[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:07

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:06

Goeiemorgen!

Zal gauw weer even ´bijreageren´, weer aan het werk en alweer tijd te kort... Clown

Cavalia was inderdaad indrukwekkend!
Wij hebben er erg van genoten!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:01

cloris schreef:
Lusitano schreef:
Gefeliciteerd Hunnebun!!!
Lisenka, mooi cadeau zeg! Lieve buurvrouw.....

Met Siemie (hondje) gaat het eigenlijk nog hetzelfde. Veel hoesten, ze zit nu aan een antibiotica kuur. Hopelijk helpt dat! Verder is er wat haar/huidschilfers op kweek gezet en gaan we vandaag langs om bloed te laten prikken. Ze komt uit Griekenland en wordt verdacht van bloedparasieten...da´s minder mooi dus. Ik hoop het niet want ik verwacht dat mijn kleine meisje toch wel minstens 18 wordt Lachen

toch geen Leishmaniasis of Ehrlichia...... nou ik duim hoor

Cloris,
We zijn dus bang voor Leishmaniasis, de DA in ieder geval wel. Ik ben nu helemaal suf aan het duimen dat het toch een schimmel is die haar huidproblemen veroorzaakt. Maar het wijst wel naar iets ernstigers.....

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:05

Hier nog even een meelzer. Heb het erg druk op school en moeite om jullie bij te houden. Maar doe mijn best.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:27

Lusitano schreef:
Cloris,
We zijn dus bang voor Leishmaniasis, de DA in ieder geval wel. Ik ben nu helemaal suf aan het duimen dat het toch een schimmel is die haar huidproblemen veroorzaakt. Maar het wijst wel naar iets ernstigers.....

Kijk even bij ons op het forum, heel veel mensen met verstand (en ervaring met)van die ziekte

http://www.hondenforum.nl

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:22

Ik heb twee honden in moeten laten slapen. Mijn vriendin heeft er eentje die een kuur heeft gehad en nog leeft.
Het komt hier best veel voor.

Chilopoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:18

cojolly schreef:
Nieuwelingen welkom, leuk dat jullie er zijn
mkvdiest leuke merrie

Gisteren schriktraining gehad met Rod, ging niet echt slecht ballen en zeil en zakjes en bladerenbalzers had hij niets van, alleen vlaggen zijn wel heel erg eng, en een stellage met allemaal slierten vond hij ook eng, maar ik was niet ontevreden, waren trouwens erge leuke mensen die het deden.
Waar hij echt helemaal enthousiast van werd was voetbal, een enorme bal en daar achter aan dat vond hij helemaal geweldig was zo leuk.

Idra gefeliciteerd met je punten

ga zo in alle topics kijken

Dank je, wij hebben het ook erg leuk gevonden bij jullie.

Vraagje, valt de shire ook onder de barokke paarden? Want dan is dit mijn barokke paard(je).
Afbeelding

En voetballen kunnen jullie eerdaags naar hartelust, want ik heb de bal moeten bestellen voor jullie. Veel plezier er mee.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:50

Chilopoda wat leuk, we gaan ook naar harte lust voetballen, ga ook nog even kijken of ik Rod nog bij Ajax ofzo op de transferlijst kan krijgen, voor een paar miljoen, hij heeft best talent.
Of een shire barokke is, denk het haast niet maar hij is wel heel erg gaaf, zijn echt reuze stoere paarden

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:01

Hallo Allemaal,
Ik ben gister zestien lentes jong geworden! En bedankt voor alle felicitaties Lachen
Bedankt voor de positieve reacties op Trude. Ik vind ook dat ze een heel lief hoofdje heeft en ze kan prachtig bewegen, nu al Lachen
Leonietje: Jammer dat Jacolien zo bang is, maar als je wat grondwerk of iets dergelijks gaat doen zal ze vast meer vertrouwen in je krijgen hoor! Wees maar niet bang, komt allemaal goed. Gewoon rustig aan doen.
Prinslover: Jammer dat het niet zo goed gaat tussen jou en de eigenaresse. Echt jammer zeg, en je was daar nog maar zo kort! Bah. Succes in elk geval!
Orban: Mooi paardje hoor! Vind ook dat hij/zij wel wat meer front mag, maar verder ziet het er goed uit!
Peetisgreat: Waren er ook nog positieve dingen aan je vakantie? Jammer zeg! Bah. Maar je ventje kent je nog, dat is toch al weer een geruststelling niet? Knipoog
Soeske: Goya is een mooi paardje hoor!
Idra: Mooie resultaten op je wedstrijd!
Lusitano: Succes met de mok van Sam! Ik zou zo ook niet weten wat je eraan moet doen? Mokzalf?
DinkeyGirl: Jammer van je rijbroek. Ach, komt wel een nieuwe toch? En dan moet je hem showen Lachen
Zasread: Welkom!
mkvdiest: Welkom, ook! Lachen
Cojolly: Mooi dat de schriktraining goed ging! Super!
Lisenka: Jammer dat je eerste proef niet zo goed ging, maar de tweede gelukkig wel!
Ik heb wel een leuke verjaardag gehad, hoor. Inderdaad wel jammer dat ik naar school moest, maar toch. 's Middags nog lekker even gereden, ging goed! En nog cadeautjes gekregen van de buren die me les geven, zo aardig! Verder heb ik mijn laarzen en rijjas al eerder gekregen, als verjaardagscadeautje, vandaar.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:08

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:15

Sorry, ik klikte eerder op versturen dan de bedoeling was geloof ik.. Verward
We gaan weer vrolijk verder met beantwoorden:
Lusitano: Sterkte voor je hondje! Hoop dat het niet erg is! Sterkte!
Basje89: Ziet er goed uit!
Chilopoda: Tja, ik kon 'barok paard' niet in de Dikke van Dale vinden en ook niet op Wikipedia en zelfs niet op de boktwiki dus ik zou niet weten wat de criteria voor een barok paard zijn Knipoog
Maar vind het wel een mooi beestje! Is ze wat bruin, of is dat een 'zomerkleur', dat ze normaal zwarter is? Rijd je hem onder het zadel? Lijkt me zo'n leuk gevoel!
Nou, nu probeer ik nog even een foto te plaatsen van Trude in draf. Niet zo'n hele mooie foto door het licht, maar toch, vind het een mooi drafje Lachen
Oh, mijn uploadsite heeft er geen izn in, geloof ik. Ik beloof dat hij gauw komt!
Okee, dagdag
groetjes!

Chilopoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:38

@Hunnebun. Eerlijk gezegd denk ik zelf ook niet dat ze onder de barokke paarden hoort.
Ze is en ze blijft natuurlijk toch een gewoon Engels trekpaard, maar ik rijdt haar wel degelijk onder het zadel en dat gaat prima, eerlijk gezegd steeds beter.

Afbeelding

Nee, het is geen zomerkleurtje, er zijn gelukkig ook bruine.
In haar papieren staat Dark Bay als kleur.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:50

wat stoer zo'n joekel! Lijkt me heel machtig, zo'n kasteel onder je Haha!

Wat zie ik hier weer mooie foto's voorbij komen, van jauke, en piep en allegra... ziet er echt goed uit jongens!

Ik ben afgelopen weekend verhuisd! hoera! En nu meteen geveld door een maagslijmvliesontsteking (dat is nou nog eens een mooi scrabblewoord), dus ben nu ziekjes thuis. Maar ben blij dat het verhuizen erop zit, binnenkort zal ik wel eens foto's maken hoe het geworden is.

Er zijn trouwens weer nieuwe Yippiefoto's!
viewtopic.php?f=53&t=769783&hilit=

Verder ga ik nu eens even bijlezen...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:57

Even snel een welkom aan de nieuwelingen Doei!
Ik ga nu eerst bijlezen (heb ik wel ff werk denk ik Haha! ).
En de foto's bekijken,heerlijk!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:11

inderdaad is een heleboel bijlezen...

lusitano,sterkte met je hond!!ik hoop dat het allemaal meevalt..

vandaag heb ik maesje laten spelen met slashie..was zo leuk!!

ze gingen echt spelen samen,maes helemaal op zijn knieen voor die shet..echt te lief Lovers

Afbeelding

en uiteindelijk stonden ze zo...haha denk ervan wat je denken wil Haha! Haha!

Afbeelding

hier zijn meer foto's te vinden..
viewtopic.php?f=53&t=769637&hilit=

verder nog wat foto's van maestrootje..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

die shire is trouwens wel heel mooi!!

mooie kleur en gewoon heel mooi paard om te zien.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:21

Hi! Lees lekker mee. En heb de laatste topics ook weer bekeken.
Gave foto's weer! En zo'n lekker dude die Slash! Knipoog

Zondag X-tremo halen! Spannend!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:51

Ik lees ook nog steeds mee! We gaan hier alleen zo snel haha!
De foto's zijn echt heel leuk hier. Wat een leuke shire, welkom hier trouwens Knipoog Mooie kleur, en kan echt netjes lopen voor zo groot reuze paard Haha! En wat zijn meas en slash leuk aan het spelen Haha! Meas maakt het goed zo te zien? Het blijft een heerlijk paard om naar de kijken Lovers

Ga zo even de topic's bekijken, leeukk Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:29

Afbeelding

Deze is briljant!!!!!!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:18

Femke ben het helemaal met Cloris eens wat een gave foto

Hunnebun nog gefeliciteerd met je verjaardag

Leuke rijfoto Chilopoda stoer hoor op zo'n reus

Zo ga nu alle topics eens bekijken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:57

Geweldige foto's Femke! Haha!

Verder nieuwkomers welkom!

en ik lees nog even passief mee verder tot ik weer meer tijd heb... Cool

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:20

Hihi ik kom ook even HI zeggen, lees wel mee maar heb het even heel erg druk!

Heb hele mooie foto's gezien! Fem ik lag echt in een deuk hierzo!

Welkom aan alle nieuwen!

Bianc beterschap!

Marit beterschap aan je hondje, hopelijk nix ergs!

Ach dat van die rijbroek is geen ramp, ik vind wel weer een nieuwe! Maar wel jammer Haha! Heb een advertentie geplaatst voor een recreatieve menner voor Dinkey, af en toe weet ik gewoon ff niet meer wat ik moet. Ik ben nu zo intensief met Suev bezig dat die arme kleine er eigenlijk een beetje bij inschiet. Bovendien is hij veel te dik en niet op conditie, wat eigenlijk ook een beetje mij eigen schuld is. Ik heb een verzorgster voor hem maar zij kan maar drie dagen per week, en is nu 16. Binnenkort is de bedoeling dat zij ook een eigen paard krijgt. Mijn oude kar is verkocht en ik wilde graag zo'n lichte sulky halen zodat ik met Dink weer aan de gang kon. Maar als ik heel eerlijk ben heb ik daar denk ik niet zo veel tijd voor. Soms voel ik me schuldig, Soeske, hoe doe jij dit bijvoorbeeld?

Ik heb hem nu maar uit zijn korte gras kudde gehaald want kennelijk krijgt hij nog steeds te veel binnen, wat ook niet zo gek is als hij niet beweegt. Hij rent wel in de wei met zn vriendjes maar met die regen van nu ben ik echt bang dat hij strax ineens bevangen staat. Daarom staat hij nu in de zandpaddock waar Suev 's winters altijd instaat. Hij krijgt een rantsoen van 1 plakje hooi per dag. Hij moet gaan bewegen, voorlopig naast de fiets en aan de longe. Dit gewicht is ook echt niet bevorderlijk voor zijn luchtwegproblemen. Als mn DA hem nu zou zien kreeg ik ongenadig op mn flikker van dr Bloos Zeker als je weet hoe goed en slank hij er vroeger altijd uitzag. Ik hoop dat ik iemand kan vinden die bv wegens gezondheidsproblemen oid niet kan rijden maar wel mennen, en dat die er lekker mee aan de gang wil. Echt wegdoen wil ik ook weer niet, had een plekje gevonden bij een shetland groepstal vlak bij Breda maar daar mocht ik niet langskomen wanneer ik wilde, en ik mocht er ook niet mee mennen als ik daar was. Hij staat nu (na ja voordat hij naar die paddock werd verbannen Haha!) wel bij een leuk groepje, maar allemaal grotere ponies en een shet van 1.10. Het leukste zou een merrietje zijn van eigen formaat maar ja ik wil er echt niet nóg 1 bij Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:23

Chilopoda wat een ONT-ZET-TEND GAAF paard heb jij!! Kwijl

Lisenka wat een verhaal over je wedstrijd, gelukkig bleef hij lekker koel in zn koppie OK dan!
Wat een mooi schilderij en ik heb net WEER alle foto's van Perlita bekeken, ze is echt zo lief! Dat andere veulie ook hoor maar zij heeft iets! Houden jullie haar zelf? Die zoen-foto is echt geweldig Lovers

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:50

Chilopoda, gaaf zo´n reus!!! Dat is niet barok maar wel heel erg leuk!!! Dus wat mij betreft lekker in het topic blijven posten!

Mooie foto´s van Maestro weer! Lekker ding is het toch.... die kleine Haha! Vork (gelukkig kan hij er toch niet bij Duivel )

Malin, lijkt mij ook vreselijk om 2 paarden tegelijk te hebben... Iwan staat een eind weg maar anders zou ik ook moeite hebben om mijn tijd en aandacht goed te verdelen. Een nieuwe bijrijdster zou een goede optie zijn. (misschien een moeder en kind die beide gek op paarden zijn?)

Met Siemie gaat het met het hoesten wat beter, uitslag van de tests moet nog binnen komen. Ik probeer me er niet al te druk om te maken. Jowy is nu ook begonnen met hoesten en die gaat ook flink te keer. Ik loop dus steeds achter ze aan met doekjes om het slijm op te ruimen....waarschijnlijk kennelhoest....met Jowy zo ook naar de da voor een antibiotica kuur....wel sneu hoor...

Gisteren Sam niets laten doen omdat hij echt een beetje kreupel liep van de mok. Heb het nu ingesmeerd met hydrocortiderm na het wassen. Hopen dat dat wat steviger inslaat....
Wel lekker een stukje zonder zadel op zijn rug gekropen en staan grazen. Ik kan zo heerlijk van hem genieten nu hij ruin is. Hij vindt alles prima en gezellig, lekker gek doen samen Koe

Voor leuker nieuws, na alle gekkigheid van de afgelopen periode.... er is een nieuwe lover!! Totaal geen paardennieuws maar ik ben zo blij met hem.... Bloos Ik ben in ieder geval tot over mijn oren verliefd Bloos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:07

hahha lusitano is verliefd!!ojeee,slapeloze nachten..kriebeltjes in je buik Tong uitsteken

en malin,ik weet het niet,zijn er geen meiden die wat zoeken bij jou in de buurt,je zou toch zeggen dat er wel iemand is die voor dinkey wil zorgen..

en anders kom je hem maar brengen hoor..hahahah,niet echt naast de deur,maar ach.. Knipoog

ik heb het idee bij maes dat hij heel erg vastzit in zijn rug,wat laat je daar nu bij komen een fysio of een osteopaat,dan heb ik het over spieren(denk ik),hij kon normaal altijd heel goed omrollen en dat kan hij niet meer,galoppeerd ook steeds overkruist,en je ziet hem zijn rug gewoon vasthouden...

trouwens lusitano,balen 2 van die zieke honden..pfffffffff,hopenlijk hebben ze goede medicijnen dat ze snel beter zijn... Ach gut

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:17

Ja, lusitano heeft zeer slapeloze nachten! En kuddes vlinders! Hij is ook onwijs lief en heeft precies hetzelfde.... heftig dus Haha!

Ik zat me eigenlijk te bedenken dat we hier nooit meer iets horen van Tanjake (van de papa van Yippie) en van Cinv van Invierno. Iemand enig idee hoe het met hen gaat?