Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AmoorM schreef:iEmmaaa schreef:Ja dat dacht ik idd ook haha nu staat ze wel weer spik en span op stal tenminste.
Fijn dat je nu de oorzaak weet! Wij hebben ook zo'n ongebroken bit op stal liggen, is idd geen stang met hefboomwerking maar gewoon een recht bit als het waren met normale bit ringen. Wij gebruiken het af en toe als er eentje heel strak vast houd ofzo, dan kun je ze even doorpakken. Daarna schakelen we gewoon weer terug naar het bit waar ze daarvoor mee liepen.
Gewoon lekker zo door blijven oefenen met de galop dan komt het vast goed!
Ik begrijp dat dik gedrukte stukje niet helemaal. Hoezo gebruik je dat bit daarvoor? Een ongebroken bit is helemaal niet strenger hoor. Het schijnt juist vriendelijker te zijn. Sorry, het is niet aanvallend bedoeld, maar ik wordt er altijd zo moe van dat dit bit neergezet wordt als een streng bit begrijp je. Mijn paard is ook heel goed in vast houden, maar dat is rij technisch goed op te lossen, (bij ons tenminste)
berdien85 schreef:Dat is mij ook te groot.. Maar van zo'n stal kom ik ook hoor..
En daar konden ze 's winters ook niet naar buiten dus dan moest je ze in de bak of paddock laten. Meestal was er een wachtrij en konden ze daar ook niet langer dan 30-60 minuten in. Ik merk aan alles bij Isanne dat dit haar veel beter bevalt. Dan maar wat minder rijden, ik geniet zo wel van haar
Hebben jullie trouwens ervaring met 'oudere' paarden laten keuren?
Splinterz schreef:Ik mag toch hopen dat ze in de zomer buiten komt Els. Zoveel luxe voor jezelf maar voor het paard minder. Ik begrijp dat ze nu niet zoveel buiten komen, tis ook echt schijtweer.
Imo hoort een paard gewoon buiten, lekker met zn vriendjes
Estherr__1 schreef:Wij hebben toch wel een luxe met de binnenbak bij de eigenaresse thuis als ik dat zo eens lees![]()
Wij rijden max met zn 4e in de binnenbak en dan vinden we het al druk![]()
Paarden staan elke dag buiten, ook met dit weer. Van circa 10 uur 's ochtends tot een uur of 5.
En in de zomer staan ze 24/7 buiten
iEmmaaa schreef:Hier zijn we ook een beetje verwend volgens mij![]()
Mijn stalbaas heeft zo'n 5 jaar geleden een manege gekocht die failliet was gegaan maar wel een mega grote binnenbak heeft van 70x35. Hij heeft toen alle paarden en pony's verkocht en van dat geld alles opgeknapt. Ik ben de enige pension klanter waren er eerst nog twee anderen maar die konden het niet goed vinden met mijn stalbaas en zijn weer weg gegaan.
Nu delen we de bak met met twee ruiters... Ik en Marieke Witte, misschien zegt haar naam jullie wel wat. Ze rijd op dit moment Intermediare 1 met haar fries Lindert fan t wegje. Alle Friezen die hier staan zijn dan ook van haar en mijn stalbaas samen (behalve mijn knollie dan haha)
Ze staan bij ons ook in principe de hele dag lekker in het weiland, behalve nu met dit slechte weer. Dan gaan ze om en om even los in de binnenbak met het groepje waarin ze normaal in het weiland staan. Kunnen ze toch even de benen strekken.
Estherr__1 schreef:iEmmaaa schreef:Hier zijn we ook een beetje verwend volgens mij![]()
Mijn stalbaas heeft zo'n 5 jaar geleden een manege gekocht die failliet was gegaan maar wel een mega grote binnenbak heeft van 70x35. Hij heeft toen alle paarden en pony's verkocht en van dat geld alles opgeknapt. Ik ben de enige pension klanter waren er eerst nog twee anderen maar die konden het niet goed vinden met mijn stalbaas en zijn weer weg gegaan.
Nu delen we de bak met met twee ruiters... Ik en Marieke Witte, misschien zegt haar naam jullie wel wat. Ze rijd op dit moment Intermediare 1 met haar fries Lindert fan t wegje. Alle Friezen die hier staan zijn dan ook van haar en mijn stalbaas samen (behalve mijn knollie dan haha)
Ze staan bij ons ook in principe de hele dag lekker in het weiland, behalve nu met dit slechte weer. Dan gaan ze om en om even los in de binnenbak met het groepje waarin ze normaal in het weiland staan. Kunnen ze toch even de benen strekken.
Wat gaaf! Heb je ook les van haar? Ken ze verder niet, heb ze alleen wel eens voorbij zien komen op fb enz.
Laura1982 schreef:Leuke foto's!
Hier geen binnenbak maar wel een super Gelukkig paard en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik woon op de boerderij van mijn schoonouders en die hebben pensionstal op het terrein dus voor mij ook wel ideaal. Ook op slechte dagen kan ik mijn paardje doen zonder in een auto te hoeven stappen.