel veel sterkte met deze beslissing... je weet dat je hem altijd op kan halen maar toch....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:45

Irm die stuiterd boven mijn liever verzorgstertje uit. Ze mag natuurlijk maar 2 keer op een dag een half uurtje stappen. Rustig stappen, werd er nog gezegd. Nu heeft Irma nog nooit van rustig stappen gehoord. Bij mij flikt ze het niet maar ik had van de week een mailtje van mijn verzorgster, dat ze niet durfde te bellen omdat ze bang was dat ze ging huilen, maar dat ze een sort van bang werd voor Irma. Ik snapte er niets van, zo ken ik Irma helemaal niet. Ik dus de volgende dag samen met haar gewandelt om wat trucjes uit te proberen (mijn verzorgstertje rijd nog niet zo heel lang paard, en zocht een paard om dingen mee te leren die je op een manege niet leert, longeren, toileteren, in dit opzicht is Irma dus ideaal). Je kon me opvegen, mijn o zo brave, verkeersmakke Irma besloot opeens overal van te schrikken, steigeren en doen. Nu barst ze natuurlijk van de energie, maar dit was echt heel gemeen van haar, een beetje mijn lieve verzorgstertje pesten. Maar goed, ik heb verzorgstertje uitgelegd hoe je Irma op haar plek moet zetten, als blikken konden doden was ik nu vermoord geweest door mijn eigen pony. Ze kan al zo arrogant kijken, nu was het helemaal erg. Maar verzorgstertje heeft hem nu door, en is weer een stuk vrolijker. Volgende week even een afspraak maken voor een nieuwe scan, aan de hand daarvan kijken we hoe verder te gaan.

He Kelly, balen. Maar wel fijn dat je zo eerlijk bent tegenover hem!
Laatst bijgewerkt door Utixo op 28-04-09 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Heel knap van je Kell... :(:) . Sterkte deze tijd.. het zal best nog eens slikken worden! Maar ik denk dat Taco een heel goed plekje krijgt bij Moravita!!

Buitenzinnig

Kelly, Wijs besluit.. Ik neem aan dat je alles weloverwogen hebt, en daarom erg goed van je.. Sterkte iig. Bij Moravita is hij op een goed plek en je kunt hem gelukkig altijd opzoeken en eventueel weer ophalen.
Sterkte!

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:46

dat is een aardige beslissing, kelly, maar wel dapper

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:47

Oh Kelly wat moeilijk zeg! Goed dat je voor je paardje kiest!
En weet zeker dat hij bij Moravita een superleven krijgt!
Heel veel sterkte met deze moeilijke keus meid! Ik denk dat je er echt goed aan doet! Maar weet dat het daardoor niet makkelijker wordt.

mauss

zo, irma is lekker bezig dus.

evdpanne

Heel veel sterkte met deze beslissing! Je weet dat ie in iedergeval op een goede plaats terecht komt en dat ie altijd van jou blijft en je hem zo kunt ophalen....

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:48

Krijg ook kippenvel van je stukje, kelly.
Ik vind Taco echt een prachtfjord en hopelijk vind hij daar de rust die hij verdient. Het klinkt wel als een ideaal plekje.

Ook nog sterkte aan Jolijn, jeetje..

En frank, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:49

Maus, Irma is dan ook een kreng eerste klas. Hooghartig, arrogant, eigenwijs. Maar wel mijn liefste eerste eigen poowny :')

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:51

eigenwijs is leuk, maar er zitten wel grenzen aan. wij hadden een pony met een eigen mening en dat was ook altijd leuk.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:57

Probleem is een beetje dat ik 9 was toen ik haar kreeg. Dan vind je buiten hobbelen en een fikse galop inzetten veel leuker. Ik kreeg wel veel begeleiding, maar goed, eigenwijs he. Irm en ik passen goed bij elkaar. Nu doe ze geen flikker mee, zo heel afentoe werd er nog een staprondje op naar buiten gegaan, maar verder heeft ze een luizenleven. Ze is pertinent niet gemeen, dat is een vereiste. En ach, ze mag van mij dingen die mijn andere paarden niet mogen, maar daar is het Irma voor. Ze heeft ook dondersgoed door bij wie ze wel wat mag doen en bij wie niet, dat zie je maar weer bij dat idiote geschrik bij de verzorgster.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:03

kelly heel veel sterkte in deze tijd ik krijg kippenvel van je stukje en ik weet dat je er alles aan zou doen dat hij het goed heeft

je weet nu dat je hem altijd op mag halen en dan je altijd kan komen kijken.
hele veel sterkte en huil maar dat geeft echt niet :(:)

Benthe - volgens mij is irma ook het meest verwend van de 3 is het niet :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:07

:)ddd :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:18

Hahahahaha dat verklaard ook al wat :P.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:38

Hallom Hier weer een keer een bericht van mij!

Kelly, je neemt een wijs besluit. Tis ook niet gek dat Taco wilt werken voor je, dat heeft hij immers altijd met jou gedaan... Ik vind je keuze erg goed! Moeilijk, maar een wijs besluit!

Hier gaat alles goed met Bailarin, ze is flink verandert in de maanden dat ik haar heb. Veel gegroeit en heeft een heerlijk koppie gekregen.
Ze staat nog lekker op de wei bij haar leeftijd genootjes en wordt steeds aanhankelijker naar mensen toe.
Haar manen en staart groeien gelukkig ook goed.....ppfff hahaha
Jezus wat zag dat beest eruit toen ik haar kocht, hihihiih
[ITP] PRE merrie Bailarin xxx

Hier wat foto's van twee dagen terug.
Ik lees hier af en toe bij, maar heb het eigenlijk veels te druk om alle forums bij te houden........sorry
Wel leuk om jullie verhalen te lezen. Alles is zo herkenbaar, haha

Ik ben ook naar bunschoten geweest en kan niet wachten tot Bailarin oud genoeg is... Wat een mooie plaatjes heb ik daar gezien. Papa Luzbelo ook voor het eerst in het echt gezien. Nu weet ik ook meteen waar ze dat stijgeren van heeft, hahahaha

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:42

Even snel reageren,

taco naar moravita. Is wel een pracht plek hoor! Ton en Aletta zijn echt goed voor de paarden! Fijn dat je er zowiezo naar toe kan als je wil enz.

Tsja benthe, Irma mag idd meer als de rest haha. maargoed irma is ook al een oude doos vergeleken bij de rest hihi.

5 mei solicitatiegesprek! ben benieuwd :D Hoop dat het wat word!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:45

Jeetje Kelly, ik zit hier met kippenvel! Ik vind het een hele moedige beslissing van je, kiezen voor het geluk van je paard en niet kosten wat het kosten willen hebben wat je had. Ik ben al eens bij Moravita geweest en ik weet echt zeker dat hij daar een super plek gaat krijgen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:57

idefix4 schreef:
Idra: Ik vind Terroso een plaatje en ook nog zo'n prachtige naam... Heb al een paar keer zitten kwijlen! Hoe zit het met zijn campaneo? Betekent zijn naam ook nog iets? Jammer dat ik dan afstand zou moeten doen van Sam... Anders wist ik het wel! Dan was ie verkocht. Ik ben 1.72 en weeg rond de 74 kilo.. Dessie is te klein voor mij voor het mooi, Frank past mooier op hem. Ik heb een vrij lang bovenlichaam.

Geen campaneo bij Terroso, hij heeft rechte gangen en zwaait niet uit.
Terroso betekent "van de aarde" en in de wijnwereld gaat het over de invloed die de aarde uitoefent op de wijn.
Alle paarden bij Montrubi worden naar drank- of wijngerelateerde termen genoemd. Er is een Tinto (rode wijn), een Cava, een Tonelero (wijnvat), Penedés (wijnstreek) en Licor natuurlijk (likeur).

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:00

Kelly, wat een moedig besluit. :(:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:01

Hahahaha is de fokker ook een groot wijnliefhebber ;). Levert wel leuke namen op!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:04

Ze verbouwen ook (hele lekkere) wijn :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:07

Hahahaha okeeej :). Leuke combinatie van beide dan :P.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:24

robijntjah heel veel sterkte meid.
jeanlegrand wat een mooi !! veulentje.
franggefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*
heidigefeliciteed *\o/* *\o/* *\o/*
jan en lisenka gefeliciteerd met je 3e veulen *D
prinslover een nieuw zadel is altijdt mooi he !! *D
zasread zijn hele leuke foto`s in je topic *D
zaterdag heeft priscilla haar 2e concour.
gisteren heeft winnie ijzers voor gekregen en ik kan er ook proppen in draaien is wat fijner de grond was de laaste x tehardt en ze liet zich niet helemaal zien in de galop ,dus hopen dat het nu beter gaat .