[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:28

Anouk, same here! Al ben ik overal nog aardig onderuit gekomen :o . Dit is voor het eerst deze winter (die bijna afgelopen is :D ! ) dat ik Chico vorsvelet moet geven!
Maar heb gisteren nog even kunnen rijden met mn nieuwe zadel *blijjjj :# * dus vanaf nu is het echt even wachten op beter weer... duurt nu toch niet lang meer mag ik hopen :\ .

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:28

Jellie schreef:
Anouk, hopelijk kun je oppas regelen! En hopelijk is donderdag t zadel van Prince binnen.

Net Jan uitgezwaaid. Ligt weer sneeuw hier :roll:
Ff medicijnen laten zakken en dan weer ff lekker terug t bedje in :)

Nou op woensdag kan papa ook nog wel wat opletten. Donderdag is altijd onhandiger.
Sneeuw??? Hier ligt niks, maar er valt wel iets wat op heel fijne sneeuw lijkt.

Suus: een boem boem puma! Haha. leuk! Wat draai je dan? En kun jij niet zo hard lopen? Raar hoor haha! :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:30

Ilona: Hier komt een E-rijbewijs, dan kan ik tenminste dagelijks naar de binnenbak! Mits de sneeuw niet te serieus wordt die nu valt.... :'(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:30

Yep hier ook sneeuw en een aardig laagje ook nog!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:38

Hier ook sneeuw... zit in Utrecht op school.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:30

idefix4 schreef:
Branka sterkte met Frío! Hij zal zich idd wel verstapt hebben. Ik baal inmiddels ook wel, want bij mij komt het ook niet van trainen.

Verstappen of eigenlijk meer niet goed uit de voeten kunnen op de harde ongelijke ondergrond (mogelijk dus wat verzwikt). Laura wilde met hem stappen, maar hij liep vanochtend weer slecht. Twijfelde even of ik de vee arts moet laten komen, maar het advies kan je eigenlijk al vooraf bedenken. N.l. rust. Dus ben ik even eigenwijs en geef hem voorlopig boxrust. Als ik vanavond zelf op stal ben en het voelt niet goed kan ik altijd nog besluiten om de v.a. te bellen.
Hij gaat ook niet meer naar buiten als het vriest. Ik ben er n.l. van overtuigt dat de harde ongelijke bodem de oorzaak is hiervan.

Kl*te weer! Was er al klaar mee, maar nu nog meer!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:49

idefix4 schreef:
Als ik morgen oppas kan regelen, mag ik morgenmiddag mee naar Eindhoven en Wijchen met de zadelmaker! 'Daar word ik zo blij van...' :+ Donderdag wordt het waarschijnlijk Noordwijkerhout. Mits het ponyzadel voor Prince er dan is, want daar zit iemand die het wil zien, voor er besloten wordt tot aankoop. Daarna passen we het op Prince en dan is Prince voorzien! *\o/* *\o/*

Als je naar Noordwijkerhout komt mag je hier ook wel langs komen :P. Is niet zo ver weg ;).

Michelle: Gefeliciteerd!! Wat leuk dat ze weer terug komt :).
Lisenka: Zo zie je maar weer, al het 'oude spul' houd het vaak nog langer vol als de nieuwe dingen!
Branka: Balen zeg van Frio! Hopelijk knapt ie snel weer op!
Ilona: Shaggy heeft ook al een paar keer vorstverlet gehad :P. Hier valt alles idd nog mee als je het vergelijkt met andere delen van Nederland! Hebben we toch nog geluk mee :).

Ik werd ook weer heel blij toen ik vannochtend wakker werd en uit het raam keek.... Heb het echt wel gehad met die sneeuw!!
Zo maar weer naar de paardjes toe :). Kan ik ze nog even lekker buiten zetten en dan drie stallen uitmesten :P.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:12

Jeetje Branka, dat is ook balen zeg. Die arme Frío :(:)

Ilona & Anouk balen dat ze niet echt kunnen trainen..

Lekker tot half 12 op bed gelegen. Bij de slager warme grillworst gehaald. (zit aan de overkant van de weg) Dat had ik wel verdient na die dagen saai in huis. Klein wandelingetje met Lem gemaakt van 5 minuten.. was wel even fijn. Uiteraard dik aangekleed ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:13

Branka, sterkte..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:20

Bedankt. Dit zijn wel momenten dat ik liever richting stal vertrek dan op mijn werk zit. Maar goed, kan toch niet veel voor hem doen. Wordt dus vanavond benen afspuiten en kijken of hij wil lopen. Anders gaat ie zo weer terug naar stal op rust.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:38

Jaa, balen die vorst... Helemaal met je eens Esther, wij hebben echt mega veel geluk. Al die tijd is de buitenbak sinds ik er sta goed te doen. Geen plas niks! Maar vorst, tsja, daar kan die niet tegen.. Hopelijk alleen nog deze maand rot.. daarna weer de schade inhalen ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:45

Anouk : kwpner is van een staleigenaar waar ik toen met haar gestaan heb. Hij wou der vanaf begin af aan al heel graag hebben.
Niet voor de manege lessen maar gewoon omdat die er zo leuk vond. Vrouwtje waar wij der toen aan verkocht hebben heb haar aan die staleigenaar gegeven. Ik hoor nog vaak allerlei dingen over haar omdat ik nog contact heb met de dochter van de eigenaar.
Hmm welke hengst erop gegaan is, volgens mij is er een hengst op gegaan van hem zelf. Volgens mij zonder papieren ofz. Beetje zonde dus ;) Maar opzich wel een leuk paard om te zien.

Branka : Dank je, ja moet inderdaad nog even geduldig zijn. Maar wel beter voor der, want ik hou er niet zo van om vaak te verhuizen met een paard. En ik vind het toch belangrijk dat ze de zomer gewoon op de wei moeten kunnen. Dus vandaar.
Anders zou ik der hier naar stal moeten halen, dan weer naar het land doen en dan weer naar stal halen. Dat vind ik teveel.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:52

Jan belde net. Normaal zou hij rond deze tijd terug zijn maar hij denkt er nog een half uur over te doen. Allemaal ongelukken, de weg is een ijsbaan :=

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:12

Heey
branka: Beterschap voor frio :(:)

Dankjulliewel :) En ook bedankt voor de tips :D

Vrijdag moet ik naar de dokter, ben erg benieuwd wat eruit gaat komen.

Ik ben de sneeuw ook meer als zat, kan zo ook niet trainen :(.

Helaas kan

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:19

Branka, sterkte met Frio. Hopelijk valt het allemaal mee! :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:49

HAllo allemaal

ik meld me hier ook even. BEn sinds 2 weken in het bezit van een Andalusische merrie, Ciera. 10 jaar oud.

Ik heb er nog niet veel verstand van, maar ga binnenkort eens proberen te achterhalen wat voor bloed erachter zit, was nogal een vaag verhaal bij de koop. Maar onder de omstandigheden dat ik haar heb gekocht, heb ik daar niet veel aandacht aan besteed.

Waar ik nu mee zit, is wat voor een zadel ik het beste voor haar kan aanschaffen. Ze heeft een redelijk korte rug, met een vrij hoge schoft. Aangezien ik ook een fjord en een tinker heb, met brede rug, heb ik geen idee in welke richting ik moet zoeken. Kunnen jullie me bepaalde merken aanraden?

Ik hoop volgende week een osteopaat langs te laten komen, en dan wil ik iemand bellen die verstand heeft van zadels, zodat zij ook eens kan kijken. MAar tips en ervaringen zijn van harte welkom!

edit: lees net de 1e pagina :)

Ik ben Lonneke, 24 jaar en in het bezit van een fjord, tinker, 2 shetters en sinds 2 weken dus een Andalusier. Ik woon in Tilburg. Fjord staat bij een boer, de rest staat 24/7 buiten. Zodra er een stal vrij komt bij de boer, gaat Ciera ook die kant op.
Ik ga bijna afstuderen als docente Nederlands, ben hier hard aan aa t werken. Ik loop momenteel mijn LIO-stage op een hele leuke middelbare school, en heb vandaag te horen gebleven dat ik het hele schooljaar kan blijven. Eigenlijk was mijn stage 2 feb klaar, mar ik heb nu dus tot juli alvast een baan!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:54

Lonneke, welkom! Wat leuk!
Ik ga even kijken of je foto's hebt!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:59

Laatst bijgewerkt door lonnie op 10-02-10 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:00

Leuk, ik ben benieuwd. :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:27

*komt ook topic weer eens binnenvallen*

Das een tijdje geleden :D Ik heb het allemaal even niet meer zo bijgehouden, ben erg druk geweest, maar heb zulk leuk nieuws dat ik het toch ook even hier wil melden :D

Mijn lief en ik hebben namelijk een boerderij gekocht, net over de grens in Duitsland, met zo'n 7000 m2 grond.. dus mijn droom komt uit, de paardjes komen aan huis :D

PaardjeS ja, want Yippie kan natuurlijk niet alleen staan :D dus ik ben naarstig op zoek naar een leuk maatje. Heb klein budgetje natuurlijk nu met de koop van t huis, maar ben aant kijken voor óf een welshachtig ietsje erbij, of een wat groter gezelschapspaard dat voor een symbolisch prijsje weg mag en waar af en toe nog eens een rondje op gehobbeld kan worden. Dus lekker poowniesjoppen nu :D

Ik ben zo blij, het is zo'n gave boerderij, met een binnenplaats en zo'n mooi wijds uitzicht :+:

het is een verbouwde carréboerderij (zo'n boerderij in een vierkant) uit ongeveer 1900, de rechtervleugel gaan mijn vriend en ik wonen, linksonderin is nog een appartement waar mijn broertje komt wonen en daarboven is nog een appartement, wat we voor verhuur voor vakanties/gastenverblijf gaan gebruiken :)

Afbeelding

de binnenplaats, aan het huis moet natuurlijk wel een en ander gebeuren, alles kan wel een goede lik verf gebruiken (zachtgeel wordt t, met donkergroen houtwerk, wat nu blauw is) en de tegels van de binnenplaats gaan eruit, dat worden cobblestones.Je ziet de deur naar de grote schuur, met hooizoldertje en plaats voor 3 paardenstallen:

Afbeelding

En een overzicht:

Afbeelding

Je kunt er ook prachtig buitenrijden, allemaal veld en bos en dat direct vanuit je eigen achtertuin, op nog geen 15 km van de nederlandse grens, voor een prijs waar je in NL hier in het zuiden een appartement voor hebt :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:04

BrankaZ schreef:
idefix4 schreef:
Branka sterkte met Frío! Hij zal zich idd wel verstapt hebben. Ik baal inmiddels ook wel, want bij mij komt het ook niet van trainen.

Verstappen of eigenlijk meer niet goed uit de voeten kunnen op de harde ongelijke ondergrond (mogelijk dus wat verzwikt). Laura wilde met hem stappen, maar hij liep vanochtend weer slecht. Twijfelde even of ik de vee arts moet laten komen, maar het advies kan je eigenlijk al vooraf bedenken. N.l. rust. Dus ben ik even eigenwijs en geef hem voorlopig boxrust. Als ik vanavond zelf op stal ben en het voelt niet goed kan ik altijd nog besluiten om de v.a. te bellen.
Hij gaat ook niet meer naar buiten als het vriest. Ik ben er n.l. van overtuigt dat de harde ongelijke bodem de oorzaak is hiervan.

Kl*te weer! Was er al klaar mee, maar nu nog meer!

Tja, volg je hart, maar laat hem niet te lang stilstaan hoor! Paarden zijn bewegingsdieren. ;)

Esther: Het is niet zeker hoor! Het kan alleen als het zadel er is. Ik weet dat het nu wel onderweg is... Maarre.. wat kom ik er dan doen? Jij had toch al een goed zadel? ;) Als ik met de zadelmaker mee ben, is hij heel doelgericht bezig. Geen sociale bezoekjes, want daar is vaak weinig tijd voor... :D

Jellie lekker aan de grillworst... Lemmie ook nog wat gehad? Hoe is het met Lemmie?
Ja, een reden voor mij om thuis te blijven nu! Ik zou naar de les gaan vanaaf, maar ik zag het niet zitten. Hier riskeer ik mijn paardje niet aan!

Michelle: Wel leuk dat je zo op de hoogte blijft! En ach papieren... zo belangrijk zijn ze ook weer niet hè?

Lonnie: Hartelijk welkom en gefeliciteerd met je aankoop! Hopelijk hebben jullie samen nog veel plezier! En uhm... Foto's in je profiel! Die mis ik... Ben reuze benieuwd naar je paardjes.
Wat voor zadel er op zou passen? Nu krijg je een heleboel merken te horen, maar ieder paard is anders. Wat het ene paard mooi ligt, past het andere niet. Ik zou zeggen: "Kijk in mijn onderschrift." Do I need to say more... ;) Ik ben in de leer bij een uitstekende zadelmaker die op jouw nieuwe paardje gegarandeerd een heel mooi zadel kan aanmeten. Als je interesse hebt, dan PB je me maar. Ik wil me natuurlijk niet opdringen. ;)

Bianca: Gefeliciteerd met je aankoop! Wat een woning! Prachtig! En mooie plannen! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Welshachtig? Tja, er staan er hier wel een aantal van op de wei en op stal... ;) Mijn schoonpa heeft er een zwak voor! Maar die zullen wel niet voor een bietje weg gaan. Die hij heeft hebben nog een mooie toekomst of hebben om een andere reden veel waarde voor hem. En 7.000 m grond! Wouw! Daar komt dan ook een bak bij?

Nou vandaag ben ik weer meegeweest naar een klantje van de zadelmaker. Hij had natuurlijk al gezien hoe het zat met het zadel, zonder het zadel er maar op het paard te leggen, maar voor mij heeft ie het er wel opgelegd. Dus ik had weer een heel leerzame dag! Was heel erg leerzaam. Op de weg terug kreeg ik te maken met sneeuw en toen stond al vast dat ik niet kon gaan paardrijden weer. Ik ga niet de weg op met trailer in die gladdigheid. Wel ontzettend balen, maar helaas! Ik wil dooi!!! Doe mij maar lente!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:54

Bianc... jeetje meid :wow: . Dat is nog al wat!! Wel een ultieme pennydroom he? Paardjes aan huis.. Gaaaaaf meid!! Ben blij voor je, echt helemaal super :D ! En Yippie krijgt een vriend of vriendin, ook leuk :D ! Gefeliciteerd :*

Anouk, leuk die dagen! Lijkt mij ook zo gek niet, met een zadelmaker mee lopen. Veel mensen weten half niet hoe belangrijk een zadel is. Veel dingen lijken voor een leek op het oog goed te liggen, terwijl dit vaak niet zo is.. Enne, ik sluit me helemaal aan. Ook ik wil lente!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:55

Anouk: Kom je helemaal met de zadelmaker :). Dan wordt het lastig idd :P. Als Shaggy zijn zadel niet meer past dan bel ik wel even ;).
Lonnie: Welkom!
Kjoetie: Dat is ook nog steeds mijn droom :). Gefeliciteerd ermee!! Er staan genoeg paarden alleen al op bokt die voor een klein prijsje mee mogen... En ik denk dat jij een goed tehuis wel kan realiseren met de paardjes zo aan huis :D.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:02

@ Bianca: Mooi stekkie! Ben benieuwd naar het maatje voor Yippie!

@ Anouk: ik had hem zelf ook liever niet op stal laten staan. Hij vindt het ook totaal niet leuk en accepteert het nog minder goed dan ik had verwacht. Daarom is hij in een stal naast een ander paard gezet die binnenstaat i.v.m. revalidatie.
Verder loopt Laura dagelijks een aantal keer met hem. Gisteravond benen afgespoten en nog met hem gestapt in de bak. In eerste instantie liep hij erg kort, maar na een tijdje stappen gaat hij beter lopen. Maar toen we de bak uitliepen liep hij weer erg gevoelig op de harde ondergrond.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:34

idefix4 schreef:
Suus: een boem boem puma! Haha. leuk! Wat draai je dan? En kun jij niet zo hard lopen? Raar hoor haha! :+

Uhm, radio, of punk of rock.. Net wat ik bij de hand heb. Boudewijn de groot komt ook wel een langs, net als Marco Borsato..

Kjoetie, leuk dat je weer ff langs komt! Nuw illen we natuurlijk wel Yippie fotos! Gefeliciteerd met jullie huis!