[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:40

wat een hoop gezelligheid weer!! lekker genoten daar.
mooi stelletje nouvel.
ik zal ook weer eens wat plaatjes uppen, dalijk denken jullie nog dat frankie met desperado van de aardkloot verdwenen is...

ik ben er klaar voor...
Afbeelding

en gaan met die hap!
Afbeelding

leeuuukkk! ff gekke sprong omdat t baasje dat zo mooi vindt...
Afbeelding

ff kijken of er wat te halen is.
Afbeelding

jaaa, lekker hoor, ik doe een moord voor een half brokje!
Afbeelding

ik ben de afgelopen week veel bezig geweest met achteruit lopen (dat deed ie erg moeizaam maar nu gaat het vrij vlot) en nu zijn we aan het wennen aan het verkeer.
auto's interesseert hem niks, tractors en vrachtwagens zijn toch wel wat eng als ze je van achteren naderen. van voren doet hem niet zoveel. maar we hebben de ruimte hier: een dubbel fietspad, dan berm en dan provinciale weg.

over 2 weken ga ik Desperado "veerust" mak maken. ik vind het een goed anti-insectenmiddel

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:52

Leuk zeg Frank!!
Wat is Desperado een lekker ding he!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:26

Frank: Gaaf die foto's van Des!! Hij ziet er echt zo stoer uit.. En die lange manen, echt helemaal super! Je bent nog steeds lekker bezig zo te zien Ja

Fanny: Dat klinkt al een stuk beter... En als het rijden echt ff niet meer gaat kan je ook aan andere dingen denken. Lekker gaan buitenrijden, of alleen maar VD of grondwerken Lachen

Peet/Marielle: Gaaf die foto's Haha! Ziet er superrrr gezellig uit!! Volgens mij is daar flink veel gelachen haha Clown .

Ellis: Leuk, ook weer foto's! Ik ga snel is kijken!

Robijntje: Balen zeg van je zadel... altijd jammer als het dan toch niet goed ligt...

MieS: En hoe is het afgelopen Haha! ? Vonden ze shannon mooi? Vast wel! Pling

Ik wil echt graag de foto's uploaden, kan alleen nergens het snoertje vinden.. balen!! Maar goed, als die te voor schijn komt (joost mag weten wanneer Bloos Tong uitsteken ) dan zien jullie het wel hihihi Haha! .

Amanda doet het trouwens nog erg goed op het land, vandaag nog ff geweest... Mis het rijden nu wel even hoor Nagelbijten / Gniffelen , maar gelukkig is het nog maar een maandje wachten Clown .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:11

Leuke foto's en leuk verslagje Frank!
Lekker zo stapje voor stapje met alles wijs maken!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:20

Frankiej, ik had het al gezegd, je hebt een hele mooie hengst.

En Nouvel, ik heb even in je profiel gespiekt, wat een foto's zeg. Schitterend. Vooral die laatste van Tulipa, met rijp op de bomen. Prachtig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:33

reiziger, bedankt! Pling

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:48

@peetisgreat:
Ziet er gezellig uit hoor! Hadden jullie het weer een beetje mee?

@Flamon:
Ik denk dat iedereen weleens zo'n periode meemaakt dat je botst met je paard en dat je naar dingen grijpt die eigenlijk niet goed zijn. Het is inderdaad soms fijn om dan even "wakker" geschud te worden. Ik heb zelf nog steeds weleens dat ik me ook ga vastzetten als hij lekker loopt en dat werkt dan averechts. Het is in ieder geval heel belangrijk (vind ik persoonlijk) om écht de tijd te nemen om te rijden zodat je rustig los kan werken en ook af en toe een pauze in kan lassen mocht er toch spanning zijn opgebouwd. Is voor jezelf ook goed.

Verder heb ik echt heel veel gehad aan deze website:
http://www.paardenbegrijpen.nl
Om een beter beeld te krijgen kun je ook de filmpjes kijken, vooral de filmpjes van de clinic tijdens Horse Event 2007 zijn heel duidelijk.
Dit is het eerste filmpje, erg boeiend!
Ik denk namelijk dat het niet alleen een kwestie is van een ander bit. Succes ermee in ieder geval!

@Nouvel:
Wat schattig! Echt lief. Meestal is het een soort dagelijks ritueel hè?

@Frankiej:
Lekker dat het zo goed gaat. En een heel knap paard inderdaad!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:59

nee sigrid we hebben echt hollands klo.te weer gehad
heel veel regen en onweer zelfs zo erg dat we de tent uit gedreven zijn
maar dat heeft de pret niet anders gemaakt we hebben echt genoten alleen veels te kort
en mss leuk om daar eesn een meeting te gaan doen met het forum heel centraal en super goedkoop alleen ga ik dan wel in een blokhut en nooit meer in een tent hihihi

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:03

zo mijn kleine meisje is vandaag alweer 13 jaar geworden
ze heeft een heel mooi sjabrak uitgezocht blauw met een bruin randje met daarop glittersteentjes
en haar naam erop
een paar mooie peesbeschermpjes erbij
en van tsjillert en roxy heeft ze een paar leuke boeken van paarden gekregen en een mooie arm bandje erbij ook van paardjes

dus celine van harte met je 13de verjaardag
Clown Haha! Tong uitsteken

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:04

Hier nog een kampeer-hater. Maar voor 2 of 3 dagen vind ik het soms nog wel uit te houden en gezellig is het altijd wel. Alleen de laatste keer dat ik in Nederland ging (introductie begeleiding van opleiding) had ik nog maar 1 paar droge sokken. De rest was zeik en zeiknat. Riviertjes stroomden rond ons tentje. Nee, dank u!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:14

Gefeliciteerd met je dochter Peet! Zo te horen word het een befaamd Pennymeisje Hyper!

Net nog even Utixo en de schimmel losgegooid. Ik was alleen op stal, en dan is het lekker makkelijk om het hek dicht te gooien en ze alleen naar stal te laten lopen. Nu kwam ik aan en was er al niemand meer, en dan laat ik ze ook alleen naar de bak lopen (uiteraard met het hek van het erf dicht). Dat gaat eigenlijk altijd goed.

Vandaag besloot Utixo dat hij eigenlijk wel trek in hooi had, en liep rechtsreeks richting de hooibalen. De schimmel hobbelt er dan wel achteraan, die is niet zo moeilijk. Maar kon ze niet goed sturen. Armbewegingen maken gaat niet zo makkelijk als je een puppebeest van een kilo of 12 in je armen hebt (uiteraard uit veiligheidsoverwegingen, ondanks dat hij een groot ras pup is -naar we denken- weegt hij toch echt niet op tegen de schimmel van 174. En nu ik erover nadenk, ook niet tegen Utixo met z'n 162). Dus pup maar even in een box gezet, en Utixo duidelijk gemaakt dat hij toch echt de bak in moest. Precies op dat moment besloot de schimmel eens gek te doen, en zelf z'n weg te zoeken. Die stond dus weer mooi in zijn stal Clown . Enfin, de tweede poging ging goed, toen liepen ze gewoon de bak ik.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:21

Hahaha, jij vond het toch zo heerlijk om alleen op stal te zijn Haha! Haha! ? Volgens mij miste jij mn hulp gewoon Huilen van het lachen . Trouwens alweer klaar met werken?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:31

Vanaf hier ook gefeliciteerd nog met Celine! Mijn eigen dochter is vandaag 14 geworden, dus wij hadden ook feest.
Leuk die Woodyranch-foto's, ben wel benieuwd hoe jullie daar gereden hebben.
Doe zo'n meeting daar maar vanaf december, dan kan ik onder het zadel komen Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:31

Alweer? Om 23 uur was ik klaar. En om 07.00u moet ik er weer zijn, maar ikn ben nog helemaal niet moe!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:38

Gefeliciteerd met de jarige dochters Karina en Peet Haha! !

Benth: Okay dan. Nog veel energie Knipoog Rustig gehad op het werk Clown ? Ik ga nog ff Delft in waarschijnlijk Doei!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:58

Celine en Peet, gefeliciteerd!
Zonde van het weer zeg, maar gelukkig hebben jullie het wel leuk gehad! Knipoog

Karina, ook gefeliciteerd, toevallig zeg!

Utixo, dat was even een gedoe dus! Haha!
uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed! Knipoog

sigrid, als ze bij elkaar staan staan ze vaak tig keer per dag zo!
Maar nu staat Fifi alleen op een klein stukje vanwege haar been.
Om te voorkomen dat ze al het sociale contact nu moet missen zet ik haar vriendinnetje er af en toe even een uurtje bij, kunnen ze even 'bij knuffelen'! Knipoog

Afbeelding

en nog even gezellig saampies grazen...
Afbeelding

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:39

Peet gefeliciteerd!
Nouvel, ik las dat ze nu echt van jou is! Wat supersupersuper leuk Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:54

Zoë_Iris, jeps klopt, dank je! Pling

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:03

I'm back! Haha!

Ik zal een andere keer wel een verslag neerzetten met foto's erbij.
Zal ik eens een boekje open doen over Peet met een leuke foto erbij, hahaha! Tong uitsteken

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:50

ook weer bij de levenden...
peet : gefeliciteerd met de dochter!!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:10

peet gefeliciteerd met je dochter Knipoog

even weer een klein verslagje van mij en janske:

gisteren dus weer op janske geklommen en met het doel dat we vandaag lekker ontspannen en laag gingen rijden.
in stap was ik aan genaam verrast want ze bleef lekker laag af en toe nog wel om hoog maar ja god heeft de wereld ook niet in 1 dag geschapen toch ?
toen over naar de draf ook hier nog de ups en de downs maar niet verkeerd.
we hadden gisteren wel even de galop niet gedaan vond het wel goed geweest ik keek op mijn horloge en zag dat we toen pas 20 min bezig waren geweest en meestal rijd ik 1 uur lang en soms 1,5.
toen ik nog met de lange teugel aan het rond stappen was zag ik 1 paar balkjes liggen en heb toen klein hindernisje gemaakt.
( ze vind springen namelijk erg leuk en heeft ook meteen haar oortjes naar voren)
eerst even in springen met de draf en daarna nog in galop wat had ze het naar haar zin Lachen
vandaag krijgt ze even dagje vrij morgen mag ze weer

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:16

Fanny, hoe oud is Janske eigelijk?
Ik vind 1,5 uur trainen sowieso voor elk paard (te) lang. 3 kwartier/uurtje is goed zat toch?

Maar wel heeel fijn dat het een stuk beter gaat!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:26

Pfff, echt hoor, ik word gek van die beestenbende hier. Net ons puppebeest... hij kan nogal snel janken, maar meestal is het zo over. Nu ben ik in de keuken wat boodschappen aan het opruimen, begint hij toch te gillen, niet normaal. Dus snel getroost en opgepakt (heus, het is het enige wat werkte). Uiteindelijk werd hij wat stiller, maar zijn pootje hing er wat slapjes bij, en gaf ook geen tegendruk. Anyway, ik rende dus al naar boven om het nummer van de dierenarts te gaan zoeken, toen het alweer iets beter ging. Nu ben ik echt niet te beroerd om op zaterdag naar de dierenarts te gaan, maar ik moet natuurlijk niet met spoed daarheen gaan, en dan aankomen met een springende pup. Das gek.
Dus besloten we nog even aan te kijken.
Mijn moeder heeft dus al een keer eerder naar me gebeld dat hij zo gilde, maar daar was ik zelf niet bij. Omdat hij nogal snel kan gillen dachten ik toen dat het wel meeviel. Nu denken we dus dat zijn linkervoorpootje makkelijk uit de kom schiet (en er makkelijk weer in), dit is bij kleine kinderen ook wel eens zo, en het zal waarschijnlijk bij puppie's ook wel voorkomen. Hij is ook waanzinnig druk met onze andere hond. Nu loopt hij nog een beetje mank, maar niet zo erg meer.
Mocht hij morgen nou nog heel erg hinken gaan we uiteraard naar een dierenarts. En ik zal van de week de dierenarts sowieso bellen om te vragen of er iets aan te doen is, of dat hij er over heen moet groeien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nog pijnstillers liggen, en kan aan een stalgenootje (dierenartsassistente) vragen welke dosering hij mag, maar aan de andere kant, als ik hem nou pijnstillers ga geven gaat hij zich goed voelen en weer spelen. Eigenlijk dient hij nu rust te houden, iets wat hij met de pijn wel doet.

Femke, ik lees nu je verhaaltje pas. 1.5 Uur vind ik ook wel vrij, uhmm, geestdodend voor het paard... Ik train meestal iets van 45 minuten, met om de 25 minuten even een paar rondjes lang. Als ik langer train, dan willen ze ook echt niet meer. Utix gaat lopen etteren en de schimmel gaat gewoon in staking.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 02-08-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:29

Ik zou hem geen pijnstillers geven. Na t weekend gewoon naar de dierenarts en idd door de eventuele pijn houd ie zich wel rustig.
Ik zou er sowieso voor zorgen dat hij niet veel met je andere hond speelt, is (maar dat weet je zelf misschien ook wel) niet goed op zo'n jonge leeftijd, aangezien ze van die gekke bewegingen maken.
(net als rennen en traplopen of te lang wandelen)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:32

Ja, weet ik. Maar vertel dat aan een pup. We hebben de trap gebarricadeert, en toen ging hij zulke halsbrekende toeren uithalen om naar boven te komen, dat het echt veiliger was om de trap zo te laten. Wat betreft het spelen, ik maan ze ook tot kalmte, maar soms doen ze even te gek. Opzich ligt hij vrijwel altijd met spelen (of komt hij aangerent en maakt een mega jump), maar ideaal is het niet.