[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:55

Branka is hij gevoelig op de zool? Piropo had vorig jaar gevoelige zolen door de bevroren grond, door die punten, daarbij was het door de ongelijkheid van de grond een ontsteking aan zijn peesaanhechting ontstaan. Ik mocht hem van de d.a. niet stilzetten.. hopelijk knapt hij snel weer op ;)

Kjoetie wat een geweldig optrekje, gefeliciteerd (ps je hebt een PB)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:02

Ik probeer hem wel te laten bewegen (wandelen aan de hand) omdat hij in de loop van de dag wat beter wordt. Maar in de paddock is nu echt even onmogelijk door de bodem en een andere optie is er helaas niet. Daarom stapt een stalgenoot ook 1 of 2 keer per dag met hem. Helaas trof zij hem gisterochtend op 3 benen aan en was wandelen toen geen succes. 's Middags ging het al beter.

Barroco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:39

Bianca, wat leuk dat je Yippie nu lekker aan huis hebt!! Mijn vriend en ik waren vorig zomer ook wezen kijken voor een huis met stallen en land is duitsland, waar we idd hier net een eensgezinswoning voor kunnen kopen. Wij keken toen in Ringe, was echt zo gaaf.. Baal nog steeds dat we er niet wonen, maar het kon niet geregeld worden met zijn werk helaas :'(
Waar zitten jullie?

En Yippie word een grote meid zeg!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:11

Moppie morgen naar de ha. succes!

Welkom Lonneke! Wat een verhaal mbt je nieuwe paardje.. veel geluk met haar.

Kjoetie, wat heerlijk dat je droom uitkomt :)

Anouk, nee Lem krijgt geen grillworst of zulk soort dingen. Alleen hondenbrokjes. Met Lem gaat t goed :j Die vindt t wel gezellig dat ik veel thuis ben nu. Leuk dat t weer zo'n leerzame dag was met je zadelmaker +:)+

Branka, fijn dat je zo'n hulp aan Laura hebt.

Ik ben vanmorgen gaan werken. Heb wel aangegeven dat ik deze week alleen in de ochtend wil werken en dat was prima.
Dus om 12 uur lekker naar huis gegaan. Even wat gegeten en Flan nog even op de wei gezet. Stalgenootje zou ze binnen zetten zodat ik niet hoef te wachten en lekker op de bank kan hangen :)

Mijn verzorgpony gaat vanmiddag naar de kliniek dus dat is ff spannend. Hoop dat ze goed genoeg is dat er langzaam aan wat gedaan mag worden. Ze staat nl al zo'n goed 1,5 jaar op rust.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:37

Branka ik zou er toch even naar laten kijken hoor want echt heel goed klinkt het niet, hebben ze gekeken voor een hoefzweer?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:39

Sterkte Branka!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:25

Esther: Nou graag natuurlijk! Haha. :D Mss kan ik tzt dan al zelf meer. Ik leer erg veel, maar ik ben nog heel terughoudend in zadels aanmeten. Pas als de zadelmaker zegt, dat ik het kan, ga ik daarmee aan de slag. Ik moet ook nog heel veel vaardigheid ontwikkelen. Ik ben echt heel traag! Maar ik mag overal mee naar toe van hem en hij belt altijd als hij interessante cases heeft. Hij betrekt me overal bij! Verder heb ik vorige week een (toekomstig :+) collega gesproken en ik mag met die man ook een dagje mee. Deze man werkt veel samen met de zadelmaker waar ik leer. Grotere reparaties worden bij 'ons' gedaan en hij richt zich meer op de verkoop. Die zit de hele dag op de weg, dus die komt helemaal overal en ik zie ook graag zijn stijl. Ik zie graag meer zadelmakers bezig en begrijp graag hun beweegredenen. Van daaruit kan ik mijn eigen visie ontwikkelen.

Branka: Balen hoor als ze kreupel zijn en ze kunnen niet bewegen! Hopelijk is hij snel weer goed in de benen! En gaat het snel dooien, maar ik vrees het ergste...

Jasmijn: Hier in de buurt staat ook een pandje te koop, waar je je paard thuis kunt houden. De manege is nog geen 50 meter verderop. Voor 120 euro per jaar kun je daar een bak gebruiken van 100 bij 20... Ik zou niet in Duitsland willen wonen hoor. Te ver van alles wat ik nu heb. Wel ruimdenkend van jou en je vriend om verder te kijken dan de achtertuin. Daar heb ik wel respect voor!

Jellie: Ja, ik leer veel en ik ben altijd weer heel erg onder de indruk dat ik nog maar zo weinig weet. Dan voel ik me weer heel klein. Echt fout liggende zadels herken ik nu wel aardig trouwens hoor, maar soms word ik verrast door de raarste afwijkingen. Dus dat rare gedrag wat Lem laatst vertoonde in de sneeuw is een stuk minder dan. Mooi!
Ja, op een gegeven moment komen de muren op je af hè? Dan is het lekker om weer even onder de mensen te zijn! En fijn om te horen dat zelfs de DA nog met jullie meeleeft. Ik ben ook wel in Lienden geweest. Een heel fijne praktijk.

Zo net bij de zadelmaker geweest. Was weer gezellig! Mocht weer mee op pad om een zadel te checken en ik mocht helpen met losmaken enzo. Jammergenoeg moest ik om 2 uur al weer huiswaarts. Mijn zadeltje voor Prince was nog niet gearriveerd. Wel balen. De postbode komt het waarschijnlijk morgen bezorgen. Het is nu echt wachten op de postbode, want het is onderweg. Zodra het er is laat hij wat weten. Afwachten maar!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:28

Anouk, je kan ook niet gelijk alles weten daarom is t zo'n super kans die je hebt gekregen :j Nee Lem heeft t niet meer gedaan gelukkig. Had er al niet meer aangedacht.
Leuk dat je weer aan de slag bent gegaan. Jammer dat t zadeltje voor Prince er nog niet is maar wat in het vat zit, verzuurt niet :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:31

anouk is wel jammer dat hengst geen papieren heeft als je je bedenkt dat de merrie 1 van de laatste volle ramiro is :)
Maja mijn zaken niet meer hihi. Inderdaad vind ik het wel fijn dat ik op de hoogte word gehouden.

Zoo krijg ik ineens een brief thuis moet ik naar leerlingzaken. Vanavond om 19.15 moet ik er zijn. Krijg een gesprek met 2 casemanagers van voortijdig schoolverlaten en met iemand van leerlingzaken of de leerplicht. Gezellig avondje dus weer

Lonnie : Welkom hier :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:35

phoe had gehoopt dat ik gisteren eindelijk de staatsloterij eens zou winnen, dan had ik ook zo'n leuk boerderijtje kunnen kopen! Wat een droom heh, om je paarden lekekr aan huis te hebben!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:39

Nou uberhaupt een droom om eens mijn eigen paard te hebben :+ laat ik daar maar beginnen!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:05

Anouk: Ik hoop toch nog zeker een jaar vooruit te kunnen met mijn zadel. Maar hij gaat nu wel erg de breedte in :P. Echt al een heel verschil met hoe die van de zomer was :D.
Lonnie: Wij hadden ook al een lot thuis liggen, we hebben wel 7,50 gewonnen :+.
Annash: Ooit vind je je droompaard wel :). Je kan er zomaar tegen aan lopen zoals ik toen ;).

Ik zou vandaag les hebben met Shaggy maar had helaas last van migraine :(. Mijn stalgenootje/instructrice bood toen aan om Shaggy een keertje te rijden. Hij was bij haar in het begin ook lekker aan het draken, maar op het eind liep ie echt super :)! Was zo trots toen ik hem zo netjes zag lopen! Is toch wel leuk als je een keer vanaf de zijkant kan toekijken. Na het rijden mocht ie lekker naar het land, en ben ik thuis me bed in gedoken :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:06

Ik denk dat ik mijn echte droompaard al kwijt ben... dus ik hoop op een nieuwe ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:07

Die komt er vast nog wel! Maar het is altijd lastig als je inderdaad eigenlijk al je droompaard hebt gereden!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:29

Ja. Misschien komt er een keer een paard langs die ik net zo beschouw (ik hoop het maar! Maar ik geloof erin haha) maar het zal moeilijk zijn om Vaj te overtreffen.

Voordeel is wel dat een barokkie natuurlijk een compleet ander paard is! Minder kans dat ik ga vergelijken. :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:22

Halloooooo!
Ik meld me hier ook maar weer eens! :D
Zo heel af en toe lees ik een paar blz. terug hier in het topic, maar ik heb me niet echt op de hoogte gehouden hier. :o
Hoe gaat het hier?

Met Rintske en mij gaat het super goed, vanaf ongeveer eind november zijn we weer aan het opbouwen.
Eerst weer heel veel gelongeerd, en ondertussen weer een aantal keren kunnen rijden.
Ik ben haar nu eerst weer sterker aan het maken, en met rijden is het voor haar belangrijk dat ze zomin mogelijk haar voorbenen belast.
Rijden doe ik nu hooguit 2x per week een half uur, en ze pakt het heel goed op, nog beter dan ruim voor haar blessure ben ik zelfs van mening.
En verder steeds maar weer longeren en sterker maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:38

Ze ziet er goed uit Saida. Ik ben een tijdje niet geweest dus ik weet niet precies wat er met dr gebeurd is?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:49

Hoi, Meld me hier ook weer even. Na een drukke periode van veel werk, sneeuw, ijs en bevroren bakken nu eindelijk weer tijd om met Jippe echt aan de slag te gaan en de longeerbak was nog goed te doen ook! Na een week van slechts uitmesten en wat losgooi-rondjes-lopen-werk dus vandaag weer eens goed aangepakt aan de longe en een 10 minuten slof. Hij was lekker fris en fruitig onder zijn zwarte haardos en zo gek als een deur (voor zijn doen dan, komt geen bok of misstap bij kijken. Alleen heeeeeel hard draven en met zijn hoofd gooien) dus flink wat overgangen gemaakt. OK we doen er na 1 sipel Jippe STAPPEN!! minstens een hele volte over op daadwrkelijk die stap te bereiken, terwijl de draf al ingezet wordt bij de klank Drrr maar dat mag de pret niet drukken. Na een week van bijna niks doen snap ik hem wel.

Heb de slof op advies van Bokt niet tussen de benen maar aan de zijkanten gedaan, maar na 2 rondes alweer tussen de bennen gedaan. Meneer ging er echt aan hangen OF sterrekijken. Van ontspannen was geen sprake. Zodra het op de "normale " manier bevestigd was lipe ie veel fijner. Ik heb vandaag vooral aan de motor gewerkt, dus die achterhand actief gehouden en niet op de nek gelet. Hij had nu minder kans om te duiken en diep te gaan, want zodra hij dat deed ging het tempo eruit en zakte hij achter in, dus hoppa meteen die achterkant weer geactiveerd... Ja ik heb heel wat rondjes gelopen.

Vanavond Sterrenavond op school. Heb met mijn kids K3 gedaan. Mamasé... :D Kirsten was Josje (natuurlijk... ;) ) Stefan was Kristel (ja zo gek is ie wel) en ik.... moest Karen zijn en dus vroeg dochterlief of ik mijn haren dan wilde verven net als Karen.... Euhmmmm dat is toch rood? Knalrood? Ja dat spoel je dan de dag erop er weer uit.... Schatje: die kleur is niet in een spoelinkie te krijgen. Dat is verf en dan zit mama er minstens 2 maanden aan vast. Beteuterd gezichtje: Maar dat doe je toch wel??? vorge het kleine ding van 5 heeeeel lief. Ja hoor, mama doet dat wel. Mama heeft al 3 jaar het plan om eens een kleur erin te gooien, dus waarom dan niet meteen vol rood erin! Dus vanmiddag geverfd.... Kreeg erg positieve geluiden net op school en het optreden was MEGA-fantastisch! Met enorm applaus :D :D :D Ach ja, Theater zit in onze genen> ik ben Dramatherapeute en zoonlief zit inmiddels op toneelles...

Het resultaat... (zien jullie mijn bakkes ook een keer :+ )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 11-02-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:50

Heey
Jellie: Spannend, al nieuws over je vz paardje?
Anouk: Balen dat het zadel nog niet binnen is :(.
Bianca: Super zeg, gefeliciteerd, het ziet er mooi uit :D

Saida: Mooie foto's :D Super dat het opbouwen zo goed gaat :D

Met Shaddy gaat alles goed :D.

Vandaag heeft mijn vader met Shaddy's 1ste eigenaar gesproken :D :D. Ze komt dus uit België, en ze is eigenlijk een ongelukje, haar vader was uitgebroken..... Ze is een kruissing tussen een Belgisch warmbloedpaard ( moeder) en een ardenner ( vader). Ze schijnt altijd bitloos gereden te zijn en heeft bij hun maar 1x het bit in gehad. Ook kent ze heel goed reageren op lichaamstaal, hij longeerde haar altijd puur op lichaamstaal.
Volgens hun was/is het een heel lief paard maar wel een echte merrie :P
We weten verder niet hoeveel huisjes erna heeft gehad maar bij hun had ze het super :D :D. We gaan waarschijnlijk binnenkort naar belgie toe om te kijken hoe het daar was en om te leren hoe hun met Shaddy omgingen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:17

Moppie, over Roosje was redelijk positief nieuws. Ze mag langzaamaan wat op bouwen met longeren/ohz stappen.. en dan zien hoe t gaat.. Gaat t ohz goed mag het en anders kan ze iig een hele goede oude dag krijgen.

Leuk dat je pa de 1e eigenaar van Shaddy heeft gesproken. Zo kom je weer wat meer te weten.

Leuk zilfstar, ik hou erg van Rood :j

Saida, mooie foto's *D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:19

Jellie: Fijn dat het redelijk positief nieuws is :D.
Ik ben ook erg blij dat pap gebeld heeft, heel veel dingen die de eigenaar vertelde herkende wij ook in shaddy maar heel veel dingen wisten we ook nog niet :).

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:20

Ben er erg blij om :j
Leuk hoor, zo kom je toch een hoop te weten. Ook leuk dat je er waarschijnlijk een x heen gaat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:26

Jellie schreef:
Leuk zilfstar, ik hou erg van Rood :j

Dankje. :o

Zondag is zoonlief jarig en wordt 8 (jaja Valentijnskindje) dus mag meteen de hele familie mijn kleurtje bewonderen :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:41

Bianca: Gefeliciteerd met de aankoop!!
Gaaf hoor, zo'n boerderij met een binnenplaats. Daarom hou ik zo van Limburg (en daar in Duitsland hebben ze het dus ook) Ik vind zulke huizen geweldig!
En heerlijk dat Yippes nu aan huis kan :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:22

Jellie schreef:
Anouk, je kan ook niet gelijk alles weten daarom is t zo'n super kans die je hebt gekregen :j Nee Lem heeft t niet meer gedaan gelukkig. Had er al niet meer aangedacht.
Leuk dat je weer aan de slag bent gegaan. Jammer dat t zadeltje voor Prince er nog niet is maar wat in het vat zit, verzuurt niet :D

Helemaal waar! Maar ja, Sabrina wil pas weer op een zadel zitten als haar nieuwe zadel er is. Dan is het wel balen. Ik had gehoopt dat het er al was. Ik kijk er ook nog eens giga naar uit! Volgens mij denkt ze dat ze kan ponyrijden als het zadel er is. Wat zal dat tegenvallen haha.

Michelle: Een volle Ramiro!! Wow! Dan is het idd sunt! Daar moet je Totilas op zetten of niet? Ik heb een zwak voor Ramiro. Ik heb eens de eer gehad om een zoon van hem te rijden. Hij reed superlekker!
Oempf, kun je niet snel even een boek bestellen bij Studieplan? Leerplicht geldt toch maar tot 16? Kun je niet een opleiding kinderopvang doen? Dan heb je vast een stage object aan je kindje!

Esther: Nou tzt meldt je je maar hoor! Hij is van plan om van mij een heel goeie te maken en we hebben leuke plannen in samenwerking en in de toekomst. Ik hoop echt op een succes! En lekker joh, dat Shaggy zo bijleert. Ik heb het vandaag maar bij poetsen gelaten van 2 perdjes

Saida: Echt fijn om te lezen dat Rintske weer een beetje beter in haar velletje komt te zitten. En wat een toffe foto! Blauw staat haar goed!

Wanda: Wat leuk! Ik heb een beroemdheid in de familie zitten zo: Niek Pancras. Dat is een achterneef van mijn moeder... Als hij op tv kwam in Laat maar zitten ofzo (of Ciske de Rat) dan keken we! Mijn zus kan ook erg goed acteren... Wel leuk om zo'n hobby met je gezin te delen! En handig die foto! Dan weet ik wie ik ga zien... ;) En netjes geverfd hoor! Is zoonlief ook vrij in die week? Of zijn jullie een week later? Hier hebben ze vakantie ivm carnaval.

Angela: Wat tof om zoveel uit te vinden over je paardje! En leuk dat je de eerste eigenaar hebt gesproken. Hopelijk leer je veel van hem. Klinkt als een leuk en echt paardenmens.

Nou ik had weer een leuk dagje. Mocht weer mee even een zadel checken. En wat wol er uit halen en 2 moesten aan de voorkant even los en één er weer vast. Nog een stoot aangenaaid. Tijd gaat daar altijd veel te snel. Dit zadel kon ik ook snel voelen trouwens. Ik voelde duidelijk drukverschil. En stiekem hoopte ik op de pakketpost... maar helaas. Zo snel is de TNT nou ook weer niet. Morgen is ie er vast. Ik hoop het maar! Zaterdag wil ik naar Middelburg, maar als het weer niet meewerkt, blijf ik maar thuis. Paardrijden zit er dan ook weer niet in. Maar zowiezo wil ik dat 's morgens doen. Vanaf 9 uur kan ik zowiezo binnen rijden. Dus ik denk maar dat ik lekker bijtijds ga! Als het zadel er is, zal de bijrijdster Prince ook nog wel even willen plagen.
Ik kon dan wel niet rijden, maar ik heb Sam en Des maar eens flink gepoetst. Volgens mij vond Sam het zalig! Zijn deken valt me tegen. Hij heeft een hele plek op zijn borst ervan. Volgens mij is zijn deken wat te klein geworden. 1.95 is duidelijk te klein. Dus als er iemand een grotere heeft? :z En Des? Wow, die is in de rui! Niet te zuinig! Ik kon een kussen vullen met zijn haar! En daarna heel zuinig kijken achterin de stal.. haha. maar ja, hij had verder vrij.