[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:34

Nee, ik snap dat het lastig is. Als ik dat zo hoor ben ik wel blij dat wij toch als 2e hond een volwassen (althans puber van 1) erbij hebben genomen.

Wat voor hondje is het eigelijk (foto? Haha!)?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:50

Illona heeft foto's.

Ik wil mezelf toch even verdedigen, de pup komt namelijk niet bij een broodfokker of pretnestje vandaan, maar gewoon uit het asiel (zoals al mijn dieren, dit is de eerste keer dat ik een jong dier heb. In mijn profiel is te zien dat ik meestal wel voor iets meer volwassen figuren ga). Er zit een heel verhaal aan vast, maar het kwam erop neer dat wij de hond te logeren kregen van een vriend van me. De teef mocht daar bevallen (de teef was een asielhond) en dat was te druk voor 1 van hun eigen honden. Ik ben uitgenodigt om de bevalling te komen zien, en toen ik daar kwam zag ik de teef, deze leek exact op onze hond, alleen dan een slagje groter. De volgende dag met mijn moeder gepraat, en toen besloten we de teef te adopteren. Helaas kregen we te horen dat ze echt niet met katten om kon gaan, en dat ze eigenlijk een erfhond moest worden. Het eerste moet eruit te leren zijn, het tweede werd erg lastig. Enfin, omdat we niet perse een tweede hond wilden, maar gewoon moederteef een fijn leventje wilden geven, niet verder gekeken. Tot de pups afgespeent waren, en de teef weer naar het asiel was. Toen kwamen ze hun eigen hond weer ophalen. Met enkele pups... Foute boel, helemaal voor iemand zoals ik, die altijd schreeuwt dat oudere dieren ook een plekje verdienen. Anyway, meegegaan om de rest te zien, en we hebben Shinto uitgekozen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:05

Wat valt er te verdedigen Clown?
Ben gewoon nieuwsgierig hoe het hondje eruit ziet ?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:08

Mijn keuze voor een pup Knipoog. Ik wil namelijk niet in het straatje mensen vallen die pups uit huis/tuin/keukennestjes en broodfok halen Clown .

Ilona, ik wil eigenlijk ook wel foto's zien van Shinto.

Zijn moeder is een kruising Flatcoated, zijn vader is onbekend. Shinto lijkt heel erg op een duitse herder, zijn zusje op een Berner Senner. Ik heb alleen echte puppyfoto's, ondertussen ishij weer een stuk gegroeid.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:12

Ach ja, in dat straatje val ik wel Schijnheilig
(vooor mn eerste hond)

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:16

men wat is het hier weer slecht weer.
hoop dat het morgen weer 1 beetje op klaart.
heb zin om te rijden Haha!

ben zo blij dat mijn zin voor het rijden terug is gekomen want had echt zo iets van rijden achja kijk wel wanneer.
maar als ik 1,5 uur ga rijden is het voorals rustig en relaxt afgewisseld met wat leuke dingetjes er tussen maar dit doe ik maar heel zelde meestal vind ik 50 min voldoende

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:20

Het is hier de hele dag prachtig weer geweest!
Alleen nu ik nog een keer naar stal moet om te gaan stappen met Fifi regent het...
(ben aan het wachten, maar het wordt nog niet erg droog...)

Fijn dat het rijden beter gaat!
Je rijdt inderdaad best lang zeg!
Ik rijd in de bak meestal maar een half uurtje, soms 3 kwartier...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:28

Hier is het weer ook al heel erg omgeslagen Boos!. Ik ging nog in me t-shirtje en driekwart broek naar stal toe in het zonnetje en terug moest ik door de regen... Gelukkig was het met longeren nog wel droog. Komiek ging ook weer gelijk helemaal hyper de bak door (denk dat het toch de warmte was Tong uitsteken). Het waaide toen al behoorlijk en was ook al afgekoeld.

Ben vanmiddag langs geweest op een dressuurstal, mijn vader kent daar de eigenaar van en toen die over mij had verteld mocht ik wel een keer langskomen Haha!. Dus dat heb ik maar gedaan en nu krijg ik daar binnekort een bijrijdpaardje Lachen, daar ben ik best wel blij mee aangezien ik niet meer met Atlas kan rijden. En het combineren lukt ook wel aangezien het lekker dicht bij mijn huis is Tong uitsteken. Ze hebben daar echt mooie paarden staan ook Lachen. Was helemaal gek van een paard wat ik al op hun website had gezien en toevallig was zijn vrouw ermee aan het rijden. Echt een super paard om te zien, maar helaas behoorlijk prijzig Knipoog. Super afstamming en ze verwachten ook al veel van m...

Utixo: Leuk dat je er een pup bij hebt Lachen. En vindt het heel goed dat je asielhonden neemt Knipoog. Die verdienen ook een goed huisje!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:13

_Saida_ schreef:
I'm back! Haha!

Ik zal een andere keer wel een verslag neerzetten met foto's erbij.
Zal ik eens een boekje open doen over Peet met een leuke foto erbij, hahaha! Tong uitsteken

pas op hoor ik heb hier nog foto`s liggen hahahahahahha

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:15

karina ook van harte met je dochter ze loopt dus een jaar voor op celine
leuk hoor

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:47

ohhhhhhhhhh wat gaaf celin ekrijgt morgen van een vriendin een heel gaaf dekbed met de paarden erop
dus foto`s van tsjillert en roxy heb hem al gezien vanmiddag echt zo mooi
op het hoofdkussen staan twee foto`s van hun ogen en hun namen
ohhhhhhhh wat zal celine hier blij mee zijn Haha! en ik ook stiekum wel hoor Clown Tong uitsteken
zal morgen gelijk ff foto ervan maken en aan jullie laten zien
samne met het dekje en de rest van de kadoo`s Clown

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:48

Benth: die foto's staan al op me computer, maar moet ze nog steeds uploaden Bloos . Hoezo gemakzucht Huilen van het lachen . Maar ik zal ze wel even uploaden. Shinto is sweet! Pling

Saida: Jaaaaaaah leuk Pling . Ben wel benieuwd hahahaah Haha!

Eshter: Dat zou erg leuk zijn zeg Haha! . Zeker omdat Atlas nu eigenlijk wel steeds meer begint te mankeren. Zou top zijn als je het kan combineren toch!

Peet: Jeetje, wat een origineel kado zeg!! Daar heb ik nooit eerder over gehoord. Ik onthou hem wel Pling . Ben benieuwd naar de foto!

Over het rijden, ik train Amanda meestal ook maar 3 kwartier a een uur. Maar soms zit ik er zomaar 1,5 uur op Bloos . Nou moet ik ook wel zeggen dat Amanda best lastig kan zijn, en ik dan net zo lang door ga tot het een paar rondjes lekker gaat, en er dan pas afstap.. En soms kan dat best lang duren bij die eigenwijze drol haha Haha! zeker omdat ze ook nog eens een bere groot uithoudingsvermogen heeft. Ben heel benieuwd hoe ze het straks na het land weer oppakt trouwens Pling .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:32

Hoe traag is jouw computer? Lachen 3 Kwartier later staan ze er toch wel op?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:12

Utixo En wat dacht je van af en toe verplichte bench-rust? Heb ik bij mijn borders wel gedaan,gewoon af en toe even in bescherming nemen tegen zichzelf...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:14

Mja, ik ben niet zo benchfan. Opzich is de rust prima te bieden, ik stuur Paisley naar haar mand en laat Shinto aan de andere kant van de kamer liggen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:19

Utixo schreef:
Mja, ik ben niet zo benchfan. Opzich is de rust prima te bieden, ik stuur Paisley naar haar mand en laat Shinto aan de andere kant van de kamer liggen.

Toch is dat anders dan een uurtje of 2 in de bench...
Rust en voorzichtigheid beschermt ze ook tegen eventuele latere heup( en andere) problemen.Ik heb tot het eerste jaar heel rustig aan gedaan met mijn honden,geen ballen gooien,niet springen niet traplopen enz...mijn hond heeft HD-A met een norbergwaarde van 36,een hond uit hetzelfde nest waar als pup al wel erg veel mee gedaan werd heeft HD-D....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:49

Benth ik was ff vergeten te zeggen, maar ben nu bij johan, me neef Knipoog dus heb ze hier niet op de pc. Anders had ik het meteen wel ff gedaan hoor Clown .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:48

Yenneke: Gefeliciteerd!!!!
Ik stop ook altijd wanneer ik mijn doel voor die dag bereikt heb, natuurlijk nog even controleren of het echt zo was en dan stoppen! Mijn opa was heel trots, hij vond dr zoo mooi! En mijn oma had een appeltje meegenomen, dat vond ik echt lief!

saida, peet, marielle: Klinkt gezellig! Leuke foto's ook!

fanny: goed dat je het wilt oplossen, maar ik heb nog wel een beetje twijfels bij jou doel met het rijden. WIl je echt iets bereiken, recreatief??? Maar ook tijdens het rijden, ik wil altijd 1 of 2 dingen oefenen en als die goedgaan stop ik...en als ik over 1 van die dingen al lang moet doen laat ik dr andere vallen...

Frank: We werden al bijna ongerust of je dr nog wel was Knipoog Foto's zien er wederom goed uit! Hij is zo lekker ontspannen!!

peet en karina: Nog gefeliciteerd met jullie dochters!

Bente: Zo maak je nog is wat mee Knipoog Hooi is toch ook veel lekkerder dan een zandbak!
Ik zou van de week gewoon even je dierenarts bellen. Tjsah vertel een pup maar is dat hij rust moet houden Knipoog Je kan je hond ook niet verbieden om te spelen!

esther: Gaaf! Hopelijk klikt het met die eigenaren wat beter! Wat is de site?

Mijn opa en oma zijn zo lief! Mn oma had een appeltje meegenomen en mn opa wilde shannon steeds aaien! Alleen vonden ze de galop (die echt beheerst was) toch snel gaan! Maar goed dat ze niet eerder zijn komen kijken!

Morgen is het hier draai van de kaai!!! Wielerwedstrijd met muziek en optredens!!!! Zowat het hoogtepunt van het jaar hier Knipoog *voor mij en valerie dan* Een jaar op moeten wachten maar morgen kunnen we weer!

ellis: Leuke foto's! Ik had nooit gezien dat fifi een nummer op dr schouder had!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:03

Peetisgreat: Klinkt wel erg leuk zo'n dekbed Lachen. Denk dat ze daar wel blij mee zal zijn Haha!.

Prinslover: Ik ken dat Tong uitsteken, dat je bezig ben tot het goed gaat... Ik heb met Atlas wel eens planning gehad om half uur te rijden maar dan was ik samen met de eigenaar bezig en dan waren we zo weer anderhalf uur verder... (en dan hadden we vaak ook alleen maar gestapt Tong uitsteken). Maar ja de eigenaar wil ook altijd dat ie perfect loopt.... Dat heb ik dan weer wat minder Knipoog.

Mies_Apollo: Die eigenaar van stal was in iedergeval erg aardig Lachen. De website is http://www.stalnijenhuis.nl. Mijn opa en oma komen ook wel eens kijken bij de paarden, de laatste keer nog met de wedstrijd... Paco durfde niet langs het juryhok dus ging dat meisje wat erop zat hem er voor zetten, en zij hem belonen en mijn oma vragen of ze hem een pepermuntje mocht geven. Dat mocht wel ineens vond Paco het juryhok veel leuker Tong uitsteken. Maar vaak vindt mijn oma ze ook groot en heel hard gaan Knipoog.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:35

Yenneke gefeliciteerd met je 23 lentes! Wat een heerlijke leeftijd toch.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:43

hoihoi allemaal,
ik kom weer een keer binnenvallen.. zit namelijk met een brandende vraag;
weet iemand hoe groot Botte 414 is? Kan het gewoon nergens vinden op internet!!
Of zou dat in de papieren staan van zijn kindje?
Ik ben (nja bijna) namelijk trotse eigenaar van een heuse Fries!
Mijn halve Friesje word er natuurlijk niet minder op Knipoog
Maar kan iemand me hier mee helpen?

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:09

Hoi hoi, lang geleden sorry.
Is er toevallig iemand vandaag naar Esbeek geweest, naar friese paarden keuring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:12

Mies en Frank bedankt voor de felicitaties!!
Nog maar 7 jaar verwijderd van de 30... brrrrrr... hahaha Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:23

Yenneke gefeliciteerd. 23 jaar, dat is voor mij al heel lang terug Huilen

Peet: Jullie hebben dus ook een superweekend achter de rug. Wel jammer van het weer.

Madelief: Ben je alweer een beetje opgeknapt? Super dat Furia aan de longe zo lekker meewerkte.

Michelle: Encanto is gaaf en hij heeft idd wel een heel bekende blik Knipoog Ben het helemaal eens met jouw opvatting over nageeflijk rijden. Geweldig toch dat Shannon zo goed gaat. Het is inderdaad maar goed dat je opa en oma niet eerder zijn wezen kijken.

Jasmijn: Het kan best met zijn gebit te maken hebben, hoor.

Fanny: Jullie moeten beiden plezier aan het rijden hebben. Onthoud 1 ding, als je de strijd met je paard aangaat, verlies je die altijd.

Frank: Gave foto's weer van Despi. Hij straalt echt geluk uit. Wat is het toch een lekkere knuffel. Moet altijd nog eraan denken dat toen hij veulen was, hij niet eerder ging eten voordat hij geknuffeld werd.

Peet en Karina: gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochters.

Wij hebben afgelopen donderdag weer een bezoekje gebracht aan mijn knuffelmeiden van 1 jaar bij Moravita. Zal ook foto's plaatsen. Morgenavond gaan we weer puppyknuffelen. Volgens de fokker zijn ze al lekker gegroeid. Ben heel benieuwd. Kan echt niet meer wachten tot het zover is.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:36

Yenneke: geloof me dat gaat steeds harder. Toch Lisenka??
Lisenka: nu je het over eten hebt, hij begint er echt op z'n gemak aan, eerst wat brokjes, dan het hooi/kuil, dan weer wat brokjes enz. In de wei gaat ie ook altijd ff rond staan kijken voordat ie begint te grazen. Veel plezier morgen! Hihi als ik jouw tekst zo lees, knuffel je wel erg graag Tong uitsteken