[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:13

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:18

Jolijn, heel veel sterkte met Robijn.

aafjes, jij ook heel veel sterkte, klinkt als een goede beslissing maar wel een hele moeilijke :(:)

Om van alle trailer-gewicht-auto enz af te zijn is er maar 1 remedie, gewoon je E rijbewijs halen! dat rijdt heerlijk relaxed wetende dat je die op zak hebt ;)
Laatst bijgewerkt door cloris op 28-04-09 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:18

Laura -> Ik denk dat het heeft gescheeld dat Rintske na het rijden zondag het land op is gegaan, en gisteren heeft ze ook de hele dag op het land gestaan.
Gistermorgen kon ik niet echt zien of ze stijf was, en gisteravond was ze dat zeker weten niet.
Hicapie loopt zo te zien lekker ontspannen, fijn zo met los teugeltje door de bak draven!

Anita -> Ik weet niet of ik mezelf wel recht kán maken met oefeningen.......
Mijn bekken staat scheef, al jaaaaaaaaaaren, dus ik denk niet dat dat kan bij mij.

Angela -> Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar vraag het ajb na bij je VA.
Het is een ziekte die niet meer overgaat, maar wel redelijk stabiel gehouden kan worden.
De enige manier om erachter te komen is door bloed of urine af te nemen voor onderzoek.

Malin -> Ik hoorde laatst dat het niet bevordelijk is voor de verkoopwaarde van je trailer als je die laat terugkeuren, maar ik ben toch niet van plan om de trailer weg te doen zolang die goed is.

Frank -> *\o/* Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*
Om een trailer te trekken met je B-rijbewijs moet je (voor zover ik weet) aan de volgende voorwaarden voldoen;
~ de totale massa van de trailer met lading mag niet zwaarder zijn dan de massa die de auto geremd mag trekken
~ de totale massa van de auto + trailer + trailerlading mag niet zwaarder zijn dan 3500 kg
~ de TMM van de trailer mag niet zwaarder zijn dan de TMM van de auto
Nu vraag ik me alleen nog af of het gewicht wat je in je auto mag laden ook wordt opgeteld bij de totale massa?

Jan & Lisenka -> Gefeliciteerd met jullie wederom prachtveulen! *\o/*

Jolijn -> Sterkte!

Cindy -> Wat een moedige beslissing heb je gemaakt! Heel veel sterkte en een dikke knuf!
Afbeelding

Ik ben weg!
Paardjes buiten zetten!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:29

cloris schreef:
Jolijn, heel veel sterkte met Robijn.

aafjes, jij ook heel veel sterkte, klinkt als een goede beslissing maar wel een hele moeilijke :(:)

Om van alle trailer-gewicht-auto enz af te zijn is er maar 1 remedie, gewoon je E rijbewijs halen! dat rijdt heerlijk relaxed wetende dat je die op zak hebt ;)

Of neem een Jeep Cherokee en knoop daar maar een 1,5 paards trailer achter :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:32

Arghhhhhhhhh :( . Héél uitgebreid zitten reageren... hele verhalen getypt :+ En jahoor... loopt de pc vast :( .
Even overnieuw dan maar, maar wat minder uitgebreid dat maar...

Mies: Stoer 8-) ! Gewoon echt zonder zadel gereden... die stap moet ik ook maar eens gaan maken eerdaags! ;) . Het opstappen gaat sinds maandag beter! Ik kon gister welliswaar normaal opstappen, en hij liep warempel in een heel relaxete stap weg :D Toppie he? Volgens mij wordt Parijs echt oelala fantastisch _O-

Sanne: Iggie, dikke knuffel voor hem, hopelijk hersteld ie nu snel, en is het lekker over met het 'gedonder' :(:) . Knappe doos! Lekker paard is het ook... Doos en bondoos zijn wel héél erg mak hoor, bofkont!

Suus: gefeliciteerd met je vriend! Wat heeft ie van je gekregen?

Frank: GEFELICITEERD! *\o/* Maak er een mooie dag van!! En hahaha... dat jij je nog 14 voelt geloof ik maar al te graag :D . Ach ja, beter zo dan zo'n oude saaie l.. :')

Lisenk en Jan: Wauw, alweer een kanjer van een veulen! Gefeliciteerd!

Jolijn: Jeetje, wat erg zeg.... Volgens mij wordt ik écht gek als ik zoiets zou horen.. Robijn is nog maar zo jong... en je hebt haar zo kort.. Sterkte ;(

Elise: Haha, die Sun toch! Heb je foto's?

Anouk: Gefeliciteerd met je man! Wat heeft ie gekregen van jou en de kids? En niet naar t strand met Sam?! Maar die is toch braaf buiten? (ik heb sam en frank gemeet in HVH tijdje terug).

Cindy: Jeetje... :oo Ik zit met schok je bericht te lezen..... dat is snel gegaan zeg... ;( Wat rot voor je............. Sterkte :(:) .

Malin: hoe is het nu met Suevvie? Ik vind het zo rot voor jullie ;( . En snap ook best nog je nachtmerries.. het is niet niks geweest allemaal :o .

Esther: Ah, wat lief van Atlas om je toch zo te begroeten! En wat leuk voor je vriendin, dat wordt vast mooie foto's maken voor haar!

Lobke: En, komen er nu meer reacties binnen nu de prijs is aangepast? Ik hoop echt dat Terosso een fijn baasje krijgt, want dat verdient hij zeker!

De rest ben ik kwijt, sorry. :o

Gister een lekker stapritje gemaakt.. Chico lijkt wel weer Mr. Himself en is de lentekriebels geloof ik weer een beetje kwijt :D . Gister was het wel lekker hoor.. lang teugeltje.. niet op je paard hoeven letten omdat ie zo braaf is, maar puur zitten en van de omgeving genieten :+: . Ben echt verliefd op dat paard :D .

En ik ben zooo blij :):) . Want vanochtend is de zadelmaker geweest, en die heeft het zadel hier en daar wat aangepast :D . Dus het ligt perfect nu! (Benthe was erbij op stal, thanks nog!) Kan ik vanaf nu weer heerlijk zitten, het zadel zit als een huis... *D

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:36

jolijn heel veel sterkte meis we denken aan je ne als je je verhaal uitgebreid wilt doen staat ook mij pb box open

hou je taai veel liefs en ook voor je paardje peet en celine :(:)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:39

aafjes jij ook een rotperiode ook voor jouw hou je taai

frank gefelicichampignon`etes :+ :D hahhahahhahah maak er wat leuks van en geniet samen met je gezinnetje
nog leuks gekregen dan

en iloon waar blijft je datum meen het hoor dat we bij mij eenmini meeting gaan doen dus liefhebbers julie zijn welkom

moeten we maar kijken wat we gaan doen natuurlijk wel wat met sambuca he iloon haahahahah :D

zasread

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:40

Ja!! super dat je een nieuw zadel hebt Iloon!! :D Foto's ;)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:43

Oh jee, ik kom even een hart onder de riem steken bij Cindy en Robijn :(:)

Idd, een E-rijbewijs voelt heerlijk gerust :D
Ik heb ook wel een heerlijke combinatie: Toyota 4Runner en een twee paards Brenderup Imperial :) Voel je niks van als die achter mijn auto hangt. Ik ben zo ook eens met de auto van mijn vader (Volvo 940 station) gaan rijden met mijn trailer (mag wettelijk, gezien mijn E), maar dat vond ik toch maar niks, bah. Ik had de hele tijd het gevoel dat mijn trailer het ging overnemen.

Nope, nog geen reacties terug Iloon, maar dat komt vast wel hè. Gisterenavond een heerlijke rit gehad met hem, dus ik blijf nog gewoon genieten. Ik zou graag gaan starten met hem, maar stel dat wat uit, omdat hij toch ooit weg moet... Ik maak dan liever geen lange termijn - plannen.
Je komt anders wel heel erg rare reacties tegen als je een paard verkoopt. Fictieve personen en oplichters... Vorige week had ik via Sporthorses een mail in gebrekkig Engels dat ze hem zo zouden kopen, ik moest alleen even mijn bankgegevens overmaken en dan zouden ze me een cheque uitschrijven. Die cheque was dan 5000 euro meer als de vraagprijs van T en als ze T dan kwamen ophalen, moest ik die 5000 euro eerst aan hen geven en dan zou ik de cheque krijgen. Zij hadden dan een paard èn 5000 euro en ik helemaal niks... Haha, denken ze dat ik gek ben? Niet normaal gewoon... :(

Ik heb ook nog enkele prachtige foto's van hem gekregen van Tanja. Ik zal eens kijken of ik ze er vanavond kan opzetten.
Laatst bijgewerkt door Idra op 28-04-09 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:44

Cindy wat een rottijd heb jij gehad... heel veel sterkte met het verlies van je paardje ;(

Jolijn ook sterkte, dat is echt balen....

Sanne gelukkig gaat het beter!

Jan & Lisenka: gefeliciteerd met het 3e prachtexemplaar :+: Wat een schatje! Gelukkig is alles goed gedaan! Hahah meen je dat over DOMI :P Het is echt een plaatje maar helaas heb ik er al twee. Maar zeg nooit nooit, want als ik de mogelijkheid heb hou ik je eraan hoor! :P Wat sneu van Keljan, ben nog zo voor hem aan t duimen :(:) Doe hem maar een dikke knuffel!

Saida waarom is het niet bevorderlijk *is even benieuwd*? Onze auto weegt maar 1245, trailer is teruggekeurd tot 1200 en dat is wat de auto ook mag trekken. Er zullen toch wel meer mensen zijn die een auto hebben die maar 1200 mag trekken denk ik dan maar? En de trailer weegt geloof ik uit mijn hoofd 540 kg, even uitgaande van het gemiddelde paard was 600 kg weegt, meer hoeftie dan toch niet te kunnen laden of denk ik nou te simpel? Haha een Belg past toch niet in de trailer die wij hebben :D Maar je hebt gelijk hoor, ik zou de trailer ook niet wegdoen zo lang hij nog goed is. Als er iets mee is, kan mijn vriend dat 9 van de 10x repareren dus ik wacht lekker af!

Karina ik duim voor je, gaat hij ook op de foto? Gedver we zijn wel met een paar paarden uit het topic aan het tobben he? ;(

Mies zit lekker he zonder zadel :P Veel plezier in Parijs!

Frank gefeliciteerd, ik zag t ook op hyves van die 14 jaar :P Deze zondag kan ik niet want dan heb ik al afgesproken, maar de zondag daarna bedoelde ik (de 10e). Waardeloos, wil zo graag naar het strand! Ik kan eventueel ook op dinsdag of woensdag maar ik denk zo dat jij en Iloon dan moeten werken?

Iloon gefeliciteerd met je nieuwe zadel, lekker hoor! En Chico is gewoon een toppertje :+:

Denise bedankt, dat is lief! Het gaat nu wel weer hoor maar soms is het gewoon even k*t als je er aan terug denkt. Gelukkig is het allemaal voorbij maar het gaat je zeker niet in de koude kleren zitten...

Anouk haha jammer dat zulke Champi's niet bestaan :P Ga jij ook mee naar het strand?

Kelly stoere foto's!

Madelief wat een droppie, leuke naam ook!

Gedver het is hier rotweer.... ik ga straks eerst even met de hond in het Teteringse bos lopen samen met een vriendin en haar hond, en daarna even lekker naar Suevvie. Ben benieuwd hoe hij nu loopt, afgelopen zondag zag het er goed uit.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:46

Lobke waardeloos hoor! Ik hoop dat je snel een leuke baas vindt voor hem want het is een schatje! Kan me ook goed voorstellen dat je je niet te veel aan hem wilt hechten. Heb trouwens wel bewondering voor hoe jij het allemaal doet, ik zou dat echt niet lang volhouden! Petje af hoor!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:49

Sanne - hopelijk is het snel over bij igneo maar ik heb er wel vertrouwen in :j
en lekker relaxt buiten gestap super hoor

Laura - mijn schoonmoeder is daar klant en ik ga gezellig mee dus dat wordt een inimini meeting :P

iloon - ook jij al zo lekker relaxt buiten gestapt ik kan daar ook zo van genieten ;)
en super joh een goed zadel kan je eindelijk lekker zitten :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:52

Lobke, ik ben het met Malin eens, een complimentje van mijn kant. Werk, huis, vriend én 2 grote paarden onderhouden.. Pff, petje af hoor! Wel een stel maloten die erop reageren, bah :(

Malin: Veel wandelplezier! :D En geef Suevvie een knuf van me!

Sanne: Ben dan ook heel blij met het zadel :D . Zit echt heel lekker, en het ligt super op Chico!! Toch fijn idee als je een goed zadel hebt!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:54

Cindy, heel veel sterkte!
Iloon, hij heeft een leuk vest van mij gehad :) Gefeliciteerd met je zadel!

Zal zo ook ff lekker rijden is nog mooi weer (op zich) en ben lekker vrij vandaag :)

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:56

he hallo allemaal

ben er ook weer.

frank gefeliciteerd
marcel en heike, nog gefeliciteerd
evdpanne, mooie foto;'s en was zeker een heerlijke vakantie

nog wat gelezen over auto trailer combinatie, mijn mening is net als idra en denk toch meerdere personen, een E achter B geeft een veiliger gevoel en je hoeft niet te gaan rekenen betreft de volledige combi. Een jeep met een trailer erachter is ook niet altijd handig als je alleen B hebt, dit met het totale gewicht wat niet boven de 3500 mag. Een Jeep Cherokee is toch niet een geheel lichte auto.

Ik ben dan ook erg blij dat ik een E rijbewijs heb en daar geen rekening mee hoef te houden. Daarnaast vind ik het eigenlijk wel dat de regels omtrent de aanhanger verscherpt mogen worden. Dit met name door de mensen die maar een enkele keer met een caravan rijden. Van mij mogen ze zeggen dat een E rijbewijs verplicht gemaakt mag worden voor aanhangers met een eigen kenteken (boven de 750 kg) Je zult dan zien dat meer mensen die met bv een caravan gaan nadenken. Nu zie je toch al dat mensen die een paarden trailer trekken voorzichtiger zijn, puur vanwege de het paard. Toch zie je op de weg rare combinatie rijden met de paardentrailers.

Idra, die brenderup imperial is een heerlijke trailer. Lekker ruim en ook ideaal met de deurtjes aan weerszeide naar de paarden toe. Dan ook nog het grote raam aan de voorkant. Hij ligt heel erg stil en vast op de weg en dat terwijl hij maar 850kg is. Toch krijg je hem met de hand haast niet verplaatst. Wij hebben hem namelijk ook en wij willen geen andere trailer meer.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:11

mauss schreef:
nog wat gelezen over auto trailer combinatie, mijn mening is net als idra en denk toch meerdere personen, een E achter B geeft een veiliger gevoel en je hoeft niet te gaan rekenen betreft de volledige combi.

En zo ingewikkeld is het toch eigenlijk niet.

Voor B rijbewijs gelden de volgende regels:

Het ledig gewicht van het trekkend voertuig = zwaarder als de totaal toegestane maximum massa van de aanhangwagen

EN

Het totaalgewicht van deze combinatie is incl. laadvermogen trekkend voertuig niet zwaarder dan 3500 kg.

Dus als voorbeeld mijn oude combinatieL

Auto leeg 1302 kg

Aanhangwagen max. 1300 kg

Auto + laadvermogen was ong. 2000 kg (iets minder) + 1300 kg ahw = 3300 kg DUS B-rijbewijs

Afgezien van alle verhalen die de ronde gaan op i-net is dit wat het verbaliseringsbeleid bepaalt. Ik heb hierover contact gehad met zowel de beleidsofficier als de verkeersofficir van justitie een aantal jaren terug. Voldoe je hier niet aan, zal er proces verbaal worden opgemaakt tz het rijden zonder rijbewijs en erger nog, als er wat gebeurd heb je verzekeringstechnisch een hoop uit te leggen. Je bent namelijk niet verzekerd als je rijdt zonder geldig rijbewijs.

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:14

het is niet ingewikkeld, maar je ziet de laatste tijd wel steeds meer trailer is teruggekeurd worden om achter hun eigen auto te kunnen hangen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:15

Idd, BE rijbewijs is wel zo makkelijk ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:18

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:29

mauss schreef:
nog wat gelezen over auto trailer combinatie, mijn mening is net als idra en denk toch meerdere personen, een E achter B geeft een veiliger gevoel en je hoeft niet te gaan rekenen betreft de volledige combi.

Ik voel me niet onveiliger omdat ik het niet heb. Ik vind het belachelijk duur om bijna 600 euro uit te gaan geven voor iets wat ik al gratis heb geleerd. Ja mijn trailer is teruggekeurd maar is daardoor niet lichter te trekken. Mijn auto rijdt ook niet ineens anders als ik een E-rijbewijs heb. Daar komt bij dat mijn auto toch maar 1200 mag trekken, al had ik mijn E dan kom ik nog boven dat gewicht uit met het ledig gewicht van een lege tweepaardstrailer + het gewicht van een paard. En twee paarden kan mijn auto niet aan, of ik nou een E heb of niet. Heb met mijn auto ook wel eens met een lege tweepaardstrailer hooi gehaald (ja en ik weet dat dat niet in toegestaan maar ik had even geen andere optie en het was heel dichtbij). Qua vaardigheden heb ik daar ook geen problemen mee gehad, ook niet met omkeren, steken, achteruit rijden etc.

Ben het wel met je eens dat er veel malloten op de weg zijn, zowel met als zonder aanhangwagen. Als je met een trailer rijdt zijn er maar bar weinig weggebruikers die beseffen dat je niet ineens je stuur om kan gooien of boven op je rem kan gaan staan. Er wordt ook geen rekening mee gehouden want ze snijden je alsnog af of halen onverwacht in. Ook mensen die af en toe met een caravan rijden en die hun E nog gratis bij hun B hebben gehad toendertijd kijken soms niet goed uit. Dus de regels verscherpen lijkt mij ook goed.

Nogmaals, zodra E achter B verplicht wordt zal ik ook de eerste zijn die me er voor op geeft. Maar ik ben het nou eenmaal niet zo breed dat ik ergens 600 euro in ga stoppen als het niet hoeft. Als ik geen ervaring had op kunnen doen in Noorwegen met de combinatie van mijn zwager, had ik waarschijnlijk ook lessen genomen om me veilig te voelen en te weten hoe ik moest sturen en kijken etc.

Elise ik vind het ook niet zo heel erg ingewikkeld hoor, en voor mij werkt het prima zo. Als de wet veranderd dan hoor ik het wel ;)
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 28-04-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:30

Jolijn: Heel veel sterkte!
Jan&Lisenka: Gefeliciteerd met het veulen! Echt een schatje!
Aafjes: Ook heel veel sterkte!
Ilona: Lekker een nieuw zadel! Nu kun je nog meer genieten van het rijden ;).
Idra: Hahahaha zo wil ik ook wel een paard kopen ;). Maar geloof best dat je van die rare reacties krijgt idd... *ik blijf stiekem gewoon maar heel hard hopen*.

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:34

dinkeygirl, de mensen met een paardentrailer zullen wel veilig willen rijden en ook veel moeten doen daarmee, mede omdat ze toch wel hun paard veilig willen vervoeren. Malloten zijn er zeker op de weg. Soms is het ook heerlijk om in de file zelf tussen vrachtwagens te rijden, puur vanwege de afstand die ze houden om niet constant op de rem te moeten trappen en op te moeten trekken. voor mensen die hun E er nog gratis bij kregen zijn de meningen ook verdeeld. Zeker om de ervaring met aanhangers.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:34

Toch vind ik het ook wijzer om de regels aan te scherpen. Er zijn gewoon zoveel kleine dingetjes waar je niet aan denkt als je die lessen niet hebt gehad.

Ik heb zelf een Grand Cherokee, en als ik daar een 1 paards achter hang zou ik ook zonder E op pad mogen. Ik ben echter maar wat blij met mijn E, het heeft me een klein fortuin gekost, maar ik heb nergens gezeur mee. De Jeep heeft trekkracht (3500kg), power, koppel en kogel te over.
Als ik een "nadeel" moet verzinnen is het dat het een automaat is. Het rijd heerlijk, maar als je een keer flink weg moet wezen is het iets nadeliger.

Frank, gefeliciteerd. 14 Toch?

Beetje jammer ook dat Iloon niet zo reageerde als ik gehoopt had, op de kast. Uiteraard moest ik eerst even vertellen dat het zadel niet passend te krijgen was, maar goed, de reactie was niet zoals ik wilde :')

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:38

HAHA, nou ik trapte er bijna in hoor Benthe _O- . Ik had echt zoiets van "Heh, what the f*ck, hoe kan dat nou :? ". Maar je vertelde er veeeeeeeeeeel te snel achteraan dat het een grapje was :D . En maar goed ook! Ben nl helemaal happy met me nieuwe zadel!!

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:39

hoe gaat het eigenlijk met je paardje, benthe