[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:53

Ooh spannend Astrid! Het is idd een plaatje zeg..! Wil je geen hengst of is dat moeilijker met stalling?
Heb je hem al wel eens in het echt gezien?

Jolijn, beterschap! Verder een leuke vakantie gehad?

Frio heeft een mooi hoofdje zeg! Heel trouwe uitstraling

UPDATE!
Ik heb vrijdag dus een ontzettend fijne les gereden, en gisteren gingen ze met een aantal op buitenrit. Ik had zo veel vertrouwen in ons dat ik de stoute schoenen heb aangedaan en mee ben gegaan naar buiten!!
En wat ben ik daar blij mee!! Ze deed het super goed
Ze was in het begin alleen maar aan het dansen en aan het proberen om in te halen, maar na een tijdje begon ze te ontspannen en zocht ze haar eigen plekje en hield ze lekker veel afstand!
Bij terugkomst:
Afbeelding

Knap paardje!
Afbeelding

Afbeelding
ik kijk wel wat moeilijk, ze liep steeds naar achteren omdat de andere paarden al naar binnen waren en ik nog op de foto wilde ;-)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:04

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:17

Heey

Dankjulliewel :)

Mf31: Het is idd alleen via aanraking besmettelijk maar we nemen het zekere voor het onzekere.
Maar het heeft een best lange incubatie tijd dus je kan besmet zijn zonder dat het paard symptomen toont.

Astrid: Wat een gaaf dier <3 Spannend hoor.

Martine: Super dat jullie lekker bezig zijn met het inrijden van de paarden.
Wij willen wel foto's van jou knapperds hoor :D

Geeske: Super dat je een buitenrit gemaakt hebt :D Leuke foto's :D

Branka: Mooie foto van Frio :D Veel plezier vandaag.

Jolijn: Beterschap :(:)

Laura: Ga zo je topics eens kijken :D

Ik heb ook een topic gemaakt van onze dames
[ITP] Nikita en Nouchka weer eens itp

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:27

Een hengst is idd moeilijker te houden op een pension. Hij heeft niet gedekt, maar toch. En ik doe er toch niets mee. Zonde van de mooie bloedlijn ja ( jullie zin niet de eerste die het zeggen haha) maar het heeft geen toegevoegde waarde voor mij.
Ik heb hem niet gezien, doe het dus op de gok..... vertrouw hierin volledig op Chawwa. Zij heeft hem wel gezien, kent de fokker goed en heeft veel paarden daar vandaan. En ze zijn stuk voor stuk rustige, betrouwbare paarden. Boemio is trouwens van dezelfde fokker.
Dus ja, een risico maar goed. Komt helemaal goed!

Leuke foto's. Fijn dat het goed ging.

Ik ga even in je topic kijken moppielover.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:01

Astrid, als je van anderen op aan kunt komt het vast wel goed ja! En als hij goed gekeurd is zal het lichamelijk in orde zijn... tsja, dan moet het alleen nog klikken natuurlijk! Maar dat merk je toch altijd pas als je langer en serieuzer bij elkaar bent dan bij een bezichtiging ;-) komt wel goed! Als je er maar vertrouwen in hebt.
Tsja, ik zou ook geen hengst willen hoor, als ik de wensen niet heb om m te laten dekken en hij in omgang en qua stalling dan gewoon makkelijker is heb je groot gelijk hoor!

Zal zo je topic even bekijken van Nikita en Nouchka!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:12

Ja weet je, ik kan wel naar Portugal gaan, daar hem 1 a 2 dagen mee maken en laten keuren. Tsjah.
En ik denk ook dat het moet ontwikkelen, zo'n klik. Na 1 of 2 keer kan ik een paard heeeeel leuk vinden, maar of dat de klik is? Plus de kosten die ik maak om naar Portugal te gaan. Ik zit natuurlijk wel met een budget, en voor dat geld kan ik ook een leuk zadel aanschaffen.
Vertrouwen heb ik er sowieso in, helemaal bij Chawwa. Daarnaast heb ik de kans om een fantastisch mooi paard met een hele goede achtergrond aan te schaffen voor een prijs waar ik in Nederland alleen maar van kan dromen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:17

Nou precies! Ik ben dan voor mijn paard naar Beligie geweest, dat was voor mij dan 4 uur rijden en met trailer nog wel langer, en dan zie je haar daar een uurtje en dan ga je weer weg... als je dan thuis bent met r is ze toch heel anders en is ze uit haar vertrouwde omgeving. En DAN pas zie je de ware aard heb ik het idee hoor! Dus dat is dan inderdaad wat zonde van je geld ;-)
Veel succes, en als hij er is wel gelijk foto's posten natuurlijk!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:21

Ik maak een mooi verslagje vanaf het moment dat hij bij Chawwa komt te staan, tot hij hier op stal staan. Hier is er plek vanaf halverwege april. Hoop dat hij 3e week van maart in NL is, dan ballen eraf en bij Chawwa acclimatiseren en hop, naar mij :D
Suzanne ( Soeske ) gaat lesgeven. Verder zal het vooral veel wandelen/poetsen en wat rijden zijn. Elkaar leren kennen, lekker ontspannen genieten hier op het strand en vlechtjes maken ( Penny :D ).

Ik heb wat foto's gekregen, kan er wel even 1 plaatsen.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:27

In vol Portugees ornaat! Ronde kerel :D

Afbeelding

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:36

Wha! Sorry voor het inbreken hier, maar wat een supergaaf paard hierboven!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:39

Ahh ben je net te laat! Afgelopen vrijdag zijn de 2 paardjes van mijn vriendin aangekomen vanuit Spanje! Zijn ook al van die knapperds!

Ben wel erg benieuwd, wel ons goed op de hoogte houden he!!

Angela, ik ga zo even in je topic spieken!!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:30

Nee incubatietijd en verschijnselen is een ander verhaal, maar ik vind het zelf wel een kleine geruststelling dat het geen virus is wat via de lucht gaat, want dan is de kans op besmetting natuurlijk veel groter..

Ja ik snap wel dat het makkelijker is als ie ruin is Limonade. Maarja.. Het is wel zonde haha. Hij mag nog wel even op mijn merrie van tevoren haha.
Via Chawwa zal het inderdaad wel een goede hengst zijn en ik vind ook dat de klik ook kan groeien zeg maar.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:35

Limonade gaaf beest hoor! apart zo met lichte manen en staart en nog een donker lijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:28

Wat een onwijs gaaf beest zeg!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:54

Branka – hele mooi foto
En lekker in de duinen gereden?

Martine – ik ben heike nu aan het opbouwen aan de longe dus hoop dat hij zo door blijft gaan.
En je camera mee ben benieuwd naar foto’s

Geeske – ziet er goed uit, maar waarom de slof als ik vragen mag? Niet aanvallend bedoeld hoor maar omdat je natuurlijk net pas begonnen ben met der zou ik hem er (voorlopig) afhalen

En ik zal zo even op iedereen zijn topic reageren

Astrid – spannend hoop dat die goedgekeurd wordt voor je

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:27

Gaat t opbouwen van Heike goed?

Ik heb gister weer eens een rondje door de wijk gemaakt. Dit keer wel met hoofdstel, maar moest ff snel dus zonder zadel. Kreeg Oba t weer eens in dr bol door spelende kinderen en een wapperende vlag.. Heb spierpijn van het klemmen met mn benen om te blijven zitten joh! Ze ging weer eens showen, stilstaand galop, achteruit in een halve galop, zweven weet ik het. Maf beest, maar tis altijd wel mooi om te zien! Zo jammer van die stomme atrose van dr want ze kan zo gaaf lopen!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:51

Limonade schreef:
Ja weet je, ik kan wel naar Portugal gaan, daar hem 1 a 2 dagen mee maken en laten keuren. Tsjah.
En ik denk ook dat het moet ontwikkelen, zo'n klik. Na 1 of 2 keer kan ik een paard heeeeel leuk vinden, maar of dat de klik is? Plus de kosten die ik maak om naar Portugal te gaan. Ik zit natuurlijk wel met een budget, en voor dat geld kan ik ook een leuk zadel aanschaffen.
Vertrouwen heb ik er sowieso in, helemaal bij Chawwa. Daarnaast heb ik de kans om een fantastisch mooi paard met een hele goede achtergrond aan te schaffen voor een prijs waar ik in Nederland alleen maar van kan dromen.

Ik zou er toch op zijn minst een keer opgezeten willen hebben.
Er loopt en zit nu een vrij dominante kerel op (heb even alle filmpjes gekeken).
Zou dan toch even willen weten wat er gebeurd als je er zelf op zit.

Maar het is idd een prachtig dier en kan goed draven!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:07

heikedenise schreef:
Geeske – ziet er goed uit, maar waarom de slof als ik vragen mag? Niet aanvallend bedoeld hoor maar omdat je natuurlijk net pas begonnen ben met der zou ik hem er (voorlopig) afhalen

Snap wat je bedoeld! Verder rijd ik ook nooit met slof, maar aangezien ik een buitenrit ging maken en madam nog niet erg te sturen en te remmen is leek het me verstandig om er even voor de zekerheid een slof bij te hebben, dan kon ik haar voor mijn gevoel misschien wat meer remmen als het verkeerd zou gaan. Maar zoals je ziet, ze bleef keurig in t gareel en de slof was dus ook puur overbodig.
Verder rijd ik er nooit mee! Ze mag idd lekker lopen waar ze wil, ik merk in de bak dat ze al steeds meer mijn hand op gaat zoeken.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:27

Heey

Astrid: This echt een knappe kerel hoor <3 Hopelijk word hij goed gekeurd en worden jullie maatjes.

Vanmiddag was ik lekker vroeg uit dus ben ik heerlijk met Nikita aan de slag gegaan. Heb haar voor het eerst sinds ze bij ons is gelongeerd. Ik wist niet of ze het zou kennen maar volgens mij kent ze het. Ze deed het heel braaf. Wel was ze lekker druk :P. Alleen schrok ze ergens van waardoor we in de knoop kwamen met de lijn. De lijn kwam in haar staart vast te zitten waardoor ze in paniek raakte. Uiteindelijk haar weer rustig gekregen en toen de lijn weg gehaald. Daarna nog even aan de longeerlijn gehad en toen deed ze het weer braaf. Ook nog wat grondwerk gedaan wat ze ook super deed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:10

:wave:
gaaf paard astrid, hopen dat 'ie goedgekeurd wordt en dat jullie samen veel plezier gaan hebben!
waarom had je toen uiteindelijk de merrie ook alweer niet gekocht?

kell, ik zou dat zelf ook wel hebben, even zelf ervaren...

nikita braaf met longeren, fijn!

oba voorjaar in 'r bol door spelende kinderen... :D

ik ga zo even topics hincapie bekijken!

verder aardig geprobeerd bij te lezen, maar helaas weinig tijd om alles bij te houden...

ik heb van onze korte vakantie vorige week een topicje gemaakt, voor wie het leuk vindt, link staat in mijn onderschrift...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:48

Morgen wordt 'ie gekeurd! Spannend.

Nouvel, veel persoonlijk drama ( man een lange tijd erg ziek geweest ), familie drama's, financiele tegenvallers. Ik was blij dat 2011 afgelopen was!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:54

ga voor je duimen!! t is een plaatje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:09

oh naar, ja nu je het zegt...
heel veel succes met de keuring!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:20

heel veel succes met de keuring astrid